Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

0634


Jehoentelaar

Heb je recht op Obamacare. Denk ik.

Hamilton#44


0634


Jehoentelaar

Wat mij betreft de loepzuivere waarheid. Zijn circuits zijn misschien wat eenheidsworst, maar de lay-outs kunnen wel degelijk voor leuke races zorgen.

Iets kleinere run-offs, zoals besproken in het artikel, zijn wel een goede verbetering denk ik. Ruimte om chaos op te vangen is nodig maar de gigantische parkeerplaatsen van Shanghai en Istanbul gingen wel een beetje te ver. Korea was dat betreft al een aardige stap de goede kant op.

Sowieso wel leuk om eens wat van Tilke zelf te lezen. Gebeurt niet veel.

Perton

Heb wel vaker interviews met hem gelezen, dat ie ook erg beperkt is in wat ie kan en mag van de FIA en Bernie. Of hij nu meer vrijheid daarin heeft gekregen of inderdaad gewoon iets minder safe de regels hanteert, weet ik ook niet, maar ik ben blij dat hij daar wel mee bezig is.

gloudiesaurus

Leuk de andere kant te lezen. Zo wist ik niet dat die 180 graden bocht in Mexico eruit haalde omdat de "klant" dat wilde. Nou dan kan Tilke daar ook niets aan doen natuurlijk.

En leuk dat Tilke toch ook echt de traditionele oudere circuit waardeert. Blijkt hij toch ook echt een fan te zijn.

Ben wel heel benieuwd naar het circuit van Baku. Al is dat gedeeltelijk een stratencircuit en dan heeft Tilke er ook minder invloed op.

Al ben ik ook niet zo'n fan van de vloeiende lijnen van Tilke altijd. Een paar circuits op de kalender is leuk, maar niet teveel.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Matthijs

"We try to create corners where overtaking is possible. The simplest way is a long straight followed by a sharp corner, which creates a long brake zone."

Volgens mij is de bocht vóór het rechte stuk veel belangrijker voor een succesvolle inhaalactie dan de bocht erna. Want de bocht(en) ervoor bepalen of je in de slipstream kan komen of niet. En daar gaat het mijns inziens vaak mis bij de circuits van Tilke. Het zou heet schrijnend zijn als ik gelijk heb, want dan zou ik het beter weten dan de hofleverancier van f1-circuits. Voor de f1 hoop ik dat ik ongelijk heb.

Jehoentelaar

Zit wat in, maar je kan je exit in elke bocht wel op een manier verprutsen toch?

Matthijs

hoe bedoel je dat? Ik bedoel dat Tilke de bocht voor het rechte stuk vaak zo gebouwd heeft dat je nooit vlak achter elkaar of naast elkaar het rechte stuk op kan komen. Met het eerste rechte stuk van Abu Dhabi en de hairpin ervoor als beste/slechtste voorbeeld.

In feite hebben sommige Tilke-circuits die ellenlange rechte stukken nodig om ervoor te zorgen dat de achterblijver het enorme gat (dat de bocht ervoor heetf veroorzaakt) dicht kan rijden. Circuits als Silverstone of Melbourne hebben vrij korte rechte stukken maar er is daar toch meestal sprake van close racing. Mijn stelling is dat bochten voor een veel groter deel bijdragen aan close racing dan rechte stukken.

Jehoentelaar

Ooh, op die manier. Ik wist niet helemaal waar je heen wilde met je voorgaande post, vandaar. Ben het wel eens met je stelling verder.

0634

Dit is echt belachelijk. Als ze dit ooit in de F1 introduceren...

http://uk.motorsport.com/indycar/news/indycar-issues-strict-code-of-conduct-for-drivers

Die uitbrander van Carpenter heb ik ook gezien, niks mis mee toch? Dat mag hij toch zeker vinden en zeggen? Wat een gelul dit.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 22 juli 2015 - 08:24:02
Dit is echt belachelijk. Als ze dit ooit in de F1 introduceren...

http://uk.motorsport.com/indycar/news/indycar-issues-strict-code-of-conduct-for-drivers

Die uitbrander van Carpenter heb ik ook gezien, niks mis mee toch? Dat mag hij toch zeker vinden en zeggen? Wat een gelul dit.
Volgens mij viel die uitbrander van Ed nog wel mee. Karam werd er enkel op gewezen dat hij wat meer respect moest tonen. Hoorde het verder niet heel duidelijk, maar de commentatoren zeiden dat de uitbrander beleefd en rustig was.

Flashback007

Dit artikel zet het weer in een ander perspectief: http://www.foxsports.com/motor/story/indycar-carpenter-rahal-rip-rookie-karam-after-iowa-speedway-showdown-071915

Maar ik denk dat het vooral met te maken heeft met het feit dat het de VS is en ze iedereen en alles daar kunnen aanklagen voor het kleinste ding. Met name als reputatie beschadigd wordt. Plus met name bijvoorbeeld Will Power heeft in het verleden nog als eens een ontploffing gehad richting de wedstrijdleiding of andere coureurs.

Ik denk dat sowieso zoiets in de F1 zeer waarschijnlijk niet ingevoerd gaat worden. Juist omdat ze allemaal al zo politiek perfect zijn.

0634

Ik vond ook wel dat Carpenter toch redelijk van leer trok om eerlijk te zijn, Rahal heb ik niet zo meegekregen. Overigens vond ik niet dat Carpenter poep lulde, hij had een punt over Karam in mijn ogen.