Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

Jehoentelaar

Ondertussen gaat het verhaal dat Sauber gekocht gaat worden door een rijke vent met de naam Lawrence Stroll.

0634

Er speelt wel iets denk ik...

Edwin90

Citaat van: Jehoentelaar op 07 september 2014 - 17:24:04
Ondertussen gaat het verhaal dat Sauber gekocht gaat worden door een rijke vent met de naam Lawrence Stroll.

Dat las ik vandaag ook. Hij zou zijn zoon, Lance, willen laten debuteren. De gozer is van Oktober 1998 en lid van de Ferrari Accademy. Hij zou dan nog jonger zijn dan Max Verstappen.

0634

Groot gelijk. Mijn oudste zoon is 9 en ik baal ervan dat hij nog geen stoeltje heeft voor volgend jaar.

Maikel0230

En volgens de wetten van de FIA komt hij als kampioen van een lager serie ook in aanmerking voor een superlicentie (met nog 3 raceweekenden te gaan staat hij op kop met 83 punten)

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jehoentelaar

Stop dan maar met de GP2 en FR3.5, die series verliezen hun waarde volledig op die manier.

Perton

Citaat van: Maikel0230 op 07 september 2014 - 17:56:09
En volgens de wetten van de FIA komt hij als kampioen van een lager serie ook in aanmerking voor een superlicentie (met nog 3 raceweekenden te gaan staat hij op kop met 83 punten)
Nee hoor.

c) have been classified, within the previous 2 years, in the first
3 of the final classification of: the F2 Championship, or the
International F3 Trophy, or the GP2 Series, or the GP2 Asia
Series or the Japanese F/Nippon Championship,
d) have been classified in the first 4 of the final classification of the
Indycar IRL series within the previous 2 years,
e) be the current champion of one of the following:
- Formula 3 Euro Series
- The principal national F3 championships of: Great Britain,
Italy, Japan, Spain
- World Series F/Renault V6


Formule 4, Renault, etc. zijn helemaal geen voorwaarde voor een superlicentie. Hij kan er dan ongetwijfeld eentje krijgen als ie 300 km test, maar dat krijgt hij ook als hij vijfde in het kampioenschap wordt. Dus ik maak me over die superlicentie niet zo heel druk eigenlijk.

Voor de rest is het een redelijk publiek geheim dat de enige reden dat Stroll in de Ferrari Acadamy zit zijn vader is. Hij mag van mij zijn zoon best in de F1 stoppen, ik wil best lachen. Ik vind het alleen zielig voor dat mannetje.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 07 september 2014 - 16:59:57
dit moet haast wel een grap zijn.

CitaatAdam Parr ‏@adam_s_parr  · 24 min 
This is the last year of F1 as we know it. In 2015 eight teams will contest the championship, with several teams entering three cars.

alleen kan ik er niet om lachen.. :P


Ik dacht dat het allemaal niet zo erg zou zijn, Jeroen...dat heb je meermaals gezegd. De F1 zou blijven bestaan alleen in een andere vorm. Zoiets.

Kootje

#3023
Zolang alle teams 3 auto's hebben, of er bij de teams maar 2 van tevoren bepaalde auto's meedingen om de constructeurstitel zie ik hier geen probleem in. Uiteindelijk zie ik liever 8x3 competitieve auto's dan 8x2 competitieve en 4x2 niet competiteve.

0634

Citaat van: Franky R. op 07 september 2014 - 21:12:39
Citaat van: Jeroen op 07 september 2014 - 16:59:57
dit moet haast wel een grap zijn.

CitaatAdam Parr ‏@adam_s_parr  · 24 min 
This is the last year of F1 as we know it. In 2015 eight teams will contest the championship, with several teams entering three cars.

alleen kan ik er niet om lachen.. :P


Ik dacht dat het allemaal niet zo erg zou zijn, Jeroen...dat heb je meermaals gezegd. De F1 zou blijven bestaan alleen in een andere vorm. Zoiets.

Ik snap niet precies wat je bedoelt, Franky? Misschien komt het door dat zinnetje 'ik kan er niet om lachen', maar dat bedoelde ik meer omdat ik niet zie hoe het als grap bedoelt kan zijn.

Maar als je bedoelt dat ik er niet op tegen ben, dan klopt dat. Ben ik ook niet. Ik heb niets, nada, noppes met de HRT's, Spykers, Caterhams van deze wereld. Die voegen niets toe. Van mij hoeft het niet per se hoor, maar mag er dus best met 3 auto's voor een constructeur geracet worden.

Dan lees ik vandaag wat gehuil op twitter dat de kleine teams wel Alonso, Hakkinen, Schumacher en zo hebben laten debuteren, alsof het een verdienste is. Net alsof PSV Depay zo goed heeft gemaakt. Kom op, die jongens waren altijd wel doorgestroomd en ontdekt geweest. Zo spannend is het allemaal niet.

Goede kans dat het niveau zelfs omhoog zal gaan. Minder of geen paydrivers meer. Meer competitieve wagens op de grid. Meer topstoeltjes beschikbaar. Ik bedoel, dan hadden we nu dus drie Mercedessen gehad ipv twee.

Ik weet niet precies hoe ze eea aan gaan kleden, dat is gewoon even afwachten. Maar bij de juiste aankleding kan het prima werken m.i..

Franky R.


0634

Nou ja, voordat ik een voorstander wordt genoemd: het ligt helemaal aan de invulling van dit geheel. Maar ik zie wel degelijk ook voordelen.

SDG

Citaat van: Kootje op 07 september 2014 - 21:23:21
Zolang alle teams 3 auto's hebben, of er bij de teams maar 2 van tevoren bepaalde auto's meedingen om de constructeurstitel zie ik hier geen probleem in. Uiteindelijk zie ik liever 8x3 competitieve auto's dan 8x2 competitieve en 4x2 niet competiteve.

Voor de teams in de middenmoot is dit echter geen goede zaak, aangezien zij daardoor verder naar achteren kunnen terugvallen. Neem een Force India, dat nu bv. in de race negende en tiende wordt, maar wanneer er nog een Mercedes, Red Bull, Ferrari en McLaren extra meerijden finishen ze misschien pas als twaalfde en dertiende en scoren ze zo geen punten. Laat ze zo een paar opeenvolgende seizoenen meemaken en ze geven er misschien ook de brui aan en rijden we straks ineens nog maar met zes teams van vier auto's elk of zo.

Niels_

Ik zou het anders wel een leuk idee vinden moest er in de 3e wagen een rookie kunnen debuteren. Dan denk ik als Belg zijnde maar aan Stoffel Vandoorne bij McLaren of een Raffaele Marciello bij Ferrari.

Perton

Ik ben nog steeds voor een aan de Formule 1 aangepaste vorm van hoe ze het in de Formule 3 doen. Daar mag je in principe zoveel auto's inzetten als je wilt (volgens mij wel met een maximum van 4), maar moet je wel twee coureurs nomineren die punten scoren voor het teamkampioenschap. Ik zou dan ook graag zien dat je in de F1 vrij bent om een derde auto in te zetten, in geselecteerde races (of alle 20 voor mijn part), maar dat je daar geen punten mee scoort voor het constructeurskampioenschap. En dat ook zonder restricties van hoeveel coureurs er maximaal in één jaar in die auto mogen zitten. Dan zou het voor een Caterham of Marussia bijvoorbeeld erg kunnen lonen om Rossi in Canada en VS mee te laten rijden.

Er moet in zo'n geval denk ik wel een systeem worden verzonnen waarbij de complete talentlozen uit de sport worden geweerd, maar daar zal vast een oplossing voor te bedenken zijn, zoals een systeem met een superlicentie waarbij je die alleen krijgt als je aan bepaalde voorwaarden voldoet. Oh, wacht...