Giedo vs. Jerome

Gestart door 0634, 04 november 2010 - 19:14:19

« vorige - volgende »

Wie moet de F1 in: Guido of Jerome?

Jerome!
5 (38.5%)
Guido!
6 (46.2%)
Geen van beiden graag!
0 (0%)
Allebei zijn klaar voor F1!
2 (15.4%)

Totaal aantal stemmen: 10

Poll gesloten: 09 november 2010 - 19:14:19

marlboro

Citaat van: Kootje op 04 november 2010 - 20:45:11
Mijn stem gaat uiteraard ook naar Guido ,ben nu eenmaal Nederlander.

Wat belgie betreft ligt dat toch ferm anders dan bij jullie in nederland.
Ik kies voor geen enkele van de 2.
Die ene ken ik niet en die andere is weer zo'n waal die geen nederlands kan, kan trouwen mee henin, 2dezelfde.
Bende kinders

Enzo

Citaat van: marlboro op 29 december 2010 - 17:10:14
Citaat van: Kootje op 04 november 2010 - 20:45:11
Mijn stem gaat uiteraard ook naar Guido ,ben nu eenmaal Nederlander.

Wat belgie betreft ligt dat toch ferm anders dan bij jullie in nederland.
Ik kies voor geen enkele van de 2.
Die ene ken ik niet en die andere is weer zo'n waal die geen nederlands kan, kan trouwen mee henin, 2dezelfde.

Kan hij geen Nederlands?? :o Nee, dan moet ik hem ook niet.... ::)

KVDracer

Als het mij uitkomt is het feit dzat hij geen nederlands spreekt een bijkomstigheid, ben al lang blij dat er terug een Belg in de F1 zit.

supersteven

mij maakt het ook niet uit dat hij geen nederlands spreekt, het belangrijkste is dat hij kan rijden en in hij is geen waal maar een brusselaar
let the sunshine shine in your heart

Kootje

Citaat van: marlboro op 29 december 2010 - 17:10:14
Citaat van: Kootje op 04 november 2010 - 20:45:11
Mijn stem gaat uiteraard ook naar Guido ,ben nu eenmaal Nederlander.

Wat belgie betreft ligt dat toch ferm anders dan bij jullie in nederland.
Ik kies voor geen enkele van de 2.
Die ene ken ik niet en die andere is weer zo'n waal die geen nederlands kan, kan trouwen mee henin, 2dezelfde.
Word er in Belgie dan niet zowel Frans ,als Nederlands verplicht gesteld in het onderwijs ??
Aangezien het 'n 2-talig land is ,ging ik daar altijd van uit.
Citaat van: supersteven op 29 december 2010 - 20:09:39
mij maakt het ook niet uit dat hij geen nederlands spreekt, het belangrijkste is dat hij kan rijden en in hij is geen waal maar een brusselaar
Brussel is toch juist 2-talig ??
Dus mocht mijn bovenstaande aanname aan Marlboro niet kloppen ,dan zou ik dat toch zeker in Brussel verwachten.

Niels_

Het is natuurlijk ook maar de vraag wat je verstaat onder talen 'kennen'. Ik heb op school ook jaren lang Frans gehad, maar als ze mij nu vragen voor een interview in het Frans, ga ik ook moeten passen vrees ik. Ik ken wel basisbegrippen en zinnen, maar het is maar de vraag hoever je daarmee komt in een (diepgaand) interview. ;)

gloudiesaurus

Hij kan iig. geen Vlaams. Las wel in een interview met hem dat hij het wilde gaan leren...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

meatball

Citaat van: marlboro op 29 december 2010 - 17:10:14
Citaat van: Kootje op 04 november 2010 - 20:45:11
Mijn stem gaat uiteraard ook naar Guido ,ben nu eenmaal Nederlander.

Wat belgie betreft ligt dat toch ferm anders dan bij jullie in nederland.
Ik kies voor geen enkele van de 2.
Die ene ken ik niet en die andere is weer zo'n waal die geen nederlands kan, kan trouwen mee henin, 2dezelfde.
En ik ben een vlaming die geen Frans kent ,wat maakt dat nu uit.Zolang ik nu maar niet met clijsters moet trouwen  ;D
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Kootje

Citaat van: Scuderia91 op 29 december 2010 - 20:58:00
Het is natuurlijk ook maar de vraag wat je verstaat onder talen 'kennen'. Ik heb op school ook jaren lang Frans gehad, maar als ze mij nu vragen voor een interview in het Frans, ga ik ook moeten passen vrees ik. Ik ken wel basisbegrippen en zinnen, maar het is maar de vraag hoever je daarmee komt in een (diepgaand) interview. ;)
Oke ,maar 3 of 4 jaar Frans op de middelbare school ,is toch iets anders dan 2-talig opgroeien.
En dat had ik toch echt wel verwacht in 'n 2-talig land ,en zeker in 'n 2-talige stad als Brussel.  :o
Maar blijkbaar is dat niet het geval in Belgie.
Beetje vreemd ,maar goed.....  :D

T.Nuvolari

Komt door de verfransing van enkele tientallen jaren geleden. We hebben er ondertussen ,bijna, allemaal mee leren leven.  ;)
Mij kan het geen fluit schelen of hij Vlaams/Nederlands kan, ik spreek ook geen vloeiend Frans. De Franse taal is ook van een ander kaliber op wereldniveau dan de Nederlandse. Mensen die andere mensen daarop afrekenen...  :-X

marlboro

Aan de nederlanders hier die mijn punt niet snappen zal ik eens haarfijn uitleggen hoe het in belgie in zijn werk gaat; men verwacht altijd maar dat de vlaming frans kan, eender waar.
Maar omgekeerd das al een heel paar andere mouwen. Als je als vlaming naar wallonie gaat dan moet je dikwijls ver zoeken naar een persoon die nederlands kan, in vlaanderen ga je bijna altijd wel iemand hebben in een winkel ofzo die nederlands kan en de meeste sportmensen in vlaanderen kunnen ook frans, dat hoeft helemaal niet correct en perfect te zijn van mij.
Mijn punt is vooral dat sportmensen en mensen die in een zaak werken in belgie dat deze zowel nederlands als frans kunnen en liefst als het kan ook nog engels erbij.

Walen al wil ik ze niet allen over dezelfde kam scheren zijn veelal arrogante mensen ook.
Dan de brusselaars; veel echte brusselaars zijn er al helemaal niet meer, het zit er stampvol met mensen van allochtone afkomst + de meeste denk ik ook nog eens frans spreken en geen nederlands.
In heel wat scholen in brussel zien de jongeren op een veel te late leeftijd nederlandstalige lessen.
Brussel zou idd een 2talige hoofdstad moeten zijn maar dat is het helaas niet, als ik naar brussel ga dan zie ik oftewel franse of arabische opschriften overal.
Zelfs in ziekenhuizen in brussel is het al meermaals gebeurt er niemand was die een woord nederlands kon, dit is dus echt iets wat al helemaal niet kan natuurlijk maar dat toont nogmaals mijn gelijk aan.


Ik ken d'ambrosio niet natuurlijk maar als deze nederlands zou kunnen dan zal ik alvast meer respect voor hem hebben dan nu het geval maar is.
Henin die kan ernaar fluiten, die persoon is echt arrogant dat het geene naam meer heeft.
Clijsters kan tenminste meerdere talen, perfect hoeft niet zoals ik heb gezegd maar ze kunnen aan haar nog een puntje zuigen en dit op alle gebieden.

Bende kinders

marlboro

Citaat van: T.Nuvolari op 30 december 2010 - 07:16:27
Komt door de verfransing van enkele tientallen jaren geleden. We hebben er ondertussen ,bijna, allemaal mee leren leven.  ;)
Mij kan het geen fluit schelen of hij Vlaams/Nederlands kan, ik spreek ook geen vloeiend Frans. De Franse taal is ook van een ander kaliber op wereldniveau dan de Nederlandse. Mensen die andere mensen daarop afrekenen...  :-X

Heeft er helaas dan ook alweer geen moer mee te maken dat het frans een wereldtaal is, het gaat over belgie en het frans en nederlands (je hebt wel nog het duits maar dat is echt wel heel verwaarloosbaar allemaal).Ik heb de voorbeelden hierboven opgenoemd.
En ik herhaal nogmaals dat je op z'n minst verwacht dat mensen die een sport beoefenen en bekent zijn enzo en alsook in een zaak ofzo werken dat deze idd ook frans en nederlands kunnen.

Michel preud'homme is een mooi voorbeeldje van een waal die tenminste wel de moeite heeft gedaan om zich te kunnen uitdrukken in het nederlands, ik heb voor zo iemand enorm veel respect.
En er zijn er wel nog.

gloudiesaurus ; iets dat ik heel erg aanmoedig, respect als deze dit wil doen.

Bende kinders

SDG

#42
Citaat van: Kootje op 29 december 2010 - 20:14:17
Word er in Belgie dan niet zowel Frans ,als Nederlands verplicht gesteld in het onderwijs ??
Aangezien het 'n 2-talig land is ,ging ik daar altijd van uit.

België is geen tweetalig land - is het ook nooit geweest - maar een land met verschillende eentalige taalgebieden. Is een wezenlijk verschil, het is dus niet zo dat je bv. in Vlaanderen overal in het Frans terecht kunt en omgekeerd in Wallonië overal in het Nederlands. Enkel Brussel is tweetalig. Op papier toch, want de overwegend Franstalige gemeentebesturen staan erom bekend af en toe een loopje te nemen met de taalwetgeving.

Wel is het zo dat in het Nederlandstalig onderwijs Frans verplicht wordt opgelegd als tweede taal, terwijl dit in Wallonië omgekeerd niet het geval is. Taalkeuze is daar vrij.

Citaat van: Brussel is toch juist 2-talig ??
Dus mocht mijn bovenstaande aanname aan Marlboro niet kloppen ,dan zou ik dat toch zeker in Brussel verwachten.

In  Brussel is zowel in het Nederlandstalig als het Franstalig onderwijs onderricht van de andere grote landstaal verplicht. Het is wel een oud zeer dat het Franstalig onderwijs kwalitatief een stuk minder scoort dan het Nederlandstalig. Dat is bv. één van de redenen waarom er tegenwoordig behoorlijk wat anderstalige leerlingen in Brussel voor het Nederlandstalige onderwijs kiezen.

Enzo

Voor mij maakt de taal/kleur/looks/geur allemaal helemaal geen bal uit, het gaat in dit geval toch om het racen... :)
Sommige zouden best wat toleranter mogen zijn naar elkaar,  al ben ik me wel bewust van de perikelen die nu spelen in Belgie.
Generaliseren heb ik al helemaal een hekel aan..., ik bekijk een mens als individu en beoordeel op basis van iemands handelen en niet op basis van iemands taal/kleur/looks/geur/ afkomst/geloofsovertuiging etc.

Tis maar waar een mens zich druk over kan maken... ;)


SDG

Citaat van: gloudiesaurus op 29 december 2010 - 21:35:43
Hij kan iig. geen Vlaams. Las wel in een interview met hem dat hij het wilde gaan leren...

Dat hij dan misschien meteen Nederlands leert. Ik zou niet weten waar je Vlaams kunt leren. Ik heb dat in ieder geval nooit onderwezen gekregen  op school...  ;)