Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

Perton

O ik deal er ook prima mee hoor. Ik heb er geen slapeloze nachten van ;). Ik vind het alleen een onnodige regel. Het is niet eens zozeer dat ik iets tegen de regel zelf heb (al speelt dat ook mee, dat geef ik eerlijk toe), maar meer dat ik het compleet ridicuul vind dat er überhaupt nieuwe reglementen worden verzonnen als de oude reglementen al afdoende waren. Alleen werden deze, zoals ik al een paar keer heb gezegd, geheel niet nageleefd. Dat is iets wat me al jaren aan de FIA stoort. In plaats van eens goed te analyseren wat er in de huidige situatie kan worden verbeterd, moet er meteen een heel nieuw plan komen. Maar misschien dat ik niet voor niets planoloog in spe ben dat ik me om dit soort dingen kan verbazen ;)

Tuesday

Citaat van: Hamilton#44 op 18 december 2014 - 13:26:21
Citaat van: Perton op 18 december 2014 - 07:58:20
Maar als het argument voor een minimale ervaring / leeftijd is dat jonge coureurs zaken als gevaar enzo nog niet kennen, dan lijkt het me zinniger om meer race-ervaring te hebben dan een bepaalde arbitraire leeftijd.

De FIA wil gewoon geen coureurs jonger dan 18 jaar in die auto's, deal with it.  ;)

Zal misschien ook wel iets met het feit te maken hebben dat ze dan minderjarig zijn.
wat maakt dat nou uit? ze mogen in alle raceklassen meedoen behalve in de F1. Verder is ermee dealen geen probleem hoor, maar we mogen er toch wel over discussieren en het er niet mee eens zijn? Het is in feite gewoon een stukje discriminatie, daar mogen we wel op tegen zijn toch? en wanneer komt er een maximumleeftijd? Schumacher maakte meer inschattingsfouten in zn 2e carriere dan een gemiddelde debutant.

Perton

Nu weet ik niet of die laatste suggestie van Tuesday serieus was of niet, maar ik vind het eerlijk gezegd helemaal geen slecht punt wat daar gemaakt wordt. Als we rekening moeten houden met de real life issues van tieners (dat de hersenen minder ontwikkeld zijn, ze meer risico nemen, etc.) dan zou het ergens inderdaad wel een beetje krom zijn als we niet ook rekening houden met de real life issues van aftakelende volwassenen.

Tuesday

Citaat van: Perton op 18 december 2014 - 15:28:41
Nu weet ik niet of die laatste suggestie van Tuesday serieus was of niet, maar ik vind het eerlijk gezegd helemaal geen slecht punt wat daar gemaakt wordt. Als we rekening moeten houden met de real life issues van tieners (dat de hersenen minder ontwikkeld zijn, ze meer risico nemen, etc.) dan zou het ergens inderdaad wel een beetje krom zijn als we niet ook rekening houden met de real life issues van aftakelende volwassenen.
nou, ik vind het net zo onzinnig als een minimumleeftijd. Maar als ik her en der de argumenten van voorstanders lees, dan zou er misschien ook wel een maximumleeftijd moeten komen.

Perton

Dat was ook een beetje wat ik met mijn post bedoelde. Wat dat betreft zitten we op één lijn.

Hamilton#44

Nogmaals, de FIA wil blijkbaar gewoon geen coureurs jonger dan 18 jaar in die auto's en dat timmeren ze nu dicht.
Er zullen best 17-jarige jochies zijn die het kunnen en mogen maar dat wil de FIA nu eenmaal niet.

Kootje

En dus moeten wij het er maar mee eens zijn? ???

Franky R.

Citaat van: Perton op 18 december 2014 - 15:28:41
Nu weet ik niet of die laatste suggestie van Tuesday serieus was of niet, maar ik vind het eerlijk gezegd helemaal geen slecht punt wat daar gemaakt wordt. Als we rekening moeten houden met de real life issues van tieners (dat de hersenen minder ontwikkeld zijn, ze meer risico nemen, etc.) dan zou het ergens inderdaad wel een beetje krom zijn als we niet ook rekening houden met de real life issues van aftakelende volwassenen.


Oftewel, opgerot met fossiel Ecclestone? ;D
;) ;) ;)



Perton

Citaat van: Hamilton#44 op 18 december 2014 - 16:59:50
Nogmaals, de FIA wil blijkbaar gewoon geen coureurs jonger dan 18 jaar in die auto's en dat timmeren ze nu dicht.
Er zullen best 17-jarige jochies zijn die het kunnen en mogen maar dat wil de FIA nu eenmaal niet.
Tsja in dat geval kunnen we voortaan ook discussies over het geluid van de motoren stoppen. De FIA wil het, dus het geluid is prima. Toch?

0634

Citaat van: Perton op 18 december 2014 - 07:58:20
Citaat van: Jeroen op 18 december 2014 - 06:59:38
Citaat van: Perton op 17 december 2014 - 23:28:48
Citaat van: Sabai op 17 december 2014 - 18:58:49
18 jaar grens vind ik onzin maar die 2 seizoenen autosport ervaring kan ik wel rijmen.
Same here.

Maar waarom dat dan wel?  Iemand met 10 races op zn naam kan immers veel meer geschikt zijn voor F1 dan iemand met 100 races.
Net als dat iemand van 17 dat kan zijn ten opzichte van iemand van 18.

Maar als het argument voor een minimale ervaring / leeftijd is dat jonge coureurs zaken als gevaar enzo nog niet kennen, dan lijkt het me zinniger om meer race-ervaring te hebben dan een bepaalde arbitraire leeftijd.

Daarom snap ik niet dat je voor het ene maar niet voor het andere bent. En verder, tja, geestelijke volwassenheid is net zo belangrijk.

0634

Citaat van: Tuesday op 18 december 2014 - 15:47:14
Citaat van: Perton op 18 december 2014 - 15:28:41
Nu weet ik niet of die laatste suggestie van Tuesday serieus was of niet, maar ik vind het eerlijk gezegd helemaal geen slecht punt wat daar gemaakt wordt. Als we rekening moeten houden met de real life issues van tieners (dat de hersenen minder ontwikkeld zijn, ze meer risico nemen, etc.) dan zou het ergens inderdaad wel een beetje krom zijn als we niet ook rekening houden met de real life issues van aftakelende volwassenen.
nou, ik vind het net zo onzinnig als een minimumleeftijd. Maar als ik her en der de argumenten van voorstanders lees, dan zou er misschien ook wel een maximumleeftijd moeten komen.

Prima. Stellen we 60 in.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 18 december 2014 - 17:50:43
Citaat van: Perton op 18 december 2014 - 07:58:20
Citaat van: Jeroen op 18 december 2014 - 06:59:38
Citaat van: Perton op 17 december 2014 - 23:28:48
Citaat van: Sabai op 17 december 2014 - 18:58:49
18 jaar grens vind ik onzin maar die 2 seizoenen autosport ervaring kan ik wel rijmen.
Same here.

Maar waarom dat dan wel?  Iemand met 10 races op zn naam kan immers veel meer geschikt zijn voor F1 dan iemand met 100 races.
Net als dat iemand van 17 dat kan zijn ten opzichte van iemand van 18.

Maar als het argument voor een minimale ervaring / leeftijd is dat jonge coureurs zaken als gevaar enzo nog niet kennen, dan lijkt het me zinniger om meer race-ervaring te hebben dan een bepaalde arbitraire leeftijd.

Daarom snap ik niet dat je voor het ene maar niet voor het andere bent. En verder, tja, geestelijke volwassenheid is net zo belangrijk.
en geestelijk volwassen wordt je op je 18e? en waarom zou je perse voor beide criteria moeten zijn dan? als je aan het eerste voldoet en je hebt bewezen er klaar voor te zijn, wat doet leeftijd er dan nog toe? Dat is nou net het hele punt. Het eerste is puur naar kwaliteiten en ervaring kijken het ander is maar een getal wat niet zoveel zegt. 17 of 18 hoeft nl geen drol uit te maken.

Perton

Citaat van: Jeroen op 18 december 2014 - 17:50:43
Daarom snap ik niet dat je voor het ene maar niet voor het andere bent. En verder, tja, geestelijke volwassenheid is net zo belangrijk.
Dat ik er voor ben, wil niet zeggen dat ik het zelf ook zo zou doen. Als ik het voor het zeggen had, had ik die twee jaar autosportervaring er ook uit gelaten.

Maar geestelijke volwassenheid. Oké. Want die heeft de ervaren Pastor Maldonado zo veel laten zien. En Romain Grosjean was zo foutloos in zijn eerste volledige seizoen. En Vettel was in zijn eerste volledige seizoen inderdaad nooit bij incidenten betrokken.

0634