Motorsport Wereldwijd

Gestart door Franky R., 07 november 2010 - 13:26:07

« vorige - volgende »

Kootje

Het lijkt wel of dat ding anabolen geslikt heeft.  :D

Franky R.

Citaat van: Kootje op 25 augustus 2011 - 22:26:32
Het lijkt wel of dat ding anabolen geslikt heeft.  :D


Weet dat anabolen vrij verkrijgbaar zijn in een Thaise apotheek... :P  ...Zelf gezien; EPO, Stanozol, groeihormoon...


Gelukkig hoef je geen spierbundel te zijn, om snelle tijden te rijden in de kart. Anders had ik aardig wat ingekocht... ;D ;D ;D


;)

SDG

#32
De Italiaan Giorgio Pantano heeft zjn comeback in de Amerikaanse Indycars niet gemist. De voormalige Jordan-coureur, die momenteel invalt voor de geblesseerde Justin Wilson (zie enkele berichten hierboven), reed afgelopen zondag op het Infineon-circuit in het Californische Sonoma na een sterk optreden als zesde over de eindmeet. Een finish die hij helaas niet wist te verzilveren doordat hij na afloop een tijdstraf opgelegd kreeg wegens het ongeoorloofd ophouden van een achterligger, wat hem naar de zeventiende plaats terugwierp. De race werd gewonnen door de Australiër Will Power, die daardoor de achterstand met zijn grote uitdager Dario Franchitti in het kampioenschap terugbracht tot 26 punten. De strijd om de titel ligt daarmee opnieuw helemaal open, daar in de Indycar Series.

Voorafgaand aan de race viel er minder aangenaam nieuws te rapen, want de Indycars verliezen volgend jaar één van hun meest kleurrijke figuren. Danica Patrick, in 2008 de eerste vrouw ooit die een Indycar-race won, maakte definitief bekend dat ze volgend jaar voltijds naar het NASCAR overstapt. Eén van de doorslaggevende redenen is het feit dat de Indycars de afgelopen jaren alsmaar meer op 'road courses' zijn gaan rijden, en het is bekend dat Patrick zich meer thuisvoelt op de ovals.

gloudiesaurus

Jammer dat Patrick overstapt. Indy car gaat zo weer de verkeerde kant op...

Tung rijdt trouwens ook Indy car nu
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Kootje

Citaat van: gloudiesaurus op 01 september 2011 - 21:25:12
Jammer dat Patrick overstapt. Indy car gaat zo weer de verkeerde kant op...

Hoezo ??
Als je doelt op het vertrek van Danica Patrick dan hebben ze oa met Ann Beatriz en Simona Di Silvestra nog steeds vrouwelijke deelnemers.
Doel je op het feit dat ze meer op straten -en permanente circuits gaan rijden, dan vind ik dat juist de goede kant op gaan.
Met alle respect, maar dat ovaltje rijden vind ik echt dodelijk saai.

Citaat van: gloudiesaurus op 01 september 2011 - 21:25:12
Tung rijdt trouwens ook Indy car nu
En dat deed hij nog niet eens zo slecht.
Hij klom vanuit het achterveld op tot de 11e plek, maar crashte na 'n uitwijkmanouvre op Alex Tagliani.
Helaas voor hem blijft het voorlopig bij 'n eenmalig optreden.

http://www.gpupdate.net/nl/indycar-series-nieuws/267038/tung-het-was-een-leerzaam-weekend/

Franky R.


gloudiesaurus

Dat zou wat zijn, de Grand-Prix van Iran.

Maar ik zou niet verbaasd zijn als Ecclestone contact legt. Zo was er ten tijde van de apartheid ook de Grand-Prix van Zuid Korea, en achter het ijzeren gordijn was er de Grand-Prix van Hongarije..

Maar gezien de internationale druk zal een Grand-Prix van Iran er wel niet snel komen...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

SDG

#37
Na de sensationele 1000 km van Bathurst van vorig weekend lopen ze zich in de Australische V8 Supercars warm voor de volgende race, die over anderhalve week in Surfer's Paradise (waar in vroeger tijden ook de Indycars langskwamen) verreden wordt. Bij dit evenement wordt telkens een vaste rijder gekoppeld aan een internationale coureur, met als resultaat een bijzonder tot de verbeelding sprekend deelnemersveld. Ook het contingent coureurs met Formule 1-ervaring mag er met acht vertegenwoordigers dit jaar weer zijn, en met Vitantonio Liuzzi neemt er dit jaar zelfs voor de allereerste keer een actieve F1-rijder deel aan de wedstrijd. De F1-kolonie is op het laatste moment nog met één eenheid uitgedund, doordat ex-Virgin rijder Lucas Di Grassi forfait moet geven. In zijn plaats neemt oud Indycar-rijder Gil de Ferran de start.

Hier de volledige deelnemerslijst:

1 James Courtney/Dan Wheldon (ENGLAND) Toll Holden Racing Team Commodore VE II

2 Garth Tander/Ryan Briscoe (AUSTRALIA) Toll Holden Racing Team Commodore VE II

3 Tony D'Alberto/Vitantonio Liuzzi (ITALY) Wilson Security Falcon FG

4 Alex Davison/Marc Lieb (GERMANY) IRWIN Racing Falcon FG

5 Mark Winterbottom/Will Power (AUSTRALIA) Orrcon Steel FPR Falcon FG

6 Will Davison/Mika Salo (FINLAND) Trading Post FPR Falcon FG

7 Todd Kelly/Richard Westbrook (ENGLAND) Jack Daniel's Commodore VE II

8 Jason Bright/Stephane Sarrazin (FRANCE) Team BOC Commodore VE II

9 Shane van Gisbergen/Emanuele Pirro (ITALY) SP Tools Falcon FG

11 Greg Murphy/Oliver Gavin (ENGLAND) Pepsi Max Crew Commodore VE II

12 Dean Fiore/Gianni Morbidelli (ITALY) WesTrac Racing Falcon FG

14 Jason Bargwanna/Tony Kanaan (BRAZIL) Jana Living Commodore VE II

15 Rick Kelly/Jorg Bergmeister (GERMANY) Jack Daniel's Commodore VE II

16 David Reynolds/Alex Tagliani (CANADA) Stratco Commodore VE II

17 Steven Johnson/Dirk Mueller (GERMANY) Jim Beam Racing Falcon FG

18 James Moffat/Joey Hand (USA) Jim Beam Racing Falcon FG

19 Jonathon Webb/Gil de Ferran (BRAZIL) Mother Energy Racing Team Falcon FG

21 Karl Reindler/Fabrizio Giovanardi (ITALY) Fair Dinkum Sheds Commodore VE II

30 Warren Luff/Marino Franchitti (SCOTLAND) Gulf Western Oil Commodore VE II

33 Lee Holdsworth/Simon Pagenaud (FRANCE) Fujitsu Racing/GRM Commodore VE II

34 Michael Caruso/Augusto Farfus (BRAZIL) Fujitsu Racing/GRM Commodore VE II

39 Russell Ingall/Jan Magnussen (DENMARK) Supercheap Auto Commodore VE II

47 Tim Slade/Helio Castroneves (BRAZIL) Lucky 7 Falcon FG

49 Steve Owen/Boris Said (USA) VIP Petfoods Commodore VE II

55 Paul Dumbrell/Christian Klien (AUSTRIA) The Bottle-O Falcon FG

61 Fabian Coulthard/Patrick Long (USA) Bundaberg Racing Commodore VE II

88 Jamie Whincup/Sebastien Bourdais (FRANCE) TeamVodafone Commodore VE II

888 Craig Lowndes/Andy Priaulx (GREAT BRITAIN) TeamVodafone Commodore VE II


De 1000 km van Barthurst, zowat de belangrijkste race van het jaar bij onze tegenvoeters, werd overigens gewonnen door het gelegenheidsduo Garth Tander/Nick Percat, die Craig Lowndes/Mark Skaife na meer dan 6 uur racen versloegen met amper 0,3 seconde. Voor routinier Tander was het reeds zijn derde zege op Mount Panorama, terwijl de jonge Percat de eerste rijder is die zijn Bathurst-debuut meteen wint sedert niemand minder dan Jacky Ickx in 1977.

gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

SDG

http://www.formule1.nl/nieuws/detail/abrupt-seizoenseinde-voor-superleague-formula/

Is het er straks wellicht definitief mee gedaan? Echt succesvol is deze raceklasse ook nooit geweest en bovendien zaten het concept en de formule wat verwarrend in elkaar.

Franky R.

#40
Citaatik kan de fans verzekeren dat de plannen voor een aanzienlijk beter pakket in 2012 al in een vergevorderd stadium zijn

Oftewel, ik weet niet van ophouden? Als die Robin Webb nou wel zijn best ging doen, ipv de wannabee-Ecclestone uit te hangen! >:( 

Ik vind het zonde, want de SF was echt iets heel anders dan de F1! Alleen al die V12 motoren... :D
Mensen hebben over "De F1 benaderen", maar dat is nou het grootste probleem!

Als er een klasse vergelijkbaar is met de F1, dan zou dat de IndyCart moeten zijn en daar gaat het, volgens de laatste berichten, ook niet zo best!
Het was een zeer slim idee van die sjeik Al Makthoum om een winterserie met dikke eenzitters op te starten. Maar het landenconcept verpestte alles!

Ik had een landencompetitie van gemaakt gelijk aan de constructeurskampioenschap van de F1. En daarnaast een kampioenschap voor de rijders.
Wedden dat dat wel een succes zou zijn geworden?
En met het one-make chassis heeft het niet veel te maken! De doorsnee fan wil vooral heftige auto's met dito motoren en veel gevechten op de baan.

SDG

#41
Citaat van: gloudiesaurus op 12 oktober 2011 - 23:40:37
Indrukwekkende lijst...

Het zal wellicht een wedstrijd in mineur worden volgend weekend in Brisbane. Er stond immers een grote delegatie uit de Indycars op de deelnemerslijst en normaal gezien was Dan Wheldon ook van de partij geweest. Van Will Power en Tony Kanaan is nu al geweten dat ze in ieder geval niet zullen deelnemen.

SDG

#42
Het is ondertussen alweer van vorig weekend geleden, maar toch hier nog even melden dat de Italianen Francesco Castellacci en Federico Leo in Zandvoort, tijdens de laatste manche van het kampioenschap, beslag weten te leggen hebben op de Europese GT3-titel in hun Ferrari 458. De grote revelatie van het seizoen is echter zonder enige twijfel Enzo Ide. De amper 20-jarige West-Vlaming scoorde in zijn Audi in zijn eerste seizoen op het Europese niveau maar liefst drie overwinningen (niemand deed beter) en eindigt zo als derde in het kampioenschap. Proficiat aan Enzo dus, die een grote toekomst in de GT-racerij voor zich lijkt te hebben!

Kootje

Citaat van: Franky R. op 14 oktober 2011 - 19:14:12
Citaatik kan de fans verzekeren dat de plannen voor een aanzienlijk beter pakket in 2012 al in een vergevorderd stadium zijn

Oftewel, ik weet niet van ophouden? Als die Robin Webb nou wel zijn best ging doen, ipv de wannabee-Ecclestone uit te hangen! >:( 

Ik vind het zonde, want de SF was echt iets heel anders dan de F1! Alleen al die V12 motoren... :D
Mensen hebben over "De F1 benaderen", maar dat is nou het grootste probleem!

Als er een klasse vergelijkbaar is met de F1, dan zou dat de IndyCart moeten zijn en daar gaat het, volgens de laatste berichten, ook niet zo best!
Het was een zeer slim idee van die sjeik Al Makthoum om een winterserie met dikke eenzitters op te starten. Maar het landenconcept verpestte alles!

Ik had een landencompetitie van gemaakt gelijk aan de constructeurskampioenschap van de F1. En daarnaast een kampioenschap voor de rijders.
Wedden dat dat wel een succes zou zijn geworden?

En met het one-make chassis heeft het niet veel te maken! De doorsnee fan wil vooral heftige auto's met dito motoren en veel gevechten op de baan.

Haal je nu niet 2 klasses door elkaar ??
Volgens mij was dat A1GP, niet Superleague Formula.
Die werken met voetbalclubs als AC MILAN, PSV en ANDERLECHT samen.

Franky R.

Citaat van: Kootje op 22 oktober 2011 - 09:07:32


Haal je nu niet 2 klasses door elkaar ??
Volgens mij was dat A1GP, niet Superleague Formula.
Die werken met voetbalclubs als AC MILAN, PSV en ANDERLECHT samen.


Hm?


Nee hoor...de SF werkte idd. eerst samen met voetbalclubs, later werd het opzet veranderd a la A1GP, die toen al ter ziele was... ;)