Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

Perton

Ik denk dat de uitdaging van IndyCar er ook vooral in zit omdat de auto's an sich wat moeilijker te besturen zijn. Ga je met een huidige IndyCar op Spa rijden, zal dat een grotere uitdaging zijn dan met een Formule 1-auto. Ga je met een Formule 1-auto over Long Beach, zal het ook wat makkelijker zijn dan met een IndyCar.

@Kootje, uiteraard winnen de grote teams omdat ze beter zijn, maar binnen Chip Ganassi is het nog steeds Scott Dixon die wat beter presteert dan zijn teamgenoten en binnen Andretti Autosport is dat Ryan Hunter-Reay. Die coureurs (en hun crew dan, uiteraard) doen dan toch nog wel iets wat het voor hen toch minder een loterij maakt.

Jehoentelaar

Citaat van: Franky R. op 15 augustus 2014 - 17:01:17
Ook niet op de Indy?
Nope. De DW12 gaat wel steeds harder, maar in de kwalificaties is 360 km/h wel zo'n beetje de grens.

Franky R.

Citaat van: Jehoentelaar op 16 augustus 2014 - 14:19:27
Citaat van: Franky R. op 15 augustus 2014 - 17:01:17
Ook niet op de Indy?
Nope. De DW12 gaat wel steeds harder, maar in de kwalificaties is 360 km/h wel zo'n beetje de grens.


Dan heeft Arie Luyendijk de mooie jaren meegemaakt. Die man zou anders alleen maar in slaap vallen bij een boemeltje van 360 km/u max... ;D ;D ;D


;)

Matthijs

En dat alweer bijna 20 jaar geleden

FolkertE

Citaat van: Arthur op 13 augustus 2014 - 21:46:35
Die ovals zijn ook niet my cup of tea. Steeds hetzelfde en de sensatie [?] is een inschattingsfoutje en een neutralisatie. Het gaat [lijkt mij] er op wie er voor de laatste neutralisatie de beste positie en volle tank heeft en de laatste ronde de kop weet te pakken. Alles daarvoor is miles wegrijden. Niets aan dus [voor mij]. Opvallend vind ik ook dat nagenoeg geen enkele Amerikaan succesvol is in de F1. Doe mij nog steeds maar F1!!
Indy is ook niks voor mij. Of iig de oval races dan. Straat circuits vond ik nog wel leuk om te kijken.
Het grappige was dat een paar jaar voor Mansel naar Indycar vertrok ik toen dacht dat Indycar het F1 was voor gepensioneerde of oude F1 coureurs. ;D. Maar toen hij er echt naar toe ging, begon het mij meer te dagen hoe het echt zat. ;D

Maar volgens Montoya zouden de hoge heren van de F1 meer moeten kijken naar Indycar en hoe zij de problemen oplossen en het voor de fans ook leuk maken.

Maar ik denk dat er een aantal regels van de baan moeten, zoals straffen bij motor/versnellingsbak wissels, verplichte banden per race en het hele parc ferme gebeuren. Laat ze na de kwalificatie gewoon aan die auto knutselen om de beste race setup te krijgen. Eventueel met een extra uur "Trainingen" zoals de "warm-up" sessie die er vroeger was.
Bij tanken zou in mijn ogen ook veel extra spanning toevoegen.

En om de fans meer te behagen, zouden de teams en coureurs makkelijker te "Bereiken" moeten zijn.

SDG

Dat laatste is absoluut het geval. Nu lijken de teams en coureurs vaak echt wel in een ivoren torentje te leven.

Jehoentelaar

Citaat van: F1fan2987 op 18 augustus 2014 - 11:33:30
Maar ik denk dat er een aantal regels van de baan moeten, zoals straffen bij motor/versnellingsbak wissels, verplichte banden per race en het hele parc ferme gebeuren. Laat ze na de kwalificatie gewoon aan die auto knutselen om de beste race setup te krijgen. Eventueel met een extra uur "Trainingen" zoals de "warm-up" sessie die er vroeger was.
Bij tanken zou in mijn ogen ook veel extra spanning toevoegen.

Dat zijn bijna allemaal dingen die juist zijn ingevoerd om de kosten nog enigszins binnen de perken te houden. Zonder bestraffingen op motorwissels moet je of bepalen dat je seizoen voorbij is als je je motoren hebt opgebruikt, of je gaat tegen een kostenexplosie geen grenzen meer stellen aan het aantal motoren.

Figge

Citaat van: Jehoentelaar op 18 augustus 2014 - 14:40:17
Citaat van: F1fan2987 op 18 augustus 2014 - 11:33:30
Maar ik denk dat er een aantal regels van de baan moeten, zoals straffen bij motor/versnellingsbak wissels, verplichte banden per race en het hele parc ferme gebeuren. Laat ze na de kwalificatie gewoon aan die auto knutselen om de beste race setup te krijgen. Eventueel met een extra uur "Trainingen" zoals de "warm-up" sessie die er vroeger was.
Bij tanken zou in mijn ogen ook veel extra spanning toevoegen.

Dat zijn bijna allemaal dingen die juist zijn ingevoerd om de kosten nog enigszins binnen de perken te houden. Zonder bestraffingen op motorwissels moet je of bepalen dat je seizoen voorbij is als je je motoren hebt opgebruikt, of je gaat tegen een kostenexplosie geen grenzen meer stellen aan het aantal motoren.

Ik begrijp best dat dit een kostenbesparing is. Maar waarom een straf als je motor de geest geeft. Wat voegt de gridpenalty toe aan het feit dat je een motorwissel doet? Je bent hoe dan ook gehouden aan een maximum aantal motoren in een seizoen, toch? De kostenbesparing zit toch daarin? Niet in een penalty, lijkt mij. F1 doet niet aan kostenbesparing. Dat komt omdat ze om de paar jaar regels veranderen welke een nieuwe R&D impuls nodig hebben. De huidige motoren zijn duurste ooit. Nieuwe Aero regels. Ofwel kosten schieten omhoog. Kosten besparen door de operationele gang van zaken op de circuits ter discussie te stellen, moet per direct de kop ingedrukt worden. Ik ben het met F1fan2987 eens dat er weer meer actie zou mogen zijn. Optimale afstellingen voor kwalificeren en race. Niks geen gedoe met verplichte compounds tijdens de race, gewoon die supersofts voor kwalificeren, en een andere kies je om te racen.
Juist al die regeltjes en regelwijzigingen maken F1 duur. Niet perse de uren die er gereden wordt tijdens weekenden of de materialen die men dan gebruikt.
 

0634

Citaat van: SDG op 18 augustus 2014 - 12:44:45
Dat laatste is absoluut het geval. Nu lijken de teams en coureurs vaak echt wel in een ivoren torentje te leven.

Mja dat riepen ze in de Sennajaren ook al. Persoonlijk denk ik dat terugloop in kijkcijfers daar niet veel mee te maken hedft. Immers op tv maakt toegankelijkheid van rijders weinig uit.

Figge

Citaat van: Jeroen op 18 augustus 2014 - 17:47:02
Citaat van: SDG op 18 augustus 2014 - 12:44:45
Dat laatste is absoluut het geval. Nu lijken de teams en coureurs vaak echt wel in een ivoren torentje te leven.

Mja dat riepen ze in de Sennajaren ook al. Persoonlijk denk ik dat terugloop in kijkcijfers daar niet veel mee te maken hedft. Immers op tv maakt toegankelijkheid van rijders weinig uit.

Dat klopt dat heeft t ook niet.
In deze tijden zijn mensen "te lui" om moeite te doen om entertainment op te zoeken. Mensen worden overprikkeld met apps via smartphone, tablets en andere zaken. Je moet die middelen gebruiken om je product bij de mensen te brengen. Mensen laten zich op een luie manier prikkelen, door nieuws en interactie via social Multi mediakanalen tot zich te laten brengen. Diensten die dat doen houden hun publiek geboeid. Een geboeid publiek gaat kijken. F1 brengt het product niet naar het publiek op deze manier. Andere sporten en/of diensten wel. Zij zullen dus publiek winnen, waar F1 het kwijtraakt. Een beetje, als de berg niet naar Mohammed komt, moet Mohammed naar de berg.

FolkertE

#2995
Citaat van: Jehoentelaar op 18 augustus 2014 - 14:40:17
Citaat van: F1fan2987 op 18 augustus 2014 - 11:33:30
Maar ik denk dat er een aantal regels van de baan moeten, zoals straffen bij motor/versnellingsbak wissels, verplichte banden per race en het hele parc ferme gebeuren. Laat ze na de kwalificatie gewoon aan die auto knutselen om de beste race setup te krijgen. Eventueel met een extra uur "Trainingen" zoals de "warm-up" sessie die er vroeger was.
Bij tanken zou in mijn ogen ook veel extra spanning toevoegen.

Dat zijn bijna allemaal dingen die juist zijn ingevoerd om de kosten nog enigszins binnen de perken te houden. Zonder bestraffingen op motorwissels moet je of bepalen dat je seizoen voorbij is als je je motoren hebt opgebruikt, of je gaat tegen een kostenexplosie geen grenzen meer stellen aan het aantal motoren.
Ja het is inderdaad kosten besparend, maar dat kan ook op andere manieren. Die straffen gaan ten koste van het racen en het kampioenschap. Iemand valt al uit met een kapotte motor en moet nog eens 5 of 10 extra plaatsen naar achter omdat ze moeten straffen. Ok, het zorgt voor leuke gevechten soms, maar voor de fans kan het frustrerend zijn als hun favoriet door die straffen punten te kort gaat komen. Misschien kunnen ze het omdraaien, hoe minder motoren je gebruikt hoe meer sponsor geld je toegekend krijgt? Of een andere vorm van beloning.
Volgens mij zei Jozef iets over het percentage van de motoren die ze mogen vervangen per jaar, wat nou als je als beloning extra punten geeft waar aan een team haar motor mag aan passen? Hoe minder motoren, hoe meer je aan de motor van volgend jaar mag veranderen. Als ze echt kosten besparend willen gaan handelen, moeten ze dit reglement zeker nog zo'n 10 jaar gaan vast houden.

Is het trouwens niet een goed idee dat de top 3/4/5 verplicht word de nieuwkomers helpt met een goed chassis? Kosten besparing, groter startveld en meer competitie.

Figge

Citaat van: F1fan2987 op 21 augustus 2014 - 14:57:57
Citaat van: Jehoentelaar op 18 augustus 2014 - 14:40:17
Citaat van: F1fan2987 op 18 augustus 2014 - 11:33:30
Maar ik denk dat er een aantal regels van de baan moeten, zoals straffen bij motor/versnellingsbak wissels, verplichte banden per race en het hele parc ferme gebeuren. Laat ze na de kwalificatie gewoon aan die auto knutselen om de beste race setup te krijgen. Eventueel met een extra uur "Trainingen" zoals de "warm-up" sessie die er vroeger was.
Bij tanken zou in mijn ogen ook veel extra spanning toevoegen.

Dat zijn bijna allemaal dingen die juist zijn ingevoerd om de kosten nog enigszins binnen de perken te houden. Zonder bestraffingen op motorwissels moet je of bepalen dat je seizoen voorbij is als je je motoren hebt opgebruikt, of je gaat tegen een kostenexplosie geen grenzen meer stellen aan het aantal motoren.
Ja het is inderdaad kosten besparend, maar dat kan ook op andere manieren. Die straffen gaan ten koste van het racen en het kampioenschap. Iemand valt al uit met een kapotte motor en moet nog eens 5 of 10 extra plaatsen naar achter omdat ze moeten straffen. Ok, het zorgt voor leuke gevechten soms, maar voor de fans kan het frustrerend zijn als hun favoriet door die straffen punten te kort gaat komen. Misschien kunnen ze het omdraaien, hoe minder motoren je gebruikt hoe meer sponsor geld je toegekend krijgt? Of een andere vorm van beloning.
Volgens mij zei Jozef iets over het percentage van de motoren die ze mogen vervangen per jaar, wat nou als je als beloning extra punten geeft waar aan een team haar motor mag aan passen? Hoe minder motoren, hoe meer je aan de motor van volgend jaar mag veranderen. Als ze echt kosten besparend willen gaan handelen, moeten ze dit reglement zeker nog zo'n 10 jaar gaan vast houden.

Belonen ipv straffen. Interessante gedacht.

FolkertE

Citaat van: Figge op 21 augustus 2014 - 15:31:26
Citaat van: F1fan2987 op 21 augustus 2014 - 14:57:57
Citaat van: Jehoentelaar op 18 augustus 2014 - 14:40:17
Citaat van: F1fan2987 op 18 augustus 2014 - 11:33:30
Maar ik denk dat er een aantal regels van de baan moeten, zoals straffen bij motor/versnellingsbak wissels, verplichte banden per race en het hele parc ferme gebeuren. Laat ze na de kwalificatie gewoon aan die auto knutselen om de beste race setup te krijgen. Eventueel met een extra uur "Trainingen" zoals de "warm-up" sessie die er vroeger was.
Bij tanken zou in mijn ogen ook veel extra spanning toevoegen.

Dat zijn bijna allemaal dingen die juist zijn ingevoerd om de kosten nog enigszins binnen de perken te houden. Zonder bestraffingen op motorwissels moet je of bepalen dat je seizoen voorbij is als je je motoren hebt opgebruikt, of je gaat tegen een kostenexplosie geen grenzen meer stellen aan het aantal motoren.
Ja het is inderdaad kosten besparend, maar dat kan ook op andere manieren. Die straffen gaan ten koste van het racen en het kampioenschap. Iemand valt al uit met een kapotte motor en moet nog eens 5 of 10 extra plaatsen naar achter omdat ze moeten straffen. Ok, het zorgt voor leuke gevechten soms, maar voor de fans kan het frustrerend zijn als hun favoriet door die straffen punten te kort gaat komen. Misschien kunnen ze het omdraaien, hoe minder motoren je gebruikt hoe meer sponsor geld je toegekend krijgt? Of een andere vorm van beloning.
Volgens mij zei Jozef iets over het percentage van de motoren die ze mogen vervangen per jaar, wat nou als je als beloning extra punten geeft waar aan een team haar motor mag aan passen? Hoe minder motoren, hoe meer je aan de motor van volgend jaar mag veranderen. Als ze echt kosten besparend willen gaan handelen, moeten ze dit reglement zeker nog zo'n 10 jaar gaan vast houden.

Belonen ipv straffen. Interessante gedacht.
Komt mijn ervaring met het opvoeden van Rosalie toch nog van pas. ;D. Maar ik denk dat belonen een beter effect heeft op het betrouwbaar willen zijn, want een straf staat vaak niet in verhouding met wat er verloren gaat en beïnvloed het racen te veel. Het kan iedereen gebeuren. Met belonen beïnvloed je het racen niet en geef je teams kans wat van die beloning te maken.

Perton

Op papier is belonen een leuk idee, maar ik denk persoonlijk dat je dan de situatie krijgt dat de topteams lekker veel geld uitgeven voor 49 motoren per raceweekend en de kleinere teams met hun kleine budget weinig kunnen profiteren van de beloning die ze zullen krijgen.

Kootje

Eigenlijk zou je gewoon heel simpel moeten zeggen: Je hebt 5 motoren voor 'n heel seizoen en daar doe je het maar mee. Ben je er doorheen, dan repareer je ze maar en anders heb je pech gehad, dan doe je gewoon niet mee. Zelfde geld voor versnellingsbak en al die andere onderdelen waar 'n beperking opzit. Uiteraard zal 'n FIA gedelegeerde hier toezicht op moeten houden, maar dat doen ze nu ook al.


BTW:
CitaatKomt mijn ervaring met het opvoeden van Rosalie toch nog van pas.
Burorri offuh .... toeval? ???