Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

Sabai

#3000
Had je dat dan nog niet door dan Kootje. Alleen is hij nu geen Hamilton fan meer  ;)
. Heb er verder ook geen problemen mee Folkert gedraagt zich normaal tegenwoordig  :). Je hebt in elk geval wel indruk gemaakt want we kennen je allemaal nog   ;D

Kootje

Nee, had ik idd niet door. Het was de naam Rosalie die 'n belletje deed rinkelen. Misschien komt het juist omdat hij geen Hamilton fan meer is, of zich iig niet meer als Hammi-fanboy profileert dat ik 't niet eerder doorhad. Ik weet 't niet, maar goed ... maakt ook niet uit verder. Ik had sowieso geen problemen met hem, dus ....

FolkertE

Citaat van: Kootje op 21 augustus 2014 - 16:23:21
Eigenlijk zou je gewoon heel simpel moeten zeggen: Je hebt 5 motoren voor 'n heel seizoen en daar doe je het maar mee. Ben je er doorheen, dan repareer je ze maar en anders heb je pech gehad, dan doe je gewoon niet mee. Zelfde geld voor versnellingsbak en al die andere onderdelen waar 'n beperking opzit. Uiteraard zal 'n FIA gedelegeerde hier toezicht op moeten houden, maar dat doen ze nu ook al.


BTW:
CitaatKomt mijn ervaring met het opvoeden van Rosalie toch nog van pas.
Burorri offuh .... toeval? ???
Geen toeval dus, ik ben het ja. Na mijn ban had ik helemaal geen toegang meer tot de site, maar 6 maanden geleden kon ik ineens weer op de site, ik had peter toen een berichtje gestuurd, maar nooit een antwoord op gekregen. Ik heb mezelf beetje op de achtergrond proberen te houden omdat ik niet zeker wist of ik nou wel of niet welkom was. Grappig dat Tuesday het als eerste door had.
Maar Peter en Enzo hebben me al een bericht gestuurd dus die zijn op de hoogte. Maar ik zal iig mijn best doen om rustig te blijven en niet te vervallen in mijn oude gedrag.
Maar ben nog steeds Hamilton fan, maar het fanboy gedrag wil ik wel achter me laten.

Maar om op jou Idee terug te komen Kootje: dat is in mijn ogen het zelfde als straffen in mijn ogen. En dat is iets wat ten koste gaat van de sport in mijn ogen. crashes en verboden techniek zouden, mits schuldig, wel bestraft moeten worden.

Kootje

Okay ... in dat geval alsnog welkom terug. :D

Jozef

Citaat van: F1fan2987 op 21 augustus 2014 - 14:57:57Ja het is inderdaad kosten besparend, maar dat kan ook op andere manieren. Die straffen gaan ten koste van het racen en het kampioenschap. Iemand valt al uit met een kapotte motor en moet nog eens 5 of 10 extra plaatsen naar achter omdat ze moeten straffen. Ok, het zorgt voor leuke gevechten soms, maar voor de fans kan het frustrerend zijn als hun favoriet door die straffen punten te kort gaat komen. Misschien kunnen ze het omdraaien, hoe minder motoren je gebruikt hoe meer sponsor geld je toegekend krijgt? Of een andere vorm van beloning.
Volgens mij zei Jozef iets over het percentage van de motoren die ze mogen vervangen per jaar, wat nou als je als beloning extra punten geeft waar aan een team haar motor mag aan passen? Hoe minder motoren, hoe meer je aan de motor van volgend jaar mag veranderen. Als ze echt kosten besparend willen gaan handelen, moeten ze dit reglement zeker nog zo'n 10 jaar gaan vast houden.

Dan heb je dus al een minder betrouwbare motor en dan mag je ook nog eens minder aanpassingen doen in de winter. Dan wordt de kloof met andere fabrikanten alleen maar groter.

Belonen in plaats van straffen klinkt op zich mooi, maar een sportieve beloning kun je niet echt geven, een technische beloning vergroot de kloof tussen goede motoren en minder goede, en een financiële beloning zal de topteams niks kunnen schelen (zoals Kootje al zei).

Misschien moet de hele regeling gewoon soepeler. Volgens mij is de ontwikkeling van de motoren veel duurder dan de productie. Vele ingenieurs hebben aan de huidige generatie krachtbronnen 2 jaar of meer voltijds besteed. Hun salarissen, computers en softwarelicenties, de kosten van testfaciliteiten, daar gaat m.i. het grote geld naartoe. De productie van een motorblok inclusief turbo, intercooler, airbox etc. kan mijns inziens voor minder dan 100.000 dollar per unit (dan heb ik het overigens niet over de elektromotoren en batterijen, die zijn wel gewoon duur). Ik betwijfel dus of het echt kostenbesparend is, dat je er maar 5 per seizoen mag gebruiken in plaats van bijvoorbeeld 8 (wat we vorig seizoen hadden). Want het maakt de ontwikkeling weer ietsje lastiger (=duurder).

De echte kostenbesparing afgelopen jaren was de bevriezing van de ontwikkeling (2006-2013). Dat vond men echter niet des F1's dus vind ik het huidige systeem (elk jaar een beetje meer bevriezen, zeker tot 2020) wel goed.

Sabai


Jozef

Het deed me vooral denken: saaaaaai.

Recht stuk. Haakse bocht. Recht stuk. Haakse bocht. Recht stuk. Haakse bocht. Doordraaier. Haakse bocht. Recht stuk. Haakse bocht. En klaar.

0634

Mja echt vol van inspiratie leken ze inderdaad niet.

Jozef

De lay-out is nog saaier dan die van Bahrein. Maar daar hadden we dit jaar een absolute toprace, dus we gaan het zien...

Jehoentelaar

Maar op die van Bahrein kun je gewoon goed racen. Dit ding in Sochi is meer van wat we in Korea, India en Valencia meermaals uitkotsten.

0634

Toch was de laatste race in Valencia heel leuk. Dus het kan wel.

0634

dit moet haast wel een grap zijn.

CitaatAdam Parr ‏@adam_s_parr  · 24 min 
This is the last year of F1 as we know it. In 2015 eight teams will contest the championship, with several teams entering three cars.

alleen kan ik er niet om lachen.. :P

Jehoentelaar

Damn, ben je me nog voor ook.

0634

#3013
en dan deze tweet erachteraan

CitaatF1 Fanatic ‏@f1fanatic_co_uk  · 4 min. 
Ecclestone's policy of starving the smaller teams of funding appears to be having its desired effect. #F1


en

CitaatArjan van der Knaap ‏@arjanknaap  · 17 min. 
Meer #F1-teams in problemen. Volgend jaar misschien acht teams, die dan 'n derde auto mogen/moeten inzetten.


0634

Ik lees het nu op meerdere accounts, maar goed, natwitteren kan natuurlijk ook.

Wel apart dat precies vandaag Albers dan ook nog eens opstapt... weet hij meer?