Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

0634

Dat dus. Vooral Kimi die ging rallyen... dat is echt compleet anders.

Figge

Citaat van: Perton op 13 september 2014 - 11:05:38
Toont wat mij betreft vooral aan dat elke discipline zijn eigen kwaliteiten vraagt en het fabeltje dat Formule 1-coureurs de beste coureurs van de wereld zouden zijn enigszins onzin is. De beste single seaters-coureurs, dat wel, maar meer niet.

Precies en zo hoort het volgens mij niet te zijn. Voor mij mogen F1 rijders wel een status aparte hebben. Dat is ook goed voor F1. Als de F1 die status verliest (als dat al niet is gebeurt) verliest het ook een beetje de aantrekkingskracht.

Jehoentelaar

Waarom? Het is eigenlijk altijd al zo geweest. Een paar decennia terug had je ook waanzinnige touringcarklassen en enduranceraces. Alleen heeft Formule 1 een bepaalde commerciële sprong gemaakt die andere klassen niet maakten. F1-coureurs werden internationale helden, waar winnaars van andere prestigieuze prijzen minder in de spotlight stonden. Waar op zich verder weinig mis mee is.

Figge

Citaat van: Jehoentelaar op 17 september 2014 - 12:57:49
Waarom? Het is eigenlijk altijd al zo geweest. Een paar decennia terug had je ook waanzinnige touringcarklassen en enduranceraces. Alleen heeft Formule 1 een bepaalde commerciële sprong gemaakt die andere klassen niet maakten. F1-coureurs werden internationale helden, waar winnaars van andere prestigieuze prijzen minder in de spotlight stonden. Waar op zich verder weinig mis mee is.

Daar is ook niks mee. In tegendeel F1 kan commercieel wel eens zijn hand overspelen als zij hun verdienmodel niet eens drastisch aanpassen.

Perton

Citaat van: Figge op 17 september 2014 - 12:48:39
Citaat van: Perton op 13 september 2014 - 11:05:38
Toont wat mij betreft vooral aan dat elke discipline zijn eigen kwaliteiten vraagt en het fabeltje dat Formule 1-coureurs de beste coureurs van de wereld zouden zijn enigszins onzin is. De beste single seaters-coureurs, dat wel, maar meer niet.

Precies en zo hoort het volgens mij niet te zijn. Voor mij mogen F1 rijders wel een status aparte hebben. Dat is ook goed voor F1. Als de F1 die status verliest (als dat al niet is gebeurt) verliest het ook een beetje de aantrekkingskracht.
En hoe wil je dat bereiken? Door F1-coureurs ook jaarlijks 4 enduranceraces te rijden zodat ze daar ook goed in worden?

Franky R.

Niki Lauda zei ooit het volgende:


Je hebt autocoureurs en Formule 1-coureurs. Een autocoureur kan F1 rijden, maar een F1-coureur is niet per sé een autocoureur. ;)


Breaktest

#3097
Citaat van: Franky R. op 18 september 2014 - 16:42:33
Niki Lauda zei ooit het volgende:


Je hebt autocoureurs en Formule 1-coureurs. Een autocoureur kan F1 rijden, maar een F1-coureur is niet per sé een autocoureur. ;)
En dan heb je ook gebroed uit een ander tijdperk: motorrijders die F1 coureur worden...

Breaktest

Citaat van: Tuesday op 19 september 2014 - 09:57:19
Goed nieuws (als het idd klopt)

http://f1today.net/nl/nieuws/formule-1-zegt-dubbele-punten-waarschijnlijk-vaarwel-na-2014
Ecclestone wordt wel vaker voor gek versleten. Zijn voorkeur om 3 auto's per team toe te staan krijgt ook al weinig handen op elkaar. Ik vermoed dat zijn motief terug te voeren is op bezorgdheid het startveld niet meer op een ander manier vol te krijgen. Als godsgeschenk Team Haas komende jaren ook achteraan bungelt, weet je helemaal zeker dat je voor zeer lange tijd geen vers bloed voor F1 kunt krijgen. Dan mag je wel miljarden op de bank hebben, 't is toch een beetje het faillissement van Ecclestone.

0634

Goh, dat is wel heel erg op de zaken vooruit lopen zeg.

Breaktest

Citaat van: Jeroen op 22 september 2014 - 06:11:31
Goh, dat is wel heel erg op de zaken vooruit lopen zeg.
Beetje wel, ja.

Breaktest

Het eerste commentaar op het verbod op pit-instructies is binnen. Christian Horner: "Als het gaat over het managen van de aandrijflijn is het voor de betrouwbaarheid en veiligheid belangrijk om contact met de rijder te houden." Krokodillentranen als je het mij vraagt. Volgens mij blijft: "Zet de auto aan de kant" best toegestaan.

Breaktest

Citaat van: Breaktest op 23 september 2014 - 15:44:18
Het eerste commentaar op het verbod op pit-instructies is binnen. Christian Horner: "Als het gaat over het managen van de aandrijflijn is het voor de betrouwbaarheid en veiligheid belangrijk om contact met de rijder te houden." Krokodillentranen als je het mij vraagt. Volgens mij blijft: "Zet de auto aan de kant" best toegestaan.
Oeps. verkeerde topic.

Tuesday

ik weet niet of dit het goede topic is, maar na dat JEV afgelopen zondag met 2 tijdstraffen gewoon 6e kon worden vraag ik me af of coureurs die klem zitten achter een andere auto niet beter op illegale wijze in kunnen halen dan rondenlang klemzitten achter een langzamere auto? In zo n geval zijn die 5 seconden straf natuurlijk snel terug te     verdienen. Kortom, is 5 seconden niet veels te weinig? vorig jaar was het nog een drive through en dat kost toch snel 20-25 seconden.

Perton

Da's een erg interessante gedachte. Misschien zou er dan toch een regel moeten komen dat bij het tweede vergrijp er wél een drive through-penalty komt.