Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

Maikel0230

Citaat van: Maikel0230 op 29 september 2015 - 12:56:07
Het heeft lang geduurd maar de volgende kopzorgen voor Bernie en CVC zijn er

http://www.gppits.net/nieuws/twee_teams_vragen_eu_onderzoek_naar_f1/

Om de zaak overzichtelijk te houden verwijs ik iedereen naar dit topic

http://www.gppits.net/forum/index.php/topic,13686.0.html

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

Geen idee wat het beste topic is hiervoor, dus een mod mag het altijd verplaatsen van me, maar Hembery heeft verklaard dat Pirelli de deelname aan de F1 gaat heroverwegen als Red Bull verdwijnt, omdat het dan toch allemaal wat minder interessant wordt met zo weinig deelnemers. Zet de druk er bij de FIA ook weer goed op, maar aan de andere kant... dat kan voor Todt juist het geschenk zijn om met Michelin in zee te gaan.

Hamilton#44

Snap niet waar Pirelli zich druk om maakt.

Perton

Volgens mij denken ze dat F1 met minder deelnemers en het verdwijnen van twee grote professionele teams (of naja STR is niet zo heel groot vergeleken met de topteams natuurlijk) het aanzien van de sport daalt en daarmee ook het belang voor de sponsoren. En dan is de investering die Pirelli maakt het misschien allemaal niet meer waard. Ik vind dat persoonlijk ook wat onzin, want volgens mij staat Pirelli alleen in negatieve zin in de belangstelling, dus dan maakt het ook niet uit of ze 9 of 11 teams van banden voorzien. Lijkt mij.

Arthur

Pirelli ziet een kans om er zonder gezichtsverlies tussen uit te knijpen denk ik.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Pirelli ziet blijkbaar wel wat een enorme beuk in het gezicht van de F1 zou zijn als het gehele Red Bull project zich terugtrekt uit de sport.

Robbert65

Toevallig las ik vandaag, dat Pirelli's budget vergelijkbaar is met een F1 topteam. Als Red Bull en STR weglopen heeft F1 te kampen met een fors verlies aan marketingwaarde. Haas komt ervoor in de plaats, dus per saldo verlies je maar 1 team als Renault inderdaad Lotus pakt, maar Haas compenseert het verlies aan marketingwaarde natuurlijk nauwelijks, de Red Bull merkwaarde is vele malen groter, dat geldt ook voor STR. Pirelli zegt nu dus: Voor ons is de investering niet meer rendabel als deze twee teams weglopen.

En natuurlijk hoort dit ook allemaal bij de lobby en het politieke spel...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Arthur

Dan kan Michelin het stokje weer overnemen. Zouden toch weer interesse getoond hebben?
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

gloudiesaurus

Ik snap Pirelli wel. Met Red Bull erbij is de publiciteitswaarde hoger...

En ja, dit hoort ook bij het spel denk ik.

Michelin? Indianapolis?  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton


Jehoentelaar

Het is tijd voor GoodYear.

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Hamilton#44

Citaat van: Jeroen op 30 september 2015 - 18:18:44
Pirelli ziet blijkbaar wel wat een enorme beuk in het gezicht van de F1 zou zijn als het gehele Red Bull project zich terugtrekt uit de sport.

Hoezo? Red Bull houd de poot stijf. Zij willen alleen een A motor, ja, zo werkt het natuurlijk niet.  :)
Red Bull was vier jaar lang het snelste team, toen had Ferrari of Mercedes waarschijnlijk ook wel graag hun chassis willen kopen, dat doen ze toch ook niet?

Red Bull wil zelf van Renault af en gaat dan klagen dat ze geen goed alternatief hebben, ja jammer dan moet je op de blaren zitten maar nee, ze stoppen dan direct. En dat is nu precies het probleem met dit soort teams, allemaal leuk en aardig zolang het goed gaat of wanneer ze in de opbouwfase zitten maar als ze terugvallen en in een dip zitten willen ze direct kappen want dan is het even niet leuk meer.

Je kan Ferrari of Mercedes niet kwalijk nemen dat ze niet in de rij staan om hun grootste concurrent van de afgelopen vijf jaar een gelijkwaardige motor te geven.

Als Red Bull een gelijkwaardige Ferrari of Mercedes motor krijgt is het zeker voor Ferrari gewoon een zware concurrent en voor Mercedes wellicht ook.

Matthijs

Citaat van: Hamilton#44 op 01 oktober 2015 - 11:11:02
Hoezo? Red Bull houd de poot stijf. Zij willen alleen een A motor, ja, zo werkt het natuurlijk niet.  :)
Daar gaat het niet om. Als Red Bull en Toro Rosso vertrekken dan is dat een enorme aderlating voor F1, terecht vertrek of niet.

Verder snap ik je punt wel hoor en ik vind ook helemaal niet dat Red Bull 'recht' heeft op een goede motor. Alleen snapt Red Bull ook dat het een enorme klap voor de F1 is als ze vertrekken en gokken ze erop dat ze met chantage toch een goede motor krijgen. Ze moeten ook wel, want als ze het spelletje netjes spelen, dan zitten ze met een verjaarde motor.

Robbert65

spijker op de kop Matthijs.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel