Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52


Perton

Terug naar V8 zou ook een beetje raar zijn, als je daar juist van af bent gestapt om een groener imago te krijgen en daarmee meer fabrikanten te trekken. Nu is dat laatste voorlopig niet echt gelukt, en betwijfel ik of het eerste ook is gelukt (het is ze in ieder geval niet gelukt om een grote groep fans ervan te overtuigen dat dit the way to go is, gezien de kritieken die je nog elk weekend op internet leest). Maar goed, zoals met alles kan je pas na een bepaalde termijn zeggen of het een succes was, dus ik ben blij dat men nu vooral bezig is het bestaande proberen te verbeteren ipv dingen te veranderen om het maar te veranderen.

0634

Nou ja, niet gelukt.. Honda is er bijgekomen. Al weet ik niet of dat vanwege dat groenere gedoe is.

Perton

Vandaar ook dat ik niet echt ipv niet zei ;)

0634

Nou ja, als dat wél de reden is is de opzet dus wel degelijk geslaagd. 25% meer fabrikanten binnen gehaald.

Perton

a) 33%, want je had er 3.
b) is ook niet helemaal waar, aangezien Cosworth verdwenen is toen de turbo kwam, dus effectief heb je helemaal geen fabrikanten gewonnen.

Bovendien als je naar het WEC kijkt, hoeveel fabrikanten daar de laatste jaren bij zijn gekomen, dan had er een stuk meer ingezeten dan eentje.

0634

Goed punt inderdaad. Als dat dan de reden van vertrek voor Cosworth is.


Perton

Geen idee eigenlijk. Ik weet eigenlijk niet of teams ze niet wilden, omdat ze geen vertrouwen hadden in de turbo van Cosworth, of dat ze sowieso een andere motorleverancier wilden.

Kootje

Dat laatste denk ik. Laten we wel wezen, eigenlijk heeft er nooit iemand op Cosworth zitten wachten, maar werden ze door de FIA opgedrongen. Enige team dat bewust voor hen koos (Williams) taaide na één jaartje alweer af en ook Marussia hield het al snel voor gezien. HRT hield op te bestaan en Caterham wist ook niet hoe gauw ze verder moesten gaan kijken. Nieuwe klanten dienden zich niet aan, exit Cosworth.

Franky R.


0634

Piech weg bij VW. Opent wellicht de deur voor VAG naar F1?

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 25 april 2015 - 20:40:31
Piech weg bij VW. Opent wellicht de deur voor VAG naar F1?


Opa Piech is weg, nu nog opa Bernie en bij Audi zal men 'tevree' zijn... :P

0634

Waarom? Alleen Pietch had een hekel aan Bernie, die Winterkorn niet. Naar verluidt was het dan ook Pietch die een F1 entree tegenhield. Dus wie weet...

Kootje

Er zal nog wel iets meer spelen dan de hekel van Piech naar Ecclestone alleen. Ik bedoel ... Bernie heeft onlangs zelf nog gezegd dat als met zijn aftreden Audi de F1 in zou komen, hij per direct z'n functie neer zou leggen. Nu weet ik niet hoeveel waarde je daar aan moet hechten, maar toch ...

http://www.gpupdate.net/nl/videos/6142/ecclestone-over-huidige-vorm-van-de-formule-1/

0634

O, er zal ongetwijfeld meer spelen dan alleen die aversie tegen elkaar, maar als je de verhalen zo links en rechts hoort is de aversie van Piech jegens Bernie toch de hoofdreden geweest waarom VAG het nooit heeft gedaan. M.n. Eddie Jordan heeft dat eind vorig jaar nogmaals bevestigd, daarom weet ik dat nog. Zowel prive als zakelijk was het water en vuur.

Juist de tweede man van VAG, die Winterkorn, is juist heel erg pro-F1. Dat komt door het succes van concurrent Mercedes. Zij hebben een commerciele tv waarde vorig jaar gehad van 2 miljard euro, terwijl VAG met al diens overige autosport activiteiten bij elkaar maar enkele tientallen miljoenen euros scoorde.

Nou moet je dat ook afzetten tegen de kosten uiteraard, en bovendien moet je ook maar eens succesvol zien te worden (BMW is het nooit echt gelukt) maar daarom kijkt VAG wel degelijk naar F1. Sterker, om eea te onderzoeken hebben ze Stefano Domenicali in dienst genomen...

Ik zeg niet dat ze nu F1 gaan doen, maar ik het wordt wel serieus overwogen en met het vertrek van Piech is één obstakel iig aan de kant geschoven.