Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

Franky R.

Citaat van: Tuesday op 21 januari 2015 - 17:14:34

ze gaan juist naar Bahrein omdat ze daar zo lekker veel betalen. Spa kan daar nooit mee concurreren. Qua geld zou Ecclestone liefst elke race in het midden oosten houden gok ik, maar er zal toch ook een beetje balans in de kalender moeten blijven. Circuits in Europa betalen echt beduidend minder, Monaco betaald volgens mij helemaal niks.


Monaco betaalt een laag bedrag, maar levert veel meer op dan de gemiddelde Grand Prix. Ooit gelezen dat Monaco ruim 60% meer waard is én oplevert dan normaal.


Dan blijf je ook rijden op -feitelijk- een te smalle baan... :P  Maar een race als Monaco heb je ook nodig.

gloudiesaurus

De Duitse Grand-Prix staat op losse schroeven.
Toch wel schrikbarend met de Duitse invloed in de Formule 1 en de automobiel-industrie daar.

Geen goede ontwikkeling als Duitsland wordt overgeslagen  >:(

Ik denk ook dat Mercedes hier het laatste woord nog niet over gezegd heeft...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Tuesday

Citaat van: Franky R. op 21 januari 2015 - 19:42:02
Citaat van: Tuesday op 21 januari 2015 - 17:14:34

ze gaan juist naar Bahrein omdat ze daar zo lekker veel betalen. Spa kan daar nooit mee concurreren. Qua geld zou Ecclestone liefst elke race in het midden oosten houden gok ik, maar er zal toch ook een beetje balans in de kalender moeten blijven. Circuits in Europa betalen echt beduidend minder, Monaco betaald volgens mij helemaal niks.


Monaco betaalt een laag bedrag, maar levert veel meer op dan de gemiddelde Grand Prix. Ooit gelezen dat Monaco ruim 60% meer waard is én oplevert dan normaal.


Dan blijf je ook rijden op -feitelijk- een te smalle baan... :P  Maar een race als Monaco heb je ook nodig.
Voor Monaco zelf is de GP goud waard en voor de F1/FOM is ie ook vrij belangrijk denk ik. De organisatie zelf schijnt amper quite te kunnen spelen ondanks een subsidie van de staat Monaco en de afwezigheid van een fee.

http://www.thepaddockmagazine.com/articles/cover-story/monaco-s-safest-bet-102494

FolkertE

Citaat van: Kootje op 07 januari 2015 - 16:53:11
Punten per eindklassering in de verschillende kampioenschappen:

Future FIA F2 Championship                                   
60  50  40  30  20  10   8   6   4   3

GP2 series                                                           
50  40  30  20  10   8   6   4   3   2

FIA F3 European Championship                             
FIA WEC (LMP1 only)                                           
Indy Car   
40  30  20  10   8   6   4   3   2   1
                                                         
GP3 series                                                           
Formula Renault 3.5
30  20  15  10   7   5   3   2   1   -
                                           
Japanese Super Formula                                       
20  15  10   7   5   3   2   1   -   -

Formula 4 National Championships certified by FIA   
National Championships of F3
10   7   5   2   1   -   -   -   -   -

Formula Renault (EuroCup, ALPS or NEC)                 
5   3   1    -    -    -    -   -   -   -
Een nieuwe F1 coureur had 40 punten nodig om een superlicentie te krijgen en/of aan te vragen toch? Waarom dan 60 punten uit delen voor een kampioenschap? Is het dan hoe meer punten, hoe langer het duurt voor ze verjaren? Of is er iets anders wat ik gemist heb.

Perton

Het is om de Formule 2 (want FIA-kampioenschap) belangrijker te maken dan de GP2. Immers is een derde plek in de F2 (of bijvoorbeeld een titel in de F4, een vierde plek in de F3 en een vijfde plek in de F2) dan voldoende om de Formule 1 te halen en dat maakt de FIA-kampioenschappen interessanter dan de GP3 en GP2, waar je betere resultaten moet halen om aan de veertig punten te komen.

FolkertE

Ok, dat is op zich logisch, maar nu heb je toch een overkill aan punten? Of is dus de bedoeling dat ook talenten uit de F2 top 3 F1 kunnen rijden?
Maar dan is het toch nog steeds mogelijk met geringe ervaring op je 18de F1 in te komen? En juist die ervaring wilde ze hiermee toch soort van garanderen?

Tuesday

#3516
Citaat van: FolkertE op 22 januari 2015 - 17:01:17
Ok, dat is op zich logisch, maar nu heb je toch een overkill aan punten? Of is dus de bedoeling dat ook talenten uit de F2 top 3 F1 kunnen rijden?
Maar dan is het toch nog steeds mogelijk met geringe ervaring op je 18de F1 in te komen? En juist die ervaring wilde ze hiermee toch soort van garanderen?
ervaring gaat volgens mij via de minimaal 2 jaar  regeling, via de puntenregeling wordt enige kwaliteit gewaarborgd. Verder heb je ook nog de 18+ regeling, maar die is met bovenstaande regels in mijn ogen redelijk overbodig.

FolkertE

Was de 18 jaar en in het bezit zijn van een rijbewijs regel alleen voor F1, of voor alle autosport?

Jehoentelaar

Superlicentie, dus alleen F1. Anders kunnen we praktisch alle juniorseries opdoeken.

Miguel

Citaat van: Perton op 22 januari 2015 - 15:54:49
Het is om de Formule 2 (want FIA-kampioenschap) belangrijker te maken dan de GP2. Immers is een derde plek in de F2 (of bijvoorbeeld een titel in de F4, een vierde plek in de F3 en een vijfde plek in de F2) dan voldoende om de Formule 1 te halen en dat maakt de FIA-kampioenschappen interessanter dan de GP3 en GP2, waar je betere resultaten moet halen om aan de veertig punten te komen.

En dat is het enige wat je hoeft te weten over dit systeem. Het is gewoon ordinair machtsvertoon van de FIA: race in ons kampioenschap want dat hebben we kunstmatig even superbelangrijk gemaakt, dit is dé weg naar de F1!
Peace out yo.

0634

Zo komt het wel over inderdaad. Sterker, ze geven het min of meer aan. Want zij stelden dat zij een duidelijke ladder willen die leidt van de eerste stappen in de autosport naar de F1, en niet meer al die onoverzichtelijke soep van verschillende klassen. En ja, die weg zal vast bestaan uit FIA klassen.

Tuesday

Citaat van: Miguel op 22 januari 2015 - 20:06:55
Citaat van: Perton op 22 januari 2015 - 15:54:49
Het is om de Formule 2 (want FIA-kampioenschap) belangrijker te maken dan de GP2. Immers is een derde plek in de F2 (of bijvoorbeeld een titel in de F4, een vierde plek in de F3 en een vijfde plek in de F2) dan voldoende om de Formule 1 te halen en dat maakt de FIA-kampioenschappen interessanter dan de GP3 en GP2, waar je betere resultaten moet halen om aan de veertig punten te komen.

En dat is het enige wat je hoeft te weten over dit systeem. Het is gewoon ordinair machtsvertoon van de FIA: race in ons kampioenschap want dat hebben we kunstmatig even superbelangrijk gemaakt, dit is dé weg naar de F1!
wacht eerst maar eens ff af hoe dat in praktijk werkt. Voor de GP2 moet je tegenwoordig ook al flink dokken en iemand als Frijns komt daar al amper aan de bak. Als de FIA daar eindelijk eens een goed alternatief tegenover kan zetten dan moeten we dat alleen maar toejuichen. En dan is het ook volstrekt logisch dat ze zelf die klasse ff een steuntje in de rug geven. Verder vind ik dat het allemaal (dat puntensysteem) een beetje overschat/opgeblazen wordt.

Perton

Een steuntje in de rug is wat anders dan het volstrekt onmogelijk maken via de World Series by Renault-ladder de Formule 1 te bereiken. Het is in theorie wel mogelijk natuurlijk, als het je lukt om de NEC-titel te winnen, gevolgd door de Eurocup en de Formule 3.5, maar dan moet je een prestatie evenaren die tussen Senna en Frijns nooit is behaald, namelijk drie juniortitels op rij winnen. Bovendien pleit de recente geschiedenis ook niet echt voor de FIA waar het gaat om het opzetten van een goed Formule 2-kampioenschap. Then again, met de Formule 3 hebben ze goed werk verricht en de plannen van de Formule 4 zoals die dit jaar beginnen zijn ook interessant. Dus misschien dat het nog wel wat kan worden ook.

Jehoentelaar

Het hielp voor de laatste Formule 2-poging ook niet echt dat die technisch bijna nog verder van de Formule 1 stond dan de GP3 en Formule 3. Op zich zou het aardig zijn om vanaf F4 het hele circus bij elkaar te hebben (een enkele keer in één evenement om het feest helemaal compleet te maken), maar het gaat op deze manier te veel ten koste van de rest.

Het is eigenlijk ook een keiharde naaistreek naar Renault toe dat al meer dan een decennium bakken geld uitgeeft aan een vrijwel complete autosportladder tussen karts en F1 van eigen klassen en GP2-motoren, daarbij een hele reeks talenten heeft laten doorbreken, maar op deze manier ineens buitenspel zou worden gezet.

Tuesday

Citaat van: Perton op 22 januari 2015 - 23:11:55
Een steuntje in de rug is wat anders dan het volstrekt onmogelijk maken via de World Series by Renault-ladder de Formule 1 te bereiken. Het is in theorie wel mogelijk natuurlijk, als het je lukt om de NEC-titel te winnen, gevolgd door de Eurocup en de Formule 3.5, maar dan moet je een prestatie evenaren die tussen Senna en Frijns nooit is behaald, namelijk drie juniortitels op rij winnen. Bovendien pleit de recente geschiedenis ook niet echt voor de FIA waar het gaat om het opzetten van een goed Formule 2-kampioenschap. Then again, met de Formule 3 hebben ze goed werk verricht en de plannen van de Formule 4 zoals die dit jaar beginnen zijn ook interessant. Dus misschien dat het nog wel wat kan worden ook.
volstrekt onmogelijk is het zeker niet. Het wordt alleen allemaal wat moeilijker en zo zou het ook moeten zijn. Het is een vrij rigoreuze omslag, het was een formaliteit, maar nu moet je toch echt gewoon goed zijn om in aanmerking te komen voor een superlicentie. Wat betreft de F2 is het nog ff afwachten, maar verder kan ik me er wel in vinden, al zou alleen de European F3 wel een stapje lager mogen wat mij betreft. Misschien idd toch maar switchen met de 3.5 series.