Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

Pancake Shield

Maar ja, het is toch eigenlijk voor Manor toch best wel een tik dat juist die twee het schip verlaten. Het is te hopen dat ze een beetje dezelfde mensen met hetzelfde sporthart terug kunnen vinden, anders denk ik dat Manor alsnog wel over de kop kan gaan uiteindelijk.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Matthijs

Zou heel jammer zijn, net nu ik het idee had dat ze de boel op de rit kregen.

Perton

Eeeeeeeeen wat voorspeld is, is nu al uitgekomen. Meer mensen gaan weg bij Manor, te beginnen met Bob Bell.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/121593

"The exodus does not end with the leading trio as a number of other key personnel behind the scenes have also chosen to resign."

Pancake Shield

Ik heb het vermoeden dat we Manor volgend jaar niet meer op de grid zien.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Jozef

Dat lijkt me niet aan de orde. Ze zijn net een nieuwe fabriek ingetrokken, hebben nu al bijna anderhalf jaar ontwikkeling in hun 2016-auto zitten, hebben de deal met Mercedes op zak en sponsoren komen langzaam maar zeker binnen. Nu er maar 10 teams op de grid staan, hebben ze nog even zekerheid op prijzengeld. Financieel heeft het team er volgens Autosport nog nooit beter voor gestaan als nu.

Dus ik denk echt wel dat het team er goed voor staat, maar dit gerommel wordt natuurlijk wel even problematisch. Ben vooral benieuwd wat de reden is voor het ontslag, ofwel waar de onenigheid precies over gaat.

Perton

Ik las o.a. Dat fitzpateick halverwege dit seizoen wilde overstappen naar Renault.  Als in, letterlijk halverwege het jaar een nieuwe motor erin. De problemen zouden al terug te leiden zijn tot Oostenrijk.

Jozef

Zulke discussies zijn vrij idioot, maar om zoiets verlaat niet de hele top het team lijkt me. Dan moet er echt een fundamenteler verschil zijn in toekomstvisie.

Perton

Als fitzpatrick constant net dergelijke plannen komt kan ik me voorstellen dat je er op een gegeven moment klaar mee bent. Maar goed ik weet het fijne et verder ook niet van

Pancake Shield

Ja, als inderdaad die Fitzpatrick als een ongeleid projectiel iedere keer door alles heen banjert, kan ik mij voorstellen dat ze zeggen bekijk het maar. Sowieso ben ik benieuwd wat Manor uberhaupt volgend jaar gaat brengen. Er is totaal geen zicht op niks. Is die Mercedes-motor al 100% bevestigd? (ik kan mij dat eigenlijk niet herinneren). En qua coureurs kan ik ook nog niet echt iets zien.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Jozef

Ja, die motor is bevestigd. Dat gaat gewoon gebeuren. Ze gaan van een 2014 Ferrari naar een 2016 Mercedes. Het chassis hadden ze een jaar geleden al in de windtunnel en is gedurende 2015 verder ontwikkeld. Dat er "totaal geen zicht op niks" is, slaat nergens op. ;)

Coureurs zijn volgens mij inderdaad nog niet bekend, aangezien het nog steeds een achterhoedeteam is zal dit wel in december/januari naar de hoogste bieder gaan.

Pancake Shield

Dank je, ik wist niet zeker of die deal al bevestigd was.  :). Stukje over de coureurs, zal ik ff in het Silly Season-topic plaatsen, dat was mijn fout. Oeps.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Hamilton#44

Manor kan best een stap maken, al is het alleen maar met die Mercedes motor maar ze blijven wel laatste denk ik.

Wim Holland

#4002
Mijn naam is Wim. Ben vrij nieuw in de huidige F1. Ik keek vroeger nog regelmatig maar de laatste jaren is mijn interesse steeds minder geworden.
Sinds dat verstappen jr. hoge ogen gooit is mijn interesse weer gewekt.
De regels en restricties van de huidige F1 kunnen mij als kijker alleen niet echt bekoren. Zogenaamde veiligheid, "groener" rijden. Al die "exotische" circuits.....

Graag zou ik een WK met een vrije keuze in cylinders (v6, v8, v10 of v12), met daarbij een vrije keuze in hoeveelheid banden en motoren. 1 soort motor per seizoen. Moet dus veelzijdig zijn. Banden heel het seizoen vrije keuze. Daarbij zie ik graag DRM behouden, evenals ERS. Dit helpt doorontwikkeling van lichtere en daarmee zuinigere auto's. De grens van licht vs vermogen wordt daarmee opgezocht.

Tevens zouden in deze klasse 70-80% klassieke circuits aan bod komen. Hockenheim, Monza voor de pure power. Monaco en een ander stratencircuit voor de bandenkeuze aerodyn. Spa voor allround. Zo kun je een mooie selectie circuits samenstellen waarin alle aspecten van het racen aan bod komen.
Zou deze klasse interessant zijn voor een sponsor en motorfabrikant of is het wishfulthinking van mij?
Ik heb nl te weinig verstand van het wereldje.

Maar wat zou het me een mooie klasse lijken....

gloudiesaurus

Citaat van: Wim Holland op 03 november 2015 - 00:50:38
Mijn naam is Wim. Ben vrij nieuw in de huidige F1. Ik keek vroeger nog regelmatig maar de laatste jaren is mijn interesse steeds minder geworden.
Sinds dat verstappen jr. hoge ogen gooit is mijn interesse weer gewekt.
De regels en restricties van de huidige F1 kunnen mij als kijker alleen niet echt bekoren. Zogenaamde veiligheid, "groener" rijden. Al die "exotische" circuits.....

Graag zou ik een WK met een vrije keuze in cylinders (v6, v8, v10 of v12), met daarbij een vrije keuze in hoeveelheid banden en motoren. 1 soort motor per seizoen. Moet dus veelzijdig zijn. Banden heel het seizoen vrije keuze. Daarbij zie ik graag DRM behouden, evenals ERS. Dit helpt doorontwikkeling van lichtere en daarmee zuinigere auto's. De grens van licht vs vermogen wordt daarmee opgezocht.

Tevens zouden in deze klasse 70-80% klassieke circuits aan bod komen. Hockenheim, Monza voor de pure power. Monaco en een ander stratencircuit voor de bandenkeuze aerodyn. Spa voor allround. Zo kun je een mooie selectie circuits samenstellen waarin alle aspecten van het racen aan bod komen.
Zou deze klasse interessant zijn voor een sponsor en motorfabrikant of is het wishfulthinking van mij?
Ik heb nl te weinig verstand van het wereldje.

Maar het zou me zo mooi lijken.

Welkom Wim!
Misschien leuk om jezelf voor te stellen in dit topic: http://www.gppits.net/forum/index.php/topic,12133.510.html

Ik denk dat de verschillen erg groot worden als je verschillende motoren gaat toestaan.

En de circuits, 80% traditioneel. Klinkt mooi. Maar zolang Bernie bepaald gaat het niet gebeuren...
In landen als Abu Dhabi, Azerbeidzjan, en Qatar is voor Bernie nou eenmaal de hoofdprijs te verdienen. Geen sponsor die daar tegenop kan denk ik.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Wim Holland

@gloudisaurus

Ja ik snap het wb Ecclestone. Die ziet dat niet zo zitten.
Maar zulke vrijheid in regels zorgen ook waarschijnlijk voor meer spektakel in een race. Een Coca-Cola team met een v12 vechtend met een McDonalds v8 die op dat moment voor verse slicks, ipv regenbanden heeft gekozen. En dan volop het gevecht aan gaat.
Was er nog vergeten bij te vermelden dat circuits moeten zorgen voor goede voorzieningen, pits, uitrijlanen en meer veilogheidsvoorschriften.
Daarbij voor circuits geen inschrijfkosten, kaartprijs omlaag dus meer bezoekers.
Ik heb het over een andere klasse waarbij BE niet nodig is. Formula Classic ofzo?