Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

0634

Ja maar dat geldt voor alles. Zend voortaan iedere nieuwe film ipv in de bios uit op de tv en iedere film trekt een veel groter publiek.

Tuesday

Citaat van: SDG op 26 juli 2014 - 23:18:31
Verwachten dat de F1 ooit de weg zal opgaan die de DTM nu ingeslagen is - alle kwalificaties en races helemaal gratis te bekijken via YouTube - is wellicht wishful thinking, maar iets meer beeldmateriaal beschikbaar stellen zou de populariteit van de sport echt geen kwaad doen. Waarom geen degelijke samenvatting met de highlights van het weekend plus enkele interviews online zetten (in de stijl van 'After The Flag' van MotoGP, maar dan misschien iets uitgebreider), om maar iets te noemen? In plaats van een op muziek gezette collage van drie minuten waar de nadruk ligt op de glitter en glamour zoals het nu gebeurt, werkelijk een lachertje.
ik weet niet hoe het in andere landen zit, maar in Engeland en Nederland kun je gewoon samenvattingen online kijken bij BBC en Veronica ( http://www.veronicatv.nl/programmas/formule-1/videos/2oRN3mfFpABj/gp-duitsland ) t is alleen geen youtube, maar verder toch redelijk hetzelfde.

Maikel0230

#2837
Het is misschien hard om te zeggen maar dit is de sport van oude lullen aan het worden, als ik tegen vrienden vertel dat mijn passie F1 is kijken ze me aan alsof ik tot een of andere sekte behoor...

Gewoon wat meer openheid via sociale media zou al wonderen doen denk ik en de sport terug achter de decoder uithalen. Ik bedoel hoe belachelijk is het het dat ik in Belgie een voetbalabonement moet nemen bij mijn provider om F1 te kunnen kijken...

Nog een geluk dat de BBC, RTL en La Deux beschikbaar zijn in België.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Tuesday

Citaat van: Maikel0230 op 26 juli 2014 - 23:56:19
Het is misschien hard om te zeggen maar dit is de sport van oude lullen aan het worden, als ik tegen vrienden vertel dat mijn passie F1 is kijken ze me aan alsof ik tot een of andere sekte behoor...

Gewoon wat meer openheid via sociale media zou al wonderen doen denk ik en de sport terug achter de decoder uithalen. Ik bedoel hoe belachelijk is het het dat ik in Belgie een voetbalabonement moet nemen bij mijn provider om F1 te kunnen kijken...

Nog een geluk dat de BBC, RTL en La Deux beschikbaar zijn in België.
maar jouw vrienden zeggen dat toch niet enkel omdat F1 niet op social media zit? ik denk eerder dat ze wat aan het format moeten doen, de gemiddelde jongere vind doorgaans na 5 minuten iets al saai.

0634

Citaat van: Maikel0230 op 26 juli 2014 - 23:56:19
Het is misschien hard om te zeggen maar dit is de sport van oude lullen aan het worden, als ik tegen vrienden vertel dat mijn passie F1 is kijken ze me aan alsof ik tot een of andere sekte behoor...

Gewoon wat meer openheid via sociale media zou al wonderen doen denk ik en de sport terug achter de decoder uithalen. Ik bedoel hoe belachelijk is het het dat ik in Belgie een voetbalabonement moet nemen bij mijn provider om F1 te kunnen kijken...

Nog een geluk dat de BBC, RTL en La Deux beschikbaar zijn in België.

voetbal zit toch ook achter de decoder? Dat is de toekomst.

Maikel0230

#2840
Citaat van: Tuesday op 27 juli 2014 - 00:01:51
Citaat van: Maikel0230 op 26 juli 2014 - 23:56:19
Het is misschien hard om te zeggen maar dit is de sport van oude lullen aan het worden, als ik tegen vrienden vertel dat mijn passie F1 is kijken ze me aan alsof ik tot een of andere sekte behoor...

Gewoon wat meer openheid via sociale media zou al wonderen doen denk ik en de sport terug achter de decoder uithalen. Ik bedoel hoe belachelijk is het het dat ik in Belgie een voetbalabonement moet nemen bij mijn provider om F1 te kunnen kijken...

Nog een geluk dat de BBC, RTL en La Deux beschikbaar zijn in België.
maar jouw vrienden zeggen dat toch niet enkel omdat F1 niet op social media zit? ik denk eerder dat ze wat aan het format moeten doen, de gemiddelde jongere vind doorgaans na 5 minuten iets al saai.

Waarschijnlijk niet nee maar als er meer aan sociale media werd gedaan zou de drempel voor de moderne jongere wel heel een stuk lager worden. Ik geeft toe dat ik vrij conservatief ben en dat was met sociale media ook zo, tot een goed jaar gelden ik de sprong waagde en nu ben ik sneller geinformeerd van de laatste nieuwtjes dan autosport zelf.

Citaat van: Jeroen op 27 juli 2014 - 00:03:36

voetbal zit toch ook achter de decoder? Dat is de toekomst.

Ik ben geen expert op het vlak van Voebal maar je kan dit toch niet met F1 vergelijken. Er is wel elke dag ergens een match die je kan bekijken, dat is met F1 toch iets anders.

De afzetmarkt van voetbalfans is veel groter dan die voor F1 fans.

Een grote fanpoel kan je makkelijker een decoder opdringen dan een kleine zoals de F1.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Precies.  Dus wat zou het toevoegen als de Fia ook gaat twitteren?

Maikel0230

Citaat van: Jeroen op 27 juli 2014 - 00:06:21
Precies.  Dus wat zou het toevoegen als de Fia ook gaat twitteren?

Maar de FIA twittert al Jeroen ;)

FOM daarentegen...

https://twitter.com/fia

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Ha nou kan je nagaan: nooit gemist ;D

maar serieus: wat voegt het toe?

SDG

Citaat van: Maikel0230 op 27 juli 2014 - 00:04:56
Ik ben geen expert op het vlak van Voebal maar je kan dit toch niet met F1 vergelijken. Er is wel elke dag ergens een match die je kan bekijken, dat is met F1 toch iets anders.

De afzetmarkt van voetbalfans is veel groter dan die voor F1 fans.

Een grote fanpoel kan je makkelijker een decoder opdringen dan een kleine zoals de F1.

Wat ook niet meespeelt is dat het aanbod van F1 in een land volstrekt afhankelijk is van de contracten die met de lokale tv-zenders afgesloten werden. Als die bv. enkel de races uitzenden en je wil werkelijk alles zien, pech voor jou. Ik ben aangesloten bij Belgacom, dus ik kan mij op het huidige F1-aanbod op Telenet zelfs niet eens inschrijven of ik moet al van provider veranderen. Daarom is het ook een nadeel dat de F1 geen universeel internetkanaal heeft zoals bv. de MotoGP dat wel heeft.

Maikel0230

Citaat van: SDG op 27 juli 2014 - 00:15:34
Wat ook niet meespeelt is dat het aanbod van F1 in een land volstrekt afhankelijk is van de contracten die met de lokale tv-zenders afgesloten werden. Als die bv. enkel de races uitzenden en je wil werkelijk alles zien, pech voor jou. Ik ben aangesloten bij Belgacom, dus ik kan mij op het huidige F1-aanbod op Telenet zelfs niet eens inschrijven of ik moet al van provider veranderen. Daarom is het ook een nadeel dat de F1 geen universeel internetkanaal heeft zoals bv. de MotoGP dat wel heeft.

Exactemundo!

Citaat van: Jeroen op 27 juli 2014 - 00:14:19
Ha nou kan je nagaan: nooit gemist ;D

maar serieus: wat voegt het toe?

Meer openheid creëren in een vrij gesloten wereld. Digitale informatie is alles in de moderne maatschapij, gewoon aanwezig zijn op sociale media is al genoeg.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Tuesday

Citaat van: Maikel0230 op 27 juli 2014 - 00:04:56
Citaat van: Tuesday op 27 juli 2014 - 00:01:51
Citaat van: Maikel0230 op 26 juli 2014 - 23:56:19
Het is misschien hard om te zeggen maar dit is de sport van oude lullen aan het worden, als ik tegen vrienden vertel dat mijn passie F1 is kijken ze me aan alsof ik tot een of andere sekte behoor...

Gewoon wat meer openheid via sociale media zou al wonderen doen denk ik en de sport terug achter de decoder uithalen. Ik bedoel hoe belachelijk is het het dat ik in Belgie een voetbalabonement moet nemen bij mijn provider om F1 te kunnen kijken...

Nog een geluk dat de BBC, RTL en La Deux beschikbaar zijn in België.
maar jouw vrienden zeggen dat toch niet enkel omdat F1 niet op social media zit? ik denk eerder dat ze wat aan het format moeten doen, de gemiddelde jongere vind doorgaans na 5 minuten iets al saai.

Waarschijnlijk niet nee maar als er meer aan sociale media werd gedaan zou de drempel voor de moderne jongere wel heel een stuk lager worden. Ik geeft toe dat ik vrij conservatief ben en dat was met sociale media ook zo, tot een goed jaar gelden ik de sprong waagde en nu ben ik sneller geinformeerd van de laatste nieuwtjes dan autosport zelf.

exact, nou zeg je het zelf, autosport zit allang op social media. Daar gaat een facebook of twitter account van de F1 echt niks aan veranderen. Je moet gewoon als een gek alles wat met F1 te maken heeft gaan liken en retweeten, misschien dat je dan vrienden meekrijgt?

Tuesday

Citaat van: SDG op 27 juli 2014 - 00:15:34
Citaat van: Maikel0230 op 27 juli 2014 - 00:04:56
Ik ben geen expert op het vlak van Voebal maar je kan dit toch niet met F1 vergelijken. Er is wel elke dag ergens een match die je kan bekijken, dat is met F1 toch iets anders.

De afzetmarkt van voetbalfans is veel groter dan die voor F1 fans.

Een grote fanpoel kan je makkelijker een decoder opdringen dan een kleine zoals de F1.

Wat ook niet meespeelt is dat het aanbod van F1 in een land volstrekt afhankelijk is van de contracten die met de lokale tv-zenders afgesloten werden. Als die bv. enkel de races uitzenden en je wil werkelijk alles zien, pech voor jou. Ik ben aangesloten bij Belgacom, dus ik kan mij op het huidige F1-aanbod op Telenet zelfs niet eens inschrijven of ik moet al van provider veranderen. Daarom is het ook een nadeel dat de F1 geen universeel internetkanaal heeft zoals bv. de MotoGP dat wel heeft.
dat zou idd beter zijn, maar dan moeten ze wel de huidige tv contracten aanpassen. En dat gaat niet zo maar denk ik. Wellicht dat ze daar met nieuwe contracten wel rekening mee houden? Dat is ook de reden dat alles op youtube direct verwijderd wordt, dat zijn ze verplicht aan hun contractanten (lijkt mij).

SDG

Citaat van: Maikel0230 op 27 juli 2014 - 00:16:53
Citaat van: SDG op 27 juli 2014 - 00:15:34
Wat ook niet meespeelt is dat het aanbod van F1 in een land volstrekt afhankelijk is van de contracten die met de lokale tv-zenders afgesloten werden. Als die bv. enkel de races uitzenden en je wil werkelijk alles zien, pech voor jou. Ik ben aangesloten bij Belgacom, dus ik kan mij op het huidige F1-aanbod op Telenet zelfs niet eens inschrijven of ik moet al van provider veranderen. Daarom is het ook een nadeel dat de F1 geen universeel internetkanaal heeft zoals bv. de MotoGP dat wel heeft.

Exactemundo!

Ik zal je zelfs nog meer vertellen: indien de F1-tickets niet zo astronomisch duur waren geweest, indien de F1 een betalend internetkanaal had gehad met allerlei exclusieve features, uitgesteld kijken, opvragen van het volledige archief sedert Sint-Juttemis en dies meer, was ik wellicht ieder jaar al live naar de F1 gaan kijken en had ik ook mijn geld aan een online F1-abonnement gegeven.

De Formule 1 heeft dit alles echter niet, MotoGP heeft het daarentegen allemaal wél. Daarom ook dat Dorna Sports met mijn geld aan de haal gaat en de FOM momenteel geen cent aan mij verdient.

Of kort gezegd: You snooze, you lose.

Maikel0230

#2849
Citaat van: Tuesday op 27 juli 2014 - 00:17:07exact, nou zeg je het zelf, autosport zit allang op social media. Daar gaat een facebook of twitter account van de F1 echt niks aan veranderen. Je moet gewoon als een gek alles wat met F1 te maken heeft gaan liken en retweeten, misschien dat je dan vrienden meekrijgt?

De sport is al goed vertegenwoordigd op twitter maar nog niet genoeg om een nieuwe aanwas aan fans binnen te halen, het is via sociale media dat FOM de stock opnieuw kan aanvullen en de decoder waanzin houdt jongeren ook tegen.

Ik zit dagelijks op twitter en datgene wat teams en coureurs nu delen is vaak hetzelfde, ze kunnen niet meer omdat nog een groot gedeelte van de sport achter slot en grendel zit dankzij FOM.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25