Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

Perton

Citaat van: Matthijs op 01 oktober 2015 - 11:53:08
Citaat van: Hamilton#44 op 01 oktober 2015 - 11:11:02
Hoezo? Red Bull houd de poot stijf. Zij willen alleen een A motor, ja, zo werkt het natuurlijk niet.  :)
Daar gaat het niet om. Als Red Bull en Toro Rosso vertrekken dan is dat een enorme aderlating voor F1, terecht vertrek of niet.

Verder snap ik je punt wel hoor en ik vind ook helemaal niet dat Red Bull 'recht' heeft op een goede motor. Alleen snapt Red Bull ook dat het een enorme klap voor de F1 is als ze vertrekken en gokken ze erop dat ze met chantage toch een goede motor krijgen. Ze moeten ook wel, want als ze het spelletje netjes spelen, dan zitten ze met een verjaarde motor.
Misschien dat concurrerende teams (en dan bedoel ik niet daadwerkelijke concurrenten als Ferrari en Mercedes, maar de groep daaronder, Williams, Sauber, Force India, etc.) wel willen dat de boel juist klapt. Dat zou namelijk een flinke reorganisatie van de F1 kunnen betekenen. Dus korte termijn: ja, tuurlijk kut dat Red Bull verdwijnt, lange termijn: misschien goed voor de sport, na een kort dal.

Matthijs

Dat zou best kunnen. Dan heeft Red Bull zijn hand overspeeld en moet jij je avatar aanpassen.

Perton

Klopt. Maar das van later zorg.

Hamilton#44


0634

Citaat van: Hamilton#44 op 01 oktober 2015 - 11:11:02
Citaat van: Jeroen op 30 september 2015 - 18:18:44
Pirelli ziet blijkbaar wel wat een enorme beuk in het gezicht van de F1 zou zijn als het gehele Red Bull project zich terugtrekt uit de sport.

Hoezo? Red Bull houd de poot stijf. Zij willen alleen een A motor, ja, zo werkt het natuurlijk niet.  :)
Red Bull was vier jaar lang het snelste team, toen had Ferrari of Mercedes waarschijnlijk ook wel graag hun chassis willen kopen, dat doen ze toch ook niet?

Red Bull wil zelf van Renault af en gaat dan klagen dat ze geen goed alternatief hebben, ja jammer dan moet je op de blaren zitten maar nee, ze stoppen dan direct. En dat is nu precies het probleem met dit soort teams, allemaal leuk en aardig zolang het goed gaat of wanneer ze in de opbouwfase zitten maar als ze terugvallen en in een dip zitten willen ze direct kappen want dan is het even niet leuk meer.

Je kan Ferrari of Mercedes niet kwalijk nemen dat ze niet in de rij staan om hun grootste concurrent van de afgelopen vijf jaar een gelijkwaardige motor te geven.

Als Red Bull een gelijkwaardige Ferrari of Mercedes motor krijgt is het zeker voor Ferrari gewoon een zware concurrent en voor Mercedes wellicht ook.

Dit heeft helemaal niets whatoever te maken met wat ik zei.

Robbert65

Citaat van: Jeroen op 01 oktober 2015 - 17:27:32
Citaat van: Hamilton#44 op 01 oktober 2015 - 11:11:02
Citaat van: Jeroen op 30 september 2015 - 18:18:44
Pirelli ziet blijkbaar wel wat een enorme beuk in het gezicht van de F1 zou zijn als het gehele Red Bull project zich terugtrekt uit de sport.

Hoezo? Red Bull houd de poot stijf. Zij willen alleen een A motor, ja, zo werkt het natuurlijk niet.  :)
Red Bull was vier jaar lang het snelste team, toen had Ferrari of Mercedes waarschijnlijk ook wel graag hun chassis willen kopen, dat doen ze toch ook niet?

Red Bull wil zelf van Renault af en gaat dan klagen dat ze geen goed alternatief hebben, ja jammer dan moet je op de blaren zitten maar nee, ze stoppen dan direct. En dat is nu precies het probleem met dit soort teams, allemaal leuk en aardig zolang het goed gaat of wanneer ze in de opbouwfase zitten maar als ze terugvallen en in een dip zitten willen ze direct kappen want dan is het even niet leuk meer.

Je kan Ferrari of Mercedes niet kwalijk nemen dat ze niet in de rij staan om hun grootste concurrent van de afgelopen vijf jaar een gelijkwaardige motor te geven.

Als Red Bull een gelijkwaardige Ferrari of Mercedes motor krijgt is het zeker voor Ferrari gewoon een zware concurrent en voor Mercedes wellicht ook.

Dit heeft helemaal niets whatoever te maken met wat ik zei.
Waar het eigenlijk op neer komt is dat Pirelli zegt: als RBR geen fatsoenlijke motor krijgt, krijgt de rest geen fatsoenlijke bandjes, dus zorg nou, dat RBR wel een goeie motor krijgt.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Perton

Citaat van: Hamilton#44 op 01 oktober 2015 - 16:07:15
Maar niet onbelangrijk.
mijn avatar aanpassen is niet onbelangrijk? Oké goed om te weten :p

0634

Qua importantie komt het ná het vluchtelingenprobleem en de terreurdreiging, maar zeker wel vóór de Volkert-foto en het Volkswagenschandaal.

Robbert65

Het heeft wat mij betreft hooguit prioriteit boven de meisjesperikelen van Rafael v.d. Vaart, maar goed. Persoonlijk zou ik ook niet weten waarom je die avatar zou moeten wijzigen Perton, ik loop ook trots rond met een historisch team; Jaguar, zegt geen hond wat van ;-)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

0634

Ik had de link tussen jouw avatar en het voormalige raceteam ook niet gelegd trouwens...

Robbert65

Wat dacht je dan? Robbert65 houdt van poes?
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Arthur

Het is een kater dan? Of begrijp ik het nu helemaal verkeerd? Je houdt niet van poes, toch?  ;D
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Arthur

Maar ik vind het wel een mooie Avatar [geen grapje!]
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Robbert65

ik ben gek op poes, maar deze kat is niet voor de poes natuurlijk. Neem die F-type ;-)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Arthur

Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel