Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

Jehoentelaar

Er is helemaal niks bekend over specificaties, dus waarom?

Kootje

Waren de huidige toppers in GP2 niet sowieso sneller dan het F1 achterveld? ??? In dat geval zullen de super-GP2's, die 'n krachtigere motor krijgen, zich kunnen meten met het F1 middenveld lijkt mij.

Franky R.

Citaat van: Kootje op 13 november 2014 - 16:27:40
Waren de huidige toppers in GP2 niet sowieso sneller dan het F1 achterveld? ??? In dat geval zullen de super-GP2's, die 'n krachtigere motor krijgen, zich kunnen meten met het F1 middenveld lijkt mij.


Dat denk ik ook. Op zich ben ik voor, want ik heb altijd al gezegd dat in het verleden de F2 ook meereed in een veld met F1's. En dat wannabee teambazen simpelweg een oude F1 of een 'manufacturer' konden kopen en racen.


Maar Kaltenborn heeft toch een paar punten waarover ik het eens ben. Nog los van het dreigement van Ferrari en Renault om de engine-freeze eenzijdig op te zeggen.


Jehoentelaar

Citaat van: Kootje op 13 november 2014 - 16:27:40
Waren de huidige toppers in GP2 niet sowieso sneller dan het F1 achterveld? ??? In dat geval zullen de super-GP2's, die 'n krachtigere motor krijgen, zich kunnen meten met het F1 middenveld lijkt mij.
In eerste instantie was het verschil minimaal, maar dat gat is gaandeweg wel iets gegroeid geloof ik. Blijft inderdaad staan dat ze qua prestaties prima samen kunnen, helemaal als de GP2-auto's opgevoerd worden.

Breaktest

Citaat van: Kootje op 13 november 2014 - 16:27:40
Waren de huidige toppers in GP2 niet sowieso sneller dan het F1 achterveld? ??? In dat geval zullen de super-GP2's, die 'n krachtigere motor krijgen, zich kunnen meten met het F1 middenveld lijkt mij.
Zo makkelijk gaat dat niet: de tank van een GP2-auto gaat maar 2/3 race-afstand mee. En omdat weer om te bouwen  moet de hele auto op de schop.

Kootje

Dat moet die sowieso om die sterkere motor in te bouwen, dus dat lijkt me geen onoverkomelijkheid. Maar goed, stel dat ze na ombouwing gewoon meekunnen in het achterveld met 'n uitschieter naar de middenmoot. Dan is dat toch 'n mooi alternatief voor het verlies van Caterham, Marussia en wellicht ook Sauber, Lotus etc., of niet soms?

Tuesday

om eerlijk te zijn vind ik het toch een raar idee dat er dan met 2 verschillende regelgevingen gewerkt gaat worden. Dan heb ik toch liever Caterham en Marussia die onder dezelfde regels meedoen. Bij nader inzien vind ik het een erg slecht idee.

Jehoentelaar

Ik weet ook niet of het de juiste weg is. In Le Mans zien we dat gaandeweg LMP1 vrijwel exclusief voor peperdure fabrikantenteams is en de rest met LMP2-reglementen rijdt. Op termijn zou je een situatie kunnen krijgen dat drie of vier teams in de F1 rijden en een stuk of tien in de kleine klasse.

Breaktest

Citaat van: Tuesday op 13 november 2014 - 17:45:01
om eerlijk te zijn vind ik het toch een raar idee dat er dan met 2 verschillende regelgevingen gewerkt gaat worden. Dan heb ik toch liever Caterham en Marussia die onder dezelfde regels meedoen. Bij nader inzien vind ik het een erg slecht idee.
Ja natuurlijk is het een slecht idee. Dit soort bijeen geveegde klassen zie je alleen tijdens beuter races op Zandvoort. Bijvoorbeeld waarom niet de specificaties zo opstellen dat ze vooraan dat de GP2 meute vooraan rijdt? Met andere woorden, wie de specificaties opstelt bepaalt eigenlijk al de startvolgorde. En dat enkel en alleen  omdat F1 de eigen problemen niet kan oplossen.
Als ik voor ben, is het vooral omdat het zo duidelijk aantoont wat een maf circus F1 is.   

Perton

Waarom focust iedereen zich zo op de term GP2? Dat is nooit gezegd dat het GP2-auto's zullen zijn. Alleen dat het om het idee van zulke auto's gaat met een F1-motor erin. Dus dat verhaal van Breaktest dat een tank maar 2/3 race-afstand meegaat of Sabai dat de Super GP2 langzamer zal zijn, waar komen die opmerkingen vandaan?

De enige reden waarom we het Super GP2 noemen is omdat Bob Fernley die term voor het gemak even heeft gebruikt. Als hij het Super IndyCar had genoemd of B Formula 1, dan was het prima geweest ofzo?

Franky R.

Citaat van: Perton op 13 november 2014 - 22:58:14
Waarom focust iedereen zich zo op de term GP2? Dat is nooit gezegd dat het GP2-auto's zullen zijn. Alleen dat het om het idee van zulke auto's gaat met een F1-motor erin. Dus dat verhaal van Breaktest dat een tank maar 2/3 race-afstand meegaat of Sabai dat de Super GP2 langzamer zal zijn, waar komen die opmerkingen vandaan?

De enige reden waarom we het Super GP2 noemen is omdat Bob Fernley die term voor het gemak even heeft gebruikt. Als hij het Super IndyCar had genoemd of B Formula 1, dan was het prima geweest ofzo?


De GP2 is gelieerd aan de F1, toch? Sowieso heeft een GP2 meer downforce en als ze dan een krachtigere motor in stoppen.


Verder is het IMHO een kwestie van logisch nadenken. Als ik de opdracht van Bernie zou moeten uitvoeren, zou ik inderdaad uitgaan van een GP2-auto omdat dat de goedkoopste wijze is. De auto bestaat al en heeft al veel data.

Breaktest

En wat gebeurt er dan met de echte GP2?  Het klinkt als een soort uitholling van die klasse. Ik denk niet dat veel GP2-teams op twee paarden tegelijk kunnen gokken.

Matthijs

De uitholling van de GP2 is al jaren geleden begonnen. Het businessmodel van de GP2 werkt niet en de kampioen stroomt tegenwoordig ook niet meer door naar de F1. Ik zeg niet dat het idee van een Super GP2 ideaal is, maar de GP2 moet sowieso worden aangepakt.

gloudiesaurus

http://www.gppits.net/nieuws/ecclestone_geen_interesse_in_jonge_fan/

Ecclestone snapt het niet meer! De jonge fans zijn juist de toekomst van de sport. Zo raakte ik al op 10-jarige leeftijd geïnteresseerd in Formule 1 en ben ik dat nu nog. Zonder jonge fans zullen de kijkcijfers op de langere termijn nog verder dalen.

Jonge fans gaan nu naar voetbal kijken en zullen nooit meer naar de Formule 1 gaan kijken...

Ecclestone denkt alleen aan de korte termijn winst en het geld.

En Facebook en Twitter niet snappen... de beste man wordt oud.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Breaktest

Citaat van: gloudiesaurus op 14 november 2014 - 13:27:45
http://www.gppits.net/nieuws/ecclestone_geen_interesse_in_jonge_fan/

Ecclestone snapt het niet meer! De jonge fans zijn juist de toekomst van de sport. Zo raakte ik al op 10-jarige leeftijd geïnteresseerd in Formule 1 en ben ik dat nu nog. Zonder jonge fans zullen de kijkcijfers op de langere termijn nog verder dalen.

Jonge fans gaan nu naar voetbal kijken en zullen nooit meer naar de Formule 1 gaan kijken...

Ecclestone denkt alleen aan de korte termijn winst en het geld.

En Facebook en Twitter niet snappen... de beste man wordt oud.
Helemaal eens + hij hoort in het gevang.