Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

Maikel0230

Sorry voor de dubbelpost heren maar om de discussie weg te lokken van dit welles nietes spelletjes - waarvoor overigs mijn excuses

Wat vinden we hiervan

http://www.autosport.com/news/report.php/id/115160

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Tuesday

Citaat van: SDG op 27 juli 2014 - 00:20:24
Citaat van: Maikel0230 op 27 juli 2014 - 00:16:53
Citaat van: SDG op 27 juli 2014 - 00:15:34
Wat ook niet meespeelt is dat het aanbod van F1 in een land volstrekt afhankelijk is van de contracten die met de lokale tv-zenders afgesloten werden. Als die bv. enkel de races uitzenden en je wil werkelijk alles zien, pech voor jou. Ik ben aangesloten bij Belgacom, dus ik kan mij op het huidige F1-aanbod op Telenet zelfs niet eens inschrijven of ik moet al van provider veranderen. Daarom is het ook een nadeel dat de F1 geen universeel internetkanaal heeft zoals bv. de MotoGP dat wel heeft.

Exactemundo!

Ik zal je zelfs nog meer vertellen: indien de F1-tickets niet zo astronomisch duur waren geweest, indien de F1 een betalend internetkanaal had gehad met allerlei exclusieve features, uitgesteld kijken, opvragen van het volledige archief sedert Sint-Juttemis en dies meer, was ik wellicht ieder jaar al live naar de F1 gaan kijken en had ik ook mijn geld aan een online F1-abonnement gegeven.

De Formule 1 heeft dit alles echter niet, MotoGP heeft het daarentegen allemaal wél. Daarom ook dat Dorna Sports met mijn geld aan de haal gaat en de FOM momenteel geen cent aan mij verdient.

Of kort gezegd: You snooze, you lose.
en wie heeft de hoogste omzet? en wie de meeste bezoekers en kijkers?

Tuesday

Citaat van: Maikel0230 op 27 juli 2014 - 00:24:35
Citaat van: Tuesday op 27 juli 2014 - 00:17:07exact, nou zeg je het zelf, autosport zit allang op social media. Daar gaat een facebook of twitter account van de F1 echt niks aan veranderen. Je moet gewoon als een gek alles wat met F1 te maken heeft gaan liken en retweeten, misschien dat je dan vrienden meekrijgt?

De sport is al goed vertegenwoordigd op twitter maar nog niet genoeg om een nieuwe aanwas aan fans binnen te halen, het is via sociale media dat FOM de stock opnieuw kan aanvullen en de decoder waanzin houdt jongeren ook tegen.

Ik zit dagelijks op twitter en datgene wat teams en coureurs nu delen is vaak hetzelfde, ze kunnen niet meer omdat nog een groot gedeelte van de sport achter slot en grendel zit dankzij FOM.
sorry hoor, maar FOM gaat echt geen nieuwe aanwas via twitter binnenhalen. Het mooie van twitter en facebook is juist dat er een hele verscheidenheid aan nieuws, meningen etc is ipv van 1 informatiebron. Ik zou echt niet weten wat de FOM hier aan toe kan voegen.

Maikel0230

Tja, jij hebt jouw mening, ik de mijne, heb niets verder toe te voegen aan mijn standpunt van eerder.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Edwin90

http://www.gppits.net/nieuws/formule_1_op_weg_naar_verbeteringen/

Grappig om te zien hoezeer mensen de kracht van Social Media onderschatten overigens. Social Media is voor veel bedrijven een grotere bron van inkomsten/klantenwerving dan de gewone media (TV, kranten etc.). Het gaat dan niet alleen om het gezellig Twitteren van berichtjes, maar YouTube bijvoorbeeld valt hier ook onder. De Formule 1 heeft hier de boot gewoon zwaar gemist.

Tuesday

Citaat van: Edwin90 op 27 juli 2014 - 12:21:41
http://www.gppits.net/nieuws/formule_1_op_weg_naar_verbeteringen/

Grappig om te zien hoezeer mensen de kracht van Social Media onderschatten overigens. Social Media is voor veel bedrijven een grotere bron van inkomsten/klantenwerving dan de gewone media (TV, kranten etc.). Het gaat dan niet alleen om het gezellig Twitteren van berichtjes, maar YouTube bijvoorbeeld valt hier ook onder. De Formule 1 heeft hier de boot gewoon zwaar gemist.
voor bepaalde bedrijven is het zeker geschikt, voor F1 betwijfel ik dat. Jullie roepen het allemaal wel, maar hoe zie je dat dan concreet voor je? alleen iets roepen zonder zelf enige verantwoordelijkheid te dragen dat kan iedereen wel. FOM is meer dan alleen Bernie en zal toch ook zn marketingspecialisten in huis hebben?

Pancake Shield

Social Media is tegenwoordig zo belangrijk. En de F1 heeft daar in heeeel erg de boot gemist. Tenminste de organisatie Formule 1. Als je bijvoorbeeld kijkt naar Lotus, Marussia en Mercedes die zijn allemaal heel actief of Twitter enzo.

Maar qua organisatie is het echt helemaal mis. Ik neem heel even als voorbeeld IndyCar (niet helemaal te vergelijk om een bepaalde reden, maar daar kom ik nog op terug). IndyCar is heel strak met de social media. Daar wordt letterlijk verslag van alle sessies gedaan via het Twitter-account. Vergelijk ik dat met de F1 dan wordt alleen maar verwezen naar artikelen op de eigen site, vaak zijn dat toch quotes die we uiteindelijk toch wel ergens anders lezen. Dus daar zoeken we al niet meer naar. Na een race/kwalificatie heeft IndyCar vaak al reacties van coureurs en een korte samenvatting online staan. Dat zijn de dingen waar wij naar zoeken, ook voor de Formule 1. Het is een kleine moeite eigenlijk. Het enige waar ik even wat twijfels aan heb is of IndyCar zelf zijn filmpjes maakt of dat het dat laat doen door het op dat moment verantwoordelijke tv-station. En dat is het grote verschil met Formule 1 eigenlijk als dat zo is. Want dan moet de organisatie even een paar man extra aannemen, die dat gaan bewerken etc.

Maar ik denk dat de kosten tegenover de profijt dan echt wel meevallen. Als jij gewoon korte highlights en korte hapklare interviewtjes met bv de nummer 1, 2 & 3 en dan de mensen die een belangrijke rol gespeeld hebben (bv in Silverstone Rosberg die uitvalt) op een YouTube-kanaal zet dan trek jij echt wel de mensen naar je toe. Zeker, omdat je het nieuwe publiek wilt trekken en niet Opa Hans en Oma Truus, die nog met een oude draaischijftelefoon bellen. Het nieuwe publiek trek je juist via de social media.

Formule 1 moet dan ook vooral naar zichzelf kijken. Coureurs en teams pikken het al wel redelijk op, maar dat kan ook nog beter. Nogmaals kijkend naar IndyCar de interactie tussen de coureurs via Twitter bestaat gewoon (soms op het beschamende af). En in Formule 1 heb ik echt het idee, dat een marketing-mannetje de tweets van Alonso verstuurd.

Organiseer wedstrijden via social media, daag mensen uit voor iets. Ze hoeven niet alles bloot te gooien, maar wat meer interactie kan nooit geen kwaad. En dan kost het misschien net ietwat meer moeite. Maar dan mogen ze mij best aannemen hoor, ik doe dat met alle liefde en plezier.  :P
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

0634

#2857
Ik geloof daar helemaal niks van. Dat heeft nauwelijks effect op kijkcijfers. Er wordt namelijk al genoeg getwitterd over F1, of een organisatie als de FOM dat nou doet of een team maakt geen klap uit.

Wil je meer mensen trekken: moet je het in de sport zelf zoeken, niet in de randzaken. Bieden de races voldoende spektakel, zullen er voldoende kijkers zijn. Overigens ben ik van mening dat het allemaal wel los zal lopen hoor.

Dat heeft niks te maken met het onderschatten van de kracht van social media, die kracht is enorm, voor nieuwsvoorziening, voor opinies, voor alles, maar die kracht is niet overal op toepasbaar. HEt lokt geen kijkers naar saaie sportevenementen.

0634

En wéér een geweldige race gezien. Wie heeft het nog over het geluid?

Kootje

Dat blijft 'n slaapverwekkend gebrom. Gelukkig zorgen de races zelf voor genoeg spanning om wakker te blijven. ;)

0634

Ik vind het vanachter de tv echt totaal geen slaapverwekkend gebrom. Ik vind het helemaal prima. De turbo's van vroeger bromden ook veel meer dan atmosferische. So be it. Op de baan kan het anders zijn, maar op tv (waar 99,99999% kijkt) snap ik het probleem niet zo.

robbert

geluid? Heb net de 24uren van spa gezien, en daar hoor je ongeveer hetzelfde geluid. Zo saai ;D

Jozef

Citaat van: Maikel0230 op 27 juli 2014 - 00:34:48
Sorry voor de dubbelpost heren maar om de discussie weg te lokken van dit welles nietes spelletjes - waarvoor overigs mijn excuses

Wat vinden we hiervan

http://www.autosport.com/news/report.php/id/115160

Lol, het ergste uit dat artikel vind ik dit: "Red Bull boss Christian Horner caused a stir on Friday when he accused the media of being too negative about F1." Dat had ik nog niet gehoord. Is wel extreem komisch komende van de baas van het team dat zelf de voorbije maanden niks anders heeft gedaan dan zagen en zeuren over de F1.

Franky R.

Citaat van: Jozef op 27 juli 2014 - 18:23:06
Citaat van: Maikel0230 op 27 juli 2014 - 00:34:48
Sorry voor de dubbelpost heren maar om de discussie weg te lokken van dit welles nietes spelletjes - waarvoor overigs mijn excuses

Wat vinden we hiervan

http://www.autosport.com/news/report.php/id/115160

Lol, het ergste uit dat artikel vind ik dit: "Red Bull boss Christian Horner caused a stir on Friday when he accused the media of being too negative about F1." Dat had ik nog niet gehoord. Is wel extreem komisch komende van de baas van het team dat zelf de voorbije maanden niks anders heeft gedaan dan zagen en zeuren over de F1.


Iedereen klaagt, behalve meneer Horner... :P

Arthur

Citaat van: Jeroen op 27 juli 2014 - 16:18:56
En wéér een geweldige race gezien. Wie heeft het nog over het geluid?

Je hoort mij niet meer klagen hoor. Of moet ik concluderen dat als de race ECHT spannend is het geluid ondergeschikt is. Of [andersom] als de race ZO saai is voert het [mooie] geluid de boventoon. Doe mij maar het racen, daar kijk ik immers voor ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel