Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

0634

Citaat van: Kootje op 26 april 2015 - 09:50:53
Er zal nog wel iets meer spelen dan de hekel van Piech naar Ecclestone alleen. Ik bedoel ... Bernie heeft onlangs zelf nog gezegd dat als met zijn aftreden Audi de F1 in zou komen, hij per direct z'n functie neer zou leggen. Nu weet ik niet hoeveel waarde je daar aan moet hechten, maar toch ...

http://www.gpupdate.net/nl/videos/6142/ecclestone-over-huidige-vorm-van-de-formule-1/

Overigens, dat Ecclestone dat zei over dat aftreden was júist vanwege Piech:

CitaatGerman manufacturer Audi has conducted a feasibility into F1 entry and found there to be serious support for the idea within the company.
Sources in the German automotive industry insist that the only blockage to Audi entering F1 is the antipathy felt for Ecclestone by the chairman of the VW-Audi board, Ferdinand Piech.
Sources say Piech will not allow any of his brands to enter F1 while Ecclestone is in charge.
Ecclestone said: "Nobody's told me that. If that is the case, I'll leave. I would be happy to step down if it brought those people in.
http://www.bbc.com/sport/0/formula1/32373718

Als het gaat om Audi naar F1 is het aftreden van Piech een huge stap vooruit.


Franky R.

Citaat van: Jeroen op 26 april 2015 - 09:59:27
O, er zal ongetwijfeld meer spelen dan alleen die aversie tegen elkaar, maar als je de verhalen zo links en rechts hoort is de aversie van Piech jegens Bernie toch de hoofdreden geweest waarom VAG het nooit heeft gedaan. M.n. Eddie Jordan heeft dat eind vorig jaar nogmaals bevestigd, daarom weet ik dat nog. Zowel prive als zakelijk was het water en vuur.

Juist de tweede man van VAG, die Winterkorn, is juist heel erg pro-F1. Dat komt door het succes van concurrent Mercedes. Zij hebben een commerciele tv waarde vorig jaar gehad van 2 miljard euro, terwijl VAG met al diens overige autosport activiteiten bij elkaar maar enkele tientallen miljoenen euros scoorde.

Nou moet je dat ook afzetten tegen de kosten uiteraard, en bovendien moet je ook maar eens succesvol zien te worden (BMW is het nooit echt gelukt) maar daarom kijkt VAG wel degelijk naar F1. Sterker, om eea te onderzoeken hebben ze Stefano Domenicali in dienst genomen...

Ik zeg niet dat ze nu F1 gaan doen, maar ik het wordt wel serieus overwogen en met het vertrek van Piech is één obstakel iig aan de kant geschoven.


Ok, duidelijk....  :)

0634

Interessant (vind ik) artikel van Martin Brundle, die gereden heeft in de Force India. In tegenstelling tot de veel gehoorde klacht dat de huidige F1's zo simpel zijn, is zijn ervaring dus heel anders.

http://www1.skysports.com/f1/news/12430/9837757/2015-cars-are-hard-to-drive-insists-martin-brundle-after-force-india-outing

Perton

Och al die klagers zullen wel andere excuses vinden waarom f1 te makkelijk is tegenwoordig.  Doet een stuk van brundle niets aan af. Maar mooi dat ie dus elk jaar een f1 auto test, dat wist ik niet. Wel dat ie het af en toe deed.

0634

Naja, Brundle heeft erin gereden, de 'klagers' doorgaans toch echt niet. Dan vraag ik me af wie het nou echt kan weten.

Perton

Ben ik met je eens, maar mensen die tegen F1 zijn zoals die nu is, zullen altijd smoesjes verzinnen waarom ze toch gelijk hebben, ook al toont de realiteit toch dat het anders is.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 10 mei 2015 - 11:58:45
Naja, Brundle heeft erin gereden, de 'klagers' doorgaans toch echt niet. Dan vraag ik me af wie het nou echt kan weten.


Je hebt gelijk...maar het helpt niet als Alonso tegelijkertijd klaagt dat de huidige auto's tien seconden langzamer zijn dan in 2008... :-X

0634

Snelheid is weer een andere discussie. Brundle heeft het over de moeilijkheidsgraad.

Matthijs

Citaat van: Jeroen op 18 mei 2015 - 06:10:55
Snelheid is weer een andere discussie. Brundle heeft het over de moeilijkheidsgraad.
De auto's uit de jaren '50 gingen tergend langzaam de hoek om maar waren zeker niet makkelijk te besturen.

0634


Matthijs

Het probleem is dan ook niet zozeer dat F1 auto's traag zijn, het probleem is dat het verschil met andere klassen steeds kleiner wordt. In de jaren '50 gingen de suto's weliswaar traag maar nog veel sneller dan andere klassen.

Jehoentelaar

Dat is wat mij betreft niet echt een probleem op zich, maar ik kan me voorstellen dat dat wel zo kan worden gezien.

Kootje

Tsja ... F1 pretendeert dan ook niet de snelste autosportklasse te zijn, maar de meest geavanceerde. ;)

0634

Ik heb ook geen moeite met de snelheid. Vijf seconde per ronde zie je niet op tv of op de tribune. Het is niet meer dan een getal.

Franky R.

Citaat van: Kootje op 18 mei 2015 - 21:02:40
Tsja ... F1 pretendeert dan ook niet de snelste autosportklasse te zijn, maar de meest geavanceerde. ;)
Zelfs dat niet, want daarin worden ze voorbij gestreefd door de WEC.. :-X