Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

Perton

Citaat van: Hamilton#44 op 23 oktober 2015 - 14:44:55
Als er concrete voorbeelden waren hadden we deze discussie überhaupt niet natuurlijk.  :)
Nou jawel, want ik vroeg om voorbeelden die volgens jou te herleiden zijn naar Ecclestone.

CitaatDaarnaast maakt Ecclestone de regels niet, zo dom is hij niet. Hij laat anderen de regels maken en als het spaak loopt gebruikt hij zijn macht om het te corrigeren. Op die manier is hij altijd de redder en nooit de veroorzaker.
Dus je blijft in algemene termen praten zonder dat je daar verder echt een onderbouwing bij geeft? Je presenteert jouw visie als een argument, maar dat kan natuurlijk niet.

Hamilton#44

Een concreet voorbeeld kan ik inderdaad niet geven maar dat is nu ook een kenmerk van achter de schermen werken.  :)

Allerlei ex-teambazen (Jordan, Stoddart, Briatore) hebben al te kennen gegeven dat Ecclestone aan de touwtjes trekt als hij dat wil. Het is niet mijn visie, het is de visie van deze mensen die met hem te maken hebben gehad en het dus kunnen weten.


0634

Jamaar dat Ecclestone veel invloed heeft - nogmaals: niemand zal het ontkennen - houdt niet in dat hij de regels bepaalt. En dat doet hij dan ook niet. Je kan er vanalles bij halen, maar dat doet hij gewoon niet. Dat is overigens niks nieuws hoor, dat is algemeen bekend.

Kootje

Dat laatste dacht ik ook, maar toch verbaas ik me er iedere keer weer over dat dit blijkbaar nog steeds niet het geval is. Zelfs het gros vd zogenaamde kenners gillen moord en brand aan Bernie's adres, iedere keer dat er een rin hun ogen onzinnige egelwijziging plaats vind.

Wings

Citaat van: Jeroen op 22 oktober 2015 - 06:13:33
Natuurlijk heeft hij invloed. Maar was zijn invloed groot genoeg hadden we nu geen turbo's met pruttelsound op de grid. Dus een 'of/of' dreigement lijkt mij weinig zinvol van zijn kant uit. Wat natuurlijk wel zou kunnen is een andere toezegging geven, dus Merc of Ferrari tegemoet komen op een ander gebied. Alleen denk ik niet dat het om geld draait, voor een paar mln extra gaat Merc niet van mening veranderen.

Geen idee of Bernie een absolute tegenstander was. En wat doorslaggevend was. Zover ik mij kan herinneren liepen kijkcijfers fors terug: http://www.f1today.net/nl/nieuws/193865/formule-1-kampt-met-fors-teruglopende-kijkcijfers
En verandering van spijs doet eten! En nu weer. Het lijkt de teams maar niet te lukken om op Mercedes in te lopen. Nog een jaar een dominant Mercedes zou opnieuw kunnen leiden tot een forse terugloop. Vanuit dat oogpunt zullen keuzes gemaakt worden. Primair en dus leidend zijn inkomsten. En gezien Bernie de man met de beurs is zal hij zeker wat in de melk te brokkelen hebben. Wellicht meer dan wij met z'n allen vermoeden.

0634

Citaat van: Kootje op 23 oktober 2015 - 17:27:02
Dat laatste dacht ik ook, maar toch verbaas ik me er iedere keer weer over dat dit blijkbaar nog steeds niet het geval is. Zelfs het gros vd zogenaamde kenners gillen moord en brand aan Bernie's adres, iedere keer dat er een rin hun ogen onzinnige egelwijziging plaats vind.

Jamaar voor velen is Ecclestone het kwade genius. Deels snap ik dat wel, maar laten we wel realistisch blijven. Ecclestone is fel tegenstander van de huidige motorregels, maar hier wordt zomaar gesteld dat hij zoveel invloed heeft dat hij dat zomaar kan aanpassen. Quatsch natuurlijk. Ecclestone heeft heel veel invloed, maar dat kan hij dus niet.

Arthur

Ecclestone maakt geen [spel]regels en heeft daar ook geen directe invloed op [als hij al enige invloed heeft daarop]. Waar hij met name invloed op heeft zijn nieuwe contracten of verlenging daarvan met circuiteigenaren. Doordat Ecclestone overal een uitgesproken mening over heeft en vaak opmerkelijke uitspraken doet denkt menigeen dat hij overal invloed op heeft en een bepalende rol speelt. Dat is dus niet zo.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Naja het belangrijkste waar hij invloed op heeft is op alle geldstromen. Dus bij alle teams en fabrikanten heeft hij zeker veel invloed, eigenlijk op alles en iedereen om de sport heen. Op de sport zelf - de regels - is zijn invloed beperkter inderdaad.

Arthur

Proberen te beïnvloeden doet hij dan natuurlijk weer volop.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Als je nou de F1 écht leuk wil krijgen dan moet je stoethaspels als Raikkonen en Rosberg, die beiden schromelijk te kort komen voor het absolute topniveau, vervangen door mensen die het niveau wél aan kunnen. Zodat je binnen een team altijd strijd hebt. Baal ervan dat zijn topplekken voor 2016 bezet houden. Maar goed, zal wel niet veranderen.

lieven

Citaat van: Jeroen op 26 oktober 2015 - 06:15:46
Als je nou de F1 écht leuk wil krijgen dan moet je stoethaspels als Raikkonen en Rosberg, die beiden schromelijk te kort komen voor het absolute topniveau, vervangen door mensen die het niveau wél aan kunnen. Zodat je binnen een team altijd strijd hebt. Baal ervan dat zijn topplekken voor 2016 bezet houden. Maar goed, zal wel niet veranderen.

Nico is ook topniveau.
Er zijn er niet veel die even goed als Hamilton zijn hoor!
Trouwens je wilt niet 2 even goed rijders in je team hebben.
Die zouden enkel punten van elkaar afsnoepen en dan kan je zonder rijderstitel komen te zitten alhoewel je de beste auto kan hebben.

Remember, Hamilton - Alonso?

Matthijs

Voordat Rosberg en Raikkonen een teamgenoot kregen van buitencategorie leken ze ook toppers. Het feit dat ze het afleggen tegen Hamilton, Alonso en Vettel maakt ze nog geen stoethaspels. Al had van mij Raikkonen ook wel na dit jaar mogen stoppen, de glans is er wel vanaf.

Knap eigenlijk dat Button zich altijd staande heeft weten te houden met een coureur van de buitencategorie als teamgenoot (Hamilton, Alonso). Ik bedoel, hij is niet van hetzelfde niveau, maar hij kwijnt niet weg zoals een Webber, Rosberg, Massa en Raikkonen.

Hamilton#44

Citaat van: Jeroen op 23 oktober 2015 - 17:21:01
Jamaar dat Ecclestone veel invloed heeft - nogmaals: niemand zal het ontkennen - houdt niet in dat hij de regels bepaalt. En dat doet hij dan ook niet. Je kan er vanalles bij halen, maar dat doet hij gewoon niet. Dat is overigens niks nieuws hoor, dat is algemeen bekend.

Je moet me nu gaan quoten waar ik zeg dat Ecclestone de regels maakt, zo niet dan moet je nu eens kappen met dit te roepen en eens gaan lezen wat ik zeg.  :)

Hamilton#44

Citaat van: Jeroen op 23 oktober 2015 - 23:17:23
Naja het belangrijkste waar hij invloed op heeft is op alle geldstromen. Dus bij alle teams en fabrikanten heeft hij zeker veel invloed, eigenlijk op alles en iedereen om de sport heen. Op de sport zelf - de regels - is zijn invloed beperkter inderdaad.

Indirect niet, als je het geld bestuurt, bestuur je uiteindelijk alles. Als je dat niet erkent heb je weinig kaas gegeten van de zakenwereld.  :)

F1 is 1 grote politieke bokswedstrijd maar Ecclestone als ringmaster, die inspringt wanneer het uit de hand loopt.

Hamilton#44

Citaat van: Matthijs op 26 oktober 2015 - 10:03:33

Knap eigenlijk dat Button zich altijd staande heeft weten te houden met een coureur van de buitencategorie als teamgenoot (Hamilton, Alonso). Ik bedoel, hij is niet van hetzelfde niveau, maar hij kwijnt niet weg zoals een Webber, Rosberg, Massa en Raikkonen.

Dat is wel zo, hij is nooit weggezet als 2e coureur.  :) Pakte altijd wel zijn momentjes.