Beste coureur aller tijden ?

Gestart door Kootje, 29 oktober 2010 - 09:25:53

« vorige - volgende »

Wie is de beste coureur aller tijden ?

M.Schumacher -7 titels "rekordmeister"
10 (43.5%)
J.M. Fangio -5 titels "surviver of the 50's"
1 (4.3%)
A. Prost -4 titels "le professeur"
0 (0%)
A. Senna -3 titels "GOD voor velen"
10 (43.5%)
anders namelijk : ???
2 (8.7%)

Totaal aantal stemmen: 17

0634

Citaat van: meatball op 11 november 2010 - 08:59:33

Hij heeft gerwoon een beter geheugen dan sommige onder ons,voor 90% heeft marlboro gelijkwat Schumacher betreft.Zoals bv het feit dat Senna beter was als Hill dat zal niemand ontkennen maar sta er dan wel ook eens bij stil dat Senna gewoon de Punten van 94 van Hill zou hebben genomen ,dus nu even stellen dat Senna wk was geworden omdat Hill op 1 puntje eindigde is ook maar wat gokken,als Senna in 94 was kunnen blijven rijden had Hill nooit op 1 puntje van Schumacher gestaan.
Het seizoen zou gewoon heel anders zijn verlopen maar het lijkt mij niet geheel onaannemelijk dat Senna toch hier en daar iets meer puntjes zou hebben opgepikt dan dat Hill deed.

meatball

Citaat van: Kootje op 11 november 2010 - 11:20:02
Volgens 'n docu over de laatste seconden voor Senna's dood ,is Schumi INDIRECT verantwoordelijk voor dit verlies.  :o
Ik wil hier NIET mee zeggen dat het zijn SCHULD is (hij deed wat iedere coureur gedaan zou hebben) ,maar zijn druk zorgde er wel voor dat Senna de cruciale fout (met de crash tot gevolg) maakte.

Dit was namelijk het geval volgens deze docu : 1, Safetycar op de baan.
                                                                           2,  Hierdoor word er langzamer gereden.
                                                                           3,  Gevolg ,lagere bandenspanning-lagere wegligging.
                                                                           4,  Sein Safetycar in this lap word gegeven.
                                                                           5,  Senna laat 'n gat vallen ,Schumi kruipt op zijn staart.
                                                                           6,  Safetycar is binnen ,Senna gaat VOL op 't gas onder druk van Schumi.
                                                                           7,  Door de lagere rijhoogte (banden nog niet opgewarmd) raakt de bodemplaat van de Williams de grond.
                                                                           8,  Senna verliest de controle en crasht.  :'(

Uiteraard is dit NIET Schumi's schuld.
Hij deed wat iedereen zou doen. (had ik al gezegd maar herhaal 't toch nog eens)
De dood van Senna was SOWIESO pech.
Dit was geen direct gevolg van de impact ,maar van 'n afgebroken wiel die hem raakte. (het stuurstang verhaal zou onzin zijn)
De crash zelf is echter WEL het gevolg van de druk die Schumi hem oplegde.
Nogmaals : NIET Schumi's fout/schuld ,wel 'n gevolg op.  :(
                                                                     
Ik weet het ,het was 'n botte bewering zoals ik 'm bracht in mijn respons op Marlboro.   :-[
Daarom nu deze uitleg.
En hopelijk begrijpen jullie nu hoe de bewering bedoeld was.
Of jullie het ermee eens zijn ,blijft 'n tweede.  :D

Mee eens  :)
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Gerard

Ongelukkige samenloop van omstandigheden, want wat met Senna is gebeurd, had ook Schumacher kunnen gebeuren, helemaal omdat Schumacher er zo dicht achter reed.....

marlboro

Citaat van: Burorri op 11 november 2010 - 00:20:26
Altijd leuk om fans te zien die oogkleppen op hebben die zo groot zijn, dat zelfs afrika geen zon meer heeft.

Maar vind het alleen maar leuk dat je er bij bent Malboro. Vind helemaal geweldig hoe jij sommige dingen probeert recht te praten.  :) ;D

De mensen met de grootste oogkleppen op zijn de senna fans, geen discussie mogelijk want senna is op alle vlakken toch de beste, dus de discussie is er dan ook nooit één omdat zij degene zijn met de grootste oogkleppen op en waar zou ik dingen proberen recht praten dan?

Voor zover ik weet had senna 0 punten in 94 en schumacher 30punten, als senna nog geleefd had dan kreeg je totaal andere races en wie zegt er dan dat schumacher bv bestraft zou zijn geweest? Dat is hetzelfde bij een voetbalmatch waar het bv 0-0 ofzo staat en de ene ploeg een duidelijke strafschop niet krijgt en nadien wel 1-0 achterkomt omdat de ander wel een penalty krijgt en zo de scheids in feite de match beslist.
Bende kinders

marlboro

Ik heb gezegd; schumacher zette in één van die races senna zodanig onder druk senna fouten maakte, ga het gerust na, , ik heb het niet over z'n dood.
Bende kinders

marlboro

Citaat van: Jeroen op 11 november 2010 - 12:42:14
Citaat van: meatball op 11 november 2010 - 08:59:33

Hij heeft gerwoon een beter geheugen dan sommige onder ons,voor 90% heeft marlboro gelijkwat Schumacher betreft.Zoals bv het feit dat Senna beter was als Hill dat zal niemand ontkennen maar sta er dan wel ook eens bij stil dat Senna gewoon de Punten van 94 van Hill zou hebben genomen ,dus nu even stellen dat Senna wk was geworden omdat Hill op 1 puntje eindigde is ook maar wat gokken,als Senna in 94 was kunnen blijven rijden had Hill nooit op 1 puntje van Schumacher gestaan.
Het seizoen zou gewoon heel anders zijn verlopen maar het lijkt mij niet geheel onaannemelijk dat Senna toch hier en daar iets meer puntjes zou hebben opgepikt dan dat Hill deed.

Dat zal zo wel geweest zijn al herhaal ik me nogmaals je totaal andere races krijgt met senna er nog bij en ook schumacher mss niet ten onrechte zou bestraft zijn geworden.
Ik heb de reportage gezien en heb prost aan het woord gezien over senna en dna zie je de beelden en dergelijke; senna was een ferme dikkenek zenne, bah.
Bende kinders

0634

Citaat van: marlboro op 11 november 2010 - 14:02:47

De mensen met de grootste oogkleppen op zijn de senna fans, geen discussie mogelijk want senna is op alle vlakken toch de beste, dus de discussie is er dan ook nooit één omdat zij degene zijn met de grootste oogkleppen op en waar zou ik dingen proberen recht praten dan?

Precies zoals jij doet, bedoel je ;).

0634

Citaat van: marlboro op 11 november 2010 - 14:06:32
Ik heb gezegd; schumacher zette in één van die races senna zodanig onder druk senna fouten maakte, ga het gerust na, , ik heb het niet over z'n dood.
Op Interlagos spinde hij. Maar wat wil je daarmee zeggen? Dat hij niet foutloos was? Dat is geen eyeopener natuurlijk.

Dit soort fouten maakt iedere rijder wel eens. Ik kan me San Marino in 95 nog herinneren waarin Schumacher in de vangrail smakte onder druk van Hill. Die dingen gebeuren nou eenmaal.

marlboro

Citaat van: Jeroen op 11 november 2010 - 16:27:50
Citaat van: marlboro op 11 november 2010 - 14:02:47

De mensen met de grootste oogkleppen op zijn de senna fans, geen discussie mogelijk want senna is op alle vlakken toch de beste, dus de discussie is er dan ook nooit één omdat zij degene zijn met de grootste oogkleppen op en waar zou ik dingen proberen recht praten dan?

Precies zoals jij doet, bedoel je ;).

Nee man, iet zoals ik, ik blijf bij m'n 1ste visie; iedere is de beste in z'n tijd, fangio, senna en schumacher, punt.
Als anderen natuurlijk beginnen mee ............ dan reageer ik daarop.
Bende kinders

0634

Nou ja, zoals jij zegt zijn er een aantal van hun tijd de beste inderdaad. Daar ben ik het in ieder geval mee eens. En ik ben een grote Senna fan. Dus niet elke Senna fan heeft oogkleppen op hoor ;).

marlboro

Citaat van: Jeroen op 11 november 2010 - 20:04:56
Nou ja, zoals jij zegt zijn er een aantal van hun tijd de beste inderdaad. Daar ben ik het in ieder geval mee eens. En ik ben een grote Senna fan. Dus niet elke Senna fan heeft oogkleppen op hoor ;).


Ik ben nu éénmaal iemand die geen blad voor de mond neemt maar mijn respect voor senna is groter dan je denkt alleen maken bepaalde mensen mij zo pissed dan dat ik dan zaken zeg puur en alleen om ze terug te pakken,meer niet en ik weet hoe het moet :), maar veelal meen ik het niet of toch niet als ik het over een rijder ofzo heb dan.
Ik ben niet iemand die me laat kennen,voila ;).
Ik erger me aan de succes supporters die senna naar voor schuiven maar die mens nooit zien racen hebben of de mensen die voor schumi zijn beginne supporteren omdat hij alles won enz....
Bende kinders

meatball

Citaat van: marlboro op 12 november 2010 - 02:09:08
Citaat van: Jeroen op 11 november 2010 - 20:04:56
Nou ja, zoals jij zegt zijn er een aantal van hun tijd de beste inderdaad. Daar ben ik het in ieder geval mee eens. En ik ben een grote Senna fan. Dus niet elke Senna fan heeft oogkleppen op hoor ;).


Ik ben nu éénmaal iemand die geen blad voor de mond neemt maar mijn respect voor senna is groter dan je denkt alleen maken bepaalde mensen mij zo pissed dan dat ik dan zaken zeg puur en alleen om ze terug te pakken,meer niet en ik weet hoe het moet :), maar veelal meen ik het niet of toch niet als ik het over een rijder ofzo heb dan.
Ik ben niet iemand die me laat kennen,voila ;).
Ik erger me aan de succes supporters die senna naar voor schuiven maar die mens nooit zien racen hebben of de mensen die voor schumi zijn beginne supporteren omdat hij alles won enz....
Hier kan ik mij in vinden,ik was Schumacherfan vanaf race 1 in Spa en ben hem altijd blijven volgen.Alleen heb ik spijt van zijn terugkeer omdat de resultaten koren op de molen zijn van al die kereltjes die vroeger zeiden hij niet de beste was en zeurden over zijn nr1 status binnen Ferrari.Nu ben ik Massa suporter wat de resultaten ook mogen zijn.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

0634

#87
Citaat van: marlboro op 12 november 2010 - 02:09:08
Ik ben nu éénmaal iemand die geen blad voor de mond neemt maar mijn respect voor senna is groter dan je denkt alleen maken bepaalde mensen mij zo pissed dan dat ik dan zaken zeg puur en alleen om ze terug te pakken,meer niet en ik weet hoe het moet :), maar veelal meen ik het niet of toch niet als ik het over een rijder ofzo heb dan.
Ik ben niet iemand die me laat kennen,voila ;).
Ik erger me aan de succes supporters die senna naar voor schuiven maar die mens nooit zien racen hebben of de mensen die voor schumi zijn beginne supporteren omdat hij alles won enz....

Naja, de reden dat is Senna fanaat ben is ook best logisch. Ik ging F1 kijken rond 1984, toen hij dus ook net op kwam zetten. Ik was nog een kind en hij was en is gewoon een aansprekende figuur zowel op als buiten de baan dus dan wordt je al snel een fan. Prost deed mij niet veel. Buiten Senna heb ik altijd een enorme zwak gehad voor Mansell. Velen vonden het een notoire zeurpiet, maar ik vond het een geweldige vent. Hij reed zowel briljante races als dat hij afschuwelijke flaters maakte soms. Gewoon een mooi karakter.

Maar ik zal Senna niet tot in de eeuwigheid verdedigen. Zoals hij opzettelijk Prost ramde in 90 om een titel te pakken en zijn wraak te nemen kan ik moeilijk recht lullen natuurlijk. Zoiets hoor je niet te doen in een sport. Ik zal dat bijvoorbeeld echt niet mooi proberen te praten. Al vond ik persoonlijk de rivaliteit tussen Prost en Senna ontzettend fascinerend.

Met Schumacher heb ik inderdaad nooit veel gehad. Maar net als met Prost, neemt dat niet weg dat hij een enorm grootheid was.

T.Nuvolari

Volg de F1 sinds 1990 en ik ben ook zo'n Senna fanaat die niet te beroerd is om toe te geven dat ook hij fameus uit de bocht kon gaan. Na Senna's dood werd ik fan van Gerhard Berger. Veel succes heb ik niet kunnen vieren, maar de weinige keren dat hij op het hoogste trapje stond was ik wel megacontent. Ik moest ook niks van Schumacher hebben vroeger. We zullen het op de puberteit steken ;) Gaandeweg groeide toch de appreciatie voor wat de man heeft gepresteerd. Vorig jaar heb ik zelfs zijn biografie gekocht. Schumacher moet mij nog geld teruggeven daarvoor, er staat daar namelijk nergens in dat hij een comback maakt in 2010.  ::)

Folkert

Citaat van: T.Nuvolari op 12 november 2010 - 08:05:37
Volg de F1 sinds 1990 en ik ben ook zo'n Senna fanaat die niet te beroerd is om toe te geven dat ook hij fameus uit de bocht kon gaan. Na Senna's dood werd ik fan van Gerhard Berger. Veel succes heb ik niet kunnen vieren, maar de weinige keren dat hij op het hoogste trapje stond was ik wel megacontent. Ik moest ook niks van Schumacher hebben vroeger. We zullen het op de puberteit steken ;) Gaandeweg groeide toch de appreciatie voor wat de man heeft gepresteerd. Vorig jaar heb ik zelfs zijn biografie gekocht. Schumacher moet mij nog geld teruggeven daarvoor, er staat daar namelijk nergens in dat hij een comback maakt in 2010.  ::)
Grappig, ik moest vroeger ook vrijweinig van Schumacher hebben en later kwam dat toch wel opzetten als respect en erkennen van zijn enorme talent en kunde. Maar ik keek precies op verkeerde moment, ik heb 4 rondes gezien van Adelaide 94, precies de ronde waar Schumacher-Hill geschiedenis maakte ;). Toen was voor mij duidelijk dat Hill mijn favoriet werd. Daarna Villeneuve en daarna Hakkinen. En sinds Hakkinen altijd Mclaren trouwe gebleven, op 2007 na toen Kimi voor Ferrari ging rijden.

Voor Berger heb ik altijd iets gehad, hoopte zo graat dat hij Duitsland en Oostenrijk won. Omdat dat zijn thuisraces waren voor hem.
Trotse vader van Rosalie(L)