Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

Perton


0634

Honda mag overigens nog in beroep gaan. Dus dat gaan ze doen. Ze kunnen een punt hebben.

gloudiesaurus

Het is wel weer krom hoor.

Eigenlijk heeft de FIA de regels niet goed beschreven.

Daarom mogen Renault, Ferrari, en Mercedes nu ontwikkelen.
En Honda niet...

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Naja ik las ergens dat ze dat niet eerlijk zouden vinden omdat de anderen dat in hun eerste jaar ook niet mochten. Maar dat vind ik een tamelijk kulargument, want het gaat over komend jaar.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 04 januari 2015 - 00:50:47
Naja ik las ergens dat ze dat niet eerlijk zouden vinden omdat de anderen dat in hun eerste jaar ook niet mochten. Maar dat vind ik een tamelijk kulargument, want het gaat over komend jaar.


Het is ook een kulargument, maar aan de andere kant hebben Renault, Ferrari en Mercedes al een motor ingeleverd bij de FIA. Dat is hun grootste troef.


Kootje

Citaat van: Jeroen op 04 januari 2015 - 00:50:47
Naja ik las ergens dat ze dat niet eerlijk zouden vinden omdat de anderen dat in hun eerste jaar ook niet mochten. Maar dat vind ik een tamelijk kulargument, want het gaat over komend jaar.

Als dat het argument is, dan mag Honda dus in 2016 volop doorontwikkelen ::), want uiteindelijk mochten Renault, Ferrari en Mercedes dat in hun 2e turbojaar ook. ;)

0634

Citaat van: Kootje op 04 januari 2015 - 09:19:55
Citaat van: Jeroen op 04 januari 2015 - 00:50:47
Naja ik las ergens dat ze dat niet eerlijk zouden vinden omdat de anderen dat in hun eerste jaar ook niet mochten. Maar dat vind ik een tamelijk kulargument, want het gaat over komend jaar.

Als dat het argument is, dan mag Honda dus in 2016 volop doorontwikkelen ::), want uiteindelijk mochten Renault, Ferrari en Mercedes dat in hun 2e turbojaar ook. ;)

Dat lijkt me inderdaad een valide argument. Al is het niet 'volop' doorontwikkelen, want ieder team heeft maar 32 tokens.

0634

Citaat van: Franky R. op 04 januari 2015 - 02:21:32
Citaat van: Jeroen op 04 januari 2015 - 00:50:47
Naja ik las ergens dat ze dat niet eerlijk zouden vinden omdat de anderen dat in hun eerste jaar ook niet mochten. Maar dat vind ik een tamelijk kulargument, want het gaat over komend jaar.


Het is ook een kulargument, maar aan de andere kant hebben Renault, Ferrari en Mercedes al een motor ingeleverd bij de FIA. Dat is hun grootste troef.

Ja, maar dat was vorig jaar. In het verleden zijn er wel meer andere regels geweest. Het gaat toch om een eventuele oneerlijkheid voor komend seizoen, niet voor afgelopen seizoen?

Bovendien, willen ze nou echt een nieuwe fabrikant meteen maar benadelen? Hoe zullen twijfelende fabrikanten (Audi?) daar dan naar kijken? En moeten die bij een entree ook hun motor homologeren terwijl de rest mag ontwikkelen? Of dan weer niet?

Perton

Voor 2016 wordt het reglement natuurlijk gewoon aangepast en wordt er wél een homologatiedatum opgenomen. Dus voor Audi zal dit geen gevolgen hebben. Honda is nu door omstandigheden gewoon eventjes de lul.

Sabai

Honda heeft al een heel jaar kunnen observeren en vrij kunnen ontwikkelen. Dus ik zie geen nadeel voor hun eigenlijk.

0634

Citaat van: Perton op 04 januari 2015 - 13:28:55
Voor 2016 wordt het reglement natuurlijk gewoon aangepast en wordt er wél een homologatiedatum opgenomen. Dus voor Audi zal dit geen gevolgen hebben. Honda is nu door omstandigheden gewoon eventjes de lul.

Ik bedoel meer van: zo verwelkomt de F1 diens nieuwe fabrikanten, men benadeelt ze waar mogelijk.

Kootje

Citaat van: Sabai op 04 januari 2015 - 13:33:54
Honda heeft al een heel jaar kunnen observeren en vrij kunnen ontwikkelen. Dus ik zie geen nadeel voor hun eigenlijk.

Maar ze hebben niet in de praktijk (lees GP's) kunnen testen en eventueel dingen kunnen veranderen. De overige fabrikanten hebben afgelopen seizoen volop in de praktijk getest en kunnen nu dus hun veranderingen doorvoeren. Veranderingen die ze vervolgens weer in de praktijk kunnen testen en eventueel, mits ze binnen die tokens blijven, wederom aanpassen. Honda mag dat niet en daar zit 'm, naast dat het oneerlijk is omdat de regels nu dus niet voor iedereen gelijk zijn, het nadeel.

Sabai

Daar heb je gelijk in. Het doet me een beetje aan de Nederlandse politiek denken. Oh het lukt niet rechtsom dan douwen we het er linksom toch doorheen. Niet netjes naar Honda. Maar daar hebben de grote jongens maling aan en denken enkel aan hun eigen belangen.

Perton

Citaat van: Jeroen op 04 januari 2015 - 13:37:20
Citaat van: Perton op 04 januari 2015 - 13:28:55
Voor 2016 wordt het reglement natuurlijk gewoon aangepast en wordt er wél een homologatiedatum opgenomen. Dus voor Audi zal dit geen gevolgen hebben. Honda is nu door omstandigheden gewoon eventjes de lul.

Ik bedoel meer van: zo verwelkomt de F1 diens nieuwe fabrikanten, men benadeelt ze waar mogelijk.
Daar kan ik je geen ongelijk in geven.

0634

Het wordt wel pittiger voor paydrivers om in F1 te komen met de nwe superlicentie regels. Je moet toch wel wat succes hebben gehad meer bv dan Sainz. Alonso, Button,  Räikkönen en Vettel hadden met de e huidige regels destijds niet mogen debuteren. Toch vier kampioenen.