Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

Kootje

Wat hij heeft beloofd? Nou ... dat dus, die ca 130 mln. Wat is hij niet nagekomen? Euh ... die ca 130 mln. En ja ... er is inderdaad het eea veranderd. Wat? Marussia is niet meer en Caterham over 'n paar weken idem dito. Oftewel: De hulpbehoevende teams zijn niet meer.

Tuesday

Citaat van: Kootje op 21 november 2014 - 16:35:22
Wat hij heeft beloofd? Nou ... dat dus, die ca 130 mln. Wat is hij niet nagekomen? Euh ... die ca 130 mln. En ja ... er is inderdaad het eea veranderd. Wat? Marussia is niet meer en Caterham over 'n paar weken idem dito. Oftewel: De hulpbehoevende teams zijn niet meer.
aan wie heeft hij exact die 130 miljoen beloofd en op welke termijn? en zo zijn er nog wel meer vragen die eerst wel ff gesteld mogen worden voor je iemand beschuldigd van het niet nakomen van zn belofte.

Kootje

#3287
Wanneer ik met 'n beschuldigende vinger wijs maak ik dus zelf wel uit hè, heb ik jouw toestemming niet voor nodig. Feit is dat hij die belofte gedaan heeft en er later op terug gekomen is. Wat dan de voorwaarden waren, of zijn beweegredenen, interesseert me allerminst. Daar ging het ook helemaal niet om, want wederom was dat niet waar ik op reageerde. Ik maakte allerminst 'n beschuldiging (dat maak jij er van) maar onderkende slechts Perton's post waarin hij stelde dat hij eerst A riep en vervolgens B. Misschien eerst eens kijken waar ik op reageer ipv direct "de aanval in te zetten"? ::)

Let op de aanhalingstekens bij m'n laatste woorden svp.

Tuesday

Citaat van: Kootje op 21 november 2014 - 17:24:16
Wanneer ik met 'n beschuldigende vinger wijs maak ik dus zelf wel uit hè, heb ik jouw toestemming niet voor nodig. Feit is dat hij die belofte gedaan heeft en er later op terug gekomen is. Wat dan de voorwaarden waren, of zijn beweegredenen, interesseert me allerminst. Daar ging het ook helemaal niet om, want wederom was dat niet waar ik op reageerde. Ik maakte allerminst 'n beschuldiging (dat maak jij er van) maar onderkende slechts Perton's post waarin hij stelde dat hij eerst A riep en vervolgens B. Misschien eerst eens kijken waar ik op reageer ipv direct "de aanval in te zetten"? ::)

Let op de aanhalingstekens bij m'n laatste woorden svp.
nou, ik vind dat zelf nogal belangrijk, maar goed. Daarnaast kan ik zelf geen eens wat terug vinden over die 130 miljoen en ik was eigenlijk wel benieuwd wat de context was en had stiekem wel gehoopt op een linkje.
En ja, ik weet waarop je reageerde, Perton zei dat Ecclestone in Sochi heel wat anders riep dan wat er in die quote van mij stond. Maar die quote van mij kwam ook uit Sochi ;)

Gonzalo

Wat gaat er nu zeker veranderen vanaf 2015 ?

- Stilstaande herstarts?
- Geen exotische neusdesigns meer?

- Nog dingen?

Jehoentelaar

Oh ja die herstarts. Hoe debiel ook, ik ben wel heel benieuwd hoe dat gaat verlopen. Al zou het wel grappig zijn als we een seizoen lang nauwelijks SC-situaties hebben.

robbert

die stilstaande herstarts, ik ben daar nog voorstander van. Wordt mss nog spectaculair om naar te kijken.

Jozef

Geen exotische neus valt ook wel mee, we krijgen nu allemaal neuzen à la Mercedes en Ferrari. ::)

BMW.WilliamsF1

Gaat dat definitief door dan die staande herstarts? Dacht dat ze die weer terug gedraaid hadden.

Jehoentelaar

Citaat van: Jozef op 24 november 2014 - 14:47:09
Geen exotische neus valt ook wel mee, we krijgen nu allemaal neuzen à la Mercedes en Ferrari. ::)
Ja ik ben ook niet per se voorstander van het verbieden van miereneters. Nu is het een van die spaarzame plekken op de auto waar de auto's onderling nog aardige verschillen tonen.

Franky R.

Citaat van: BMW.WilliamsF1 op 24 november 2014 - 14:59:12
Gaat dat definitief door dan die staande herstarts? Dacht dat ze die weer terug gedraaid hadden.


Ecclestone zou tegen zijn dacht ik...

Maikel0230

http://www.autosport.com/news/report.php/id/116932

Jean Todat gaat weer proberen werk te maken van een cost cap en ook een cap op wat de motorfabrikanten mogen aanrekenen. Ik denk echter dat hij geen schijn van kans maakt om eerlijk te zijn.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jozef

Het blijft een problematische evenwichtsoefening omdat de motorenleveranciers het gewoon leuker vinden om veel geld uit te geven om elkaar af te troeven. Een foute insteek, want juist met een budgetlimiet (i.c.m. technische vrijheid) kun je aan de wereld laten zien dat je engineering het beste van de wereld is. Een consument wil ook zoveel mogelijk waar voor zijn geld als hij een nieuwe auto gaat kopen.

Maikel0230

Een limiet aan wat ze kunnen doorrekenen is al veel waard denk ik, probleem is alleen dat dan de motorfabrikanten minder geneigd zullen zijn om aan meer dan 1 a 2 teams van motoren te voorzien...

Een budget cap, het klint zo mooi maar ik blijf erbij dat het gewoon niet te controleren valt, neem teams zoals Ferrari of McLaren die met zoveel verschillende structuren werken, of zelfs Caterham dat verschillende bedrijven had om aan hun te leveren.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Kootje

Citaat van: Maikel0230 op 25 november 2014 - 21:59:41
Een limiet aan wat ze kunnen doorrekenen is al veel waard denk ik, probleem is alleen dat dan de motorfabrikanten minder geneigd zullen zijn om aan meer dan 1 a 2 teams van motoren te voorzien...

Ik denk juist eerder andersom. Als je aan meer teams verkoopt haal je makkelijker de ontwikkelingskosten eruit dan wanneer je je beperkt tot 1 á 2 teams terwijl er 'n limiet op de verkoopsom zit.


CitaatEen budget cap, het klint zo mooi maar ik blijf erbij dat het gewoon niet te controleren valt, neem teams zoals Ferrari of McLaren die met zoveel verschillende structuren werken, of zelfs Caterham dat verschillende bedrijven had om aan hun te leveren.

Dat Resource Restriction Agreement was al niet te controleren, dus dat zal bij 'n budgetcap niet anders zijn inderdaad. Toch denk ik wel dat men die kant op moet om ook de kleintjes 'n kans te geven, want verdere kostenbesparing dmv het beperken van het aantal motoren ed zie ik niet zitten. Daarnaast ben ik fervent voorstander van het klantenchassis.