Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

0634


robbert

Citaat van: Maikel0230 op 05 augustus 2014 - 19:29:52
Klopt Kootje, je zet de feiten correct neer maar je vergeet de achterpoort van Bernie.

Het unaniem goedkeuren van de teams, als mijnheer een ideetje heeft hoeft ie de teams maar het mes op de keel te zetten en zij stemmen ermee in, hij en FOM verdelen immers het TV geld.

Zo zijn immers de dubbele punten tot stand gekomen als ik me niet vergis?

Verbeter me als het niet zo is gebeurd.

ja die dubbele punten, dat is ook nog zo een idee van die ouwe. En kijk dat is dus wel tot stand gekomen. Bernie wou ook meer f1 races buiten europa dan in europa, en dan komen we op die tilke circuits

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 05 augustus 2014 - 20:13:37


Zo zijn er veel meer regels waartegen Bernie openlijk zijn afkeer uitte (motoren bevriezen), zeker sinds zijn boezemvriend en voormalig jurist Max Mosley niet meer in de FIA zit.



Boezemvriend? Mosley is zowat een voorstander van de F1-turbo en er heerste een tijdje een koude oorlog tussen die twee. Waarom kwam Mosley anders met een gerevitaliseerde Formule 2, die een alternatief voor de GP3 van Flavio en Bernie moest worden?
;)

Kootje

Citaat van: robbert op 05 augustus 2014 - 22:54:51
ja die dubbele punten, dat is ook nog zo een idee van die ouwe. En kijk dat is dus wel tot stand gekomen.

Maar niet zoals Bernie het voor ogen had. Hij wou immers vier races met dubbele punten, niet slechts één. Het perfecte voorbeeld dus dat hij wel met ideeën mag komen, maar dat hij niets te beslissen heeft over de reglementen.


CitaatBernie wou ook meer f1 races buiten europa dan in europa, en dan komen we op die tilke circuits

En dat is nu weer 'n goed voorbeeld waar Bernie's macht wel ligt. Bernie gaat over het commerciële gedeelte, al zal hij zich ook weer moeten verantwoorden tegenover 'n raad van commissarissen/bestuur, en waar er geracet gaat worden is daar onderdeel van. Spelregels zijn dat niet.

0634

Citaat van: Franky R. op 06 augustus 2014 - 01:00:02
Boezemvriend? Mosley is zowat een voorstander van de F1-turbo en er heerste een tijdje een koude oorlog tussen die twee. Waarom kwam Mosley anders met een gerevitaliseerde Formule 2, die een alternatief voor de GP3 van Flavio en Bernie moest worden?
;)

Oi, ten tijden van de FISA/FOCA oorlog stonden ze schouder aan schouder hoor. En dat hebben ze daarna nog heel lang gedaan. Brothers in arms waren het.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 06 augustus 2014 - 18:42:04
Citaat van: Franky R. op 06 augustus 2014 - 01:00:02
Boezemvriend? Mosley is zowat een voorstander van de F1-turbo en er heerste een tijdje een koude oorlog tussen die twee. Waarom kwam Mosley anders met een gerevitaliseerde Formule 2, die een alternatief voor de GP3 van Flavio en Bernie moest worden?
;)

Oi, ten tijden van de FISA/FOCA oorlog stonden ze schouder aan schouder hoor. En dat hebben ze daarna nog heel lang gedaan. Brothers in arms waren het.


Klopt helemaal, maar ook vrienden van weleer kunnen tegenover elkaar komen te staan...

Maikel0230


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Figge

Das toch niet erg? Misschien gaan mensen nu ook eens een inhaalpoging ondernemen in de parabolica. Het risico op het einde van je race is er nu een stuk kleiner :)

Maikel0230

Totdat de remmen op zo'n Caterham het begeven met 320 km/u.

Ze maken heet de coureurs te makkelijk op deze manier, als ze hier een fout maakte dan was het race over en ze wisten het, nu is het jachtseizoen geopend.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Kootje

Tsja .... ik snap dat asfalt veiliger is dan grind, maar toch wordt ik ook niet vrolijk van al die parkeerplaatsen. Foutjes worden op die manier amper meer afgestraft en vaak wordt het extra asfalt juist bewust gebruikt. Ik zou dan ook liever zien dat men eerst 'n strook grind neer zou leggen, alvorens de boel dicht te asfalteren. Zo voorkom je dat men bewust de uitloopstrook gebruikt, maar betekend 'n uitstapje niet direct einde race.

Matthijs

Citaat van: Kootje op 07 augustus 2014 - 11:34:03
Tsja .... ik snap dat asfalt veiliger is dan grind, maar toch wordt ik ook niet vrolijk van al die parkeerplaatsen. Foutjes worden op die manier amper meer afgestraft en vaak wordt het extra asfalt juist bewust gebruikt. Ik zou dan ook liever zien dat men eerst 'n strook grind neer zou leggen, alvorens de boel dicht te asfalteren. Zo voorkom je dat men bewust de uitloopstrook gebruikt, maar betekend 'n uitstapje niet direct einde race.
Ik vind het prima als foutjes niet direct worden afgestraft, want dan proberen coureurs wellicht meer. Anders zou Hamilton in Hongarije het wellicht nooit geprobeerd hebben om Vergne buitenom in bocht 4 in te halen. Wat ik wel wenselijk vind is dat een uitstapje naast de baan niet einde race is, maar wel nadelig (trager of je maakt je banden vuil). Een strook gras (of grind, maar dan gaat een auto wellicht zijwaarts happen), zou hierbij kunnen helpen.

robbert

of de strook met speciale verf beschilderen zoals in abu dhabi. Daar vertraagt de wagen van

Matthijs

Citaat van: robbert op 07 augustus 2014 - 12:39:28
of de strook met speciale verf beschilderen zoals in abu dhabi. Daar vertraagt de wagen van
Is dat zo? Werkt dat?

Jehoentelaar

Asfalt is in de basis misschien veiliger, maar coureurs gaan door de grotere vergevingsgezindheid (leuk woord) veel meer risico's nemen. Als het dan fout gaat zijn de gevolgen ook een stuk groter.

En het is gewoon lachwekkend, Parabolica als parkeerplaats. Je zou bijna in het belang van het circuit de Formule 1 er inderdaad weg willen hebben.

robbert

Citaat van: Matthijs op 07 augustus 2014 - 13:22:13
Citaat van: robbert op 07 augustus 2014 - 12:39:28
of de strook met speciale verf beschilderen zoals in abu dhabi. Daar vertraagt de wagen van
Is dat zo? Werkt dat?

ja heb dat 2 jaar geleden eens gezien op een reportage op een engelse zender. Ik denk op de bbc ofzo