Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

Tuesday

#3435
en ik heb de rest ook nog even bekeken. Hier en daar valt er misschien nog over te twisten, maar het belang van DRS is overall toch erg gering

20 achteraf gezien misschien wel het beste pro DRS moment. Maar zonder DRS had het ook een mooi duel kunnen worden en was het in de laatste ronde misschien nog wel spannender geworden (of juist niet)
19 die had in mn vorige comment al genoemd
18 drs overbodig
17 drs overbodig
16 geen drs voordeel
15 geen drs voordeel
14 geen drs
13 Bottas was er zonder drs ook wel voorbij gekomen, was veel sneller dan Raikkonen
12 geen drs
11 Hamilton komt van heel ver en Massa legt m geen strobreed in de weg. Zonder DRS was het wellicht leuker geweest.
10 Alonso zat er voor de DRS zone al naast, was zonder DRS vast ook prima duel geworden.
09 Veels te groot verschil. Na 2 bochten is het kat en muis spel over.
08 Rosberg heeft wel DRS nodig, Hamilton op mindere banden niet
07 Ferrari tegen een Mercedes motor, in zo'n geval is DRS natuurlijk een uitstekende equalizer, maar denk dat Alonso er zonder DRS ook wel langs was gekomen.
06 geen drs
05 geen drs
04 Alonso vliegt er langs met DRS.
03 Tja,
02 geen drs, is in regenraces ook niet nodig
01 wel drs, maar is in regenraces niet nodig. Gaf Hamilton zoveel snelheid dat hij buitenom  kon inhalen. zonder DRS was Hamilton er ook wel langsgekomen. Zo niet, dan was dat ook geen ramp geweest (voor de neutrale kijker)

Perton

Citaat van: Tuesday op 23 december 2014 - 19:27:03
de trulli train was in een heel andere tijd.
Potato, potato. Het is het enige vergelijkingsmateriaal wat we hebben. Dus ik ga er ook wel vanuit dat de mensen die zo tegen DRS zijn, of terug naar die tijd verlangen, of wel goede concrete ideeën hebben hoe het dan zou moeten zijn. Iets concreter dan "DRS mag wel iets minder".

CitaatZe hebben veel regels aangepast om closer racen mogelijk te maken. Ik zou graag eens zien hoe het zonder DRS is of dat het minder snel ingezet kan worden. Dat is voor de evalutatie van het systeem misschien ook beter, want dan kun je eens echt zien wat voor verschil het maakt.
Ben ik met je eens.

CitaatIn treintjes heeft trouwens bijna iedereen DRS.
Ja. Ik zie alleen de relevantie van deze opmerking met mijn post verder niet.

Sabai

#3437
Ik zou DRS graag willen zien zoals toegepast in de DTM. Overal waar en wanneer je wilt maar enkel voor een aantal keer per race.Daarmee kan je het strategisch gaan gebruiken wat het voor mij interessanter maakt .

Perton

Da's inderdaad een concrete oplossing waar ik naar zocht ;).

Persoonlijk zou ik daar ook geen tegenstander van zijn. Maar dan ook als verdedigende coureur of alleen de aanvaller?

Tuesday

Citaat van: Perton op 23 december 2014 - 20:52:45
Citaat van: Tuesday op 23 december 2014 - 19:27:03
de trulli train was in een heel andere tijd.
Potato, potato. Het is het enige vergelijkingsmateriaal wat we hebben. Dus ik ga er ook wel vanuit dat de mensen die zo tegen DRS zijn, of terug naar die tijd verlangen, of wel goede concrete ideeën hebben hoe het dan zou moeten zijn. Iets concreter dan "DRS mag wel iets minder".

CitaatZe hebben veel regels aangepast om closer racen mogelijk te maken. Ik zou graag eens zien hoe het zonder DRS is of dat het minder snel ingezet kan worden. Dat is voor de evalutatie van het systeem misschien ook beter, want dan kun je eens echt zien wat voor verschil het maakt.
Ben ik met je eens.

CitaatIn treintjes heeft trouwens bijna iedereen DRS.
Ja. Ik zie alleen de relevantie van deze opmerking met mijn post verder niet.
is de tijd van Trulli het enige vergelijkingsmateriaal wat we hebben?
wat betreft concrete ideeen, ik vond afschaffen wel vrij concreet eerlijk gezegd. Daar tussenin zitten tientallen mogelijkheden. Je kunt DRS zones verminderen, verkorten, de 1 seconde detectie kun je verkleinen, je kunt de grote of de hoek van de vleugel kleiner maken, je kunt na 1 poging een wachtijd van een paar ronden instellen, je kunt het aantal per race beperken, je kunt het ook per circuit laten verschillen op hoge snelheidscircuits is het sowieso niet nodig en zo kan ik nog wel ff doorgaan. Alle genoemde opties zouden voor mij al verbeteringen zijn.

Jozef

Citaat van: Tuesday op 23 december 2014 - 20:19:43
en ik heb de rest ook nog even bekeken. Hier en daar valt er misschien nog over te twisten, maar het belang van DRS is overall toch erg gering

20 achteraf gezien misschien wel het beste pro DRS moment. Maar zonder DRS had het ook een mooi duel kunnen worden en was het in de laatste ronde misschien nog wel spannender geworden (of juist niet)
19 die had in mn vorige comment al genoemd
18 drs overbodig
17 drs overbodig
16 geen drs voordeel
15 geen drs voordeel
14 geen drs
13 Bottas was er zonder drs ook wel voorbij gekomen, was veel sneller dan Raikkonen
12 geen drs
11 Hamilton komt van heel ver en Massa legt m geen strobreed in de weg. Zonder DRS was het wellicht leuker geweest.
10 Alonso zat er voor de DRS zone al naast, was zonder DRS vast ook prima duel geworden.
09 Veels te groot verschil. Na 2 bochten is het kat en muis spel over.
08 Rosberg heeft wel DRS nodig, Hamilton op mindere banden niet
07 Ferrari tegen een Mercedes motor, in zo'n geval is DRS natuurlijk een uitstekende equalizer, maar denk dat Alonso er zonder DRS ook wel langs was gekomen.
06 geen drs
05 geen drs
04 Alonso vliegt er langs met DRS.
03 Tja,
02 geen drs, is in regenraces ook niet nodig
01 wel drs, maar is in regenraces niet nodig. Gaf Hamilton zoveel snelheid dat hij buitenom  kon inhalen. zonder DRS was Hamilton er ook wel langsgekomen. Zo niet, dan was dat ook geen ramp geweest (voor de neutrale kijker)

Zo kan ik ook m'n gelijk halen... In fases waar jij zegt "geen DRS" zijn ze wel zo dicht op hun voorligger gekomen omdat ze een paar bochten eerder wel DRS hadden... Bijvoorbeeld de acties op Monza of die van Vettel op Alonso in Austin (#12) en Hamilton in Hongarije (17).

Nummer 9 is juist ook een pro-DRS-geval. In de eerste DRS-zone lukte het Button niet om Kimi in te halen, maar komt hij wel in de buurt. In de tweede zone lijkt het te lukken maar uiteindelijk rijden ze toch zij aan zij nog een paar bochten door. Vettel passeert Kimi zonder DRS te gebruiken, maar ook hij kwam in de buurt dankzij DRS. Zonder DRS was dit nooit zo mooi geworden, dan hadden Button en Vettel nog twee ronden vastgezeten achter Kimi.

Ook bij nummer 4: het duel wordt leuk dankzij de eerste DRS-zone, waarna ze een paar bochten zij aan zij rijden. Dan lijkt het inderdaad op er voorbij vliegen, maar het blijft buitenom in Copse, wat we zonder DRS überhaupt nooit zouden zien imo.

3 is een uitremactie, gefaciliteerd door DRS maar het blijft aankomen op een gevecht in de bocht, het was niet al beklonken voor ze bij de bocht kwamen.

Ik zie in nummers 1, 3, 7, 8, 9, 12, 17, 18 en 20 een duidelijke positieve invloed van DRS. En in dit filmpje geen enkele actie die door DRS kapot is gemaakt, al zijn die er natuurlijk wel geweest. Toch is mijn conclusie bij dit filmpje: leve DRS! Het doet meer goed dan kwaad.

Perton

Citaat van: Tuesday op 23 december 2014 - 21:35:50
wat betreft concrete ideeen, ik vond afschaffen wel vrij concreet eerlijk gezegd.
Dat zou dus teruggaan naar het oude.

CitaatDaar tussenin zitten tientallen mogelijkheden. Je kunt DRS zones verminderen, verkorten, de 1 seconde detectie kun je verkleinen, je kunt de grote of de hoek van de vleugel kleiner maken, je kunt na 1 poging een wachtijd van een paar ronden instellen, je kunt het aantal per race beperken, je kunt het ook per circuit laten verschillen op hoge snelheidscircuits is het sowieso niet nodig en zo kan ik nog wel ff doorgaan. Alle genoemde opties zouden voor mij al verbeteringen zijn.
Nou, goed zo. Zo heel moeilijk was dat toch niet?

Tuesday

#3442
Citaat van: Perton op 23 december 2014 - 21:52:11
Citaat van: Tuesday op 23 december 2014 - 21:35:50
wat betreft concrete ideeen, ik vond afschaffen wel vrij concreet eerlijk gezegd.
Dat zou dus teruggaan naar het oude.

CitaatDaar tussenin zitten tientallen mogelijkheden. Je kunt DRS zones verminderen, verkorten, de 1 seconde detectie kun je verkleinen, je kunt de grote of de hoek van de vleugel kleiner maken, je kunt na 1 poging een wachtijd van een paar ronden instellen, je kunt het aantal per race beperken, je kunt het ook per circuit laten verschillen op hoge snelheidscircuits is het sowieso niet nodig en zo kan ik nog wel ff doorgaan. Alle genoemde opties zouden voor mij al verbeteringen zijn.
Nou, goed zo. Zo heel moeilijk was dat toch niet?
zei ik dat het moeilijk was dan? was een vreselijk vervelende opmerking zeg

Tuesday

Citaat van: Jozef op 23 december 2014 - 21:39:55
Citaat van: Tuesday op 23 december 2014 - 20:19:43
en ik heb de rest ook nog even bekeken. Hier en daar valt er misschien nog over te twisten, maar het belang van DRS is overall toch erg gering

20 achteraf gezien misschien wel het beste pro DRS moment. Maar zonder DRS had het ook een mooi duel kunnen worden en was het in de laatste ronde misschien nog wel spannender geworden (of juist niet)
19 die had in mn vorige comment al genoemd
18 drs overbodig
17 drs overbodig
16 geen drs voordeel
15 geen drs voordeel
14 geen drs
13 Bottas was er zonder drs ook wel voorbij gekomen, was veel sneller dan Raikkonen
12 geen drs
11 Hamilton komt van heel ver en Massa legt m geen strobreed in de weg. Zonder DRS was het wellicht leuker geweest.
10 Alonso zat er voor de DRS zone al naast, was zonder DRS vast ook prima duel geworden.
09 Veels te groot verschil. Na 2 bochten is het kat en muis spel over.
08 Rosberg heeft wel DRS nodig, Hamilton op mindere banden niet
07 Ferrari tegen een Mercedes motor, in zo'n geval is DRS natuurlijk een uitstekende equalizer, maar denk dat Alonso er zonder DRS ook wel langs was gekomen.
06 geen drs
05 geen drs
04 Alonso vliegt er langs met DRS.
03 Tja,
02 geen drs, is in regenraces ook niet nodig
01 wel drs, maar is in regenraces niet nodig. Gaf Hamilton zoveel snelheid dat hij buitenom  kon inhalen. zonder DRS was Hamilton er ook wel langsgekomen. Zo niet, dan was dat ook geen ramp geweest (voor de neutrale kijker)

Zo kan ik ook m'n gelijk halen... In fases waar jij zegt "geen DRS" zijn ze wel zo dicht op hun voorligger gekomen omdat ze een paar bochten eerder wel DRS hadden... Bijvoorbeeld de acties op Monza of die van Vettel op Alonso in Austin (#12) en Hamilton in Hongarije (17).

Nummer 9 is juist ook een pro-DRS-geval. In de eerste DRS-zone lukte het Button niet om Kimi in te halen, maar komt hij wel in de buurt. In de tweede zone lijkt het te lukken maar uiteindelijk rijden ze toch zij aan zij nog een paar bochten door. Vettel passeert Kimi zonder DRS te gebruiken, maar ook hij kwam in de buurt dankzij DRS. Zonder DRS was dit nooit zo mooi geworden, dan hadden Button en Vettel nog twee ronden vastgezeten achter Kimi.

Ook bij nummer 4: het duel wordt leuk dankzij de eerste DRS-zone, waarna ze een paar bochten zij aan zij rijden. Dan lijkt het inderdaad op er voorbij vliegen, maar het blijft buitenom in Copse, wat we zonder DRS überhaupt nooit zouden zien imo.

3 is een uitremactie, gefaciliteerd door DRS maar het blijft aankomen op een gevecht in de bocht, het was niet al beklonken voor ze bij de bocht kwamen.

Ik zie in nummers 1, 3, 7, 8, 9, 12, 17, 18 en 20 een duidelijke positieve invloed van DRS. En in dit filmpje geen enkele actie die door DRS kapot is gemaakt, al zijn die er natuurlijk wel geweest. Toch is mijn conclusie bij dit filmpje: leve DRS! Het doet meer goed dan kwaad.
ik plaats gewoon wat kanttekeningen. Waren zonder DRS deze gevechten niet mogelijk geweest? alleen in 8 en 20 ben ik het misschien met je eens. Wat mij betreft is de grote winst van de afgelopen jaren dat close racen weer mogelijk is. De huidige F1 is amper nog te vergelijken met die van 10 geleden, er zo veel veranderd. Laten we het dus weer eens zonder DRS proberen of het flink verminderen. Eens kijken wat dat ons brengt. Ik denk dat dit filmpje al genoeg clue's geeft hoe dat er dan ongeveer gaat uitzien.

Jozef

Ik betwijfel dat toch. Voordat DRS kwam, hadden we ook al slicks, brede voorvleugels en smalle achtervleugels. En weinig flapjes en vleugeltjes op de sidepods. Dit zou allemaal moeten bijdragen tot meer close racing. We hadden zelfs een seizoen waarin niet de achtervleugel, maar de voorvleugel verstelbaar was, zodat je in theorie dichter bij je voorligger zou kunnen blijven in de bochten. Dat flopte volledig. Dat zegt m.i. genoeg over hoe goed close racing mogelijk is in de moderne F1. Het enige dat sindsdien veranderd is op aero-gebied, is het verkleinen van de diffuser. Misschien helpt dat wat, ik weet het niet.

Tuesday

#3445
Citaat van: Jozef op 23 december 2014 - 22:35:45
Ik betwijfel dat toch. Voordat DRS kwam, hadden we ook al slicks, brede voorvleugels en smalle achtervleugels. En weinig flapjes en vleugeltjes op de sidepods. Dit zou allemaal moeten bijdragen tot meer close racing. We hadden zelfs een seizoen waarin niet de achtervleugel, maar de voorvleugel verstelbaar was, zodat je in theorie dichter bij je voorligger zou kunnen blijven in de bochten. Dat flopte volledig. Dat zegt m.i. genoeg over hoe goed close racing mogelijk is in de moderne F1. Het enige dat sindsdien veranderd is op aero-gebied, is het verkleinen van de diffuser. Misschien helpt dat wat, ik weet het niet.
in 2009 was er idd al een grote verandering, sindsdien is er op aerogebied toch wel degelijk veel veranderd, alleen afgelopen winter al. Er zijn andere banden, het bijtanken is verboden, allerlei diffusers zijn in de loop der jaren verboden, de turbo zorgt voor meer koppel.
Maar goed, naast positieve werking die DRS zou moeten hebben blijft er sowieso de negatieve kant, die het inhalen, gewoon te makkelijk maakt. Ik heb dus mn twijfels over het positieve effect en zie overduidelijk negatieve effecten. En zoals ik zei, in het filmpje zit wat mij betreft juist veel bewijs dat DRS eigenlijk helemaal niet nodig is. Wat mij betreft mag er wel een iets langere aanloop zijn voor een inhaalactie eindelijk slaagt.
Maar goed, DRS beperken zou op zich ook al een mooie stap zijn, dan kunnen we misschien ook beter het verschil zien.

Kootje

#3446
Misschien wat laat, maar vind het toch leuk om ook ff mijn visie op het filmpje te geven. ;)

20) Ricciardo vs Perez - Canada
In zone 1 rijd Daniél erheen, in zone 2 gaat hij erlangs. Zonder DRS was dit gevecht er wellicht later ook nog wel gekomen, maar was het dan ook geslaagd? Ik vind dat op z'n minst twijfelachtig, maar neig naar nee.

19) Rosberg vs Vettel - China
Kijkend naar waar Rosberg vandaan kwam, was dit gevecht er dankzij de suprematie vd Mercedes krachtbron vanzelf wel gekomen. Echter in dit specifieke geval was toch echt DRS de doorslaggevende factor en niet alleen in de overtake van Nico op Seb. Zijn mislukte counter in de volgende bochtencombinatie had zonder DRS never nooit plaatsgevonden.

18) Ricciardo vs Vettel - Italië
Gezien beiden daar met exact hetzelfde materiaal reden, vraag ik me echt af of deze aanval er ook was geweest zonder DRS. Het was immers dankzij DRS dat Daniël aan kon haken en de initiële aanval in kon zetten. Nu kon Seb deze nog afslaan en bij de volgende aanval was er van DRS geen sprake, maar dat hij er in de Curva Grande naast zat waardoor hij die tweede aanval kon plaatsen, was wel het gevolg van de eerste aanval die er dus wel dankzij DRS was.

17) Hamilton vs Vergne - Hongarije
Ook dit gevecht was er dankzij de suprematie vd Mercedes krachtbron wel gekomen. Daarbij had de beslissende actie zelf sowieso niets meer met DRS van doen.

16) Hamilton vs Räikkönen & Ricciardo - Duitsland
Op deze wijze onmogelijk zonder DRS. Wellicht dat hij ze beide afzonderlijk te grazen had kunnen nemen, dat geloof ik best, maar absoluut niet zoals het nu ging.

15) Ricciardo vs Vergne vs Ricciardo - Abu Dhabi
Ook dit gevecht was wederom 'n direct gevolg van DRS. Zonder DRS had Ricciardo daar de aanval niet kunnen plaatsen. Dat Vergne niet direct opgeeft siert hem, maar dat kun je imo geen inhaalactie noemen. Voor mij was het gevecht namelijk pas ten einde nadat Vergne Ricciardo weer verschalkte, het gevecht dat dus begon dankzij DRS.

14) Perez vs Kvyat & Ericsson - Singapore
Schitterende manouvre, goed gebruik makend van het gevecht dat plaatsvind tussen Kvyat en Ericsson, geen DRS invloeden dit keer.

13) Bottas vs Räikkönen - Australië
De achtervleugel van Bottas stond daar duidelijk open. Gezien de verhoudingen tussen Williams en Ferrari afgelopen seizoen zou je denken dat dit gevecht er ook zonder DRS wel geweest zou zijn, maar dit was pas de eerste race en in die eerste race lag de krachtsverhouding Ferrari vs Williams nog redelijk gelijk. Sterker nog, die verhouding begon pas na race 7 (Canada) te verschuiven in het voordeel van Williams. Daarom vraag ik me hier toch hardop af of dit gevecht er ook zonder DRS geweest was. Ik denk het niet in ieder geval.

12) Vettel vs Alonso - VS
Mooie actie, maar helaas uit deze beelden niet op te maken of de aanzet uit DRS voortkwam of niet. Aangezien ik de lay-out van Austin niet goed genoeg ken, weet ik ook niet of daar 'n DRS zone ligt. Daarom geef ik hier maar het voordeel aan Sebje. Géén DRS totdat iemand mij met zekerheid van het tegendeel okan overtuigen.

11) Hamilton vs Massa - Italië
Overduidelijk 'n DRS gerelateerde actie waar ik me niet van aan de indruk kan onttrekken dat deze er niet zonder DRS was gekomen, aangezien de Williamsen in deze fase van het seizoen nauwelijks meer onderdeden voor de Mercedessen.

10) Alonso vs Ricciardo - Duitsland
Hoewel Alonso hier wel degelijk profijt had van zone 1 was deze actie er, aangezien Fernando hem er al op de DRS activeringslijn naast heeft staan, 100% zeker ook zonder DRS geweest. Of hij dan ook gelukt was is 'n tweede, maar daar gaat het niet om nu. Overigens gok ik van wel.

09 Button & Vettel vs Räikkönen - Brazilië
Niet alleen konden beiden hier dankzij DRS aanhaken op start-finish, maar Button kon daar al z'n eerste aanval plaatsen ook. Deze mislukte weliswaar nog, waardoor hij in zone 2 'n herkansing kreeg en deze pakte. Dat Vettel meeliftte op deze actie had 2 oorzaken, namelijk het brute verdedigen van Jenson op Kimi en het eerdere gebruik van DRS.

08) Rosberg vs Hamilton vs Rosberg - Bahrein
Rosberg pakt daar Hamilton wel degelijk dankzij DRS. Het gevecht dat hier uit voorvloeide was weliswaar DRS-loos, maar desalniettemin 'n direct gevolg van het eerdere DRS gebruik door Rosberg. Knap staaltje racen van beide heren, maar zonder DRS dus niet gebeurd.

07) Alonso vs Hülkjenberg - Maleisië
Hoeveel duidelijker wil 'n mens nog hebben dat DRS hier 'n grote invloed had. Het waren de DRS zones waarin Alonso aan kon haken en z'n aanvallen kon plaatsen. Dat hij daarna dmv slimmere lijnen in bocht 1 en 2 het gevecht wint doet daar niets aan af. Zonder DRS was hij namelijk niet in positie geweest om die slimmere lijnen te rijden. Tenminste ... nog niet, want gezien het gat dat hij daarna sloeg was dit gevecht er zonder DRS waarschijnlijk ook wel gekomen.

06) Bianchi vs Kobayashi - Monaco
Superbrutaal, maar absoluut geen DRS.

05) Hülkenberg vs Magnussen - Monaco
Keurige move en net als hierboven absoluut geen DRS.

04) Alonso vs Vettel - Engeland
Hoewel het vleugeltje kortstondig open is, zijn we al luttele bochten verder voordat Fernando Seb passeert. Hierom stel ik mezelf dan ook de vraag hoe groot de invloed van DRS geweest is, ik gok op niet groot en ga er daarom vanuit dat dit ook zonder DRS wel gbeurd zou zijn. Sterker nog, ik denk dat het constant buiten de baan rijden van beide heren 'n grotere invloed op het geheel heeft gehad.

03) Hamilton vs Rosberg - VS
In de 2e herhaling zie je de vleughel van Hamilton open staan, het lijkt me dus overduidelijk dat DRS van grote invloed was op deze manouvre. Moet ook haast wel, want 2 gelijkwaardige auto's met 2 redelijk gelijkwaardige coureurs in 'n hogesnelheidssectie van 'n crcuit zullen elkaar niet makkelijk zonder DRS passeren, zoals we al zo vaak gezien hebben dit seizoen en in voorgaande jaren.

02) Ricciard vs Bottas - Japan
In de regen, dus DRS disabled. Gewoon 'n schitterende move van Ricciardo, zoals hij er dit seizoen al zoveel liet zien. Voor mij de nummer 1 inhaalactie van dit jaar, al mag de uiteindelijke nummer 1 er ook zijn.

01) Hamilton vs Rosberg - Japan
Hoewel deze er al 'n tijdje aan zat te komen omdat Lewis beduidend sneller was, had hij hier wel degelijk DRS nodig. Of hem het zonder DRS ook was gelukt, dat denk ik niet. Er naartoe is één, er voorbij is 'n tweede. Zeker waar het gelijkwaardige auto's betreft.

Conclusie:
Hoewel ik Jozef z'n standpunt deel dat dit filmpje goed weergeeft dat DRS zeker 'n toevoeging kan zijn, vind ik toch wel dat DRS in de meeste gevallen inhalen te gemakkelijk maakt. Daarom ben ik persoonlijk ook voorstander van aanpassing vd zones, afschaffing van zones op plaatsen waar sowieso al ingehaald kon worden, maar daarentegen weer voorstander van verruiming vd 1-seconde regel. Vooral dat laatste zorgt er imo namelijk voor dat rijders aan kunnen haken en blijven, wat de spanning in de race ten goede komt.



0634

Twintig brute acties onder de huidige regelgeving, en waarschijnlijk zullen er nog wel meer zijn. En dan gaan we daar toch kanttekeningen bij zetten?

Sorry, maar ik kijk naar F1 om te genieten van dit soort acties. Niet één keer in de vier races, maar liefst een paar keer per race. Ik snap best dat DRS een hulpmiddel moet zijn en geen garantie, maar in de meeste van deze acties is het dat dan ook precies.

Ik weet niet mensen de optochten van enige jaren terug nog herinneren, maar dit is in mijn ogen 100 keer beter. Zoals Kootje stelt: zonder DRS is het haast onmogelijk om elkaar in gelijk materiaal in te halen, dan is het toch fijn dat het nu wel kan? En het is aan de ingehaalde om daarna te proberen om te profiteren van diens eigen DRS.

Niet alles komt door DRS, en als iemand betere oplossingen heeft, prima, maar vooralsnog ben ik hartstikke blij met de toevoeging omdat ik weer actie zie tijdens races en dat komt mede door DRS. Als ik optochten wil kijk ik wel naar de jaarlijkse fanfare hier.

Sabai

Dat is jouw mening Jeroen dat het 20 brute acties zijn geen feit. Ik vind het kunstmatig en als ik iets kunstmatigs wil zien kijk ik wel naar Bobbi Eden.

0634

Natuurlijk is het mijn mening. Moet ik dat er bij iedere post bijzeggen?