Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

Sabai

#3555
Citaat van: Matthijs op 18 februari 2015 - 19:31:09
Citaat van: Sabai op 18 februari 2015 - 16:11:24
Ik heb echt nog nooit moeite gehad om een coureur te herkennen.  De ene heeft een rode camera boven de lucht inlaat en de  ander een gele  ??? Wat is daar nou zo moeilijk aan?
Is dat bij elk team zo?



Ja kijk maar op de foto. Doen ze al zolang ik F1 kijk rood is 1e coureur geel 2e coureur.

Kootje

Die foto bewijst niets. Ferrari is het enige team dat beide auto's op de foto heeft staan. ;)

Maar goed ... het klopt wat je zegt, alleen moet je dan dus wel onthouden wie er geel en wie er rood heeft. Niet zo heel moeilijk zou je zeggen, maar mij lukt dat op een of andere manier nooit. Weet niet wat 't is. :-[

0634

Meestal weet ik wel welke rijder het is, maar niet door die kleurtjes bovenop. Rosberg s helm ken ik wel bv maar ik zou niet weten of hij een rood of geel cameraatje heeft.

Miguel

Als je het van de door de FIA verplichtte cameratjes moet hebben, zegt dat denk ik al genoeg over hoe onpersoonlijk F1-helmen zijn geworden. Diep triest dat er een regel voor nodig is om die waanzin tegen te gaan, maar ik zal er niet wakker van liggen (ik kijk toch al geen F1 meer).
Peace out yo.

Edwin90

Ondanks dat Vettel sneller van helm wisselt dan van onsergoed, heb ik nooit problemen gehad om hem van anderen te onderscheiden. Terwijl Ricciardo vorig jaar ook met een dergelijk drukke helm rondreed.

Jozef

Eens met Sabai, ik heb geen idee meer hoe de helmen van de verschillende coureurs eruit zien, hoogstens Button en Alonso zou ik herkennen. Ik kijk al jaren naar de camerapods boven de luchtinlaat om teamgenoten te onderscheiden.

Matthijs

Citaat van: Jozef op 18 februari 2015 - 22:19:21
Ik kijk al jaren naar de camerapods boven de luchtinlaat om teamgenoten te onderscheiden.
Ik schaam me diep. Ik heb hier nooit op gelet! En ik maar turen naar die drukke en veranderende helmen! :)

SDG

Citaat van: Jozef op 18 februari 2015 - 22:19:21
Eens met Sabai, ik heb geen idee meer hoe de helmen van de verschillende coureurs eruit zien, hoogstens Button en Alonso zou ik herkennen. Ik kijk al jaren naar de camerapods boven de luchtinlaat om teamgenoten te onderscheiden.

Die van Massa is toch ook behoorlijk herkenbaar, vind ik.

0634


Tuesday


Tuesday

Citaat van: Matthijs op 19 februari 2015 - 08:33:05
Citaat van: Jozef op 18 februari 2015 - 22:19:21
Ik kijk al jaren naar de camerapods boven de luchtinlaat om teamgenoten te onderscheiden.
Ik schaam me diep. Ik heb hier nooit op gelet! En ik maar turen naar die drukke en veranderende helmen! :)
dat van die camerapods heb ik wel vaker gehoord/gelezen, maar net als bij Kootje werkt dat voor mij ook niet. Waarschijnlijk omdat dat gewoon moeilijk blijft hangen, je moet nl 10 of 11x rood en geel onthouden.

0634

Vaak weet je ook welke rijder het is vanwege de positie. Je volgt de race dus weet ook waar iedereen ongeveer rijdt.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 22 februari 2015 - 13:44:14
Vaak weet je ook welke rijder het is vanwege de positie. Je volgt de race dus weet ook waar iedereen ongeveer rijdt.
in de race wel idd. Maar in trainingen en kwalificatie rijdt alles door elkaar. En in de openingsronden valt het ook niet altijd mee om de coureurs uit elkaar te houden, zelfs niet met duidelijk verschillende helmen. Maar goed, daar kan ik wel mee leven, al mag er natuurlijk altijd gekeken worden of het beter kan. Hoe staat het eigenlijk met de elektronische nummeraanduiding waar pa Hamilton mee bezig was?

Perton

Ik weet niet of het nu nog zo is, maar bij veel auto's was de achterkant van de gele (en soms ook rode) cameradingen gewoon grijs waardoor het ook vrij lastig te zien was of het nou de kleur van de auto was of toch wel de niet-rode camdinges. Dus ik kan bij auto's van achteren ook niet herkennen wiens auto het is, eigenlijk. En helmen, tsja omdat ze allemaal zo inspiratieloos zijn, doe ik eigenlijk ook niet de moeite ze te leren kennen.

0634

Zitten best een paar mooie bij vind ik. Button. Vettel. Rosberg. Hamilton. Ericsson. Nasr.