Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

Jozef

Ik vind F1 in de eerste plaats een sport van renstallen en niet zozeer van individuen (coureurs). Dus de vergelijking met Real Madrid gaat veel beter op dan die met Usain Bolt. Een omgekeerde startvolgorde straft in die optiek per definitie de beste deelnemers (teams).

Wat de individuen betreft, zij moeten er maar voor zorgen dat de beste teams hun een auto willen geven. Of denken jullie dat het toevallig is dat Hamilton, Vettel, Leclerc en Verstappen in de beste teams zitten.

Breaktest

Citaat van: Jozef op 18 oktober 2019 - 17:30:36
Ik vind F1 in de eerste plaats een sport van renstallen en niet zozeer van individuen (coureurs). Dus de vergelijking met Real Madrid gaat veel beter op dan die met Usain Bolt. Een omgekeerde startvolgorde straft in die optiek per definitie de beste deelnemers (teams).

Wat de individuen betreft, zij moeten er maar voor zorgen dat de beste teams hun een auto willen geven. Of denken jullie dat het toevallig is dat Hamilton, Vettel, Leclerc en Verstappen in de beste teams zitten.
Dat is natuurlijk een bewering met een flink maar desondanks beperkt waarheidsgehalte. Je kunt vraagtekens zetten bij of dit ook voor hun secondanten opgaat - en waarom rijdt Verstappen dan niet bij Mercedes? Wat vindt Alonso van dit alles? Op het juiste moment beschikbaar zijn en de achteraf de juiste keuze maken, is dat geen lot en toeval dan?
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Jozef

Ik heb niet gezegd dat de beste teams alléén maar topcoureurs aantrekken, natuurlijk is dat niet zo. Maar wel altijd minstens één. En als je als coureur WK-ambities hebt, is het dus je taak om je in dat kransje te wringen. Natuurlijk kan het per jaar maar voor één coureur prijs zijn. Alonso gooide zijn eigen ruiten in door wel snel te zijn maar voor de rest een onmogelijk karakter. Verstappen rijdt niet bij Mercedes omdat Hamilton er al rijdt, maar in zijn geval zullen er nog vele jaren en kansen volgen. De kans dat het een keer lukt is groter dan dat het niet lukt.

Maar goed, deze discussie ging eigenlijk over de omgekeerde startvolgorde en de vraag of coureurs daarover mogen klagen terwijl ze om te beginnen al met ongelijke wapens strijden. Ik vind dus dat ze dat wel degelijk mogen. Die coureurs die ik eerder noemde (Hamilton, Verstappen, Vettel) hebben hun superieur materiaal verdiend met hun superieure talent, het is niet zomaar uit de hemel komen vallen. Ik zou het een slechte zaak vinden als dat bestraft zou worden door hen achteraan op de grid te zetten.

Wings

Mee eens. Het druist in tegen de filosofie van de sport. Hetzelfde als je Ajax met negen voetballers op blote voeten laat opdraven tegen RKC, om het verschil te nivelleren.

Sabai

Of dat Ajax zijn opstelling moet omdraaien.  De spits in het doel en de keeper in de spits  ;D

Breaktest

Citaat van: Sabai op 19 oktober 2019 - 10:51:41
Of dat Ajax zijn opstelling moet omdraaien.  De spits in het doel en de keeper in de spits  ;D
Allemaal leuk en aardig, maar ik merk dat ieder met een grote boog om de eerder gestelde vraag loopt, waarom het in andere klassen wel werkt. 
(en aub geen dooddoeners dat F1 een compleet ander universum is waar totaal andere natuurwetten gelden).

Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Jozef

In de F2 is het oké omdat het primaire doel van F2 niet winnen is, maar het ontdekken en ontwikkelen van talent. Wel een ander universum dus.

Breaktest

Citaat van: Jozef op 19 oktober 2019 - 17:23:37
In de F2 is het oké omdat het primaire doel van F2 niet winnen is, maar het ontdekken en ontwikkelen van talent. Wel een ander universum dus.
Winnen niet het primaire doel? Vind je dat zelf ook niet een beetje geforceerd? Reverse grid is destijds geïntroduceerd om GP2 vanaf het begin visueel aantrekkelijker te maken dan voorganger F3000 zonder het kampioenschap wezenlijk te beïnvloeden.

En dat was ook nu de achterliggende reden, vandaar de beperkte opzet. Het was bedoeld om de meest saaie GP's, zoals op Paul Ricard, een beetje up te spicen - of zijn we al vergeten dat de eerste 7 races van dit seizoen niet om aan te zien waren?
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

C.G. de Beaufort

Citaat van: JozefIn de F2 is het oké omdat het primaire doel van F2 niet winnen is(..)

Huh? Hàhàhà...

Groet,

C.G. de Beaufort



Matthijs

Jullie snappen toch wat Jozef bedoelt? Als je een F2-coureur vraagt wat hij liever heeft: winnen in de F2 of ontdekt worden als talent door de F1-teambazen dan weet je wat hij gaat kiezen toch?

Jozef

Citaat van: Breaktest op 23 oktober 2019 - 12:20:05En dat was ook nu de achterliggende reden, vandaar de beperkte opzet. Het was bedoeld om de meest saaie GP's, zoals op Paul Ricard, een beetje up te spicen - of zijn we al vergeten dat de eerste 7 races van dit seizoen niet om aan te zien waren?

Laat ons wel wezen, ze hadden er 3 races uitgepikt om te kijken wat het zou geven, wel degelijk met de intentie om het het jaar erop gewoon elk weekend te doen.

Breaktest

Citaat van: Jozef op 23 oktober 2019 - 16:53:42
Citaat van: Breaktest op 23 oktober 2019 - 12:20:05En dat was ook nu de achterliggende reden, vandaar de beperkte opzet. Het was bedoeld om de meest saaie GP's, zoals op Paul Ricard, een beetje up te spicen - of zijn we al vergeten dat de eerste 7 races van dit seizoen niet om aan te zien waren?

Laat ons wel wezen, ze hadden er 3 races uitgepikt om te kijken wat het zou geven, wel degelijk met de intentie om het het jaar erop gewoon elk weekend te doen.
Vind ik nogal suggestief.
Feit blijft dat we het nooit zullen weten, en ook niet of het de meest opwindende races sinds jaren zou hebben opgeleverd. (N.b. sommige F1 vorsers wijzen op de knotsgekke GP van Japan 2005 welk onder dergelijke omstandigheden werd verreden.)
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Breaktest

Naar verluid waren er maar twee teams tegen het experiment, Mercedes en een niet nader genoemd.
https://www.gpblog.com/nl/nieuws/48725/brawn-gefrustreerd-dit-is-helaas-het-klassieke-probleem-van-de-formule-1-.html
Dus al die bovenstaande bullshit over dat het indruist tegen de geest van de sport, daar lachen de meeste teams zelf ook om.
Dus even een spiegel voorhouden.
Want het lijkt me de omgekeerde wereld als uitgerekend de groep voor wie een poging tot meer spektakel bedoeld is en daar ook het meeste baat bij heeft, de fanbase dus, ineens de beschermheer wordt van het toch al sinds mensenheugenis discutabele sportieve gehalte.
Dan zeg ik maar eens hard op wat ik denk: bepaalde mensen laten zich wel erg makkelijk in de luren leggen. Jongens, jullie moeten echt leren meer voor jezelf (lees:je doelgroep) op te komen, en iets minder de oren te laten hangen naar de Wolffjes of orkakel Verstappen.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Jozef

En jij moet echt leren accepteren en respecteren dat jouw mening geen Heilig Schrift is en dat anderen daar anders over kunnen en mogen denken.

Breaktest

Citaat van: Jozef op 27 oktober 2019 - 11:01:46
En jij moet echt leren accepteren en respecteren dat jouw mening geen Heilig Schrift is en dat anderen daar anders over kunnen en mogen denken.
Oh mijn mening is zeker geen heilig schrift, verre van dat - maar ik vind het wel leuk die met verve te verdedigen. Misschien heb ik een afwijkende opvatting maar deelnemen aan een forum gaat in mijn ogen over twee dingen: over het onderwerp zelf, in dit geval F1 dus, maar ook over retorica,  ofwel of je verhaal, mening of stelling overtuigend kunt neerzetten.
Ga me alsjeblieft niet verwijten dat ik onverdraagzaam ben naar andere meningen, dat zie je totaal verkeerd. Je kunt me wel een zekere allergie verwijten als niet zuiver volgens de regels van het spel gespeeld wordt (waar we ons overigens allemaal van tijd tot tijd schuldig aan maken), en dan doel ik op rare argumenten, onlogische redeneringen, 'framing', enzovoort.
Verder snap ik je irritatie wel; mijn voorgaande opmerking valt namelijk onder het kopje "Effe mijn gelijk halen" - en niets is irritanter dan dat. Maar dat kan je natuurlijk ook met een glimlach of een ironische opmerking in ontvangst nemen of met een stevig argument onderuit halen.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond