Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

0634

#3345
Overigens vind ik het alleen maar goed: langzaamaan gaat Bernie overstag. Een werkgroep. Formula1.com dat aangepast wordt. JoeToeb kanaal. Stapje voor stapje wordt de FOM digitaler.

WAt idd wel raar is is dat interviewers hun materiaal maar op het FOM kanaal moeten zetten. Of Bernie moet de officiele FIA persco's bedoelen.

Jozef

Citaat van: Jeroen op 14 december 2014 - 12:02:21
Volgend jaar YouTube kanaal. Maar geen racebeelden.

Dat bestaat toch al lang? De FIA heeft al een paar jaar een Youtubekanaal zonder F1-beelden volgens mij.

De beschermende houding van de FOM gaat zo ver dat zelfs teams geen beelden van hun eigen auto's tijdens GP-weekends op Youtube mogen zetten. ::)

0634

#3347
Nou ja, zelf zou ik het niet weten maar volgens Speedweek is die er nog niet http://www.speedweek.com/formel1/news/67999/Formel-1-YouTube-Kanal-ohne-Grands-Prix.html

Of F1Times:
Citaat
The F1 Times
‏@F1Times
F1 plans to launch an official YouTube video next year with exclusive content. Unfortunately, that won't include on-track stuff #F1

Overigens denk ik dat ze de FOM bedoelen en niet de FIA. Maar goed, het is belangrijker wat ze erop gaan zetten. En als dat niets meer is dan wat interviews en wat 'ik loop door de pitstraat en kijk mij eens lollig doen'-materiaal, dan lijkt het mij weinig zinvol. Dan kan je beter de kanalen van de teams checken.

Jozef

Dat is het dus. "On-track action" willen ze niet op Youtube omdat ze bang zijn dat de tv-rechten dan wat van hun waarde zullen verliezen. Misschien klopt dat, maar ik denk toch dat ze met wat Youtube-clips een breder publiek kunnen bereiken wat ten goede komt van de sponsors én meer tv-kijkers kan lokken voor de live-uitzendingen... die dan dus weer meer waard worden.

0634

Dat ben ik met je eens Jozef. Uiteindelijk kan je met beelden op YouTube enorm veel mensen bereiken en indirect genereert dat mi meer fans.

gloudiesaurus

Citaat van: Jeroen op 14 december 2014 - 14:16:55
Overigens vind ik het alleen maar goed: langzaamaan gaat Bernie overstag. Een werkgroep. Formula1.com dat aangepast wordt. JoeToeb kanaal. Stapje voor stapje wordt de FOM digitaler.

WAt idd wel raar is is dat interviewers hun materiaal maar op het FOM kanaal moeten zetten. Of Bernie moet de officiele FIA persco's bedoelen.

Mee eens. Al snapt Bernie hier zelf geen snars van  ;)

Hoe kun je als CEO tegewoordig nog zonder e-mailaccount overleven. Bernie kan het  ;D
Bij hem gaat alles dus nog via de postduif  ;)

Overigens kan er Youtube ook flink geld verdiend worden...
Kanalen met veel volgers/ veel view worden gesponsord met reclame door Youtube.
Zo haalde Psy mmet Gangnam style miljoenen op Youtube met zijn videoclip...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Hamilton#44

YouTube bedragen van een paar miljoen is voor een enkel persoon veel geld maar voor een organisatie als F1 is het wisselgeld wat betreft de overige bedragen die via de TV-rechten binnenkomen.

Even advocaat van de duivel spelen, ik begrijp Ecclestone wel, waarom zou ik meer fans via Youtube willen die toch niet betalen? Dan liever wat minder fans die wel betalen.

Ecclestone is een zakenman en moet inkomsten genereren, dat is zijn hoofddoel, het is mooi meegenomen als F1 populairder wordt maar dat is ondergeschikt aan het geld verdienen wat betreft Bernie.

Probleem is denk ik ook dat Bernie meedeelt in de rechten met een percentage, hij heeft er dus direct voordeel bij zoveel mogelijk geld binnen te harken. Daar profiteert F1 natuurlijk ook van maar in dit geval houdt het de F1 tegen wat betreft ontwikkeling denk ik.

Pancake Shield

Toen ik het las dacht ik dat het ging om het materiaal uit de persconferenties. Maar als het gaat om het materiaal wat journalisten zelf maken, is het nogal asociaal. Dan hoopt de FIA dus ook nog eens extra geld te verdienen met het materiaal waar anderen al voor betalen. Dat is dus zeg maar dat als Sport1 een exclusief interview met Max Verstappen heeft, ze dat maar op het kanaal moeten zetten. En dat dus een Oostenrijkse tv-zender dat materiaal kan 'lenen'. Een beetje slimme tv-zender kan dus zo met 'geleend' materiaal zijn eigen voorbeschouwing volbouwen. Dat gebeurt natuurlijk nu al ten dele met dat 'exclusieve' materiaal over bepaalde technieken etc gaat. Mja, dit schiet eigenlijk weinig op.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

0634

Dat was mijn reactie ook. Alleen is het de FOM, niet de FIA ;).

0634

Citaat van: Hamilton#44 op 15 december 2014 - 11:59:33
YouTube bedragen van een paar miljoen is voor een enkel persoon veel geld maar voor een organisatie als F1 is het wisselgeld wat betreft de overige bedragen die via de TV-rechten binnenkomen.

Even advocaat van de duivel spelen, ik begrijp Ecclestone wel, waarom zou ik meer fans via Youtube willen die toch niet betalen? Dan liever wat minder fans die wel betalen.

Ecclestone is een zakenman en moet inkomsten genereren, dat is zijn hoofddoel, het is mooi meegenomen als F1 populairder wordt maar dat is ondergeschikt aan het geld verdienen wat betreft Bernie.

Probleem is denk ik ook dat Bernie meedeelt in de rechten met een percentage, hij heeft er dus direct voordeel bij zoveel mogelijk geld binnen te harken. Daar profiteert F1 natuurlijk ook van maar in dit geval houdt het de F1 tegen wat betreft ontwikkeling denk ik.

Dat begrijp ik ook wel van Ecclestone. Het is ook een bescherming van al die omroepen die grof geld neertellen. Zou gek zijn als het dan ook gratis via YouTube gaat.

Maar dit snap ik dan ook weer niet. Wat voor interviews dan? Je gaat toch niet als je van The Daily Mail bent een leuk interview doen met Alonso om dat dan vervolgens gratis weg te geven op YouTube? Dan verkoop je toch geen enkele krant meer?

Ik snap dat er goed gekeken moet worden naar het gratis broadcasten van racebeelden, maar ten eerste is bovenstaande niet fair, ten tweede mag het wel iets meer dan alleen dat. Je kan gratis beelden ook gebruiken als promo. Denk aan films die gratis previews op het www pleuren. Dat genereert kaartjeskopers.

Sabai

http://www.gppits.net/nieuws/todt_vindt_verstappen_te_jong_voor_formule_1/

Heel leuk dat Todt dit zegt hij vergeet alleen dat je in Nederland je rijbewijs al op 17 jarige leeftijd kan halen en in sommige landen al op 16 jarige leeftijd.  ::)

Kootje

Ik vind dat rijbewijs verhaal sowieso bullshit. Alsof racen in F1 en autorijden ook maar iets gemeen hebben met elkaar. ::)

0634

#3357
Maar wat maakt het uit hoe oud je moet zijn in een land?  Je moet 18 zijn en een rijbewijs hebben. Heb je die op je 17e al dan krijg je dus geen superlicentie.


0634

Citaat van: Sabai op 15 december 2014 - 19:00:12
http://www.gppits.net/nieuws/todt_vindt_verstappen_te_jong_voor_formule_1/

Heel leuk dat Todt dit zegt hij vergeet alleen dat je in Nederland je rijbewijs al op 17 jarige leeftijd kan halen en in sommige landen al op 16 jarige leeftijd.  ::)

In NL kan je pas afrijden op je 18e ;)

Sabai

#3359
Citaat van: Jeroen op 15 december 2014 - 19:41:36
Citaat van: Sabai op 15 december 2014 - 19:00:12
http://www.gppits.net/nieuws/todt_vindt_verstappen_te_jong_voor_formule_1/

Heel leuk dat Todt dit zegt hij vergeet alleen dat je in Nederland je rijbewijs al op 17 jarige leeftijd kan halen en in sommige landen al op 16 jarige leeftijd.  ::)

In NL kan je pas afrijden op je 18e ;)
http://www.arvw.nl/rijbewijs-b/165-jaar-en-rijden-maar-2/

Dan ben je nog niet bekend met de nieuwe regels  ;)