Motorsport Wereldwijd

Gestart door Franky R., 07 november 2010 - 13:26:07

« vorige - volgende »

Franky R.

Omdat een eerdere discussie geheel off-topic raakte, heb ik het een eigen topic gegeven...
Dan kan men links en dergelijke plaatsen, omtrent auto- en motorsport die niet in de bestaande topic passen...

Franky R.

CitaatEn zijn er uberhaupt wel 24   F1 waardige coureurs ?
Vind het aanbod van echte talenten toch vrij schaars.

CitaatCitaat van: Kootje op 05 November 2010 - 16:43:42
En zijn er uberhaupt wel 24   F1 waardige coureurs ?
Vind het aanbod van echte talenten toch vrij schaars. 

Dat weet je niet!
Er zijn genoeg mensen, die het best zouden kunnen redden in de F1, maar de F1 niet halen om verschillende redenen! Ik geloof er i.i.g. niets van dat er geen 24 F1-waardige mensen zou op deze planeet.

CitaatDie zijn er zeker wel. Er zijn er wel 50 goed genoeg.

CitaatZullen er ook best wel zijn ,maar ik ken ze niet.    Zeker niet als je oud F1 coureurs niet mee rekent.
Maar dat zal gebrek aan kennis mijnerzijds zijn.
Ik kijk alleen F1 en GP2 dus..........laat staan dat ik aan 50 kom. 

CitaatCitaat van: janke op 05 November 2010 - 23:00:06
Citaat van: frankypankyv8 op 05 November 2010 - 18:52:36
Citaat van: Kootje op 05 November 2010 - 16:43:42
En zijn er uberhaupt wel 24   F1 waardige coureurs ?
Vind het aanbod van echte talenten toch vrij schaars. 

Dat weet je niet!
Er zijn genoeg mensen, die het best zouden kunnen redden in de F1, maar de F1 niet halen om verschillende redenen! Ik geloof er i.i.g. niets van dat er geen 24 F1-waardige mensen zou op deze planeet.
Wat bedoel je dan?? Top coureurs of net niet top coureurs. Zoals Massa, Alesi, Berger, Arnoux en nu MS, Barrichello, Sutil om er een paar te noemen. Bij die 24 coureurs zijn er altijd maar een paar die top zijn. Altijd zo geweest. Net zo als Paydrivers.

Beste Janke,

Je wilt toch niet zeggen, dat op een wereldbevolking van ca. 6,7 miljard mensen, er minder dan 24 echt top zijn in de F1? Er zal in India of om het even Afrikaans land, best een persoon zijn die Alonso, Vettel en Hamilton vernederd met gelijkwaardig materiaal. Tuurlijk, die persoon zal dezelfde mogelijkheden moeten hebben om zich aan de wereld te tonen. Lijkt mij een legitiem bezwaar / onmogelijkheid, niet? Ik bedoel, waarom komt iemand als Hamilton (een donkere rijder) er nu wel? Omdat ie van de kart tot de F1 is begeleid, gecoacht en op cruciale momenten iemand naast zich had die de juiste beslissing nam. En natuurlijk betaalde; ook geen detail. Helaas is dat ook de realiteit.

En dan heb ik het nog niet over de verschillen in de F1-teams...Die verhullen ook best veel.
Wat heet; Talloze veelbelovende rijders reden hun prille F1-carrière stuk op een slechte auto...Of het werd niets vanwege het gebrek aan centjes.

Nee, de waarheid is veel complexer, Janke...

CitaatMaar 24 bijvoorbeeld Alonso's zul je niet krijgen. Ook op een bevolking van 6,7 miljard niet. Je hebt ook met commerciele belangen te maken. Een coureur van de Noordpool of uit de Sahara is nu niet erg interessant voor de teams/sponsors. Als daar al talent rondloopt. Zelfs in een groot land als India en China is tot nu toe niets te vinden wat werkelijk top is. (misschien dat daar in de toekomst verandering in komt, gezien de opmars van hun auto industrie) Dus in die regio's wordt er niet gezocht naar talent. En weldegelijk kan een supertalent zich bij een 2de rangs team in de kijker rijden bij topteams. Zie Alonso/MS. Toptalenten zijn op dit moment vrij schaars zoals Kootje al aanhaalde.

CitaatCitaat van: 0634 op Gisteren om 08:06:29
Nee, geen 24 Alonso's. Maar wel 5,6 Alonso's en 18,19 Massa's. Dat is gewoon makkelijk haalbaar.
En waarom zijn ze er dan niet?? 24 Alonso's en Massa's op de startgrid?? Moet toch een reden voor zijn. Niet interessant wat ik al zei. En daar komt nog bij dat we met een pure sport te maken hebben waar commercie en financiële belangen bovenaan staan. In de Westerse wereld waar autosport bedreven wordt zijn die Alonso's er niet OP DIT MOMENT. Want ook in de autosport wordt er wat afgescout, niet alleen in bv. het voetbal.

Citaat@janke ,ik doelde idd op top/subtop.
Middenmoters heb je genoeg ,maar die vind ik niet F1 waardig. 
Wel F1 waardige coureurs ,daarvan vind ik er maar weinig rondlopen in de F1 en lagere klasses. (iig de klasses die ik volg)

@frankeypankeyV8 ,er zullen in landen als China en India (samen goed voor 1/3 vd wereldbevolking) best wel 'n paar Alonsootjes en Hamiltonnetjes rondlopen.
Helaas is autosport erg duur en de bevolking daar straatarm.   
Komt bij dat autosport daar (nog) niet echt leeft ,dus op talenten uit dat deel van de wereld moeten we nog ff wachten.
De grootste talenten die India voortbracht : Chandhok en Karthikean ,niet F1 waardig.
De grootste talenten uit China : Ho Pin Tung (nb Nederlandse Chinees) en Kung Fu Cheng of zoiets.    (reed A1 Gp ,ben ff ze naam kwijt en heb geen zin om 't op te zoeken) 
Die ''Kung Fu Cheng'' vond ik overigens wel aardig.

Oh, die zijn er wel hoor. Natuurlijk zijn die er wel. Maar dit is geen voetbal, of tennis. Talent is niet genoeg.

Het is in de autosport niet zo dat alleen de allerbesten de top altijd bereiken. Allerlei belangen spelen mee. Geld ook. We gaan racen in Rusland dus moet er in Rus in F1. Senna heeft een mooie achternaam en dus sponsoren. Williams heeft geld nodig en dus mag toptalent Hulkenberg vrezen voor zijn plekje. Zet een toptalent in een achterhoede team en ook hij verzuipt en wordt linea recta afgeschreven en vervangen door de volgende hoopvolle en gesponsorde jongeling.

Alles moet op het juiste plekje vallen. Talent alleen is niet genoeg, je moet ook de juiste mensen achter je hebben. Daarom kunnen we terecht hopen op Nyck de Vries. Hij heeft de juiste mensen achter zich. Dan kan talent zich ontplooien. Dat talent is er, rijkelijk veel zelfs, maar de meesten kennen we niet eens omdat ze nooit de kans krijgen.

Citaat van: 0634 op Gisteren om 11:46:36
Oh, die zijn er wel hoor. Natuurlijk zijn die er wel. Maar dit is geen voetbal, of tennis. Talent is niet genoeg.

Dat is dus wat ik bedoel. Ook commerciele belangen spelen mee. En uiteraard is dit geen voetbal of tennis. Maar net als in die sporten wordt er ook gescout in de autosport. Hoe komt anders die de Vries bij McLaren terecht. Iig niet met een sollicitatie brief.

Citaat
Maar 24 bijvoorbeeld Alonso's zul je niet krijgen. Ook op een bevolking van 6,7 miljard niet.

Nee, dat is logisch want Alonso is Alonso! Net zoals er maar 1 Senna, Michael Schumacher, Lauda, Prost of Jim Clark is/was...Overigens is het statistisch bekeken onmogelijk dat er niemand is die Alonso zou kunnen bijhouden. Je ziet nu toch ook dat Hamilton of Vettel de strijd kunnen aangaan met Alonso?

Laat staan als je gaat zoeken in een 'pool' van ca. 1, 675 miljard mensen. (tweemaal gedeeld door 2; De helft van de bevolking is vrouw en nog een keer door twee vanwege het verschil jong/oud)...

Citaat
Je hebt ook met commerciele belangen te maken. Een coureur van de Noordpool of uit de Sahara is nu niet erg interessant voor de teams/sponsors

Maar dat is mijn punt nu ook! De commerciële belangen hebben in wezen niets te maken met de snelheid van een coureur uit de Sahara of Noordpool! Die commerciële belangen speelden niet in de jaren 50 tot (iets minder) de jaren 70...Alsof een Schotse schapenhoeder commercieel interessant is!?! Toch werd Jim Clark wereldkampioen!  Of Denny Hulme (Nieuw Zeeland)? Wat was het commercieel belang van een Fin (slechts 5 miljoen inwoners) als Keke Rosberg?

Citaat
er zullen in landen als China en India (samen goed voor 1/3 vd wereldbevolking) best wel 'n paar Alonsootjes en Hamiltonnetjes rondlopen.
Helaas is autosport erg duur en de bevolking daar straatarm

Twee punten;

- In India wordt al jaren geracet, hoor! Er is een Formule-klasse met een Maruti 800 motor. De topklasse in India is de Formula Rolon, wat je kunt zien als een soort F5000. Men rijdt daar nml. met dikke Chevy motoren!
http://www.youtube.com/watch?v=SBl4O3gju3c&feature=related

- In China zal er vast wel races georganiseerd worden. Immers zijn er altijd mensen die willen weten, wie er het snelst is met een auto.
Als je googled, kom je zelfs op een Ford Focus Cup. Gestart in 2006(?), dus er zal wel een FF1600 opgezet zijn o.i.d.

Overal waar er auto's op de weg rijden, zullen er jongeren (en ouderen met een jong hart) zijn die ermee (willen) racen. Het is echter vaak een kwestie van organisatie en de juiste mensen die er tijd en geld in willen steken.

Dus je weet het maar nooit, of diegene die een Alonso/Vettel/Hamilton zou kunnen verslaan, nu zichzelf en zijn vrienden vermaakt met een gare bakkie!

CitaatCitaat van: gloudiesaurus op Gisteren om 16:09:40
Talent en begeleiding is ook nog niet alles
Er komt veel meer bij kijken, zoals bijvoorbeeld ook geluk, de juiste keuzes maken.

Kennen we Carlo van Dam en Heiki Waldschmidt bijv nog? Beide super in karting, Waldschmidt testte zelfs nog in de Formule 1. In de karting hebben zij  bijv. ook Kubica en Hulkenberg verslagen. Waldschmidt werd opgenomen in het F1-programma van Toyota, Van Dam in het van Renault.

Laat ik het dan maar niet hebben over Michael Mason, Paul Meijer, Donny Crevels, de broertjes van der Ende, Benjamin 'Benjamini' van de Wakker, Peter de Bruijn, Martijn Koene...En dan heb ik het alleen maar over de Nederlandse talenten gehad...
Citaat van: frankypankyv8 op Gisteren om 14:00:46
Citaat
Maar 24 bijvoorbeeld Alonso's zul je niet krijgen. Ook op een bevolking van 6,7 miljard niet.

Nee, dat is logisch want Alonso is Alonso! Net zoals er maar 1 Senna, Michael Schumacher, Lauda, Prost of Jim Clark is/was...Overigens is het statistisch bekeken onmogelijk dat er niemand is die Alonso zou kunnen bijhouden. Je ziet nu toch ook dat Hamilton of Vettel de strijd kunnen aangaan met Alonso?

Laat staan als je gaat zoeken in een 'pool' van ca. 1, 675 miljard mensen. (tweemaal gedeeld door 2; De helft van de bevolking is vrouw en nog een keer door twee vanwege het verschil jong/oud)...

Citaat
Je hebt ook met commerciele belangen te maken. Een coureur van de Noordpool of uit de Sahara is nu niet erg interessant voor de teams/sponsors

Maar dat is mijn punt nu ook! De commerciële belangen hebben in wezen niets te maken met de snelheid van een coureur uit de Sahara of Noordpool! Die commerciële belangen speelden niet in de jaren 50 tot (iets minder) de jaren 70...Alsof een Schotse schapenhoeder commercieel interessant is!?! Toch werd Jim Clark wereldkampioen!  Of Denny Hulme (Nieuw Zeeland)? Wat was het commercieel belang van een Fin (slechts 5 miljoen inwoners) als Keke Rosberg?

Citaat
er zullen in landen als China en India (samen goed voor 1/3 vd wereldbevolking) best wel 'n paar Alonsootjes en Hamiltonnetjes rondlopen.
Helaas is autosport erg duur en de bevolking daar straatarm

Twee punten;

- In India wordt al jaren geracet, hoor! Er is een Formule-klasse met een Maruti 800 motor. De topklasse in India is de Formula Rolon, wat je kunt zien als een soort F5000. Men rijdt daar nml. met dikke Chevy motoren!
http://www.youtube.com/watch?v=SBl4O3gju3c&feature=related

- In China zal er vast wel races georganiseerd worden. Immers zijn er altijd mensen die willen weten, wie er het snelst is met een auto.
Als je googled, kom je zelfs op een Ford Focus Cup. Gestart in 2006(?), dus er zal wel een FF1600 opgezet zijn o.i.d.

Overal waar er auto's op de weg rijden, zullen er jongeren (en ouderen met een jong hart) zijn die ermee (willen) racen. Het is echter vaak een kwestie van organisatie en de juiste mensen die er tijd en geld in willen steken.

Dus je weet het maar nooit, of diegene die een Alonso/Vettel/Hamilton zou kunnen verslaan, nu zichzelf en zijn vrienden vermaakt met een gare bakkie!




Natuurlijk is een Alonso een Alonso, net als jij Franky bent, uniek. Een van de ruim 6 miljard aardbewoners. Lijkt me vrij simpel. Die races met de Chevy motoren is niets nieuws. Maar uit die bush-bush landen komt 0,0 aan echt talent te voorschijn. Of ken jij er een paar. Tenminste om uberhaupt een testsessies te laten doen in een F1 team/auto. En laat die jongeren maar aan straatraces doen. Of in Africa rijdt er een rond met een ouwe 504 Peugeot en doet gekke dingen. F1 waardig dan?? Lijkt me niet. F1 is een puur westerse sport, geen bush-bush land die daar 1 vinger in de pap krijgt. Tot nu toe tenminste.


@Janke,

"bush-bush land"...
Klinkt niet echt hoogstaand.

Citaat
Maar uit die bush-bush landen komt 0,0 aan echt talent te voorschijn. Of ken jij er een paar.

Nog niet...  Maar oa. India is een natie in opkomst!
BTW, jij stelt dat men geen talent nodig heeft om zo 'n Indiase F5000 onder controle te houden? En zowel Chandok, Armaan Ebrahim, Ashwin Sundar, Aditya Patel en  Narain Karthikeyan komen uit die klasses!

Kijk, het is ook een kwestie van organisatie. Als dat op orde is, dan zul je een sterke verbetering zien! Ook voor Ali en Nkude, die nu rondcrossen met hun aftandse Peugeot 504...want je moet ergens beginnen!

Daar heb je gelijk in Frankey ,maar 't ging om NU.
En nu is het wat autosport betreft gewoon nog helemaal niks daar. 
Geen aansprekende klasses ,en geen echte talenten.
Idd zal er in de verre toekomst best wel 'n 2e Schumi ,Alonso ,Senna etc. vandaan gaan komen.
Maar dat ga ik met m'n 42 jaar waarschijnlijk niet meer meemaken.

Citaat van: frankypankyv8 op Gisteren om 19:44:59
@Janke,

"bush-bush land"...
Klinkt niet echt hoogstaand.

Citaat
Maar uit die bush-bush landen komt 0,0 aan echt talent te voorschijn. Of ken jij er een paar.

Nog niet...  Maar oa. India is een natie in opkomst!
BTW, jij stelt dat men geen talent nodig heeft om zo 'n Indiase F5000 onder controle te houden? En zowel Chandok, Armaan Ebrahim, Ashwin Sundar, Aditya Patel en  Narain Karthikeyan komen uit die klasses!

Kijk, het is ook een kwestie van organisatie. Als dat op orde is, dan zul je een sterke verbetering zien! Ook voor Ali en Nkude, die nu rondcrossen met hun aftandse Peugeot 504...want je moet ergens beginnen!
Ja, Bush-Bush. Racen is iets van de westerse wereld en niet uit regio's uit een ander werelddeel. Daar lopen ze wat achter. Zelfs Japan kan geen topcoureur leveren. TOT NU TOE. Laat staan een jochie die  goed is in een land als Zimbabwe met zijn 320i van 20 jaar oud. die valt niet op. Ik heb trouwens wel gezegd dat landen als India en China in de toekomst misschien wat potentie hebben om een behoorlijke coureur te leveren. Tot nu toe is dat een utopie. En over organisatie en poen heb ik het zelf over gehad. Dat is nu eenmaal inherent aan de decadente sport genaamd Formule 1. Geen Bush-Bush land die daar wat in veranderd.

Citaat
Ja, Bush-Bush. Racen is iets van de westerse wereld en niet uit regio's uit een ander werelddeel
Dat zal wel, maar met die term komt het over alsof je neerkijkt op die mensen. Natuurlijk lopen ze achter, maar ze zijn wel bezig op hun eigen manier!

Citaat
Laat staan een jochie die  goed is in een land als Zimbabwe met zijn 320i van 20 jaar oud. die valt niet op
Tja, organisatie. Dus zou dat 'jochie uit Zimbabwe' naar het buitenland moeten verhuizen om aan zijn race-carrière te werken.

Net zoals Bruce McLaren, Denny Hulme, Jody Scheckter en recenter Mark Webber dat gedaan hebben...

Citaat
Geen aansprekende klasses ,en geen echte talenten
Geen echte talenten? Vergeleken met wie? Ik durft te stellen dat de leider in het klassement van de Formule Rolon seconden per ronde sneller rond gaat, dan ons. Of zegt je nu dat het niet mogelijk is omdat diegene nu eenmaal geen westerling is?

Vriend, ik kijk op niemand neer. Maar dat zijn feiten. Ik ben geen lopende lulkoek. Daaro is het voor ons bush-bush. Om het simpele feit dat wij het stukken beter hebben dan die mensen daaro. Laat staan dat daar een supertalent uit voortkomt. Wij zijn westers, poen denkend.

Citaat van: janke op Gisteren om 20:25:32
Vriend, ik kijk op niemand neer. Maar dat zijn feiten. Ik ben geen lopende lulkoek. Daaro is het voor ons bush-bush. Om het simpele feit dat wij het stukken beter hebben dan die mensen daaro. Laat staan dat daar een supertalent uit voortkomt. Wij zijn westers, poen denkend.

Hm,

Ik ben al in veel landen geweest, maar "bush-bush" is het laatste wat er bij mij opkomt! En ook in een derdewereldland denken ze aan 'poen', hoor!
Ja, hier hebben we het 'beter'...Maar wat zegt dat? Ik zie over het algemeen alleen maar boze blikken, terwijl ik in bijv. Indonesië, Gambia of Kenia over het algemeen lachende gezichten zag op straat.

Nogmaals, men is al bezig...maar op hun eigen manier!

Citaat van: frankypankyv8 op Gisteren om 21:51:09
Citaat
Ook ik heb Amerika, Vietnam, Cuba om er een paar te noemen mogen aanschouwen. Ehh westers danken?? Hallo, no way.

Ik verwacht ook niet van een Aziatisch of Afrikaans land / cultuur dat men 'westers' denkt...

Maar hoe bedoel je, "Zelfs Amerika niet"?

Ik zal het woord niet meer gebruiken, als ik je daar mee pikeer mijn excuus. Maar mijn dochter woont in Amerika.( Ik ga er deze week voor 6 weken heen. Mijn dochter gaat bevallen, dus ik hoop opa te worden op mijn 53ste, maar dit terzijde). Dat land denkt en doet op zichzelf. De rest v/d wereld interessert ze niet zo veel. Ze voelen zich nl. groter en beter dan de rest. Ik hou niet zo van die mentaliteit. Maar dat is mijn gevoel hè. Anderen denken daar weer anders over, en dat mag.






Franky R.

CitaatIk zal het woord niet meer gebruiken, als ik je daar mee pikeer mijn excuus. Maar mijn dochter woont in Amerika.( Ik ga er deze week voor 6 weken heen. Mijn dochter gaat bevallen, dus ik hoop opa te worden op mijn 53ste, maar dit terzijde). Dat land denkt en doet op zichzelf. De rest v/d wereld interessert ze niet zo veel. Ze voelen zich nl. groter en beter dan de rest. Ik hou niet zo van die mentaliteit. Maar dat is mijn gevoel hè. Anderen denken daar weer anders over, en dat mag.

Hey,

Alvast een fijne reis dan, Janke!
Ja, die Amerikanen zijn nogal op zichzelf, maar het land is ook groot genoeg om een eigen economie of competitie te draaien. Dan kijk je bijv. niet verder dan NASCAR, NCAA of je eigen "World-Series" Honkbalkampioenschap!

JimmySPA

Ik hoor nooit iemand hier erover. Maar ik vind de V8 Supercars echt zo´n geweldige serie!!
Ze rijden echt met de spiegels tegen elkaar. Af en toe een tikkie. Maar niet zeiken zoals in de DTM echt gaaf om te zien.
Waar het in DTM gewoon saai is om Mercedes tegen Audi te zien rijden omdat ze gaan huilen wanneer er een stukje bodywork wordt weggereden, rijden ze hier Ford vs Holden alsof hun leven er van af hangt.


Geweldig mooie auto´s met een dikke v8!
Ook is er nog een serie met pickups, dat is ook geweldig om te zien.
Geen pickups in de zin van Amerikaans achtig. Maar gewoon zoals als de eerste caddy zeg maar. Gewoon een auto met een laadbak.
Echt geweldig, mn baas heeft zo´n Holden Ute. Prachtige bak.

Ze rijden op Melbourne in het voorprogramma van de F1, je zou al bijna daarom erheen gaan!!!
Jammer dat het alleen op motorstv wordt uitgezonden. Wat mij betreft echt een must voor RTL dan wel EuroSport.

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

Franky R.

Citaat van: JimmySPA op 08 november 2010 - 18:06:57
Ik hoor nooit iemand hier erover. Maar ik vind de V8 Supercars echt zo´n geweldige serie!!
Ze rijden echt met de spiegels tegen elkaar. Af en toe een tikkie. Maar niet zeiken zoals in de DTM echt gaaf om te zien.
Waar het in DTM gewoon saai is om Mercedes tegen Audi te zien rijden omdat ze gaan huilen wanneer er een stukje bodywork wordt weggereden, rijden ze hier Ford vs Holden alsof hun leven er van af hangt.


Geweldig mooie auto´s met een dikke v8!
Ook is er nog een serie met pickups, dat is ook geweldig om te zien.
Geen pickups in de zin van Amerikaans achtig. Maar gewoon zoals als de eerste caddy zeg maar. Gewoon een auto met een laadbak.
Echt geweldig, mn baas heeft zo´n Holden Ute. Prachtige bak.

Ze rijden op Melbourne in het voorprogramma van de F1, je zou al bijna daarom erheen gaan!!!
Jammer dat het alleen op motorstv wordt uitgezonden. Wat mij betreft echt een must voor RTL dan wel EuroSport.

Ik zie ze regelmatig voorbij denderen op motorstv, idd! Ik dacht dat Eurosport het een tijdje terug ook uitzond. Het zal toen wel een centenkwestie geweest zijn!


Franky R.

Geen F1, maar wel een gemotoriseerde sport!
Dragracen met brommers en motorfietsen in Suriname... ;)

Racen op de airstrip van Nickerie (West-Suriname)


Suriname VS (voormalig Brits) Guyane
http://www.youtube.com/watch?v=8xlLcXc0jaU&feature=related

Circuit in Guyane. Helaas nog geen circuit in Suriname.
http://www.youtube.com/watch?v=BLWrrBseiQk&feature=related

Prins Bira Cricuit in Thailand. Bira won ook de eerste race op Zandvoort (1948), btw!

Enzo

Citaat van: frankypankyv8 op 07 november 2010 - 13:41:50
CitaatIk zal het woord niet meer gebruiken, als ik je daar mee pikeer mijn excuus. Maar mijn dochter woont in Amerika.( Ik ga er deze week voor 6 weken heen. Mijn dochter gaat bevallen, dus ik hoop opa te worden op mijn 53ste, maar dit terzijde). Dat land denkt en doet op zichzelf. De rest v/d wereld interessert ze niet zo veel. Ze voelen zich nl. groter en beter dan de rest. Ik hou niet zo van die mentaliteit. Maar dat is mijn gevoel hè. Anderen denken daar weer anders over, en dat mag.

Hey,

Alvast een fijne reis dan, Janke!
Ja, die Amerikanen zijn nogal op zichzelf, maar het land is ook groot genoeg om een eigen economie of competitie te draaien. Dan kijk je bijv. niet verder dan NASCAR, NCAA of je eigen "World-Series" Honkbalkampioenschap!

Yep, goede reis en alvast gefeliciteerd met je kleinkind!  8)

JimmySPA

Citaat van: frankypankyv8 op 08 november 2010 - 22:28:15
Geen F1, maar wel een gemotoriseerde sport!
Dragracen met brommers en motorfietsen in Suriname... ;)

Racen op de airstrip van Nickerie (West-Suriname)


Suriname VS (voormalig Brits) Guyane
http://www.youtube.com/watch?v=8xlLcXc0jaU&feature=related

Circuit in Guyane. Helaas nog geen circuit in Suriname.
http://www.youtube.com/watch?v=BLWrrBseiQk&feature=related

Prins Bira Cricuit in Thailand. Bira won ook de eerste race op Zandvoort (1948), btw!


Op de strip in Drachten komen ook vaak van die Antillianen/Curacuao/Surinamers. Dikke hayabusa's met chrome patta's en verlengde achterbrug natuurlijk. Wel lachen dat er ook niet NL's meedoen. Volgens mij was er ook nog een team met een kleine grijze Chevy oid. Ik weet niet meer precies wat dat was. Niet de netste dragracer, maja ze deden toch mee.

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

janke

Nou bedankt en tot hoors maar weer. Ik wens jullie allen een toffe race zonder crash of plof.( Renault blokken schijnen nogal slechtjes tegen hitte te kunnen.) Maakt ook geen reet uit. Volgens mij hebben de toppers geen verse motor meer liggen in de schappen.   Dan Hamilton maar kampioen worden. ;D  Maar Alonso verdiend het meer denk ik. Hoe minder Hamilton werd, des te beter Alonso. Verder iedereen op het forum een toffe kerst en een goed en gezond 2011. De Mazzel.

PS,

In Amerika heb je zoveel races. Zoveel snelheidswedstrijden. Ik krijg wel eens een mail met beelden of cd-rommetje vol met races uit Amerika. Inderdaad, de meeste kennen alleen maar NASCAR, Baseball, American Football, Mc Donalds, Chevrolet, Microsoft. Ja, verder zal ik maar niet gaan. Maar die V8 Supercars is inderdaad heel  wat anders dan DTM. Dit bedoel je toch??

[verwijderd door de beheerder]
Some things are too important to be left in the past.

Enzo

Citaat van: janke op 10 november 2010 - 01:16:47
Nou bedankt en tot hoors maar weer. Ik wens jullie allen een toffe race zonder crash of plof.( Renault blokken schijnen nogal slechtjes tegen hitte te kunnen.) Maakt ook geen reet uit. Volgens mij hebben de toppers geen verse motor meer liggen in de schappen.   Dan Hamilton maar kampioen worden. ;D  Maar Alonso verdiend het meer denk ik. Hoe minder Hamilton werd, des te beter Alonso. Verder iedereen op het forum een toffe kerst en een goed en gezond 2011. De Mazzel.

PS,

In Amerika heb je zoveel races. Zoveel snelheidswedstrijden. Ik krijg wel eens een mail met beelden of cd-rommetje vol met races uit Amerika. Inderdaad, de meeste kennen alleen maar NASCAR, Baseball, American Football, Mc Donalds, Chevrolet, Microsoft. Ja, verder zal ik maar niet gaan. Maar die V8 Supercars is inderdaad heel  wat anders dan DTM. Dit bedoel je toch??

Jij ook veel plezier, wist je dat ze in Amerika ook internet hebben?  ;)

janke

Dat meen je niet, nee ff serieus, ik neem mijn laptop toch maar niet mee. Een week of 6 zonder internet lijkt me wel wat. Je bent dan echt niet afgesloten van de buitenwereld.
Some things are too important to be left in the past.

Franky R.

@Janke,
CitaatVerder iedereen op het forum een toffe kerst en een goed en gezond 2011. De Mazzel.

Jij ook en geniet van je kleinkind!

CitaatJij ook veel plezier, wist je dat ze in Amerika ook internet hebben?
Hahaha, maar ik hoor wel verhalen over slechte verbindingen e.d. van vrienden in de VS. Tja, wij zijn toch redelijk verwend met onze glasvezelkabels!

Citaat van: janke op 10 november 2010 - 10:33:22
Dat meen je niet, nee ff serieus, ik neem mijn laptop toch maar niet mee. Een week of 6 zonder internet lijkt me wel wat. Je bent dan echt niet afgesloten van de buitenwereld.

Doe Poetin de groeten als je hem ziet? Die schijnt zich ook (topless) van de bewoonde wereld te hebben afgesloten.

JimmySPA

Citaat van: janke op 10 november 2010 - 01:16:47
In Amerika heb je zoveel races. Zoveel snelheidswedstrijden. Ik krijg wel eens een mail met beelden of cd-rommetje vol met races uit Amerika. Inderdaad, de meeste kennen alleen maar NASCAR, Baseball, American Football, Mc Donalds, Chevrolet, Microsoft. Ja, verder zal ik maar niet gaan. Maar die V8 Supercars is inderdaad heel  wat anders dan DTM. Dit bedoel je toch??

Ja soort van. Alleen is V8 Supercars 100% een serie uit Australie. Daarom is het hier (nog) niet bekend.
Ook al ken ik de coureurs en teams slecht. Vind ik het geweldig hoe er geraced wordt. Als ik bijv BTCC of GP2 kijk en ik ken niemand dan ben ik er snel op uitgeken...

In de V8 sc is altijd spektakel. Als het een beetje leuk gebracht wordt op Nederlandse TV kan dit echt iets worden in Europa lijkt mij.

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

Franky R.

Citaat van: JimmySPA op 10 november 2010 - 18:50:28
Citaat van: janke op 10 november 2010 - 01:16:47
In Amerika heb je zoveel races. Zoveel snelheidswedstrijden. Ik krijg wel eens een mail met beelden of cd-rommetje vol met races uit Amerika. Inderdaad, de meeste kennen alleen maar NASCAR, Baseball, American Football, Mc Donalds, Chevrolet, Microsoft. Ja, verder zal ik maar niet gaan. Maar die V8 Supercars is inderdaad heel  wat anders dan DTM. Dit bedoel je toch??

Ja soort van. Alleen is V8 Supercars 100% een serie uit Australie. Daarom is het hier (nog) niet bekend.
Ook al ken ik de coureurs en teams slecht. Vind ik het geweldig hoe er geraced wordt. Als ik bijv BTCC of GP2 kijk en ik ken niemand dan ben ik er snel op uitgeken...

In de V8 sc is altijd spektakel. Als het een beetje leuk gebracht wordt op Nederlandse TV kan dit echt iets worden in Europa lijkt mij.

Heb je geen MotorsTV, dan Jimmy?

JimmySPA

Citaat van: frankypankyv8 op 10 november 2010 - 19:03:16
Citaat van: JimmySPA op 10 november 2010 - 18:50:28
Citaat van: janke op 10 november 2010 - 01:16:47
In Amerika heb je zoveel races. Zoveel snelheidswedstrijden. Ik krijg wel eens een mail met beelden of cd-rommetje vol met races uit Amerika. Inderdaad, de meeste kennen alleen maar NASCAR, Baseball, American Football, Mc Donalds, Chevrolet, Microsoft. Ja, verder zal ik maar niet gaan. Maar die V8 Supercars is inderdaad heel  wat anders dan DTM. Dit bedoel je toch??

Ja soort van. Alleen is V8 Supercars 100% een serie uit Australie. Daarom is het hier (nog) niet bekend.
Ook al ken ik de coureurs en teams slecht. Vind ik het geweldig hoe er geraced wordt. Als ik bijv BTCC of GP2 kijk en ik ken niemand dan ben ik er snel op uitgeken...

In de V8 sc is altijd spektakel. Als het een beetje leuk gebracht wordt op Nederlandse TV kan dit echt iets worden in Europa lijkt mij.

Heb je geen MotorsTV, dan Jimmy?

Jawel maar dan wordt het zo slecht gebracht qua commentaar. Volgens mij zat Allard er bij in Bathurst en maar volhouden dat ze nog een starre achteras hebben. Allemaal van die onzin dingen waar niks van klopt. Waar ik me ook aan irriteer is als ze zeggen wanneer iemand er af gaat: daar gaat de nummer 23 eraf... dan hoor je het oplezen van elke coureur zowat en dan komt er een naam naar boven...  :o

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"