Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

Jehoentelaar

Nou, de heren spelmakers zijn weer bezig geweest. Een overzicht van wat er nu is afgesproken en waar de Strategy Group achter staat:

- Minder 'driver aids and coaching' (vanaf Belgiƫ 2015).
- Een aangepast strafsysteem m.b.t. de power units (vanaf onbekend, vermoedelijk 2016).
- Aanpassingen in het huidige tokensysteem (vanaf onbekend, vermoedelijk 2016).
- Nieuwe motorenbouwers krijgen een extra power unit in hun debuutjaar; regel geldt voor Honda in 2016 (neem aan dat dit dus vanaf 2016 geldt).

Verder zijn er nog wat dingen waar men verder aan wil werken om te implementeren:
- Vrijheid van bandenkeuze (wisten we al; streven is vanaf 2016).
- Bredere (achter)banden en aangepaste aerodynamica, waaronder bredere auto's en veranderde regels m.b.t. de vleugels en vorm van de bodemplaat (op zijn vroegst in 2017).

Tenslotte zou er zijn gesproken over veranderingen in het weekend-format voor 2016 en verder. Er zou zijn gesproken over een sprintrace op zaterdag, maar daar zijn zover vindbaar geen heel concrete uitspraken over gedaan.

Teruglezen: http://www.gpupdate.net/en/f1-news/327582/f1-strategy-group-agrees-on-various-changes/

Perton

Natuurlijk gaat het niet dezelfde status krijgen, om de doodsimpele reden dat Rosberg in het algemeen niet als een van de grote jongens wordt beschouwd, zoals dat wel gold voo Prost en Senna. Nu was ik er in 1989 niet bewust bij, maar ik vermoed dat Senna toen al wel als grote jongen wordt beschouwd. Als het nou Hamilton/Alonso of voor mijn part Vettel/Raikkonen was geweest die samen de dienst uitmaken, had dat best wel eens gekund.

Tuesday

Citaat van: Perton op 03 juli 2015 - 15:31:49
Natuurlijk gaat het niet dezelfde status krijgen, om de doodsimpele reden dat Rosberg in het algemeen niet als een van de grote jongens wordt beschouwd, zoals dat wel gold voo Prost en Senna. Nu was ik er in 1989 niet bewust bij, maar ik vermoed dat Senna toen al wel als grote jongen wordt beschouwd. Als het nou Hamilton/Alonso of voor mijn part Vettel/Raikkonen was geweest die samen de dienst uitmaken, had dat best wel eens gekund.
dit is aan Jehoentelaar gericht neem ik aan? ik ben het er iig helemaal mee eens. Ik heb verder geen punt willen maken met 1989, ik heb het nl ook zelf niet meegemaakt.

Perton

Het was een aanvulling op jou. Niets meer en niets minder.

Franky R.

http://www.gppits.net/nieuws/fia_voorziet_in_nog_minder_radioverkeer/


Ziet er goed uit en dan ook nog op korte termijn [GP Belgiƫ]! Wat jullie?

Kootje

Gewoon helemaal afschaffen.

Pancake Shield

Citaat van: Kootje op 04 juli 2015 - 14:16:22
Gewoon helemaal afschaffen.

Niet helemaal afschaffen. Ik zou bijvoorbeeld boodschappen ivm veiligheid nog wel toestaan. Maar de rest? Laat dat maar lekker hangen.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

0634

Citaat van: Jehoentelaar op 03 juli 2015 - 12:13:51
Citaat van: Ruby Tuesday op 03 juli 2015 - 06:27:47
Citaat van: Jehoentelaar op 02 juli 2015 - 22:36:28
Een spannend WK tussen twee teamgenoten en leuke races afgewisseld door saaiere races. In grote lijnen is 1989 dus inderdaad best overeenkomstig met 2015. Maar ja, vroeger was in de perceptie vaak veel beter wat eigenlijk hetzelfde is als nu.
gek he dat Prost vs Senna meer aanspreekt als Rosberg vs Hamilton? Over 25 jaar zal niemand zo over 2014 denken als men nu over 1989 doet.

Er zijn talloze studies losgelaten over het effect dat tot gevolg heeft dat dingen uit het verleden altijd wat groter, mooier en spectaculairder zijn dan hoe ze destijds zijn beleefd. Al ga ik er anderzijds ook niet van uit dat Rosberg versus Hamilton dezelfde status gaat krijgen als Senna versus Prost, hooguit komt het in de buurt.

Nee.  Niet dichterbij als dat Tokyo bij Appelscha in de buurt ligt.

Jehoentelaar

Niks mis met Appelscha overigens.

Maikel0230

Het superlicentie systeem heeft al een aanpassing ondergaan voor het effectief van kracht wordt. De kampioen van de Formule E komt verder ook in aanmerking voor een F1 superlicentie.

http://www.f1fanatic.co.uk/2015/07/10/dtm-wtcc-and-more-added-to-f1-licence-system/

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Tja... al doende leert men uiteraard, maar het gaat wel al heel snel weer op de schop. Lekker over nagedacht, denk ik dan.

Franky R.

Citaat van: Maikel0230 op 11 juli 2015 - 11:31:17
Het superlicentie systeem heeft al een aanpassing ondergaan voor het effectief van kracht wordt. De kampioen van de Formule E komt verder ook in aanmerking voor een F1 superlicentie.

http://www.f1fanatic.co.uk/2015/07/10/dtm-wtcc-and-more-added-to-f1-licence-system/


Nice voor Piquet jr. :P


Perton

Citaat van: Jeroen op 11 juli 2015 - 12:45:53
Tja... al doende leert men uiteraard, maar het gaat wel al heel snel weer op de schop. Lekker over nagedacht, denk ik dan.
ben vooral blij dat ze naar de kritieken hebben geluisterd. Alleen is het inderdaad wel weer typisch dat ze die dingen niet van te voren hadden bedacht

Wings

Geen idee of het hier thuishoort maar een topic aanmaken hiervoor vind ik onzin. Dan maar hier: http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/327983/geen-tijdstraffen-meer-vanwege-wissel-power-unit/

Wat mij betreft had die regel volledig geschrapt mogen worden. Zeker omdat nu zowel de powerunit alsook de motor doorweegt hierin. Het heeft niks meer met racen te maken. Prima hoor dat er een restrictie aan wordt verbonden maar als je kampt met onbetrouwbaar spul wordt je dubbel gestraft.

Maikel0230

Citaat van: Franky R. op 11 juli 2015 - 14:13:12
Citaat van: Maikel0230 op 11 juli 2015 - 11:31:17
Het superlicentie systeem heeft al een aanpassing ondergaan voor het effectief van kracht wordt. De kampioen van de Formule E komt verder ook in aanmerking voor een F1 superlicentie.

http://www.f1fanatic.co.uk/2015/07/10/dtm-wtcc-and-more-added-to-f1-licence-system/


Nice voor Piquet jr. :P

Tja, geen team die, die kerel nog wil denk ik dan.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25