Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

0634

Citaat van: Hamilton#44 op 21 oktober 2015 - 11:57:06
Hij stelt de fabrikanten voor de keuze, of Red Bull van een 2016 motor voorzien, of terug naar de V8.

Dat kan hij helemaal niet.

Hamilton#44

Achter de schermen kan Bernie veel, en iedereen hoeft niet terug naar de V8, alleen Red Bull.  :)

0634

Hij ergert zich al tijden aan de turbo's en aan het geluid, maar daar kan hij achter de schermen dus blijkbaar ook niks aan doen. Bernie heeft de commerciele rechten, hij gaat niet over de motorformule.

Hamilton#44

Kom op, doe niet zo naïef. 

Ik begrijp ook wel dat Ecclestone alleen de commerciële rechten bezit maar als je gaat ontkennen dat hij achter de schermen de machtigste man van F1 is heb je een plaat voor je kop sorry.  :)

Bernie kiest zijn gevechten, hij gaat natuurlijk niet achter alles aan.

Jehoentelaar

Machtig zijn wil niet zeggen dat je over alles het beslissende woord hebt. Hij kan veel lobbyen en druk uitoefenen maar de technische besluiten neemt hij niet. Stop met rare opmerkingen als "jij hebt een plaat voor je kop" en blijf bij de feiten.

0634

#3950
Citaat van: Hamilton#44 op 21 oktober 2015 - 16:48:26
Kom op, doe niet zo naïef. 

Ik begrijp ook wel dat Ecclestone alleen de commerciële rechten bezit maar als je gaat ontkennen dat hij achter de schermen de machtigste man van F1 is heb je een plaat voor je kop sorry.  :)

Bernie kiest zijn gevechten, hij gaat natuurlijk niet achter alles aan.

Ik zeg niet dat hij niet de machtigste man is, dat verzin jij nu weer. Was net als met die rijbanen en rijstroken laatst. Toen moest ik maar snel rijles nemen want ik zou de regels niet weten, maar jij was degene die het fout had en niet ik. En nu ontken ik weer iets dat ik niet ontken en heb ik weer een plaat voor mijn kop. Doe toch normaal, ik praat toch ook niet zo tegen jou.

Ik zeg alleen dat Ecclestone niet de man is die de motorformule en andere regels bepaald. Was dat wel zo, hadden we nu een compleet ander pakket met reglementen gehad. Hij kan dus ook helemaal niet eisen 'jullie geven Red Bull een motor of er komt een V8.' Dat is gelul.

Jozef

Nu ja, hij heeft er wel wat over te zeggen natuurlijk. Voor zulke dingen heb je tegenwoordig de strategy group en daarin heeft Ecclestone een derde van de stemmen. De FIA heeft ook een derde en 6 teams hebben samen het andere derde. Meerderheid bepaalt, dus Ecclestone moet óf de FIA aan zijn kant krijgen, óf een aantal van die 6 teams. En dat gaat niet gebeuren.

Wings

Citaat van: Jeroen op 21 oktober 2015 - 16:32:14
Citaat van: Hamilton#44 op 21 oktober 2015 - 11:57:06
Hij stelt de fabrikanten voor de keuze, of Red Bull van een 2016 motor voorzien, of terug naar de V8.

Dat kan hij helemaal niet.

Niet alleen nee. Maar hij heeft er wel invloed op.

Wings

Citaat van: Jozef op 22 oktober 2015 - 04:41:08
Nu ja, hij heeft er wel wat over te zeggen natuurlijk. Voor zulke dingen heb je tegenwoordig de strategy group en daarin heeft Ecclestone een derde van de stemmen. De FIA heeft ook een derde en 6 teams hebben samen het andere derde. Meerderheid bepaalt, dus Ecclestone moet óf de FIA aan zijn kant krijgen, óf een aantal van die 6 teams. En dat gaat niet gebeuren.

Op papier ja. Bernie gaat naar mijn weten over de centen (commerciële poeha). En zoals we weten betekent geld, macht. Dus ik begrijp wel waar het gevoel van Hamilton#44 vandaan komt al ligt het natuurlijk, zoals Jeroen en jij aangeven, genuanceerder. Het zal zeker niet zo zijn dat zijn wil wet is maar hij heeft wel middelen om te overtuigen.

0634

Natuurlijk heeft hij invloed. Maar was zijn invloed groot genoeg hadden we nu geen turbo's met pruttelsound op de grid. Dus een 'of/of' dreigement lijkt mij weinig zinvol van zijn kant uit. Wat natuurlijk wel zou kunnen is een andere toezegging geven, dus Merc of Ferrari tegemoet komen op een ander gebied. Alleen denk ik niet dat het om geld draait, voor een paar mln extra gaat Merc niet van mening veranderen.

Hamilton#44

Ecclestone werkt op basis van vraag en aanbod, als hij iets wil van iemand gaat hij op zoek naar iets wat hij via een omweg weer kan aanbieden aan die persoon. Dat gebeurt achter de schermen, de uitspraken die hij nu doet lijken misschien vreemd en raar maar daar zit een gedachte achter die gebaseerd is op het politieke schaduwen spel wat hij nu speelt.

Als je wil weten wie de baas is: Follow the money, de rest zijn publieke stromannetjes. Als het om echt belangrijke zaken gaat zijn dat slechts pionnetjes die heen en weer geschoven worden.  :)

0634

Wat wil je nou concreet zeggen?

Hamilton#44

Dat Ecclestone, wanneer hij echt wil, de grote baas achter de schermen is.

Perton

Heb je voorbeelden van wanneer hij het echt heeft gewild en waaruit duidelijk werd dat hij die macht ook gebruikte? Dat hoeft wat mij betreft niet eens met sterke bewijzen, omdat dat natuurlojk heel moeilijk is te bewijzen,  maar ik ben oprecht geïnteresseerd wat bijvoorbeeld momenten zijn geweest dat hij, volgens jou, die macht echt heeft gebruikt om de sport te veranderen, niet "ik help paul Stoddart om Minard te kopen"-achtige voorbeelden.

Hamilton#44

#3959
Als er concrete voorbeelden waren hadden we deze discussie überhaupt niet natuurlijk.  :)

Daarnaast maakt Ecclestone de regels niet, zo dom is hij niet. Hij laat anderen de regels maken en als het spaak loopt gebruikt hij zijn macht om het te corrigeren. Op die manier is hij altijd de redder en nooit de veroorzaker.