Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

Wings

Citaat van: Breaktest op 27 oktober 2019 - 11:00:29
Dus al die bovenstaande bullshit over dat het indruist tegen de geest van de sport, daar lachen de meeste teams zelf ook om.

Daar geloof ik niet in. F1-teams geven honderden miljoenen uit om tienden van een seconde te vinden. Ieder onderdeel komt van de tekentafel. Dat kun je niet afzetten tegen een eenheidsworst waar iedereen in de basis hetzelfde materiaal krijgt. Zij hoeven geen honderden miljoenen te investeren. Ik denk dat implementeren van kunstmatige factoren alleen maar werkt als je de F1 omtovert tot een eenheidsworst met budgetcap. Hierdoor injecteer je winkansen voor teams met een minder groot budget maar dan ebt ook het nut van de deelname weg. Successen hebben een positieve marktwerking waar fabrikanten de vruchten uit plukken.

Breaktest

Citaat van: Wings op 27 oktober 2019 - 13:49:09
Citaat van: Breaktest op 27 oktober 2019 - 11:00:29
Dus al die bovenstaande bullshit over dat het indruist tegen de geest van de sport, daar lachen de meeste teams zelf ook om.

Daar geloof ik niet in. F1-teams geven honderden miljoenen uit om tienden van een seconde te vinden. Ieder onderdeel komt van de tekentafel. Dat kun je niet afzetten tegen een eenheidsworst waar iedereen in de basis hetzelfde materiaal krijgt. Zij hoeven geen honderden miljoenen te investeren. Ik denk dat implementeren van kunstmatige factoren alleen maar werkt als je de F1 omtovert tot een eenheidsworst met budgetcap. Hierdoor injecteer je winkansen voor teams met een minder groot budget maar dan ebt ook het nut van de deelname weg. Successen hebben een positieve marktwerking waar fabrikanten de vruchten uit plukken.
De praktijk wijst uit dat reversed grid geen wezenlijke invloed heeft op de kampioenschapsrangorde. Dat is ook duidelijk de intentie van de organisatie en de meeste teams erkennen dat. Hooguit de topcoureurs hebben het in de beginfase wat moeilijker, maar uiteindelijk wordt de orde weer hersteld. Daar kun je moeilijk tegen zijn, lijkt me (zolang je geen Mercedes heet).
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Wings

De kern van mijn bericht is dat de Formule 1 en Formule 2 niet met elkaar te vergelijken zijn. Formule 2 is een eenheidsworst, F1-teams ontwerpen zelf ieder onderdeeltje en schroefje. Zij investeren honderden miljoenen om tienden van een seconden te vinden.

Verder zit ik niet te wachten op een kampioenschap waar we RKC een doelpunt voorsprong geven om wedstrijden kunstmatiger spannend te maken.

Mickey

Hey Break, ff voor de goede orde. Wil graag weten of je mijn reply hierover ook als bullshit kwalificeert.

Mickey

Deze dus.

Citaat van: Mickey op 18 oktober 2019 - 07:19:32
Met het uitvoeren van pilots is niet zoveel mis, prima manier zelfs om te kijken of iets werkt. Heb ook niets tegen het proberen van nieuwe dingen.

Een reversed grid echter, waarbij je bestraft wordt voor beter presteren, staat haaks op de drang om de beste te willen zijn. En de drang om de beste te willen zijn is eenmaal wat professionele sporters drijft. Winnen is wat hen motiveert. Je kan zelfs zeggen dat winnen in algemene zin motiveert, dat is universeel en gaat veel verder dan binnen sport alleen.

Als je de kans op winst kunstmatig verkleint, terwijl dát nu net is waarvoor de professionele sporter zich maximaal heeft ingespannen, grote offers heeft gedaan, hij zijn hele leven op heeft ingericht,  ontneem je hem de motivatie om te winnen, om grote offers te brengen, om maximaal te presteren. Voor al zijn teamgenoten en mensen die bijdragen aan die prestatie zal dat niet anders zijn.

Op korte termijn, drie races bijvoorbeeld, laat men dit slechts in verwarring. Op lange termijn is het destructief voor het competitie-element.

Breaktest

Citaat van: Mickey op 27 oktober 2019 - 17:25:32
Deze dus.

Citaat van: Mickey op 18 oktober 2019 - 07:19:32
Met het uitvoeren van pilots is niet zoveel mis, prima manier zelfs om te kijken of iets werkt. Heb ook niets tegen het proberen van nieuwe dingen.

Een reversed grid echter, waarbij je bestraft wordt voor beter presteren, staat haaks op de drang om de beste te willen zijn. En de drang om de beste te willen zijn is eenmaal wat professionele sporters drijft. Winnen is wat hen motiveert. Je kan zelfs zeggen dat winnen in algemene zin motiveert, dat is universeel en gaat veel verder dan binnen sport alleen.

Als je de kans op winst kunstmatig verkleint, terwijl dát nu net is waarvoor de professionele sporter zich maximaal heeft ingespannen, grote offers heeft gedaan, hij zijn hele leven op heeft ingericht,  ontneem je hem de motivatie om te winnen, om grote offers te brengen, om maximaal te presteren. Voor al zijn teamgenoten en mensen die bijdragen aan die prestatie zal dat niet anders zijn.

Op korte termijn, drie races bijvoorbeeld, laat men dit slechts in verwarring. Op lange termijn is het destructief voor het competitie-element.
Nee hoor, da's best  genuanceerd. Eigenlijk zeg je: men mag best experimenteren maar niet met dit idee. Nou okee, ben ik op zich niet mee eens, maar prima toch? 
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Maar ook dat het niet in de geest van de sport is. ;D

Breaktest

Citaat van: Mickey op 27 oktober 2019 - 22:46:42
Maar ook dat het niet in de geest van de sport is. ;D
Natuurlijk is het niet in de geest van de sport, maar er is al zo veel de deur uitgeflikkerd onder die noemer, dan kan dit er ook nog wel bij. Ik bedoel, F1 en 'geest van de sport', is een combinatie die ik niet heel erg serieus kan nemen, vooral niet wanneer de olifant in de kamer wordt doodgezwegen.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Wings

De bovenstaande motivatie vind ik erg dun. Doordat veel is veranderd mag de autosport veranderen om te veranderen. De meeste uitdaging in de Formule 1 zit in de vuile lucht achter de auto. Dat bemoeilijkt het close racen. Ik denk dat als je de aerodynamica vereenvoudigt en zorgt voor vuile lucht reducerende maatregelen dat meer duels een automatisch gevolg is. Een reversed grid mag dan meer inhaalacties met zich meebrengen, je geeft zelf al aan dat het nagenoeg geen wezenlijke invloed heeft op de kampioenschapsrangorde dus ook niet op de race-uitslag. Kortom, we zien meer rijders met een groot snelheidsverschil, de voorganger voorbij steken op de rechte stukken. Schoolvoorbeeld van symptomen bestrijden in plaats van kritisch kijken naar de bronoorzaak. Die bronoorzaak moet je beetpakken en mee aan de slag gaan.

Mickey


Breaktest

#4240
Citaat van: Wings op 28 oktober 2019 - 08:40:28
De bovenstaande motivatie vind ik erg dun. Doordat veel is veranderd mag de autosport veranderen om te veranderen.
Volgens mij begrijp je mijn punt nog steeds niet, in ieder geval is bovenstaande een interessante verminking van wat ik de hele tijd roep, terwijl mijn boodschap toch vrij simpel is en bepaald niet wereldschokkend, namelijk:
Aangezien het sportiviteitsgedeelte van F1 toch al vrij laag is (dat is een mening, maar ik gebruik 't hier als stelling), kun je je moeilijk op de 'geest van de sport' beroepen als je tegen een voorgestelde verandering bent. Dat is dan een weinig krachtig argument. Uit de mond van bv een Wolff vind ik het zelfs ongeloofwaardig en vilein, vooral als je je tegen de grotere issues die de sportiviteit in de weg staan nooit hebt verweerd (of sterker, je daar met hand en tand tegen verzet).

Dat gezegd hebbende vind ik dus ook dat je je als fan wel twee keer moet nadenken om je niet voor het karretje van Wolff en de zijnen te laten spannen. En dat zie ik mensen hier wel eens doen; die gaan dan denken en praten als teambaas, terwijl ik op mijn beurt denk , is het niet handiger dat je je eerst afvraagt wat voor jou als fan van belang is?
Ik zou het ook graag anders zien, maar als het circus zelf zegt, wij bieden vermaak en het sportiviteitsgedeelte is van ondergeschikt belang, dan kun je als fan weinig anders doen dan in dat cynisme meegaan. Met andere woorden, levert een voorgestelde maatregel meer kans op vermaak, dan ben ik voor.
Ik zou ook graag zien dat men minstens twee gp's per jaar de boel onder water zet. Namelijk meer kans op vermaak.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Wings


Wings

Citaat van: Breaktest op 28 oktober 2019 - 11:40:06Volgens mij begrijp je mijn punt nog steeds niet, in ieder geval is bovenstaande een interessante verminking van wat ik de hele tijd roep, terwijl mijn boodschap toch vrij simpel is en bepaald niet wereldschokkend, namelijk: Aangezien het sportiviteitsgedeelte van F1 toch al vrij laag is (dat is een mening, maar ik gebruik 't hier als stelling), kun je je moeilijk op de 'geest van de sport' beroepen als je tegen een voorgestelde verandering bent. Dat is dan een weinig krachtig argument. Uit de mond van bv een Wolff vind ik het zelfs ongeloofwaardig en vilein, vooral als je je tegen de grotere issues die de sportiviteit in de weg staan nooit hebt verweerd (of sterker, je daar met hand en tand tegen verzet).

Ik begrijp je punt prima maar belicht het vanuit een andere invalshoek. De motivatie voor het nut of noodzaak vind ik dun. Het betreft een kunstmatige toevoeging wat het klassieke DNA van de Formule 1 verandert. Het referentiekader wat jij hier opsomt is een eenheidsklasse waarbij geen honderden miljoenen worden geïnvesteerd om tienden te vinden. Daarmee vergelijk appels met peren. Als ik de netten ophaal is er onvoldoende overtuiging om mij anders te doen laten denken.

CitaatDat gezegd hebbende vind ik dus ook dat je je als fan wel twee keer moet nadenken om je niet voor het karretje van Wolff en de zijnen te laten spannen. En dat zie ik mensen hier wel eens doen; die gaan dan denken en praten als teambaas, terwijl ik op mijn beurt denk , is het niet handiger dat je je eerst afvraagt wat voor jou als fan van belang is?
Ik zou het ook graag anders zien, maar als het circus zelf zegt, wij bieden vermaak en het sportiviteitsgedeelte is van ondergeschikt belang, dan kun je als fan weinig anders doen dan in dat cynisme meegaan. Met andere woorden, levert een voorgestelde maatregel meer kans op vermaak, dan ben ik voor.

Als fan ben ik op dit moment zeer tevreden over de basis. In mijn ideale wereld zou ik het appreciëren als Red Bull en Ferrari meer naar voren zouden kunnen bewegen en het niet erg vinden om het gat tussen topteams en subtopteams nivelleert, maar dat kan prima zonder het klassieke DNA van de Formule 1 aan te passen. 

CitaatIk zou ook graag zien dat men minstens twee gp's per jaar de boel onder water zet. Namelijk meer kans op vermaak.

Ik vind dat hetzelfde als we RKC 2 doelpunten voorsprong geven om niet te hoeven zien dat Ajax er met 3-0 overheen walst...

Breaktest

#4243
Net wat plaatjes van concept 2021 gezien - in ieder geval wordt iets aan die bandensnijders gedaan, een vier jaar oude hartenkreet.
Dus ik ben voor. Voorlopig. Nadeel is wel dat er weer 25 kg bij komt... dat kan niet de bedoeling zijn.
Voor meer goede adviezen kan de FIA altijd contact met mij opnemen. :) Gewoon effe hier een berichtje posten.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Model zal vast iets minder extreem zijn dan we zien op de plaatjes. Weet niet waarom, maar ik vermoed dat die omgekeerde vliegtuigvleugels als front wing hun weg naar productie niet zullen vinden.