Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

Kootje

Zal wel niet mogen van Bernie. ;)

Sphinx

Dit gaat denk ik niet op voor de F1, hier worden vooral Rallys uit het ERC/WRC, WTCC en WRX gepost. WRX wordt wel eens op motors uitgezonden, ERC is van Eurosport evenals WTCC, dus dat verbaast me niet zo. Wat wel fijn is dat ook de WRC samenvattingen er weer staan.

Ik vond het altijd een uitkomst om het kanaal van JMLatvalaFan te volgen omdat ie alle WRC en ERC uitzendingen erop zette vanaf 2010. Echter, toen Red Bull de promotie van het WRC overnam, kwamen er heel veel takedowns en werd zijn kanaal geblokkeerd. Hij heeft er nog twee opgezet, maar die werden er uiteindelijk af gegooid. Schijnbaar heeft men bij de FIA gesnapt dat dit niet werkt en dat ze beter zelf een kanaal op kunnen zetten, want de promotie van Red Bull werpt tot op heden geen vruchten af (vooral weinig tv-coverage, korte programma's, slecht commentaar en veel gezeur omdat men de rally's niet in een SuperSpecial wil beslissen (wat IMO het hele concept rally overbodig zou hebben gemaakt)
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Maikel0230

De regels voor de superlicentie worden verstrengd, minimum leeftijd wordt 18 jaar maar het zal geen effect meer hebben om Max.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jehoentelaar

Plus je moet in het bezit zijn van een rijbewijs en je moet de sportieve (?) reglementen kennen.

0634

Je  moet ook twee jaar autosportervaring hebben.

Jozef

Nou, bij deze (nu ja, nog even wachten tot die ene zondag komend voorjaar in Melbourne) is Max Verstappen dus voor altijd de jongste F1-coureur ooit. Die kan hij dan al in zijn zak stoppen.

Sabai

Dat van een rijbewijs hebben vind ik echt onzin. Alsof dat iets toevoegt.

Perton

En wat als je op 1 maart je achttiende verjaardag viert? Dan heb je niet voor de eerste race je rijbewijs (of je moet zo'n tiendaagse snelcursus doen). Ik snap het nut er niet zo van. Blijkbaar is er gereageerd op de snelle opmars van Verstappen. Of dat terecht is of niet, heb ik eigenlijk geen mening over, maar ze zijn er op dat punt in doorgeschoten.

Naar ik begrepen heb, is het ook een voorwaarde dat je een bepaald minimumresultaat in je juniorklassen hebt behaald. Vind ik leuk, pleit ik ook een tijdje voor, maar nu ik er eens echt over nadenk vraag ik me af of dat echt zin gaat hebben. Want Chilton won ook gewoon races in de GP2 en zelfs Yuji Ide was gewoon een frontrunner in de Formule Nippon. Dus ik ben benieuwd hoe dat uit gaat pakken.

Jozef

Dat er een paar "false positives" zijn (coureurs die wel aardig reden in de juniorklassen en dan toch mislukten in de F1), betekent niet dat het globaal genomen geen vooruitgang kan betekenen.

Zou Ericsson F1 hebben gehaald met de nieuwe regels? Indien ja, dan voegt het weinig toe denk ik. Indien nee, dan is een gering positief effect toch al aangetoond.

0634

Ja. Hij is oud genoeg en heeft genoeg race-ervaring. Of hij zijn rijbewijs heeft weet ik niet, maar zal vast wel.

Perton

Citaat van: Jozef op 04 december 2014 - 00:02:02
Dat er een paar "false positives" zijn (coureurs die wel aardig reden in de juniorklassen en dan toch mislukten in de F1), betekent niet dat het globaal genomen geen vooruitgang kan betekenen.

Zou Ericsson F1 hebben gehaald met de nieuwe regels? Indien ja, dan voegt het weinig toe denk ik. Indien nee, dan is een gering positief effect toch al aangetoond.
Nuja ik ken de details natuurlijk niet van dat puntensysteem, maar hij is wel Formule 3-kampioen en won races in de GP2. Wel moet daarbij gezegd worden dat zijn hoogste klassering in de GP2 zesde was. Dus hij vermoedelijk niet. Maar uit mijn hoofd zou Ericsson van de afgelopen zeven jaar (sinds ik juniorklassen ook volg, van daarvoor durf ik geen uitspraken te doen) denk ik de enige coureur zijn die vermoedelijk niet aan de voorwaarden zou hebben voldaan. Ik zal daar vanmiddag wel even naar kijken als ik thuis ben van werk. Ik denk persoonlijk dat er vrij weinig false positives zijn. Voor de rest ben ik het wel met je eens dat het globaal genomen voor vooruitgang kan zorgen, maar zoals ik zei, details zijn nog niet bekend van dat puntensysteem, dus conclusies wil ik ook nog niet per se trekken.

0634

Geruchten over Audi steken de kop weer op. Domenicali zou een onderzoek naar de haalbaarheid van een F1 project aan het onderzoeken zijn.

Sabai

Zou goed voor de F1 zijn als ze erbij komen.

0634

Alleen kunnen VAC baas Piech en Bernie elkaars bloed wel drinken. Eén van de twee moet opstappen voordat een Audi of een ander VAG merk de F1 in zal komen. 

Jehoentelaar

Citaat van: Sabai op 04 december 2014 - 22:00:34
Zou goed voor de F1 zijn als ze erbij komen.
Net als Toyota, BMW en Honda.