Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

Tuesday

#3420
Citaat van: Perton op 18 december 2014 - 18:36:09
Citaat van: Jeroen op 18 december 2014 - 17:50:43
Daarom snap ik niet dat je voor het ene maar niet voor het andere bent. En verder, tja, geestelijke volwassenheid is net zo belangrijk.
Dat ik er voor ben, wil niet zeggen dat ik het zelf ook zo zou doen. Als ik het voor het zeggen had, had ik die twee jaar autosportervaring er ook uit gelaten.

Maar geestelijke volwassenheid. Oké. Want die heeft de ervaren Pastor Maldonado zo veel laten zien. En Romain Grosjean was zo foutloos in zijn eerste volledige seizoen. En Vettel was in zijn eerste volledige seizoen inderdaad nooit bij incidenten betrokken.
Vettel ?

Perton

Ja. Niet altijd zijn schuld, maar volgens mij had ie in zijn eerste vijf races (van zijn eerste volledige seizoen dan he) maar iets van een handvol ronden voltooid.

Zoals ik zei, niet allemaal zijn schuld, maar om maar aan te geven dat ook grote jongens een moeilijk eerste jaar kunnen hebben.

Tuesday

Citaat van: Perton op 18 december 2014 - 18:51:31
Ja. Niet altijd zijn schuld, maar volgens mij had ie in zijn eerste vijf races (van zijn eerste volledige seizoen dan he) maar iets van een handvol ronden voltooid.

Zoals ik zei, niet allemaal zijn schuld, maar om maar aan te geven dat ook grote jongens een moeilijk eerste jaar kunnen hebben.
van die eerste 4 races was het geen 1x zijn schuld. Volgens wikipedia en ook van wat ik er van terug kan vinden op youtube. k vond dat nou niet echt een voorbeeld van een heel moeilijk eerste jaar ofzo. En zeker niet in het rijtje Grosjean, Maldonado.

Perton

Ik bedoelde het ook niet negatief naar Vettel toe.

Jozef

http://wtf1.co.uk/2014-f1-overtakes/

Hoe kun je nu nog tegen DRS zijn? Bij de meeste van deze inhaalbewegingen speelde DRS precies de rol die het moet spelen: inhalen mogelijk maken, maar niet te gemakkelijk.

Aan de criticasters: probeer eens een filmpje bijeen te vegen van de 20 beste inhaalmanoeuvres van een seizoen voor het DRS-tijdperk en kijk dan nog eens of je er tegen bent...

Tuesday

#3425
Citaat van: Jozef op 23 december 2014 - 15:36:40
http://wtf1.co.uk/2014-f1-overtakes/

Hoe kun je nu nog tegen DRS zijn? Bij de meeste van deze inhaalbewegingen speelde DRS precies de rol die het moet spelen: inhalen mogelijk maken, maar niet te gemakkelijk.

Aan de criticasters: probeer eens een filmpje bijeen te vegen van de 20 beste inhaalmanoeuvres van een seizoen voor het DRS-tijdperk en kijk dan nog eens of je er tegen bent...
maar dat wil niet zeggen dat het zonder DRS nog beter kan zijn. Bovendien staan alle simpele DRS inhaalacties uiteraard niet in deze top 20. Ik ben niet perse tegen afschaffen van DRS, maar het zou van mij allemaal wel wat minder mogen. En helemaal weg zou ik ook niet erg vinden.

Edit: bij sommige inhaalacties in dat filmpje is de invloed van DRS ook alweer veels te groot en dus onwenselijk. En bij andere actie's speelt het amper een rol, dus is het overbodig. Volgens mij kunnen de huidige auto's prima zonder.

Edit 2: 'tegen afschaffen' moet natuurlijk zijn 'voor afschaffen' of 'tegen DRS'

Sabai

Citaat van: Jozef op 23 december 2014 - 15:36:40
http://wtf1.co.uk/2014-f1-overtakes/

Hoe kun je nu nog tegen DRS zijn? Bij de meeste van deze inhaalbewegingen speelde DRS precies de rol die het moet spelen: inhalen mogelijk maken, maar niet te gemakkelijk.

Aan de criticasters: probeer eens een filmpje bijeen te vegen van de 20 beste inhaalmanoeuvres van een seizoen voor het DRS-tijdperk en kijk dan nog eens of je er tegen bent...


Bij de meeste inhaalacties in dit filmpje speelt DRS juist de rol die ik verafschuw. En ik zal eens wat beelden opzoeken van echte gevechten en inhaal acties als ik tijd heb. Ik verwijs je alvast naar deze race  http://www.gppits.net/forum/index.php/topic,13462.msg421414.html#new . Daar zitten alvast een paar mannen met ballen acties in en geen slappe DRS hap. Maar ieder zijn mening natuurlijk  :)

Jozef

Die GP was in die tijd zeer uitzonderlijk en dankte zijn spektakel aan de kwalificatie in wisselende weersomstandigheden waardoor Alonso en Räikkönen, de twee smaakmakers van dat jaar, achteraan startten. Inderdaad een legendarische Grand Prix hoor, maar het was toch een eendagsvlieg. En dan viel het jaar 2005 nog mee tegenover de paar jaren ervoor.

Ik blijf erbij, in dit filmpje zie je beelden waarbij echt gevochten moet worden om een positie in te nemen. In de meeste gevallen zorgde DRS ervoor dat de achterligger in de buurt kon komen, niet dat hij er voorbij raasde. Precies wat het zou moeten zijn.

Natuurlijk gebeurt dat "er voorbij razen" ook. Daar ben ik ook absoluut geen fan van. Maar ik heb liever dit, dan de situatie zonder DRS waarbij er ineens een pak minder wordt ingehaald.

0634

En dat is het gewoon, wat Jozef zegt. Ik snap echt niet waarom mensen, onder de huidige omstandigheden, van DRS af zouden willen.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 23 december 2014 - 18:14:34
En dat is het gewoon, wat Jozef zegt. Ik snap echt niet waarom mensen, onder de huidige omstandigheden, van DRS af zouden willen.
omdat de meeste van deze inhaalactie's ook zonder DRS mogelijk zouden moeten zijn, dan duurt het alleen misschien wat langer, of lukken ze misschien net niet. En daarnaast heeft DRS ook een groot ongewenst effect. Er helemaal vanaf hoeft niet, maar het mag van mij allemaal wel een stukje minder.

Sabai

Citaat van: Tuesday op 23 december 2014 - 18:33:19
Citaat van: Jeroen op 23 december 2014 - 18:14:34
En dat is het gewoon, wat Jozef zegt. Ik snap echt niet waarom mensen, onder de huidige omstandigheden, van DRS af zouden willen.
omdat de meeste van deze inhaalactie's ook zonder DRS mogelijk zouden moeten zijn, dan duurt het alleen misschien wat langer, of lukken ze misschien net niet. En daarnaast heeft DRS ook een groot ongewenst effect. Er helemaal vanaf hoeft niet, maar het mag van mij allemaal wel een stukje minder.

Idd een stuk minder en het liefst op een andere manier. Het blijft nu gewoon teveel voorbij rijden.

Perton

Tsja als DRS wordt afgeschaft, dan gaat iedereen weer massaal lopen zeuren over de Trulli train (wat ik nog altijd de meest onterechte benaming voor iets vind, maar dat terzijde). Ik heb liever een paar voorbijraasacties dan optochtje rijden. Ik weet nog een race in San Marino tussen Schumacher en Hakkinen (?) waarbij ze na de laatste pitstops erg dicht op elkaar reden. Toen was voor mij de race voorbij, want ik wist ook wel dat er geen enkele inhaalpoging zou komen in die laatste 20 ronden. En ik kreeg gelijk.

Ik vind een dergelijke Formule 1 persoonlijk wat minder leuk dan een Formule 1 waarbij er af en toe een te makkelijke inhaalactie plaatsvindt. En so what dat iemand in gevecht om P5 door DRS er makkelijk voorbij komt. Als dat betekent dat hij later in de race een mooi gevecht om P2 heeft, is dat al een stuk beter dan wanneer die de hele race op de zesde plek blijft liggen.

Tuesday

de trulli train was in een heel andere tijd. Ze hebben veel regels aangepast om closer racen mogelijk te maken. Ik zou graag eens zien hoe het zonder DRS is of dat het minder snel ingezet kan worden. Dat is voor de evalutatie van het systeem misschien ook beter, want dan kun je eens echt zien wat voor verschil het maakt.
In treintjes heeft trouwens bijna iedereen DRS.

0634

Citaat van: Jozef op 23 december 2014 - 15:36:40
http://wtf1.co.uk/2014-f1-overtakes/

Hoe kun je nu nog tegen DRS zijn? Bij de meeste van deze inhaalbewegingen speelde DRS precies de rol die het moet spelen: inhalen mogelijk maken, maar niet te gemakkelijk.

Aan de criticasters: probeer eens een filmpje bijeen te vegen van de 20 beste inhaalmanoeuvres van een seizoen voor het DRS-tijdperk en kijk dan nog eens of je er tegen bent...

Heerlijk filmpje. Geweldige acties, ook met DRS. Zoals die nr 19. Met DRS, maar wel heerlijk om naar te kijken. Gewoon perfecte actie in mijn ogen.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 23 december 2014 - 19:33:27
Citaat van: Jozef op 23 december 2014 - 15:36:40
http://wtf1.co.uk/2014-f1-overtakes/

Hoe kun je nu nog tegen DRS zijn? Bij de meeste van deze inhaalbewegingen speelde DRS precies de rol die het moet spelen: inhalen mogelijk maken, maar niet te gemakkelijk.

Aan de criticasters: probeer eens een filmpje bijeen te vegen van de 20 beste inhaalmanoeuvres van een seizoen voor het DRS-tijdperk en kijk dan nog eens of je er tegen bent...

Heerlijk filmpje. Geweldige acties, ook met DRS. Zoals die nr 19. Met DRS, maar wel heerlijk om naar te kijken. Gewoon perfecte actie in mijn ogen.
als je ziet waar Rosberg bij nr 19 vandaan komt, dan heb je ook direct het grote kritiekpunt van DRS te pakken.   En wat Vettel daarna doet, dat kan bij iets normalere verhoudingen tussen motoren ook prima met een slipstream. t is idd wel een mooi filmpje maar of dat dankzij of ondanks DRS is?? ik weet het niet.