Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

Jehoentelaar

Dat komt doordat ze met het astronomische budget in de top van Europa meedoen. Dat is voor elke club waanzinnige marketing. Of je dat bij PSG, Manchester City of FC Bayern doet maakt geen bal uit. Geld leidt tot resultaten en dat leidt tot publiciteit.

0634

Citaat van: gloudiesaurus op 09 oktober 2015 - 08:38:48

Jeroen ik dans de horlepiep zeker niet. Maar er zijn slechtere opties.

Ja, Islamitische Staat zou een slechtere optie zijn. De Taliban misschien ook nog wel.

Voor de rest snap ik met alle respect je argumentatie niet. Je stelt zelf dat CVC er alleen maar zat voor het geld, dat je stelt dat als nadeel van hen, maar Qatar koopt de F1 evengoed alleen voor het geld en werkelijk voor geen enkele andere reden.

Daarbij is Qatar corrupt, schendt het mensenrechten bij de vleet en is het een ramp dat zo'n laakbaar iets onze sport zomaar even op kan kopen. Dat is vijf keer slechter dan CVC.

Jozef

Ik ben het niet per se met Gloudie eens maar je kunt minstens wel je best doen om te lezen wat hij schrijft. De crux van zijn argument is dat CVC er zat om geld te verdienen op korte termijn (mislukte beursgang), terwijl Qatar bij PSG laat zien toch aan de wat langere termijn te denken. Of het waar is, laat ik voor Peters rekening.

Om trouwens nog een cirkel rond te maken: Qatar heeft ook al een aandeel van 17% in... de Volkswagen Group.

Krijgen we straks dat de eigenaar van de F1 zelf gaat meespelen.

0634

Ik lees het wel, maar ik vind het geen argument. Dat is het geval bij meerdere discussies: je kan het argument van een ander wel zien, maar het er toch mee oneens zijn. Je kan 100 keer over lange of korte termijn beginnen, ik zie het verschil niet. Dat houdt niet in dat je niet leest.

CVC heeft geen hart voor de racerij en gebruikt de F1 om geld te verdienen. Dat doet Qatar ook. Geen enkele andere reden. Daarbij is het ook nog eens een ernstig discutabel land. Dan kan je aandragen dat ze Ecclestone betrokken houden, maar dat deed CVC ook.

Ik zie werkelijk niets om positief te zijn, en zie niet waarom PSG dat beeld zou kunnen veranderen. Ze pompen daar veel geld in een voetbalclub. Ja, en? De F1 zal ook als een Qatar-uithangbord kunnen functioneren in de toekomst zoals ook het WK voetbal en WK atletiek. Allemaal mooie sier maken met sporten terwijl je feitelijk een schandalig corrupt land bent.

Maar het moet positief worden benaderd want CVC wilde de beurs op. Tja, dat is inderdaad veel erger dan als mensenrechtenschender mooie sier maken met onze sport. 

Maar goed, het is nog niet eens rond...


gloudiesaurus

Oneens zijn mag Jeroen...

Geld uit Qatar dus en marketing uit de VS. Sowieso zou Qatar een minderheidsaandeel krijgen.
Maar die Amerikaan die het wil kopen is ook alweer 75....
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Yup. Jong en kwiek is uit de mode, Peter ;)

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 09 oktober 2015 - 22:33:41
Yup. Jong en kwiek is uit de mode, Peter ;)


Het is nooit in de mode geweest getuige Bernie E en Flavio B....[en hun jonge vrouwtjes]... :P

gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Matthijs

Citaat van: gloudiesaurus op 16 oktober 2015 - 23:42:53
http://www.gppits.net/nieuws/ecclestone_over_blatter_putin_en_amerika/
Weten we ook weer hoe Bernie over de wereld denkt  ;)
Je moet het wel in perspectief zien he, het is tegenover een Russische zender. Die vinden het natuurlijk top dat Ecclestone zo positief is over Poetin en Sochi en een beetje Amerika bashen doet het ook altijd goed.

Maikel0230

Citaat van: Matthijs op 17 oktober 2015 - 12:18:20
Citaat van: gloudiesaurus op 16 oktober 2015 - 23:42:53
http://www.gppits.net/nieuws/ecclestone_over_blatter_putin_en_amerika/
Weten we ook weer hoe Bernie over de wereld denkt  ;)
Je moet het wel in perspectief zien he, het is tegenover een Russische zender. Die vinden het natuurlijk top dat Ecclestone zo positief is over Poetin en Sochi en een beetje Amerika bashen doet het ook altijd goed.

Maar toch niet een week voordat je gaat racen in Amerika! Ik dacht toch dat Bernie op dat vlak wel slimmer was.

Tja, ik wil het best in perspectief plaatsen maar zijn uitspraken over democratie en de corruptie van blatter en co zijn ronduit walgelijk. Zoiets valt niet goed te praten. Ik snap niet dat deze man, die de F1 naar zoveel landen heeft geleid, zo wereldvreemd kan zijn.

Bah.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Matthijs

Volgens mij is Eccelstone veel slimmer dan zijn uitspraken doen vermoeden. Ik heb altijd het gevoel dat hij met zijn stellingen een dubbele agenda heeft.

Perton

Citaat van: Matthijs op 17 oktober 2015 - 18:16:00
Volgens mij is Eccelstone veel slimmer dan zijn uitspraken doen vermoeden. Ik heb altijd het gevoel dat hij met zijn stellingen een dubbele agenda heeft.
doet ie ook. Zijn uitspraak over voetbal is in de basis ook niet verkeerd. Hij zegt eigenlijk niets anders dan dat het doel de middelen soms heiligt. Tsja kan je het mee eens of oneens zijn. Ik ben voor de duidelijkheid dat laatste in het hele fifa-gebeuren

Kootje

Is sowieso geen verrassing toch, dat Bernie zo in het leven staat. Hij runt de F1 ook al jaren als 'n ware dictator, logisch dus dat hij andere dictatoriale bestuurders bewonderd en/of respecteert. Had niet anders verwacht.

0634

Hij heeft wel eerder gezegd dat hij vindt dat in sport democratie niet zou moeten bestaan. Dictatorschap is de way to go. In sport kan dat overigens inderdaad ontzettend goed werken.