Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

Figge

Citaat van: SDG op 09 september 2014 - 13:20:18
Citaat van: Figge op 09 september 2014 - 12:54:06
Ik zou daar best voor zijn hoor. Het is jammer dat cosworth er nu niet meer bij is. Dat komt omdat iedereen verplicht is om de nieuwe techniek te gebruiken. Maar een "standaard" motor en chassis is lijkt mij geen slechte optie. Omdat het daarmee betaal blijft. Teams als Marussia en Caterham zijn immers toch naar F1 gekomen met het vooruitzicht dat motoren van cosworth 5 miljoen zouden kosten. Even los van het feit dat Caterham met zn grootheidswaanzin na 1 jaar overstapte op te dure Renaultblokken, verandert diezelfde FIA 3 jaar later doodleuk de regels en rijden ze allemaal met een 1,6 turbo. Gevolg voor een Marussia is dat zij ineens geen 5 miljoen kwijt zijn aan motoren, maar direct is van 25 miljoen oid, omdat ze anders geen reglementaire auto hebben. Dat is dus dom van de regelgevers. Vul zo'n financieel gat maar eens in. Kortom oudere techniek gewoon toegestaan houden. Nou en, dat er dan meerdere configs rondrijden op de baan. Ik vind dat juist mooi.

Daar is wel iets voor te vinden. En er is bovendien al een soort van precedent, want in 2006 mocht Toro Rosso ook nog met de oude motoren blijven rondrijden.

Hahahaha, als ik de regels zou mogen schrijven, zou er het nodige veranderen. De technische reglementen, de wedstrijd reglementen, de planning van het GP weekend. Erg veel. 1 ding weet ik wel, het zou goedkoper worden, en de auto's sneller, of wel moeilijker om te besturen. Het schijnt dat het tegen makkelijker is ooit, lees ik wel eens. Tijd om daar weer eens verandering in te brengen.

Matthijs

Tja, een f1-auto zal wel veel makkelijk te besturen zijn dan vroeger, maar om er echt heel hard mee te gaan is toch erg moeilijk, vraag maar aan Chilton en Ericsson.

Perton

Niet als je talent hebt, vraag maar aan Bottas, Kvyat en hopelijk Verstappen. Talentlozen als Chilton en Ericsson zullen nooit écht snel zijn, hoe makkelijk of moeilijk bestuurbaar een auto ook is.

Matthijs

Dus zeg je precies hetzelfde als ik bedoel: een F1-auto is makkelijker te besturen dan vroeger, maar om er echt hard mee te gaan zul je wel degelijk talent moeten hebben (dus vind ik het niet heel erg dat auto's makkelijker te besturen zijn). De karts waar Verstappen vorig jaar mee reed waren ook makkelijk te besturen, maar niemand van ons zou ook maar in de buurt komen van de tijden van Verstappen.

Figge

Ik zeg ook niet dat het erg vind dat ze tegenwoordig makkelijker te besturen zijn. Ik wil er alleen mee aangeven dat het hebben van talent meer doorslaggevend moet zijn. Ook al zijn een Chilton en Ericsson niet zo getalenteerd als je van een F1 rijder mag verwachten, ze rijden niet rondjes die seconden langzamer zijn dan die van hun directe concurrenten. En dat mag van mij wel zo zijn.

Matthijs

Citaat van: Figge op 10 september 2014 - 09:17:28
Ik zeg ook niet dat het erg vind dat ze tegenwoordig makkelijker te besturen zijn. Ik wil er alleen mee aangeven dat het hebben van talent meer doorslaggevend moet zijn. Ook al zijn een Chilton en Ericsson niet zo getalenteerd als je van een F1 rijder mag verwachten, ze rijden niet rondjes die seconden langzamer zijn dan die van hun directe concurrenten. En dat mag van mij wel zo zijn.
Ik zit daar een beetje dubbel in. Aan de ene kant geef ik je groot gelijk, maar aan de andere kant worden de races er niet beter door. 'Vroeger' toen de auto's nog moeilijk te besturen waren, zat het veld lang niet zo dicht bij elkaar als nu. Een pole met een seconde voorsprong kwam vaak voor, net als dat de nummer 3 van de race op een ronde gezet was. Heel knap, maar wel 'saai'.

Figge

Citaat van: Matthijs op 10 september 2014 - 09:25:33
Citaat van: Figge op 10 september 2014 - 09:17:28
Ik zeg ook niet dat het erg vind dat ze tegenwoordig makkelijker te besturen zijn. Ik wil er alleen mee aangeven dat het hebben van talent meer doorslaggevend moet zijn. Ook al zijn een Chilton en Ericsson niet zo getalenteerd als je van een F1 rijder mag verwachten, ze rijden niet rondjes die seconden langzamer zijn dan die van hun directe concurrenten. En dat mag van mij wel zo zijn.
Ik zit daar een beetje dubbel in. Aan de ene kant geef ik je groot gelijk, maar aan de andere kant worden de races er niet beter door. 'Vroeger' toen de auto's nog moeilijk te besturen waren, zat het veld lang niet zo dicht bij elkaar als nu. Een pole met een seconde voorsprong kwam vaak voor, net als dat de nummer 3 van de race op een ronde gezet was. Heel knap, maar wel 'saai'.

Dat heeft meer te maken de technische reglementen, waarbij een superieure auto tot stand is gekomen. Daar zou je een stokje voor moeten steken. Praktijken als de Schumacher dominatie of McLaren in 88 en Williams in 92 moet niemand willen idd. Maar dat is met technische regelgeving onder controle te houden.

Matthijs

Citaat van: Figge op 10 september 2014 - 09:31:21
Citaat van: Matthijs op 10 september 2014 - 09:25:33
Citaat van: Figge op 10 september 2014 - 09:17:28
Ik zeg ook niet dat het erg vind dat ze tegenwoordig makkelijker te besturen zijn. Ik wil er alleen mee aangeven dat het hebben van talent meer doorslaggevend moet zijn. Ook al zijn een Chilton en Ericsson niet zo getalenteerd als je van een F1 rijder mag verwachten, ze rijden niet rondjes die seconden langzamer zijn dan die van hun directe concurrenten. En dat mag van mij wel zo zijn.
Ik zit daar een beetje dubbel in. Aan de ene kant geef ik je groot gelijk, maar aan de andere kant worden de races er niet beter door. 'Vroeger' toen de auto's nog moeilijk te besturen waren, zat het veld lang niet zo dicht bij elkaar als nu. Een pole met een seconde voorsprong kwam vaak voor, net als dat de nummer 3 van de race op een ronde gezet was. Heel knap, maar wel 'saai'.

Dat heeft meer te maken de technische reglementen, waarbij een superieure auto tot stand is gekomen. Daar zou je een stokje voor moeten steken. Praktijken als de Schumacher dominatie of McLaren in 88 en Williams in 92 moet niemand willen idd. Maar dat is met technische regelgeving onder controle te houden.
Nee hoor, ook de verschillen tussen teamgenoten was 20+ jaar geleden soms ook enorm.

Perton

Doe mij inderdaad ook maar een close F1 waarbij de mindere goden iets dichter op het veld zitten.

Perton

Om terug te komen op het hele Stroll-verhaal trouwens. Ik lees net dat hij (Lawrence dan) zich vermoedelijk ook heeft ingekocht bij Prema Powerteam, wat eigenlijk al het de facto juniorteam van Ferrari is. De angst dat Lance volgend jaar in de Formule 1 rijdt, lijkt me dan ook niet meer nodig ;). Als die al ergens rijdt zal dat in de Formule 3 zijn, wat me een logische stap lijkt na een F4-titel.

Figge

Citaat van: Matthijs op 10 september 2014 - 09:51:20
Citaat van: Figge op 10 september 2014 - 09:31:21
Citaat van: Matthijs op 10 september 2014 - 09:25:33
Citaat van: Figge op 10 september 2014 - 09:17:28
Ik zeg ook niet dat het erg vind dat ze tegenwoordig makkelijker te besturen zijn. Ik wil er alleen mee aangeven dat het hebben van talent meer doorslaggevend moet zijn. Ook al zijn een Chilton en Ericsson niet zo getalenteerd als je van een F1 rijder mag verwachten, ze rijden niet rondjes die seconden langzamer zijn dan die van hun directe concurrenten. En dat mag van mij wel zo zijn.
Ik zit daar een beetje dubbel in. Aan de ene kant geef ik je groot gelijk, maar aan de andere kant worden de races er niet beter door. 'Vroeger' toen de auto's nog moeilijk te besturen waren, zat het veld lang niet zo dicht bij elkaar als nu. Een pole met een seconde voorsprong kwam vaak voor, net als dat de nummer 3 van de race op een ronde gezet was. Heel knap, maar wel 'saai'.

Dat heeft meer te maken de technische reglementen, waarbij een superieure auto tot stand is gekomen. Daar zou je een stokje voor moeten steken. Praktijken als de Schumacher dominatie of McLaren in 88 en Williams in 92 moet niemand willen idd. Maar dat is met technische regelgeving onder controle te houden.
Nee hoor, ook de verschillen tussen teamgenoten was 20+ jaar geleden soms ook enorm.

Vind ik niet erg hoor. Dan zijn die namen snel weer vertrokken. Dat zullen de paydrivers zijn. Discussie al vaak gevoerd. Die horen er voor mij gewoon bij.

Matthijs

Citaat van: Figge op 10 september 2014 - 14:36:23
Citaat van: Matthijs op 10 september 2014 - 09:51:20
Citaat van: Figge op 10 september 2014 - 09:31:21
Citaat van: Matthijs op 10 september 2014 - 09:25:33
Citaat van: Figge op 10 september 2014 - 09:17:28
Ik zeg ook niet dat het erg vind dat ze tegenwoordig makkelijker te besturen zijn. Ik wil er alleen mee aangeven dat het hebben van talent meer doorslaggevend moet zijn. Ook al zijn een Chilton en Ericsson niet zo getalenteerd als je van een F1 rijder mag verwachten, ze rijden niet rondjes die seconden langzamer zijn dan die van hun directe concurrenten. En dat mag van mij wel zo zijn.
Ik zit daar een beetje dubbel in. Aan de ene kant geef ik je groot gelijk, maar aan de andere kant worden de races er niet beter door. 'Vroeger' toen de auto's nog moeilijk te besturen waren, zat het veld lang niet zo dicht bij elkaar als nu. Een pole met een seconde voorsprong kwam vaak voor, net als dat de nummer 3 van de race op een ronde gezet was. Heel knap, maar wel 'saai'.

Dat heeft meer te maken de technische reglementen, waarbij een superieure auto tot stand is gekomen. Daar zou je een stokje voor moeten steken. Praktijken als de Schumacher dominatie of McLaren in 88 en Williams in 92 moet niemand willen idd. Maar dat is met technische regelgeving onder controle te houden.
Nee hoor, ook de verschillen tussen teamgenoten was 20+ jaar geleden soms ook enorm.

Vind ik niet erg hoor. Dan zijn die namen snel weer vertrokken. Dat zullen de paydrivers zijn. Discussie al vaak gevoerd. Die horen er voor mij gewoon bij.
Paydrivers als Verstappen (versus Schumacher) of Berger (versus Senna) bedoel je?

Figge

Fernando vs Kimi. Het kan nog steeds gebeuren hoor, met deze makkelijker te besturen auto's. Daar zijn dan andere redenen voor. Het toont dan iets meer de grootsheid van Schumacher en Senna in je aangehaalde voorbeelden.

Matthijs

Citaat van: Figge op 10 september 2014 - 14:45:47
Fernando vs Kimi. Het kan nog steeds gebeuren hoor, met deze makkelijker te besturen auto's. Daar zijn dan andere redenen voor. Het toont dan iets meer de grootsheid van Schumacher en Senna in je aangehaalde voorbeelden.
Klopt helemaal hoor, maar als Schumacher of Senna pole traint en hun teamgenoot is 1 à 2 seconden langzamer, maar kwalificeert zich nog steeds in de (sub)top dan is er geen sprake van een close veld. Als tegenargument kun je dan noemen dat de 'makkelijke' auto's het veld kunstmatig dicht bij elkaar houden, maar dat vind ik geen probleem.

Kootje

Jullie roepen nu wel dat de auto's van nu makkelijker bestuurbaar zijn, maar er zijn tenminste 2 coureurs die het daar absoluut niet mee eens zijn. Zowel Kimi als Sebje hebben de grootste moeite om zich aan de huidige generatie auto's aan te passen, dus die zullen eerder van moeilijker te besturen spreken. ;)