Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

0634

CitaatRomain Grosjean ‏@RGrosjean  9 min
Good news about Melbourne Grand Prix confirmed until 2020. Love so much going down there and racing in the Albert Park.

Jeuj!

FolkertE


Jehoentelaar

Citaat van: Jeroen op 03 augustus 2014 - 10:51:42
CitaatRomain Grosjean ‏@RGrosjean  9 min
Good news about Melbourne Grand Prix confirmed until 2020. Love so much going down there and racing in the Albert Park.

Jeuj!
Top!

Maikel0230

http://www.independent.co.uk/sport/motor-racing/ecclestones-100m-getoutofjail-card-9648030.html

Dus deze middag zal het Duitse gerecht een afkoopsom van 100 miljoen Dollar accepteren van Ecclestone...

Een omkopingszaak afkopen, dat kan alleen Bernie natuurlijk voor elkaar krijgen, betekent in feite ook dat hij schuldig is anders was hij nooit tot afkoping over gegaan.

Hij is een laagvallen crimineel en niet meer, hij heeft veel betekent voor deze sport en zal waarschijnlijk nog veel gaan betekenen maar voor mij mag hij verdwijnen.

Sommigen zijn uitgekeken op oude coureurs? Awel ik ben uitgekeken op Bernard Charles Ecclestone!

De man heeft nog lef ook
CitaatThe £60m will be handed to the state of Bavaria and Ecclestone's lawyer Sven Thomas revealed to The Independent that he will ask the court on Tuesday to use the money to build a new Formula One track in the region.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

robbert

Citaat van: Maikel0230 op 05 augustus 2014 - 10:57:16
http://www.independent.co.uk/sport/motor-racing/ecclestones-100m-getoutofjail-card-9648030.html

Dus deze middag zal het Duitse gerecht een afkoopsom van 100 miljoen Dollar accepteren van Ecclestone...

Een omkopingszaak afkopen, dat kan alleen Bernie natuurlijk voor elkaar krijgen, betekent in feite ook dat hij schuldig is anders was hij nooit tot afkoping over gegaan.

Hij is een laagvallen crimineel en niet meer, hij heeft veel betekent voor deze sport en zal waarschijnlijk nog veel gaan betekenen maar voor mij mag hij verdwijnen.

Sommigen zijn uitgekeken op oude coureurs? Awel ik ben uitgekeken op Bernard Charles Ecclestone!

De man heeft nog lef ook
CitaatThe £60m will be handed to the state of Bavaria and Ecclestone's lawyer Sven Thomas revealed to The Independent that he will ask the court on Tuesday to use the money to build a new Formula One track in the region.

heb al een tijdje gezegd, dat den bernie niet meer is zoals hij vroeger was. Hij heeft toen de f1 groot gemaakt, maar door nieuwe ideen keren de meeste fans, de sport de rug toe. Hij zout beter stoppen met de f1 en het overlaten aan een jong iemand. Iemand die mss ook tegen de nieuwe ideen is.

0634

Veel van de ideeen die afgeschoten worden (de nieuwe motoren, het gebrek aan geluid, de snelslijtende Pirelli banden, DRS) komen echter allesbehalve uit de koker van Ecclestone. Denk dus niet dat alles zomaar ineens veranderd.

Kootje

Zoals gewoonlijk krijgt Bernie alle krediet. ;)

robbert

ja en het idee om de formule 1 te laten verdwijnen achter de decoder?

Kootje

Dat komt wel bij Bernie vandaan. Tenminste .... Bernie bied de tv-uitzendingen aan de hoogste bieder. Is dat toevallig 'n betaal-tv zender, ja ... dan verdwijnt het achter de decoder. Maar het is niet zo dat Bernie besloten heeft dat F1 voortaan achter de decoder gaat. Daarnaast beslist Bernie over de circuits waar gereden wordt. Met andere woorden, hij stelt de kalender samen, maar daar eindigt zijn macht. Natuurlijk gooit hij proefballonnetjes op en sommigen zoals het dubbele puntensysteem worden ook gebruikt, maar de beslissing daarover ligt niet bij hem. Alles wat betrekking heeft op regelgeving ligt bij de FIA, niet bij Bernie.

Maikel0230

Klopt Kootje, je zet de feiten correct neer maar je vergeet de achterpoort van Bernie.

Het unaniem goedkeuren van de teams, als mijnheer een ideetje heeft hoeft ie de teams maar het mes op de keel te zetten en zij stemmen ermee in, hij en FOM verdelen immers het TV geld.

Zo zijn immers de dubbele punten tot stand gekomen als ik me niet vergis?

Verbeter me als het niet zo is gebeurd.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Kootje

Maar ook als de teams unaniem instemmen, is het nog steeds de FIA die bepaald. Als de FIA niet akkoord gaat kunnen Bernie en de teams nog zo veel willen, maar dan gebeurd het dus niet. Uiteraard zal de FIA wel sneller geneigd zijn te luisteren als iedereen instemt.

Maikel0230

#2906
Citaat van: Kootje op 05 augustus 2014 - 19:45:09
Maar ook als de teams unaniem instemmen, is het nog steeds de FIA die bepaald. Als de FIA niet akkoord gaat kunnen Bernie en de teams nog zo veel willen, maar dan gebeurd het dus niet. Uiteraard zal de FIA wel sneller geneigd zijn te luisteren als iedereen instemt.

Klopt natuurlijk ook maar je bent het dan toch wel met me eens dat Bernie een soort van "onweerstaanbare" druk kan zetten op de FIA en zo dus toch wel wat invloed kan hebben op de regelgeving?

Ben het met je eens maar ik krijg de indruk dat sommigen hier denken dat Bernie geen macht heeft over de regels, die heeft ie wel - alhoewel zeer beperkt in de vorm van "team-druk".

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Citaat van: Maikel0230 op 05 augustus 2014 - 19:29:52
Klopt Kootje, je zet de feiten correct neer maar je vergeet de achterpoort van Bernie.

Het unaniem goedkeuren van de teams, als mijnheer een ideetje heeft hoeft ie de teams maar het mes op de keel te zetten en zij stemmen ermee in, hij en FOM verdelen immers het TV geld.

Zo zijn immers de dubbele punten tot stand gekomen als ik me niet vergis?

Verbeter me als het niet zo is gebeurd.

Bij deze dus. Het is niet waar.

Als ik me niet vergis was Bernie vanaf het begin sceptisch over de turbo's en m.n. het geluid ervan. Sterker, hij was fel tegenstander. Toch kwam het er door heen.

Blijkbaar zet hij echt niet zomaar het mes op de strot en hup, we doen zijn zin.

Zo zijn er veel meer regels waartegen Bernie openlijk zijn afkeer uitte (motoren bevriezen), zeker sinds zijn boezemvriend en voormalig jurist Max Mosley niet meer in de FIA zit.

Het is echt niet zo dat Bernie's zin altijd maar doorgedreven wordt. Sterker, volgens mij zou de F1 zomaar tien seconden per ronde sneller gaan als Bernie zijn zin overal maar in zou krijgen.

Figge

Welkom in de wereld die politiek heet. En dat Bernie daar een ongekend talent voor heeft blijkt hieruit. Dat zijn invloed afneemt overigens ook. Ik heb wel eens in een artikel gelezen dat Bernie de beste onderhandelaar ooit in de wereld is (geweest) In geld uitgedrukt dan. Hij geeft ook bijna niets toe in zijn onderhandelingsstrategie. Tis een beetje alles of niets. De laatste jaren steeds vaker niets.

De dubbele punten waren toch om een manier om dominatie uit te sluiten? Een soort garantie op een ontknoping in de laatse race. Ik wist niet dat hij Abu Dhabi daar dan ook nog eens extra voor weet te laten betalen. Hahahaha Bernie is een ouwe gek aan t worden. Maar op eoa manier vind ik dat dan wel weer typisch iets voor hem.

Maikel0230

Citaat van: Jeroen op 05 augustus 2014 - 20:13:37
Citaat van: Maikel0230 op 05 augustus 2014 - 19:29:52
Klopt Kootje, je zet de feiten correct neer maar je vergeet de achterpoort van Bernie.

Het unaniem goedkeuren van de teams, als mijnheer een ideetje heeft hoeft ie de teams maar het mes op de keel te zetten en zij stemmen ermee in, hij en FOM verdelen immers het TV geld.

Zo zijn immers de dubbele punten tot stand gekomen als ik me niet vergis?

Verbeter me als het niet zo is gebeurd.

Bij deze dus. Het is niet waar.

Als ik me niet vergis was Bernie vanaf het begin sceptisch over de turbo's en m.n. het geluid ervan. Sterker, hij was fel tegenstander. Toch kwam het er door heen.

Blijkbaar zet hij echt niet zomaar het mes op de strot en hup, we doen zijn zin.

Zo zijn er veel meer regels waartegen Bernie openlijk zijn afkeer uitte (motoren bevriezen), zeker sinds zijn boezemvriend en voormalig jurist Max Mosley niet meer in de FIA zit.

Het is echt niet zo dat Bernie's zin altijd maar doorgedreven wordt. Sterker, volgens mij zou de F1 zomaar tien seconden per ronde sneller gaan als Bernie zijn zin overal maar in zou krijgen.

Maar de Turbo's zijn er vooral gekomen door de vasthoudendheid van Todt + dat Bernie nooit Mercedes en Ferrari (ja ook zij waren toen nog voorstander) zou kunnen overtuigen om unaniem mee aan te doen.

Maar het klopt wel wat je zegt, soms houden de teams hun poot stijf en dan kan Bernie ernaar fluiten maar die keren zijn toch zeldzaam. Zeker in de tijden van vandaag nu dat CVC hem kort houdt.

Maar goed weten wij veel hoe Bernie zich gedraagt tijdens zo'n onderhandelingen.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25