Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

Figge

Citaat van: Matthijs op 30 september 2014 - 13:07:57
Citaat van: Figge op 30 september 2014 - 13:05:09
Citaat van: SDG op 30 september 2014 - 13:01:49
Vraag is ook of de teams het zelf überhaupt nog zien zitten om hun rijders in een andere klasse te laten rijden, met het gevaar dat ze zich blesseren en hun hele Formule 1-schema daardoor op de helling komt te staan. Iedereen herinnert zich nog wel wat er destijds met Robert Kubica gebeurd is, nietwaar?

Heel cru, maar wie heeft daar nu echt de nadelige gevolgen van ondervonden? Kubica zelf of het team? Het team heeft destijds iig heel veel publiciteit gehad.
Publiciteit wel ja, maar geen coureur van het kaliber Kubica.
Edit: op termijn wel, namelijk Raikkonen.

Precies, later heeft dit teamgewoon gewonnen. En Kubica's F1 carriere was gewoon voorbij. Risico ligt dus vooral bij de rijder en niet bij het team. De clausules om alleen voor een F1 team te rijden komen voort uit de commerciële expansie van F1 en absurde salarissen van de rijders. Het is een soort risicoverzekering van de teams.

Jozef

Citaat van: Perton op 30 september 2014 - 11:54:43
Men denkt in problemen omdat die er in een realistische wereld nou eenmaal zijn. De FIA (en FOM) denken al jaren niet in zulke mogelijkheden, dus het is wat naïef om in dergelijke discussies ook alleen maar van die mogelijkheden uit te gaan. Natuurlijk kunnen wij als fan wel over die mogelijkheden discussiëren, en ik zie ook genoeg voordelen aan die mogelijkheden, maar het is een illusie om te denken dat de FIA daar binnen X jaar ook zo over zal gaan denken.

Waarom hebben we deze discussie eigenlijk? Het staat rijders toch al vrij om in andere competities deel te nemen? Het zijn waarschijnlijk de teams die het niet toelaten, die willen niet dat hun coureurs geblesseerd raken omdat ze een andere stomme race aan het rijden waren. FIA en FOM hebben er niks mee te maken.

Perton

O nee, omdat het eerder in de discussie ging over kalenders op elkaar afstemmen. Daar ging ik nog even op door, vandaar dat ik de FIA noemde.

Maar het staat de coureurs inderdaad redelijk vrij om dit te doen (al vraag ik me af of dat sinds Kubica nog steeds zo is), maar er is blijkbaar een reden dat ze het niet doen. En dan kom ik bij wat ik al eerder zei: singleseatercoureurs zijn niet per se ook topcoureurs in andere klassen, dus waarom zouden ze het doen?

Figge

Citaat van: Perton op 30 september 2014 - 13:55:57
O nee, omdat het eerder in de discussie ging over kalenders op elkaar afstemmen. Daar ging ik nog even op door, vandaar dat ik de FIA noemde.

Maar het staat de coureurs inderdaad redelijk vrij om dit te doen (al vraag ik me af of dat sinds Kubica nog steeds zo is), maar er is blijkbaar een reden dat ze het niet doen. En dan kom ik bij wat ik al eerder zei: singleseatercoureurs zijn niet per se ook topcoureurs in andere klassen, dus waarom zouden ze het doen?

Because it is cool :D
Gewoon een soort cool en uncool board voor coureurs introduceren :P

Perton

Tsja ik vind in Le Mans racen ook cool, maar toch doe ik het niet omdat ik in die periode altijd tentamens heb. Soms moet je prioriteiten stellen.

Figge

Citaat van: Perton op 30 september 2014 - 13:58:22
Tsja ik vind in Le Mans racen ook cool, maar toch doe ik het niet omdat ik in die periode altijd tentamens heb. Soms moet je prioriteiten stellen.

Ooit ben je daar uit gegroeid Perton. Kun je eindelijk naar Le Mans, want dat is wel makkelijker planbaar met een scriptie.

Perton

Ik weet zo even niet in welk topic dit het beste kan, maar Alex Wurz is de nieuwe GPDA-voorzitter. En dat vind ik eigenlijk wel frappant. Niet dat ik iets tegen die jongen heb, maar dat lijkt dus aan te geven dat er geen enkele huidige coureur geïnteresseerd is in het leiden van dat clubje, en dan vraag ik me af waar het bestaansrecht van dat clubje ligt? Nu kan dat natuurlijk met een voorzitter als Wurz, maar ik zou als FIA wel iets hebben van: Yolo, waarom moet ik naar jullie luisteren als niemand van jullie het blijkbaar zo serieus neemt om zelf in te stappen als voorzitter?

Then again, Wurz werkt voor de FIA, misschien dat hij nu juist voorzitter is om bruggen te slaan, dat kan ook.

Figge

Volgens mij heeft de GPDA niet zo veel toegevoegde waarde meer. In de 90's werd deze vanwege veiligsrisico's opgericht/nieuwe leven ingeblazen. Tegenwoordig is alles op dat vlak al heel goed geregeld en zijn die onderwerpen niet heel relevant meer. Volgens mij waren er ook al veel rijders geen lid meer van de GPDA. Het is geloof ik niet zo dat omdat je F1 rijder bent, je automatisch lid bent van de GPDA.
Misschien probeert de FIA olv Wurz de GPDA juist weer actievere rol te geven.

Perton

Klopt. Ik denk dat Raikkonen wel het belangrijkste niet-lid is, en volgens mij waren jongens als Bottas enzo, van die jonge gasten dus, ook niet lid.

BMW.WilliamsF1

Voorheen was Webber daar de voorzitter van. Wurz volgt De la Rosa op, ook niet bepaald een actieve F1 coureur ;)
Ik zou ook niet echt weten wat de GPDA vandaag de dag nog in te brengen heeft in de wondere wereld van de F1 :D

Perton

"We vinden die kerbstone te hoog", maarja dat kan ook in de rijdersbriefings met Charlie Whiting. Voor de rest zie ik er ook het nut niet van. Je had toen een paar jaar terug dat die kosten van de superlicentie in een keer flink omhoog gingen, toen had de GPDA daadwerkelijk kunnen staken, maar daar zijn ze uiteindelijk te laf voor om echt door te zetten - en dat weten ze bij de FIA ook wel.


0634

Goed onderbouwde mening Franky. Je hebt er weer een hoop tijd in gestoken. Goed om te zien dat dat nog steeds gebeurd.

Maar zoals je misschien wel weet, ben ik het op een aantal onderdelen niet met je eens. Ik vind de sport ook helemaal niet ziek. Dat houdt niet in dat er niets moet veranderen, zeker niet, maar ziek... nee.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 29 oktober 2014 - 17:43:13
Goed onderbouwde mening Franky. Je hebt er weer een hoop tijd in gestoken. Goed om te zien dat dat nog steeds gebeurd.

Maar zoals je misschien wel weet, ben ik het op een aantal onderdelen niet met je eens. Ik vind de sport ook helemaal niet ziek. Dat houdt niet in dat er niets moet veranderen, zeker niet, maar ziek... nee.


Dank je wel, Jeroen. En verder...ik vind het vooral een gevaarlijke ontwikkeling dat privé-teams moeten afhaken, terwijl de sport voor hen wél een core-business is. In tegenstelling tot Red Bull of Mercedes.




0634

Daarom ben ik ook wel voor een budgetcap hoor. Dus het is niet zo dat ik het nergens met je eens ben. Alleen, als je meent dat de sport ´ziek´ is, dan ga ik ervanuit dat je meent dat F1 in al zijn gelederen momenteel sucks. En daar ben ik het niet mee eens. Ik vind hetn og altijd een prachtige sport met heel erg veel geweldige dingen, ook dit jaar weer, en daarom zal ik het nooit ziek noemen.