Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

Sabai

Citaat van: Jehoentelaar op 05 december 2014 - 10:46:42
Citaat van: Sabai op 04 december 2014 - 22:00:34
Zou goed voor de F1 zijn als ze erbij komen.
Net als Toyota, BMW en Honda.

Voor mij wel. Ik begrijp ook dat ze ermee stopten.En ook waarom sommige weer terug komen of instappen. .Dat is een proces wat bij de F1 hoort imo zowel met fabrikanten als privateers.

0634

Yup eens. Alleen meent de massa vaak dat privateers voor altijd zijn.

Jehoentelaar

Geen team is voor eeuwig. Iedereen komt en gaat: coureurs, teams, zelfs hele raceklassen. Maar dan heb ik nog wel een voorkeur.


Jehoentelaar

Nee, ben meer van brunette.

Perton


Jehoentelaar


Franky R.

Seizoen 2014 is al voorbij, seizoen 2015 moet nog beginnen...maar het gekronkel is al begonnen. ;D
http://www.gppits.net/nieuws/fia_blundert_met_homologatie/

Maikel0230

Dat zou inslaan als een bom als blijkt de FIA door haar eigen toedoen een unfreeze toelaat :D

...wedden dat er een paar in Brackley en Stuttgart zich deze ochten in hun cappuccino verslikt hebben ;D

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

Nu weet ik niet hoe het in dit specifieke geval is, maar in het verleden heeft Charlie Whiting wel vaker een technical derivative gestuurd om onduidelijkheden weg te nemen. Dus wellicht kan dat nu ook.

Then again, in 2007 had je Williams en Sauber (?) die eigenlijk hadden moeten worden gediskwalificeerd uit de Braziliaanse GP, maar omdat het reglement niet klopte alsnog vrijuit gingen. Maar goed ook, anders had dit forum het er waarschijnlijk nog over gehad hoe Hamilton dan kampioen was geworden.


Maar kan iemand me uitleggen wat precies het nut is van de eerste races met een 2014-motor rijden? Want voor dat ding geldt toch gewoon een engine freeze? Ik snap dat het op de lange termijn nut kan hebben wanneer een beter ontwikkelde versie van de 2015-motor komt, maar het lijkt mij dat dat niet opweegt tegen de nadelen van het rijden met de 2014-motor. Het lijkt mij namelijk toch iets anders dan doorrijden met een ontwikkelde versie van de oude auto, zoals Ferrari vroeger nog wel eens deed. Of heb ik het mis?

Kootje

je zegt het zelf al, het nut zit 'm erin dat men langer door kan werken aan de 2015 motor waardoor men nog beter voor de dag kan komen
echter zal men daar wel 'n aantal race4s voor op mopeten offeren, omdat de 2014 spec idd al gehomologeerd is
vraag is dus of dit voordeel opweegt tegen het nadeel, maar om dat met 100% zekerheid te weten zal men eerst die gok moeten nemen
een gok die ik persoonlijk wel zou durven nemen wanneer de ontwikkeling van de 2015 spec nog niet naar wens verloopt

0634

Volgend jaar YouTube kanaal. Maar geen racebeelden.

Perton

Dus Ecclestone wil niet gratis content weggeven, maar verwacht wel gratis gebruik te kunnen maken van de moeite die journalisten in hun interviews stoppen? Begrijp ik het nu verkeerd of loopt Ecclestone weer eens de clown uit te hangen?

Dit stukje dus op RaceXpress: Dat is dan in ieder geval duidelijk. Maar wat kunnen we daar dan wel zien? "Wat we momenteel via de app kunnen zien," antwoordt Pace, "is vooral de rijders achter de schermen, de interviews, dat soort extraatjes." Eccelstone vult aan: "Wat we moeten doen is wanneer jullie [de journalisten, red] iemand interviewen, dat allemaal opnemen en op YouTube zetten. Daar heeft niemand last van en het is interessant omdat het actueel is."

Overigens kletst Ecclestone uit zijn nek dat gratis content geen inkomsten genereert. De inkomsten zullen alleen vergeleken met de miljarden die de FOM jaarlijks binnenharkt net genoeg zijn om een keer een fooi bij het diner te kunnen betalen.

Miguel

Dat viel mij inderdaad ook op. Kan zijn dat die mogelijkheid voor het FOM al in de accreditatieovereenkomst is verwerkt. Hoe dan ook, vrij asociaal.
Peace out yo.

0634

Hij kletst niet uit zijn nek, hij heeft gewoon geen idee.