Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

Wings

Citaat van: gloudiesaurus op 16 oktober 2015 - 23:42:53
http://www.gppits.net/nieuws/ecclestone_over_blatter_putin_en_amerika/
Weten we ook weer hoe Bernie over de wereld denkt  ;)

Op de Russische TV kun je moeilijk anders beweren. Zeker gezien de commerciƫle belangen. En verder, soort zoekt soort. Ik vind het wel best.

Hamilton#44

Denk dat Ecclestone wat F1 betreft wel gelijk heeft. Een democratie werkt daar niet, dan krijg je halve compromissen kwa regelgeving zoals we die de laatste 15 jaar al zien. Regelgeving waar uiteindelijk niemand mee tevreden is. Een 'dictator' kan zijn regels dicteren (:P) en een visie echt compleet doorvoeren. In een democratie kan dat nooit, een democratie staat gelijk aan compromissen sluiten. En dat moet je juist niet hebben in de F1 wereld.

Wings


Arthur

Oplossing voor RBR|Renault....???
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Wings

Ja. Zij hebben eerder al gepleit om weer terug te keren naar de atmosferische V8-motoren en zij zijn diegene die de FIA graag wil behouden. Dan zullen ook eisen worden gesteld. Dus ik denk dat het meer is dan stom toeval dat het nu wordt opgeworpen.

Arthur

En natuurlijk probeert Bernie maar ik denk niet dat hij dit er door krijgt. Al zou het voor mij mogen ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

gloudiesaurus

Vergeet ook niet dat Ecclestone regelmatig proefballonnetjes opgooit. Niet zonder reden  ;)

Kan zomaar zijn dat hij de fabrikanten nu laat schrikken, en hij ze er toe wil dwingen om Red Bull toch van motoren te voorzien...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Arthur

In het motorenforum riep ik al dat wellicht dit de oplossing is die Bernie noemt als geregeld voor RBR? Was Renault niet erg sterk met die V8?
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Perton

Citaat van: Hamilton#44 op 20 oktober 2015 - 11:17:47
Denk dat Ecclestone wat F1 betreft wel gelijk heeft. Een democratie werkt daar niet, dan krijg je halve compromissen kwa regelgeving zoals we die de laatste 15 jaar al zien. Regelgeving waar uiteindelijk niemand mee tevreden is. Een 'dictator' kan zijn regels dicteren (:P) en een visie echt compleet doorvoeren. In een democratie kan dat nooit, een democratie staat gelijk aan compromissen sluiten. En dat moet je juist niet hebben in de F1 wereld.
Exact. Daarom snap ik ook niet zo goed waarom de hele wereld over Ecclestone viel een paar jaar terug toen hij over Hitler zei "He got things done." Dat ging helemaal niet over de ideologie van Hitler en de daden die hij pleegde, want ik denk dat we niet hoeven te discussiƫren over hoe verschrikkelijk dat was. Het ging er in die context gewoon over dat je als dictator gewoon wat meer dingen voor elkaar krijgt. En daar heeft Eccelstone ook gewoon gelijk in.

0634

En dat daar dan ophef over ontstaat, dat vind hij dan prima. Graag zelfs.


Hamilton#44

Citaat van: gloudiesaurus op 20 oktober 2015 - 20:39:22
Vergeet ook niet dat Ecclestone regelmatig proefballonnetjes opgooit. Niet zonder reden  ;)

Kan zomaar zijn dat hij de fabrikanten nu laat schrikken, en hij ze er toe wil dwingen om Red Bull toch van motoren te voorzien...

Dat is denk ik inderdaad zijn invalshoek.  :)

Hamilton#44

Hij stelt de fabrikanten voor de keuze, of Red Bull van een 2016 motor voorzien, of terug naar de V8.

Matthijs

Citaat van: Hamilton#44 op 21 oktober 2015 - 11:57:06
Hij stelt de fabrikanten voor de keuze, of Red Bull van een 2016 motor voorzien, of terug naar de V8.
Ik zou hem als motorbouwer drie middelvingers geven, als ik die had dan.

Perton

Net alsof Bernie daar ook iets over te zeggen heeft. De V6 (of eigenlijk de V4, maar die ging niet door) is het paradepaardje van Jean Todt.