Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

Tuesday

Citaat van: Perton op 24 september 2014 - 10:41:28
Da's een erg interessante gedachte. Misschien zou er dan toch een regel moeten komen dat bij het tweede vergrijp er wél een drive through-penalty komt.
of de straf verdubbelen. 5 seconden is wel erg weinig. Ik ga ervan uit dat ze dat bij STR ook dachten afgelopen zondag en daarom bewust voor de straf hebben gekozen ipv het teruggeven van positie. Maar goed, misschien moeten ze het juist daarom ook wel zo laten, t is op zich wel een leuk nieuw tactisch element. Maar dan heb je kans dat het uit de hand gaat lopen en dat coureurs bv volledige chicanes gaan afsnijden.

Perton

Eigenlijk is de oplossing niet eens zo moeilijk. Ongeoorloofd een positie gewonnen en niet teruggegeven? Dan gewoon drive through-penalty en geen vijf seconden straffen. En de verantwoordelijkheid ook bij de teams leggen. "O we wisten niet dat deze inhaalactie niet geoorloofd was." Tsja, pech, dan had je het maar na moeten vragen bij de wedstrijdleiding.

Tuesday

Citaat van: Perton op 24 september 2014 - 11:22:59
Eigenlijk is de oplossing niet eens zo moeilijk. Ongeoorloofd een positie gewonnen en niet teruggegeven? Dan gewoon drive through-penalty en geen vijf seconden straffen. En de verantwoordelijkheid ook bij de teams leggen. "O we wisten niet dat deze inhaalactie niet geoorloofd was." Tsja, pech, dan had je het maar na moeten vragen bij de wedstrijdleiding.
zo was het de afgelopen jaren idd ook. Aangezien je idd altijd eerst nog de mogelijkheid hebt om de positie terug te geven vind dat de straf best wat hoger mag.

Franky R.

Citaat van: Tuesday op 24 september 2014 - 11:40:08
Citaat van: Perton op 24 september 2014 - 11:22:59
Eigenlijk is de oplossing niet eens zo moeilijk. Ongeoorloofd een positie gewonnen en niet teruggegeven? Dan gewoon drive through-penalty en geen vijf seconden straffen. En de verantwoordelijkheid ook bij de teams leggen. "O we wisten niet dat deze inhaalactie niet geoorloofd was." Tsja, pech, dan had je het maar na moeten vragen bij de wedstrijdleiding.
zo was het de afgelopen jaren idd ook. Aangezien je idd altijd eerst nog de mogelijkheid hebt om de positie terug te geven vind dat de straf best wat hoger mag.


Waarna er zich weer iets voor valt, waardoor men de straf te zwaar vond. Dat is namelijk de reden geweest voor de invoering van de 5 sec. penalty... 8)

Perton

Ja, maar die kleine straf kan nog voor tig andere vergrijpen worden uitgedeeld. Het punt van een straf uitdelen is nou eenmaal het voordeel uit je vergrijp teniet doen. Dat is in het geval van Vergne niet gebeurd, dan blijkt dus dat de strafmaat niet klopt. In de plannen van mij en Tuesday is er slechts één vergrijp dat weer teruggaat naar een drive through-penalty: namelijk iemand ongeoorloofd halen en de positie niet teruggeven. Geef je de positie wel terug, is er niks aan de hand.

Soms heb je de verandering nodig om te beseffen dat de oude situatie eigenlijk zo slecht nog niet was, en ik denk dat dat nu is gebeurd.

Figge

Citaat van: Perton op 17 september 2014 - 15:44:52
Citaat van: Figge op 17 september 2014 - 12:48:39
Citaat van: Perton op 13 september 2014 - 11:05:38
Toont wat mij betreft vooral aan dat elke discipline zijn eigen kwaliteiten vraagt en het fabeltje dat Formule 1-coureurs de beste coureurs van de wereld zouden zijn enigszins onzin is. De beste single seaters-coureurs, dat wel, maar meer niet.

Precies en zo hoort het volgens mij niet te zijn. Voor mij mogen F1 rijders wel een status aparte hebben. Dat is ook goed voor F1. Als de F1 die status verliest (als dat al niet is gebeurt) verliest het ook een beetje de aantrekkingskracht.
En hoe wil je dat bereiken? Door F1-coureurs ook jaarlijks 4 enduranceraces te rijden zodat ze daar ook goed in worden?

Ja waarom niet :) Ik zou graag wat F1 mannen aan de start van de Le Mans zien. Of Bathurst, of de Indy 500. En ja dat gewoon tijdens het lopende F1 kampioenschap. Er valt erg wel iets te bedenken dat dit mogelijk is.

Figge

Citaat van: Jozef op 12 september 2014 - 02:36:46
Citaat van: Figge op 11 september 2014 - 19:49:35Dat is oa wat ik bedoel. Fysiek is F1 niet heel zwaar meer. Dat heeft mogelijk ook te maken met het feit dat F1's tegenwoordig underpowered zijn. Ze hebben relatief weinig vermogen tov beschikbare grip. Das was 10 jaar terug met de V10's anders.
Door alle elektronica rijden deze turbo auto's als gewone V-blokken. Maar dan met ogenschijnlijk minder power in de bochten, wat op de rechte stukken weer wordt gecompenseerd en dat met minder effectieve Aero regels. Ik vind dat jammer. Dat het veld dicht op elkaar zit vindt ik leuk hoor. Maar als ik een jongen van 16 tijdens interviews zie zeggen dat een F1 lichter stuurt als een F3, dan gaan mijn wenkbrauwen toch wel ietsje omhoog.

Hier kan ik het niet mee eens zijn, je zegt dat ze makkelijker te rijden zijn vanwege weinig vermogen vs. grip (downforce) maar wel snel op het rechte stuk vanwege veel vermogen vs. weerstand (downforce). ???

Dit seizoen breken ze net langs alle kanten uit omdat ze veel koppel genereren bij lage toerentallen terwijl de aerodynamische grip drastisch is teruggeschroefd. Dit uiteraard in vergelijking met het V8-tijdperk maar ook in V10-tijden zag ik de auto's niet zo nerveus doen als dit seizoen.

Dat hun topsnelheid hoger is dan die van V8's ondanks een lager piekvermogen, komt omdat ze inderdaad minder downforce (dus minder weerstand) hebben maar ook omdat de nieuwe power units veel vermogen beschikbaar hebben over een bredere toerenrange.

Conclusie, ik denk dat de huidige power units het rijden juist weer moeilijker hebben gemaakt dan vorig jaar.

Ik heb absoluut niet de indruk dat deze turboblokken het rijden moeilijker maken. Volgens mij is alles zo elektronisch gereguleerd, dat ze dezelfde drive hebben als de V blokken. Ik weet niet waar jij ze allemaal ziet uitbreken, maar het valt mij juist op dat het bijna niet gebeurd. Ja natuurlijk is er hier een daar wel eens een momentje, maar dat was er voor de turbo ook. Volgens mij is dan de bochtensnelheid dus lager en daarmee ook de inspanning voor de rijder. Ik zou gewoon graag zien dat de rijders duidelijk afgemat uit hun auto stappen na afloop. Dat ze fouten maken. Lijkt mij heerlijk. Rijders fouten. Te lang niet gezien bij de heren die naar t podium kunnen.

0634

In Monza had Rosberg twee rijdersfouten en ging naar het podium. Drie weken terug is niet echt lang.

Arthur

Citaat van: Jeroen op 25 september 2014 - 21:53:49
In Monza had Rosberg twee rijdersfouten en ging naar het podium. Drie weken terug is niet echt lang.

Rijdersfouten......? Twee keer te laat op de rem gedrukt...  ;D
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Dat lijkt mij een rijdersfout.

Perton

Citaat van: Figge op 25 september 2014 - 21:36:41
Citaat van: Perton op 17 september 2014 - 15:44:52
Citaat van: Figge op 17 september 2014 - 12:48:39
Citaat van: Perton op 13 september 2014 - 11:05:38
Toont wat mij betreft vooral aan dat elke discipline zijn eigen kwaliteiten vraagt en het fabeltje dat Formule 1-coureurs de beste coureurs van de wereld zouden zijn enigszins onzin is. De beste single seaters-coureurs, dat wel, maar meer niet.

Precies en zo hoort het volgens mij niet te zijn. Voor mij mogen F1 rijders wel een status aparte hebben. Dat is ook goed voor F1. Als de F1 die status verliest (als dat al niet is gebeurt) verliest het ook een beetje de aantrekkingskracht.
En hoe wil je dat bereiken? Door F1-coureurs ook jaarlijks 4 enduranceraces te rijden zodat ze daar ook goed in worden?

Ja waarom niet :) Ik zou graag wat F1 mannen aan de start van de Le Mans zien. Of Bathurst, of de Indy 500. En ja dat gewoon tijdens het lopende F1 kampioenschap. Er valt erg wel iets te bedenken dat dit mogelijk is.
Tsja, dat wil ik ook wel ;)

0634

Ik niet, maar het lijkt me bovendien vrij onmogelijk.

SDG

Citaat van: Figge op 25 september 2014 - 21:36:41
Ja waarom niet :) Ik zou graag wat F1 mannen aan de start van de Le Mans zien. Of Bathurst, of de Indy 500. En ja dat gewoon tijdens het lopende F1 kampioenschap. Er valt erg wel iets te bedenken dat dit mogelijk is.

Dat hebben we een paar jaar terug eens meegemaakt in de V8's. Het betrof uiteraard wel 'slechts' Vitantonio Liuzzi...  :P

Jehoentelaar

Mits de kalenders een beetje op elkaar worden afgestemd is er veel mogelijk.

0634

En waarom zouden ze dat doen? Zowel de teams, de FIA als Bernie heeft daar geen enkel belang bij. En dat zal ook gelden voor de Le Mans mensen.