Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

Perton

Lag al in de lijn der verwachting. Prima.

Maikel0230

Maar zijn de teams van de Strategy Group er nu ook ineens tegen? Of lees ik nu met mijn slaperige kop verkeerd?

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Buxoq

Bijtanken lijkt mij persoonlijk ook niet de oplossing. Ik denk zelf dat het mogelijk wel een goed idee kan zijn om de max 100kg fuel limit aan te houden of misschien zelfs te verlagen en dan max fuel rate restrictie weg halen. Ik hoop dan dat er teams en coureurs zijn die op het ene moment net wat meer brandstof gebruiken en op het ander moment weer besparen. Ook zou een compromis kunnen zoals bij de banden dat je maar een bepaalde tijd van de race boven max fuel restrictie mag rijden, want dan zouden ze goed moeten kijken wanneer ze nou juist het extra gebruiken.

Kan zijn dat ik iets over het hoofd heb gezien maar dit schoot me net in een keer te binnen en leek me eventueel wel wat.

Kootje

Gewoon dat hele max. fuel flow afschaffen. Iedereen krijgt 100 liter en daar moet je het maar mee doen. Back to basic dus.

Buxoq

Citaat van: Kootje op 05 juni 2015 - 17:53:29
Gewoon dat hele max. fuel flow afschaffen. Iedereen krijgt 100 liter en daar moet je het maar mee doen. Back to basic dus.

Bedoel je niet 100kg? Verder ben ik het er mee eens dat die max fuel flow weg mag.

Kootje

100 liter, 100 kilo, das me om het even.

0634

De teams niet denk ik  ;).

Sabai

http://www.gppits.net/nieuws/horner_mercedes_dwingt_renault_tot_vertrek_uit_de_sport/

Wat een onzin van Horner dit. Ferrari lukt het toch ook om te verbeteren. Moet Mercedes nu dan maar boeten voor de incompetentie van Renault en Honda?

Jehoentelaar

Hypocriete lamlul die vent.

Tuesday

Citaat van: Sabai op 09 juni 2015 - 20:01:17
http://www.gppits.net/nieuws/horner_mercedes_dwingt_renault_tot_vertrek_uit_de_sport/

Wat een onzin van Horner dit. Ferrari lukt het toch ook om te verbeteren. Moet Mercedes nu dan maar boeten voor de incompetentie van Renault en Honda?
tja, ik ben het er eigenlijk wel mee eens. Het enige wat je Renault kunt verwijten dat ze er zelf mee hebben ingestemd. En uiteraard ook dat ze er een zootje van hebben gemaakt. Bij de V8 gaf de bevriezing niet zoveel problemen omdat iedereen wel zo'n beetje op hetzelfde niveau zat, maar een bevriezing met de huidige verschillen zou voor de sport/competitie natuurlijk heel slecht zijn. Dan kunnen Honda en Renault er idd net zo goed mee stoppen. Wat mij betreft bevriezen ze nooit meer wat in de F1, alles zou enigzins vrij ontwikkelbaar moeten zijn. Als je toch kosten wilt besparen dan kun je beter dingen standaardiseren en goede prijs/budgetafspraken maken.

Perton

Goh, toen Red Bull alles won was de concurrentie jaloers en hingen ze met hun ballen in het zwembad (oké, niet Horner zijn uitspraken, wel die van zijn werknemers). Bovendien heeft Renault in de V8-jaren ook 90% van de motor aangepast ondanks de freeze (verzin ik niet, heeft zo'n Renault-mannetje begin vorig jaar gezegd), dus misschien moeten ze gewoon es beter hun best doen. Ferrari lukt dat wel, dan ligt het dus niet alleen aan de freeze.

Tuesday

Citaat van: Perton op 09 juni 2015 - 20:48:49
Goh, toen Red Bull alles won was de concurrentie jaloers en hingen ze met hun ballen in het zwembad (oké, niet Horner zijn uitspraken, wel die van zijn werknemers). Bovendien heeft Renault in de V8-jaren ook 90% van de motor aangepast ondanks de freeze (verzin ik niet, heeft zo'n Renault-mannetje begin vorig jaar gezegd), dus misschien moeten ze gewoon es beter hun best doen. Ferrari lukt dat wel, dan ligt het dus niet alleen aan de freeze.
de dingen waar Red Bull hun winst pakte waren wel vrij ontwikkelbaar. Dat is nu niet het geval. Is wel een verschil. En dat Ferrari het wel kan, wil niet zeggen dat Renault het ook kan. Dat hangt ook af van het basisontwerp. En als de regels worden aangepast dan zullen ze alsnog beter hun best moeten doen, ze willen alleen wat meer ruimte daarvoor. Afgezien van dat ze er zelf mee ingestemd hebben vind ik het niet zo gek. En Red Bull is trouwens geen Renault.

Jehoentelaar

Maar Christian Horner is de teambaas van Red Bull en hij doet die uitspraak. Horner is geen Renault.

Perton

Als Renault het niet kan, hebben ze niks in de Formule 1 te zoeken. Of moeten ze accepteren dat ze in de middenmoot blijven rijden. Net als Sauber dat doet, net als Manor dat hoopt te doen, etc. etc. Niet iedereen kan een winnaar zijn. Dat is bij de teams zo, waarom zou dat bij de motoren anders moeten zijn?

En is Red Bull geen Renault? O. Wist ik niet. De relevantie daarvan is...?

Tuesday

Citaat van: Perton op 09 juni 2015 - 21:03:51
Als Renault het niet kan, hebben ze niks in de Formule 1 te zoeken. Of moeten ze accepteren dat ze in de middenmoot blijven rijden. Net als Sauber dat doet, net als Manor dat hoopt te doen, etc. etc. Niet iedereen kan een winnaar zijn. Dat is bij de teams zo, waarom zou dat bij de motoren anders moeten zijn?
daarom overwegen ze ook om er uit te stappen. De middenmoot is niet waar ze het voor doen.