Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

Tuesday

Citaat van: Perton op 14 november 2014 - 21:23:53
Citaat van: Tuesday op 14 november 2014 - 20:28:04
welke sport doet wel wat op facebook/twitter etc?
Amerikaanse sporten. Los van hoe de rest van de wereld er tegen aan kijkt, binnen Amerika werkt dat wel als een tierelier. Behalve bij IndyCars dan, maar die hebben al jaren een identiteitscrisis. Maar goed, dat kan natuurlijk ook te maken hebben met het Amerikaanse publiek. Ik zou ook niet weten hoe de F1 die media zou moeten gebruiken. Ik denk wel dat dingen als on demand races kijken ipv live bijvoorbeeld zou kunnen helpen. Maar ja, Ecclestone denkt nog in ouderwetse zaken als exclusieve tv-rechten.
hoe gaat dat dan precies in Amerika? en t is makkelijk om Ecclestone ouderwets te noemen, maar volgens mij buit hij de rechten juist prima uit en heeft hij de sport juist commercieel zo groot gemaakt.

Breaktest

Citaat van: Jeroen op 14 november 2014 - 19:53:53
Wie heeft hij afgeperst dan?
In de jaren 80 waren er een aantal Europese circuits die met het idee flirtten om Champcar series te laten rijden, in haar hoogtijdagen een stevige concurrent van F1. Bernie dreigde deze circuits onmiddellijk van de F1 kalender te schoppen. Noem het hoe je wilt, machtsmisbruik, ik noem het afpersing. Een paar jaar geleden zijn er zelfs vragen in het Europees parlement gesteld over de monopolie-positie van het F1-circus. Daar is overigens weinig uitgekomen, ongetwijfeld door goed lobbywerk van de kant van CVC.   

Perton

#3227
Citaat van: Tuesday op 14 november 2014 - 22:24:05
Citaat van: Perton op 14 november 2014 - 21:23:53
Citaat van: Tuesday op 14 november 2014 - 20:28:04
welke sport doet wel wat op facebook/twitter etc?
Amerikaanse sporten. Los van hoe de rest van de wereld er tegen aan kijkt, binnen Amerika werkt dat wel als een tierelier. Behalve bij IndyCars dan, maar die hebben al jaren een identiteitscrisis. Maar goed, dat kan natuurlijk ook te maken hebben met het Amerikaanse publiek. Ik zou ook niet weten hoe de F1 die media zou moeten gebruiken. Ik denk wel dat dingen als on demand races kijken ipv live bijvoorbeeld zou kunnen helpen. Maar ja, Ecclestone denkt nog in ouderwetse zaken als exclusieve tv-rechten.
hoe gaat dat dan precies in Amerika? en t is makkelijk om Ecclestone ouderwets te noemen, maar volgens mij buit hij de rechten juist prima uit en heeft hij de sport juist commercieel zo groot gemaakt.
In Amerika promoten sporten bijvoorbeeld filmpjes enorm. NASCAR promoot bijvoorbeeld ook de filmpjes van vechtende coureurs. Nu kan je daar je eigen mening over hebben, maar het het helpt de populariteit wel flink.

En uiteraard heeft Ecclestone de sport zo groot gemaakt, maar komen er tegenwoordig ook veel nieuwe fans bij? Ik weet dat overigens niet. Maar ik denk wel dat de jongere generatie op een andere manier tv kijkt. Denk bijvoorbeeld aan Netflix of online streams. Dat Ecclestone het internet per definitie afwijst, dat vind ik wel degelijk ouderwets en vind ik ook niet 'makkelijk' geroepen. Leuk dat hij de sport groot heeft gemaakt, maar lukt het hem ook de sport groot te houden? Daar heb ik nog mijn vraagtekens bij.

-edit- overigens heb ik Ecclestone nergens ouderwets genoemd. Ik zei dat hij vast blijft houden aan ouderwetse ideeën. Dat zijn twee verschillende zaken.

Jehoentelaar

Citaat van: Tuesday op 14 november 2014 - 20:28:04
welke sport doet wel wat op facebook/twitter etc? Voetbal is vrij populair, maar toch vooral vanwege de tv. Het is triest dat geld zo belangrijk is geworden, maar Bernie is wat dat betreft wel eerlijk. Ik ben F1 fan, maar echt niet dankzij 1 of andere marketingstrategie... gewoon puur omdat het mij interesseert. Jonge aanwas blijft echt wel komen hoor, met of zonder twitter/facebook
Bijna alle professionele sportteams in vrijwel alle sporten doen aan social media. De populariteit ervan is bij ons (als in Europeanen) alleen een stuk lager dan in Amerika, waar je echt een hoop mist als je probeert zonder social media aan fans te komen.

0634

Jamaar alle raceteams doen toch ook gewoon aan social media?

Sabai

Citaat van: Jeroen op 15 november 2014 - 09:56:34
Jamaar alle raceteams doen toch ook gewoon aan social media?

Dat heeft opa Bernie nog niet door. Ook niet het gezamenlijke aantal volgers van de teams en coureurs wat in de miljoenen is.

0634

Nou ja, hij heeft dat misschien best door, maar hij richt zich op 70-jarigen. En tja, die twitteren niet zoveel.

Maar die zouden wel het grote geld hebben, en dat terwijl de pensioenen toch al een aantal jaren onder forse druk staan ;).

gloudiesaurus

Citaat van: Jeroen op 15 november 2014 - 11:33:55
Nou ja, hij heeft dat misschien best door, maar hij richt zich op 70-jarigen. En tja, die twitteren niet zoveel.

Maar die zouden wel het grote geld hebben, en dat terwijl de pensioenen toch al een aantal jaren onder forse druk staan ;).

Maar die 70-jarige zijn meestal ook op jongere leeftijd met Formule 1 in aanraking gekomen.
Als je de jeugd verliest komt die interesse voor Formule 1 nooit meer terug. Die kijken dan liever naar Real Madrid bijvoorbeeld...

En de Formule 1 kan heel veel winnen op internet. Waarom geen filmpjes op Youtube? (samenvatting bijv?)
Waarom geen online F1-races op Formula1.com? Desnoods met een abonnement.

En waarom geen prachtige Facebook-account voor de Formule 1?
Waarom geen Formule 1 op Netflix?

Het zijn allemaal zaken die enorm zouden helpen om de populariteit van de sport te vergroten. Maar goed Bernie ziet dit niet zitten.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Kootje

Tsja ... de jeugd heeft de toekomst, maar Bernie leeft in het verleden. Dat mixt niet.

robbert

Citaat van: gloudiesaurus op 15 november 2014 - 12:45:28
Citaat van: Jeroen op 15 november 2014 - 11:33:55
Nou ja, hij heeft dat misschien best door, maar hij richt zich op 70-jarigen. En tja, die twitteren niet zoveel.

Maar die zouden wel het grote geld hebben, en dat terwijl de pensioenen toch al een aantal jaren onder forse druk staan ;).

Maar die 70-jarige zijn meestal ook op jongere leeftijd met Formule 1 in aanraking gekomen.
Als je de jeugd verliest komt die interesse voor Formule 1 nooit meer terug. Die kijken dan liever naar Real Madrid bijvoorbeeld...

En de Formule 1 kan heel veel winnen op internet. Waarom geen filmpjes op Youtube? (samenvatting bijv?)
Waarom geen online F1-races op Formula1.com? Desnoods met een abonnement.

En waarom geen prachtige Facebook-account voor de Formule 1?
Waarom geen Formule 1 op Netflix?

Het zijn allemaal zaken die enorm zouden helpen om de populariteit van de sport te vergroten. Maar goed Bernie ziet dit niet zitten.

ja allemaal goed, maar dan liever gratis é. Dat zal nog meer populariteit meebrengen :)

gloudiesaurus

Klopt gratis is nog beter.
Ik vind nog steeds dat Formule 1 achter de decoder op de lange termijn ook niet goed is.

Ecclestone maakt de sport op de langere termijn helemaal kapot.
Probleem is dat hij nog steeds in de jaren '80 denkt, televisie en decoders...
Dat idee is door internet inmiddels achterhaalt. En Bernie ziet dat niet.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Breaktest

Citaat van: gloudiesaurus op 15 november 2014 - 13:33:23
Klopt gratis is nog beter.
Ik vind nog steeds dat Formule 1 achter de decoder op de lange termijn ook niet goed is.

Ecclestone maakt de sport op de langere termijn helemaal kapot.
Probleem is dat hij nog steeds in de jaren '80 denkt, televisie en decoders...
Dat idee is door internet inmiddels achterhaalt. En Bernie ziet dat niet.
Gloudie wat ben ik het weer eens. Het percentage mensen dat zich graag door Bernie laat leegschudden wordt steeds kleiner. Mede door internet doorziet  de jeugd van nu veel sneller fopspenen dan wij vroeger deden.

Jehoentelaar

Citaat van: Jeroen op 15 november 2014 - 09:56:34
Jamaar alle raceteams doen toch ook gewoon aan social media?
Dat de populariteit van social media in sport in Europa lager is dan in Amerika betekent ook niet dat het totaal niet toepasbaar is in Europa.

Tuesday

Citaat van: gloudiesaurus op 15 november 2014 - 13:33:23
Klopt gratis is nog beter.
Ik vind nog steeds dat Formule 1 achter de decoder op de lange termijn ook niet goed is.

Ecclestone maakt de sport op de langere termijn helemaal kapot.
Probleem is dat hij nog steeds in de jaren '80 denkt, televisie en decoders...
Dat idee is door internet inmiddels achterhaalt. En Bernie ziet dat niet.
f1 is ook gewoon via internet te bekijken. Tja, we zullen hier alles wel weer beter weten, maar kijk eens ff wat voor een gigantische omzet de F1 draait. En die omzet zorgt weer voor een enorme prijzenpot. We kunnen wel net gaan doen of die Bernie er niks van snapt, maar volgens mij begrijpt ie het juist uitstekend. Hij komt niet altijd even gelukkig over met zn uitspraken, maar als je naar de resultaten kijkt, doe ie het gewoon prima. Hij is degene die moet onderhandelen met mogelijke partners, hij moet keuzes maken. Je kunt de rechten nou eenmaal niet aan iedereen verkopen. Uiteindelijk is het aan de tv zenders om de mogelijkheden en kansen van het internet uit te buiten, niet zozeer aan Bernie.

Tuesday

Citaat van: Jehoentelaar op 15 november 2014 - 13:46:31
Citaat van: Jeroen op 15 november 2014 - 09:56:34
Jamaar alle raceteams doen toch ook gewoon aan social media?
Dat de populariteit van social media in sport in Europa lager is dan in Amerika betekent ook niet dat het totaal niet toepasbaar is in Europa.
dat zegt toch ook niemand? wat Jeroen zegt is dat F1 ook gewoon op facebook en twitter aanwezig is, bijna alle teams en rijders zijn daar actief. Wat dat betreft doet de F1 niet zoveel anders als die andere sporten.