Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

Edwin90

#2925
Ben blij dat ik vorige maand de échte Parabolica nog heb gezien!  :)

-edit- Grote kans overigens dat de FIA helemaal niet achter deze circuit-verkrachting zit: http://www.worldsbk.com/en/news/2014/FIM+Dorna+WSBK+visit+at+Monza

0634

Ik denk dat het voor het raceverloop allemaal weinig uit zal maken. Dat weet ik wel zeker trouwens.

Jehoentelaar

Citaat van: robbert op 07 augustus 2014 - 16:29:41
Citaat van: Matthijs op 07 augustus 2014 - 13:22:13
Citaat van: robbert op 07 augustus 2014 - 12:39:28
of de strook met speciale verf beschilderen zoals in abu dhabi. Daar vertraagt de wagen van
Is dat zo? Werkt dat?

ja heb dat 2 jaar geleden eens gezien op een reportage op een engelse zender. Ik denk op de bbc ofzo
Volgens mij is men daar op Le Castellet mee begonnen.

TheDoc

Het zou inderdaad mooi zijn dat de uitloopstroken de wagens net zo zouden vertragen als grindbakken, of dit effectief mogelijk is lijkt me wat ver gezocht.
Misschien is het ook een idee om in de toekomst punten toe te kennen aan elke rijder die Maldonado kan passeren zonder schade aan zijn wagen...

Franky R.

Citaat van: Edwin90 op 07 augustus 2014 - 19:11:25
Ben blij dat ik vorige maand de échte Parabolica nog heb gezien!  :)

-edit- Grote kans overigens dat de FIA helemaal niet achter deze circuit-verkrachting zit: http://www.worldsbk.com/en/news/2014/FIM+Dorna+WSBK+visit+at+Monza


Geloof me, je zult dat moment koesteren. Ik heb hetzelfde met Hockenheim...

Breaktest

Aanpassing van de Parabolica is een uitvloeisel van spygate (2007). McLaren moest $ 100 mln boete betalen, alleen werd men het niet eens wie de ontvanger mocht zijn. Dus besloot men dat dit ten goede van de veiligheid moest komen. Maar de F1 was al zo veilig; men wist van gekkigheid niet waaraan men het moest besteden, zelfs overkapte racestoeltjes werden gesuggereerd.
De afgelopen 7 jaar gebeurde dus nauwelijks iets. Maar omdat ook geld op de lange duur begint te stinken, besteedt  men het dus nu aan dit soort zaken. Ik zou niet raar opkijken als in de toekomst meer 'moeilijke' bochten worden weggemasseerd.

Kootje

Mwah .... de bocht zelf wordt er niet makkelijker op hè, hij wordt slechts vergevingsgezinder.

robbert

Citaat van: Breaktest op 09 augustus 2014 - 11:40:54
Aanpassing van de Parabolica is een uitvloeisel van spygate (2007). McLaren moest $ 100 mln boete betalen, alleen werd men het niet eens wie de ontvanger mocht zijn. Dus besloot men dat dit ten goede van de veiligheid moest komen. Maar de F1 was al zo veilig; men wist van gekkigheid niet waaraan men het moest besteden, zelfs overkapte racestoeltjes werden gesuggereerd.
De afgelopen 7 jaar gebeurde dus nauwelijks iets. Maar omdat ook geld op de lange duur begint te stinken, besteedt  men het dus nu aan dit soort zaken. Ik zou niet raar opkijken als in de toekomst meer 'moeilijke' bochten worden weggemasseerd.

awel ze zouden dan een deel van het geld kunnen spenderen aan zo'n verf die de wagens afremt, dan zijn de piloten, die voordeel willen halen uit de bochten benadeeld

Franky R.

Citaat van: Breaktest op 09 augustus 2014 - 11:40:54
Aanpassing van de Parabolica is een uitvloeisel van spygate (2007). McLaren moest $ 100 mln boete betalen, alleen werd men het niet eens wie de ontvanger mocht zijn. Dus besloot men dat dit ten goede van de veiligheid moest komen. Maar de F1 was al zo veilig; men wist van gekkigheid niet waaraan men het moest besteden, zelfs overkapte racestoeltjes werden gesuggereerd.
De afgelopen 7 jaar gebeurde dus nauwelijks iets. Maar omdat ook geld op de lange duur begint te stinken, besteedt  men het dus nu aan dit soort zaken. Ik zou niet raar opkijken als in de toekomst meer 'moeilijke' bochten worden weggemasseerd.


Dan hebben ze niet goed nagedacht, want n die 7 jaar tijd is de kloof tussen de F1 en haar fans alleen maar groter geworden. Hadden ze met dat geld iets aan social media kunnen doen.


Waarom wachten op een stokoude, technofobe baas als Bernie? ::)

Jehoentelaar

Dingetje is wel dat je bij de Parabolica onmogelijk snelheidsvoordeel haalt uit die asfaltstrook.

Maar goed. Tarzanbocht > Parabolica.

Matthijs

Ik zie het probleem niet zo. De ideale lijn is nog precies hetzelfde dus net zo moeilijk als ervoor. Foutjes worden niet meer afgestraft maar is dat erg? Misschien wordt het er juist wel spectaculairder op, net als bocht 4 van de Hungaroring.

Bovendien lijkt het erop dat het helemaal niet voor de F1 is gedaan, maar voor de superbikes, en we weten niet eens of de tweede helft van de bocht ook geasfalteerd is.

0634

Citaat van: Breaktest op 09 augustus 2014 - 11:40:54
Aanpassing van de Parabolica is een uitvloeisel van spygate (2007). McLaren moest $ 100 mln boete betalen, alleen werd men het niet eens wie de ontvanger mocht zijn. Dus besloot men dat dit ten goede van de veiligheid moest komen. Maar de F1 was al zo veilig; men wist van gekkigheid niet waaraan men het moest besteden, zelfs overkapte racestoeltjes werden gesuggereerd.
De afgelopen 7 jaar gebeurde dus nauwelijks iets. Maar omdat ook geld op de lange duur begint te stinken, besteedt  men het dus nu aan dit soort zaken. Ik zou niet raar opkijken als in de toekomst meer 'moeilijke' bochten worden weggemasseerd.

Is dat zo? Het lijkt mij dat McLaren die 100 mln aan de FIA moest betalen en het lijkt mij niet dat diezelfde FIA de uitloopstroken op Monza gaat financieren. Dat is toch echt voor de circuiteigenaar.

0634

Citaat van: Matthijs op 09 augustus 2014 - 13:31:29
Ik zie het probleem niet zo. De ideale lijn is nog precies hetzelfde dus net zo moeilijk als ervoor. Foutjes worden niet meer afgestraft maar is dat erg? Misschien wordt het er juist wel spectaculairder op, net als bocht 4 van de Hungaroring.

Bovendien lijkt het erop dat het helemaal niet voor de F1 is gedaan, maar voor de superbikes, en we weten niet eens of de tweede helft van de bocht ook geasfalteerd is.

Helemaal met je eens hoor. Ik snap het probleem ook niet zo.

Kootje

Wat mij betreft is het "probleem" dat foutjes niet meer afgestraft worden. Dat geld uiteraard niet alleen voor de Parabolica, maar voor alle bochten waar ze de uitloopstroken geasfalteerd hebben. Dat ze dit doen voor de veiligheid snap ik volkomen, maar jammer vind ik het wel.

Franky R.

Citaat van: Kootje op 09 augustus 2014 - 15:08:29
Wat mij betreft is het "probleem" dat foutjes niet meer afgestraft worden. Dat geld uiteraard niet alleen voor de Parabolica, maar voor alle bochten waar ze de uitloopstroken geasfalteerd hebben. Dat ze dit doen voor de veiligheid snap ik volkomen, maar jammer vind ik het wel.
Gek...ik dacht juist dat de grindbakken er voor de veiligheid waren... :P