Beste coureur aller tijden ?

Gestart door Kootje, 29 oktober 2010 - 09:25:53

« vorige - volgende »

Wie is de beste coureur aller tijden ?

M.Schumacher -7 titels "rekordmeister"
10 (43.5%)
J.M. Fangio -5 titels "surviver of the 50's"
1 (4.3%)
A. Prost -4 titels "le professeur"
0 (0%)
A. Senna -3 titels "GOD voor velen"
10 (43.5%)
anders namelijk : ???
2 (8.7%)

Totaal aantal stemmen: 17

Folkert

Citaat van: meatball op 30 oktober 2010 - 05:36:03
Citaat van: Burorri op 29 oktober 2010 - 21:16:43
Citaat van: meatball op 29 oktober 2010 - 19:14:20
Schumacher natuurlijk cijfers spreken voor zich.
Cijfers zeggen juist niks, de momenten en feiten spreken meer dan boekdelen.

Maar, dat hij goed is valt niet te ontkennen.

Maar niet vergeten he meatball, hij is nu 20% beter dan hij op zijn hoogte punt was en dat de rijders toen allemaal coureurs reden die hun licentie bij 2 pakjes becel hadden gekregen. ;)
Wie heeft je dat wijs gemaakt  ;D

Dat zei jij in topic over of Schumacher het nog kan. Maar ik ben het daar ook zeker niet mee eens, Schumacher is zeker 300% beter dan hij op zijn hoogte punt was en de rijders nu zijn slechter dan de coureurs waar hij destijd tegen streed. ;)  ;D
Trotse vader van Rosalie(L)

flupke3

Senna omdat sommige races die hij in sommige races dingen liet zien
die briljant waren.Hij kon ook in meer dan1 tijdperk (turbo, zonder turbo,
met of zonder elektronica,zonder of met pitstops) vechten voor de titel.
Bovendien heeft hij minstens 2 seizoenen strijdt gehad met een teamgenoot
die heel goed was.Iemand als schumi kan bovenvermelde zaken niet zeggen
al heeft hij wel een 3  tal gp gewonnen in het niet bijtanken tijdperk.

rafael25

@Gerald
Ken jij goed A.Senna???

Franky R.

Oops!

Ik ben vergeten te vertellen waarom ik Jim Clark de beste vond. Die reed nml. alles; F1, F2 (waarin hij verongelukte), maar ook het Britse toerwagenkampioenschap (Lotus Cortina)...

Van de coureurs die ik heb zien rijden, reden alleen de coureurs uit de jaren tachtig (Lauda, Prost, Senna, Mansell, Winkelhock e.d.) soms in andere raceklassen...(BTW, ik dacht dat je ouder was, Gerard. Zelf er ook bij geweest in 1985 op Zandvoort (na lang zeuren tegen pappie... ;) ) en ik ben 37!).

Als je het over de beste F1-coureur hebt, die je bewust hebt meegemaakt...Dan zou ik ook Senna opnoemen.

Vandaar en bij deze... ;)



JimmySPA

Hmzzz van de 90's was het Senna
Van de 00's Schumi en de 10's!?! wordt het Alonso...

Ik weet niet wie de beste is/was. Zet Senna in de F60 en hij rijdt vast niet zo hard als Alonso. Zet Alonso in de '94 Williams en hij rijdt ook vast niet zo snel als Senna.
Appels met peren vergelijken als je het mij vraagt.

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

Enzo

Citaat van: JimmySPA op 30 oktober 2010 - 19:36:34
Hmzzz van de 90's was het Senna
Van de 00's Schumi en de 10's!?! wordt het Alonso...

Ik weet niet wie de beste is/was. Zet Senna in de F60 en hij rijdt vast niet zo hard als Alonso. Zet Alonso in de '94 Williams en hij rijdt ook vast niet zo snel als Senna.
Appels met peren vergelijken als je het mij vraagt.

En daar heb je nu eens helemaal gelijk in, het is niet haalbaar exact te vergelijken.
Tijdperk en verschil in materiaal speelt ook mee.

Dan komt persoonlijke voorkeur ook nog eens om de hoek kijken en de soep is compleet.
Maar dat weerhoud de fan's er niet van erover te speculeren... :)

Gerard

#21
Citaat van: rafael25 op 30 oktober 2010 - 15:56:36
@Gerald
Ken jij goed A.Senna???
?? Nee, ik niet goed kennen Senna, A
Ik wel kennen, Senna, B ;D
Maar laatstgenoemde doet het nie zo best naar mijn mening...  :-[
Hoezo?

0634

Citaat van: JimmySPA op 30 oktober 2010 - 19:36:34
Hmzzz van de 90's was het Senna
Van de 00's Schumi en de 10's!?! wordt het Alonso...

Ik weet niet wie de beste is/was. Zet Senna in de F60 en hij rijdt vast niet zo hard als Alonso. Zet Alonso in de '94 Williams en hij rijdt ook vast niet zo snel als Senna.
Appels met peren vergelijken als je het mij vraagt.

Ik weet wel zeker van wel hoor. Puur rijderstalent is puur rijderstalent.

Folkert

Citaat van: 0634 op 30 oktober 2010 - 21:46:41
Citaat van: JimmySPA op 30 oktober 2010 - 19:36:34
Hmzzz van de 90's was het Senna
Van de 00's Schumi en de 10's!?! wordt het Alonso...

Ik weet niet wie de beste is/was. Zet Senna in de F60 en hij rijdt vast niet zo hard als Alonso. Zet Alonso in de '94 Williams en hij rijdt ook vast niet zo snel als Senna.
Appels met peren vergelijken als je het mij vraagt.

Ik weet wel zeker van wel hoor. Puur rijderstalent is puur rijderstalent.
Weet wel zeker dat ze alle bei de auto's van de ander hadden kunnen rijden, en goed ook. Een goed coureur kan overal in rijden.
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

Precies zoals het is. Om echt te zeggen wie de beste was is niet te doen, omdat ze allemaal in ander tijdperken, in andere machines en tegen andere tegenstanders reden.

Maar blijft fier overeind dat een toprijder in iedere wagen snel is. Clark zou domineren in de RedBull van vandaag. En Alonso zou ook in Clarks Lotus winnen.

KVDracer

Volgens het boek "De 100 beste F1-coureurs" van Alan Henry is de beste rijder aller tijden Stirling  Moss. Ik persoonlijk zou het niet weten wie de beste rijder is. Een vriend van me zou Gilles Villeneuve naar voren schuiven, ikzzelf heb altijd een boontje gehad voor Schumacher, maar ik zou het echt niet weten wie de beste. Vermits ikzelf de F1 maar volg vanaf '95. En er zijn zoveel rijders geweest, die mss wel de beste rijder zou kunnen zijn, maar door pech het niet is geworden.

janke

Moss???  Voor mij is dat Senna. Maar wat is de beste rijder aller tijden?? Ga je op statistieken af, is het MS. Een groots coureur zekers. Maar de beste?? Je hebt ook nog een Fangio die in een paar jaar met diverse bolide's kampioen werd. Ascari, Nuvolari, Clark en ja zelfs Jochen Rindt. Als die zich niet te pletter had gereden wat had hij nog meer gewonnen?? Wat was er van Bellof geworden?? Subjectief oké, maar toch.
Some things are too important to be left in the past.

0634

Rindt schijnt inderdaad een supersnelle jongen te zijn geweest. En vergeet Ronnie Peterson niet. Ook te jong gestorven. Net als Francois Cevert.

Prost, misschien wel de meest allround coureur. Of Jackie Stewart. Zo veel geweldenaars.

T.Nuvolari

Citaat van: janke op 31 oktober 2010 - 18:14:14
Moss??? 

Waarom niet? OK het was zo'n beetje de Poulidor van de Formule 1, maar wel één van de allerbeste van zijn tijd.

janke

Citaat van: T.Nuvolari op 01 november 2010 - 06:12:27
Citaat van: janke op 31 oktober 2010 - 18:14:14
Moss??? 

Waarom niet? OK het was zo'n beetje de Poulidor van de Formule 1, maar wel één van de allerbeste van zijn tijd.
Het gaat toch om de 100 beste F1 coureurs. Dat hij dan 1 staat met geen titel op zak, vind ik op zijn zachts gezegd een beetje vreemd als je de F1 bekijkt van verleden tot heden.
Some things are too important to be left in the past.