Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

Robbert65

Klopt, ik hou m'n hart vast als Europees belang geen shareholders value meer is. Wat voor ons van waarde is (De Grandprix van Monaco, Spa, überhaupt racen in Europa) is voor olieboeren uit Texas en Qatar wisselgeld. Peanuts.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

gloudiesaurus

Nah Monaco is voor de hele Formule 1 van belang... dat gaat echt niet verdwijnen.

Monza, Spa, Silverstone, etc. is een ander verhaal...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Citaat van: gloudiesaurus op 06 oktober 2015 - 21:36:36
Helemaal mee eens Jeroen.

Maar de partijen die het nu willen kopen wil Ecclestone bij de sport houden. Dus dat lijkt me nog niet zo verkeerd.

En Ecclestone kan op gebied van nieuwe media, social media, internet nog wel wat leren. Daarmee kunnen de nieuwe eigenaar hem helpen. Daarin zijn zij al succesvol gebleken. Dus ik zie het wel zitten.

Omdat ze goed zijn op social media? Vind ik wat karig om te gaan juichen.

0634

Overigens begrijp ik van James Allen on F1 dat er drie mogelijke kopers zijn waarvan de combi Qatar/Ross er één is. Dus nog even afwachten.

Jehoentelaar

Het zal afwachten worden. In Europa zit lang niet zoveel 'groot geld' als in de USA en in het Midden-Oosten voor dit soort dingen.

De link van de Qatari naar PSG is trouwens allemaal wel leuk, maar een BVO runnen is wel wat anders dan een autosportkampioenschap. Ik zou - vooral uit onkunde - zelf niet weten hoe een bedrijf dat de F1 leidt miljoeneninvesteringen zou kunnen doen.

gloudiesaurus

Citaat van: Jeroen op 06 oktober 2015 - 21:55:56
Citaat van: gloudiesaurus op 06 oktober 2015 - 21:36:36
Helemaal mee eens Jeroen.

Maar de partijen die het nu willen kopen wil Ecclestone bij de sport houden. Dus dat lijkt me nog niet zo verkeerd.

En Ecclestone kan op gebied van nieuwe media, social media, internet nog wel wat leren. Daarmee kunnen de nieuwe eigenaar hem helpen. Daarin zijn zij al succesvol gebleken. Dus ik zie het wel zitten.

Omdat ze goed zijn op social media? Vind ik wat karig om te gaan juichen.

Ik bedoel de hele presentatie op internet.
Dat kan enorm beter, en is belangrijk voor de toekomst van de sport.
Er is ook veel geld mee te verdienen  ;)

Sowieso zat CVC er alleen om te cashen. Ze wilden een beursgang om geld te verdienen en er dan uit te stappen. Dat is niet gelukt.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Maar Qatar gaat er instappen voor de sport denk je?

Arthur

Geld hebben ze daar als zand dus dat zal de reden niet zijn....  ;D
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Maikel0230

Nou ja het consortium komt niet alleen uit Qatar hé. Het geld komt uit de V.S., Qatar en blijkbaar ook China.

Overigs zou het gaan over $8.5 miljard :D

http://www.ft.com/cms/s/0/715195e4-6dcd-11e5-8171-ba1968cf791a.html#axzz3o0Uknine

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jehoentelaar

Citaat van: gloudiesaurus op 08 oktober 2015 - 18:16:01
Sowieso zat CVC er alleen om te cashen. Ze wilden een beursgang om geld te verdienen en er dan uit te stappen. Dat is niet gelukt.

De Qatari zijn op één ding uit en dat is geld verdienen. Met die lui ben je geen steek verder dan met CVC. Ik vrees zelfs dat het dan helemaal gebeurd is met enige nostalgische idealen binnen de sport. Qatar, Bahrein, Oman, Abu Dhabi, Dubai, mooi vijftal om het seizoen mee te eindigen.

gloudiesaurus

Citaat van: Jeroen op 08 oktober 2015 - 21:10:31
Maar Qatar gaat er instappen voor de sport denk je?

Dat niet, ze willen ook geld verdienen. Maar bij PSG hebben ze goede dingen gegaan en zitten ze er voor de langere termijn.
Niet zoals CVC om op de korte termijn snel te scoren.

En meer races in het midden oosten zal wel iets kunnen zijn wat erbij hoort ja...
Aan een GP op het circuit van Qatar ga je niet ontkomen (het circuit ligt er al)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Ik zie niet zo wat ze bij PSG voor geweldigs hebben gedaan om eerlijk te zijn. Weinig bijzonders wat mij betreft. Met heel veel geld kampioen worden van Frankrijk maar niet opkunnen tegen de Europese top. Dat zou mij met een vergelijkbaar budget ook nog wel lukken. Maar goed, een voetbalclub is ook niet echt te vergelijken met de F1.

Wat mij opvalt is dat iedereen altijd anti-CVC en Ecclestone is, maar zodra een nietszeggend en belachelijk corrupt en mensenrechtendschendend land de F1 wil kopen met hulp van een Amerikaanse IJshockey-goeroe, gaan we ineens de horlepiep dansen van blijdschap. Terwijl zij niets, niets, niets met de racerij hebben, de sport niet dichterbij de fans gaan brengen en alleen voor geld zullen gaan.


Arthur

Citaat van: Jeroen op 08 oktober 2015 - 23:17:02
Ik zie niet zo wat ze bij PSG voor geweldigs hebben gedaan om eerlijk te zijn. Weinig bijzonders wat mij betreft. Met heel veel geld kampioen worden van Frankrijk maar niet opkunnen tegen de Europese top. Dat zou mij met een vergelijkbaar budget ook nog wel lukken. Maar goed, een voetbalclub is ook niet echt te vergelijken met de F1.

Wat mij opvalt is dat iedereen altijd anti-CVC en Ecclestone is, maar zodra een nietszeggend en belachelijk corrupt en mensenrechtendschendend land de F1 wil kopen met hulp van een Amerikaanse IJshockey-goeroe, gaan we ineens de horlepiep dansen van blijdschap. Terwijl zij niets, niets, niets met de racerij hebben en alleen voor geld gaan.

Precies!!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Robbert65

Citaat van: Jeroen op 08 oktober 2015 - 23:17:02
Ik zie niet zo wat ze bij PSG voor geweldigs hebben gedaan om eerlijk te zijn. Weinig bijzonders wat mij betreft. Met heel veel geld kampioen worden van Frankrijk maar niet opkunnen tegen de Europese top. Dat zou mij met een vergelijkbaar budget ook nog wel lukken. Maar goed, een voetbalclub is ook niet echt te vergelijken met de F1.

Wat mij opvalt is dat iedereen altijd anti-CVC en Ecclestone is, maar zodra een nietszeggend en belachelijk corrupt en mensenrechtendschendend land de F1 wil kopen met hulp van een Amerikaanse IJshockey-goeroe, gaan we ineens de horlepiep dansen van blijdschap. Terwijl zij niets, niets, niets met de racerij hebben, de sport niet dichterbij de fans gaan brengen en alleen voor geld zullen gaan.


kom op Jeroen, ik zie niemand hier Ecclestone bashen en ik hoor de horlepiep zelf niet in de verte, hier in ieder geval niet. Bedoel je misschien in andere media?
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

gloudiesaurus

Citaat van: Jeroen op 08 oktober 2015 - 23:17:02
Ik zie niet zo wat ze bij PSG voor geweldigs hebben gedaan om eerlijk te zijn. Weinig bijzonders wat mij betreft. Met heel veel geld kampioen worden van Frankrijk maar niet opkunnen tegen de Europese top. Dat zou mij met een vergelijkbaar budget ook nog wel lukken. Maar goed, een voetbalclub is ook niet echt te vergelijken met de F1.

Wat mij opvalt is dat iedereen altijd anti-CVC en Ecclestone is, maar zodra een nietszeggend en belachelijk corrupt en mensenrechtendschendend land de F1 wil kopen met hulp van een Amerikaanse IJshockey-goeroe, gaan we ineens de horlepiep dansen van blijdschap. Terwijl zij niets, niets, niets met de racerij hebben, de sport niet dichterbij de fans gaan brengen en alleen voor geld zullen gaan.

Jeroen ik dans de horlepiep zeker niet. Maar er zijn slechtere opties. De investersteerders blijven Ecclestone bij de sport betrekken en dat juich ik toe. Waarschijnlijk dat Ecclestone zelfs weer wat meer te zeggen krijgt. Natuurlijk zien we liever iemand die alleen voor de sport gaat ipv het geld. Maar dat is geen realistisch scenario.

En bij PSG heeft Qatar veel geld geinvesteerd, maar ook wat opgebouwd hoor. Kijk maar eens naar het merk PSG wereldwijd. Het is nu een echte topclub met internationale allure, dat was voor Qatar kwam wel anders...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is