Motorsport Wereldwijd

Gestart door Franky R., 07 november 2010 - 13:26:07

« vorige - volgende »

Franky R.

@Jimmy,

Allard is een sukkel. Ik heb nu nog nachtmerries over powerbuttons (A1GP)!
>:(

Franky R.

En weer terug on topic...;

Rio Haryanto, afkomstig uit Indonesië!
Slechts 17 jaar oud en nu al in een F1 zijn rondjes gereden. Helaas ging de bak van zijn Virgin kapot!

http://www.rioharyanto.com/

Het gebeurd al! Dus vandaar dat ik niet begrijp dat autosport een 'westerse sport' zou zijn!!!

JimmySPA

Citaat van: frankypankyv8 op 17 november 2010 - 21:54:03
Het gebeurd al! Dus vandaar dat ik niet begrijp dat autosport een 'westerse sport' zou zijn!!!

Noem eens een racemotoren bouwer? Een degelijke raceauto? Of een echt niet westers raceteam? Zijn er weinig van... Kamaz rusland? Proton mss maja dat is weer Lotus achtig. Force India, als je het Force England noemt geloofd ook iedereen het...
Oke, er rijdt vast wat rond. Maar lang niet het niveau wat in Europa, Amerika of Japan rijdt.

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

Franky R.

Citaat van: JimmySPA op 18 november 2010 - 21:46:19
Citaat van: frankypankyv8 op 17 november 2010 - 21:54:03
Het gebeurd al! Dus vandaar dat ik niet begrijp dat autosport een 'westerse sport' zou zijn!!!

Noem eens een racemotoren bouwer? Een degelijke raceauto? Of een echt niet westers raceteam? Zijn er weinig van... Kamaz rusland? Proton mss maja dat is weer Lotus achtig. Force India, als je het Force England noemt geloofd ook iedereen het...
Oke, er rijdt vast wat rond. Maar lang niet het niveau wat in Europa, Amerika of Japan rijdt.

Hmm, Honda? Toch wel erg dominant in de jaren 70, 80 en 90! Wel erg frappant dat je de Japanners over het hoofd ziet?
Tevens was Honda actief met een eigen F1-auto in de jaren 60... ;)

En natuurlijk haalt het niet het niveau van Europa, USA of Japan...Ze kenden nog geen dergelijk industrialisatie...

Franky R.

Straat-scene te Paramaribo...http://www.youtube.com/watch?v=DLjLTOFKk54

Ook de cops zijn daar 'hinderlijk' aanwezig... :P

Franky R.

Citaat van: Franky R. op 17 november 2010 - 21:54:03
En weer terug on topic...;

Rio Haryanto, afkomstig uit Indonesië!
Slechts 17 jaar oud en nu al in een F1 zijn rondjes gereden. Helaas ging de bak van zijn Virgin kapot!

http://www.rioharyanto.com/

Het gebeurd al! Dus vandaar dat ik niet begrijp dat autosport een 'westerse sport' zou zijn!!!


En de overwinning is binnen voor Haryanto...Men zal trots zijn in Indonesië!


Uitslag race 2:
1. R. HARYANTO (INA) Marussia Manor Racing 14 ronden in 30:06.456
2. V. BOTTAS (FIN) Lotus ART +1.344
3. J. CALADO (GBR) Lotus ART +3.799
4. N. MELKER (NED) RSC Mucke Motorsport +5.264
5. N. MULLER (SUI) Jenzer Motorsport +7.158
6. T. DILLMANN (FRA) Addax Team +8.808
7. A. FELIX DA COSTA (POR) Status Grand Prix +9.991
8. A. VAINIO (FIN) Tech 1 Racing +10.741
9. M. ZIMIN (RUS) Jenzer Motorsport +11.336
10.A. SIMS (GBR) Status Grand Prix +13.059
T. HYLKEMA (NED) Tech 1 Racing DNF



gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Franky R.

Citaat van: gloudiesaurus op 01 augustus 2011 - 23:20:55
Staat ook in het GP3 topic ;)


Vond het van toepassing in dit topic... :)

SDG

Citaat van: JimmySPA op 10 november 2010 - 20:57:22
Citaat van: frankypankyv8 op 10 november 2010 - 19:03:16
Citaat van: JimmySPA op 10 november 2010 - 18:50:28
Citaat van: janke op 10 november 2010 - 01:16:47
In Amerika heb je zoveel races. Zoveel snelheidswedstrijden. Ik krijg wel eens een mail met beelden of cd-rommetje vol met races uit Amerika. Inderdaad, de meeste kennen alleen maar NASCAR, Baseball, American Football, Mc Donalds, Chevrolet, Microsoft. Ja, verder zal ik maar niet gaan. Maar die V8 Supercars is inderdaad heel  wat anders dan DTM. Dit bedoel je toch??

Ja soort van. Alleen is V8 Supercars 100% een serie uit Australie. Daarom is het hier (nog) niet bekend.
Ook al ken ik de coureurs en teams slecht. Vind ik het geweldig hoe er geraced wordt. Als ik bijv BTCC of GP2 kijk en ik ken niemand dan ben ik er snel op uitgeken...

In de V8 sc is altijd spektakel. Als het een beetje leuk gebracht wordt op Nederlandse TV kan dit echt iets worden in Europa lijkt mij.

Heb je geen MotorsTV, dan Jimmy?

Jawel maar dan wordt het zo slecht gebracht qua commentaar. Volgens mij zat Allard er bij in Bathurst en maar volhouden dat ze nog een starre achteras hebben. Allemaal van die onzin dingen waar niks van klopt. Waar ik me ook aan irriteer is als ze zeggen wanneer iemand er af gaat: daar gaat de nummer 23 eraf... dan hoor je het oplezen van elke coureur zowat en dan komt er een naam naar boven...  :o


Ik heb die V8 Supercars een tijdje terug bij toeval leren kennen via een bekend autosportvideo's-forum waarvan ik de naam nu even niet vermeld... ;)  Gewoon 'heavy metal' is dit. Ik schreef gisteren overigens in de 'Silly Season'-draad dat Vitantonio Liuzzi later dit jaar een éénmalig gastoptreden zal maken in de serie in de Gold Coast 600. In het verleden waren er al voormalige F1-rijders die daar meereden (ook dit jaar zijn er weer een aantal als gastcoureur aangekondigd), maar hij wordt nu de allereerste actieve F1-rijder die zich hieraan waagt. Benieuwd hoe hij het er in zo'n auto gaat van afbrengen...


SDG

Oud F1-coureur Justin Wilson zal een tijdje buiten strijd zijn nadat hij in de trainingen voor de Indycar-wedstrijd op Mid-Ohio een 'Petrovke' deed in de hobbelige zijberm van de omloop (denk aan Maleisië) en daarbij een ruggenwervel brak. De andere oud-F1-rijders brachten het er met iets meer succes van af in de door Scott Dixon gewonnen race. Takuma Sato eindigde vierde (zijn beste resultaat in de Indycars ooit), Sebastien Bourdais negende.

Franky R.

Citaat van: Enzo op 11 augustus 2011 - 12:02:08
http://www.nusport.nl/opmerkelijk/2584025/meisje-16-wint-bij-debuut-in-assen.html
Good for her!  8)
En nog wel in de SDC! Knap hoor, om over te stappen van een vederlichte kart naar een loodzware GT en dan ook nog een paar heren voor schut zetten... ;D


Is die Beitske (Groningse?) zo snel of zijn die 'ervaren gasten' zo traag... :P



JimmySPA

Citaat van: Franky R. op 14 augustus 2011 - 16:06:30
Good for her!  8)
om over te stappen van een vederlichte kart naar een loodzware GT en dan ook nog een paar heren voor schut zetten... ;D
[/quote]

Vind je het gek, eerste racetalent dat mee doet in de Gt's. Oke Euser is een topper. Maar een zitten er een aantal bij.... ;)

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

SDG

Citaat van: SDG op 11 augustus 2011 - 15:24:40
Oud F1-coureur Justin Wilson zal een tijdje buiten strijd zijn nadat hij in de trainingen voor de Indycar-wedstrijd op Mid-Ohio een 'Petrovke' deed in de hobbelige zijberm van de omloop (denk aan Maleisië) en daarbij een ruggenwervel brak. De andere oud-F1-rijders brachten het er met iets meer succes van af in de door Scott Dixon gewonnen race. Takuma Sato eindigde vierde (zijn beste resultaat in de Indycars ooit), Sebastien Bourdais negende.

Update: voor de komende twee Indycar-races op Infineon en Baltimore zal Wilson vervangen worden door een andere oud Formule 1-coureur: niemand minder dan Giorgio Pantano, in 2004 nog actief voor Jordan en GP2-kampioen in 2008, zal voor Dreyer & Reinbold Racing de wagen met startnummer 22 besturen. Het is overigens niet de eerste kennismaking voor Pantano met de Indycars, aangezien hij in 2005 ook al twee wedstrijden reed voor Chip Ganassi Racing.

Franky R.

Velen weten dit niet, maar in Thailand worden elk jaar miljoenen auto's gemaakt. Grote fabrikanten als Ford hebben er fabrieken en de automotive-industrie is goed voor circa 12% van de BNP van het land van de glimlach.

Dientengevolge wordt er natuurlijk ook geëxperimenteerd met raceauto's.

"Meet" 999Motorsports, met zijn thuisbasis in Bangkok, ontwierp een 950 kg zware racer met een in het midden geplaatst 2.0-liter Ecotec-turboblok, gekoppeld aan een sequentiele vijfbak. Samen met een agressieve ECU moet dit goed zijn voor een vermogen van 300 pk en 350 Nm.


[font='trebuchet ms', 'lucida grande', verdana, arial, sans-serif][/font]Niet slecht, toch?