Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

0634

#3885
Nou nou... wat horen we nu toch weer allemaal...?

CitaatGeorg Nolte ‏@GeorgNolte  · 9 min.9 minuten geleden 
Vertaling weergeven
Interesting news from Bernie Ecclestone via conf call that there will be a new ownership of @f1 this year. #cb15


(btw: George Nolte is de manager van Rosberg)

Robbert65

Mja, spannend. Bernie gaat met pensioen?
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Perton

Dat er een nieuwe eigenaar komt, betekent niet dat Bernie verdwijnt he. Tenslotte is ie altijd de baas gebleven, wie de boel ook overnam de afgelopen decennia. Of het nou de ene of de andere investeringsmaatschappij is, zal uiteindelijk weinig uitmaken. Dus laten we niet meteen te hard gaan juichen (of treuren, ligt eraan hoe je over Bernie dinkt) voor er meer details bekend zijn.

0634

Ik weet ook niet of het zonder Bernie veel beter zal gaan (niet dat het nu zo slecht gaat). Stiekem vrees ik altijd voor de opvolging, en of er een soort machtsvacuum ontstaat. Bernie gelooft in dictatuur en stiekem geloof ik daar ook een beetje in bij dit soort organisaties. Bernie heeft het allemaal zo slecht niet gedaan, veelal slaat de balans positief door. Maar aan de andere kant kan een frisse wind ook wel eens goed zijn na al die jaren.

Robbert65

Citaat van: Perton op 06 oktober 2015 - 18:48:31
Dat er een nieuwe eigenaar komt, betekent niet dat Bernie verdwijnt he. Tenslotte is ie altijd de baas gebleven, wie de boel ook overnam de afgelopen decennia. Of het nou de ene of de andere investeringsmaatschappij is, zal uiteindelijk weinig uitmaken. Dus laten we niet meteen te hard gaan juichen (of treuren, ligt eraan hoe je over Bernie denkt) voor er meer details bekend zijn.
Ik stelde een (retorische) vraag, ik juichte niet:)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

0634

Hier wordt Bernie's afscheid wel gesuggereerd overigens. Maar ik lees nergens op twitter dat hij meer heeft gezegd dan 'er komt dit jaar een nieuwe eigenaar'.


Mickey

Citaat van: Jeroen op 06 oktober 2015 - 19:14:11
Bernie gelooft in dictatuur en stiekem geloof ik daar ook een beetje in bij dit soort organisaties.

Er is dan ook niet zoveel mis met een dictatuur, mits je maar zo hoog mogelijk in de boom zit. :D


gloudiesaurus

http://www.gppits.net/nieuws/ecclestone_formule_1_krijgt_nieuwe_eigenaar/

Ik ben benieuwd! Lijkt erop dat Bernie in het bestuur komt.

Goede zaak. De nieuwe eigenaren hebben veel ervaring met internet, nieuwe media. Lijkt me goed, een nieuwe wind door de Formule 1...
PSG hebben ze ook leuk opgebouwd.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Franky R.

Citaat van: gloudiesaurus op 06 oktober 2015 - 20:41:57
http://www.gppits.net/nieuws/ecclestone_formule_1_krijgt_nieuwe_eigenaar/

Ik ben benieuwd! Lijkt erop dat Bernie in het bestuur komt.

Goede zaak. De nieuwe eigenaren hebben veel ervaring met internet, nieuwe media. Lijkt me goed, een nieuwe wind door de Formule 1...
PSG hebben ze ook leuk opgebouwd.


Ik denk persoonlijk dat er geen donder veranderd...echte veranderingen komen pas als Bernie geen deel meer uitmaakt van de FOM of welk bestuur in de sport.
Dat de F1 meer uit het internet moet halen, dat ben ik het met je eens.

gloudiesaurus

Ik denk dat er wel wat veranderd. Ecclestone staat nu meer aan de zijlijn en CVC wil cashen.
Ze wilden die beursgang doen, en dat is mislukt.

Die nieuwe eigenaar wil ook geld verdienen natuurlijk. Maar Qatar is er voor de langere termijn en ziet de Formule 1 meer als uithangbord, zoals ze ook PSG hebben.
Waar je wel op kan wachten dan... is een Grand-Prix van Qatar  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Gelukkig zullen Qatar en een Amerikaanse zakenman van nature een hoop op hebben met de Europese Formule 1. Veel meer in ieder geval dan het Britse CVC met de Brit Ecclestone aan boord.

gloudiesaurus

 ;D

Nou Ecclestone had anders ook veel met Europa Jeroen.
Ecclestone kijkt alleen naar de muntjes....  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

#3898
Het is ontzettend populair om Bernie lekker te trashen op internet, maar Ecclestone heeft meer goed dan slecht gedaan voor de sport. Diens expansiedrift is ondanks wat wij ervan vinden met onze romantische opvattingen over de F1, over het algemeen gewoon goed geweest voor de sport, de mondiale uitstraling van het WK en financieel gezien ook voor alles en iedereen die bij de F1 betrokken is. De expansiedrift heeft ontzettend veel financiele mogelijkheden aangeboord. En uiteindelijk hebben we in mijn ogen een prima verhouding tussen Europa en niet-Europa.

Als ik dan straks berichten ga lezen van 'hoera die seniele Bernie stapt op' dan vrees ik dat mensen van een koude kermis thuis gaan komen. Bedrijven als Qatar en Amerikaanse zakenlui kopen de F1 niet op om eens even lekker terug te gaan naar de romantische tijden van het racen. Dit zijn geen mensen die alles op alles zetten om Monza te behouden.



gloudiesaurus

Helemaal mee eens Jeroen.

Maar de partijen die het nu willen kopen wil Ecclestone bij de sport houden. Dus dat lijkt me nog niet zo verkeerd.

En Ecclestone kan op gebied van nieuwe media, social media, internet nog wel wat leren. Daarmee kunnen de nieuwe eigenaar hem helpen. Daarin zijn zij al succesvol gebleken. Dus ik zie het wel zitten.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is