Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

gloudiesaurus

Jep nieuwe fans komen er zo in ieder geval niet bij  >:(

Zelfs Duitsland waar toppers zoals Vettel, Rosberg, en Mercedes vandaan komen verliest langzamerhand haar interesse voor de sport.

Hopelijk zien Ecclestone & co dat ook
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Tuesday

Citaat van: gloudiesaurus op 26 juli 2014 - 20:31:04
Jep nieuwe fans komen er zo in ieder geval niet bij  >:(

Zelfs Duitsland waar toppers zoals Vettel, Rosberg, en Mercedes vandaan komen verliest langzamerhand haar interesse voor de sport.

Hopelijk zien Ecclestone & co dat ook
misschien is dat juist wel een teken dat je er niet zoveel aan kunt doen. Duitsland heeft jarenlang een overkill gehad wat betreft F1, misschien is dit wel een logisch gevolg daarvan. In Hongarije, Engeland en Oostenrijk zit/zat het toch wel goed vol. Wat zou er volgens jullie moeten veranderen qua social media dan en wat gaat dat opleveren?

Arthur

Citaat van: Enzo op 26 juli 2014 - 20:03:00
Bovenin de boom is het bericht ook aangekomen dat de F1 aan populariteit inboet. Circuiteigenaren klagen over tegenvallende opbrengsten door lage bezoekersaantallen en de instroom van nieuwe fans blijft uit.

Berni Ecclestone heeft nu een werkgroep in het leven geblazen die moet gaan werken aan de populariteit van de sport, dit alles onder de bezielende leiding van onze geliefde Flavio.

http://www.autosport.com.prx2.unblocksit.es/news/report.php/id/115160?source=mostpopular

Om eerlijkte zijn geloof ik hier niet zo in en voel ik veel meer voor het pleidooi van Lauda, waarin hij terug wilde naar de formule van 10 jaar geleden.

Niet realistisch van Lauda [terug naar 10 jaar geleden]. F1 is nu en de toekomst ligt [jammerlijk genoeg] niet in het verleden.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jehoentelaar

Via social media bereik je veel meer mensen dan enkel via traditionele media, helemaal als je jezelf binnen die traditionele media achter slot en grendel der decoders parkeert. Formule 1 is nu praktisch onzichtbaar geworden.

Arthur

Citaat van: Jehoentelaar op 26 juli 2014 - 21:05:14
Via social media bereik je veel meer mensen dan enkel via traditionele media, helemaal als je jezelf binnen die traditionele media achter slot en grendel der decoders parkeert. Formule 1 is nu praktisch onzichtbaar geworden.

Kijk nu weer naar LiveTiming met die stomme bolletjes i.p.v. sectortijden. Ook weer volledig om zeep geholpen. Kijk er nu niet eens meer naar, compleet zinloos, net de LOTTO geworden ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Tuesday

Citaat van: Jehoentelaar op 26 juli 2014 - 21:05:14
Via social media bereik je veel meer mensen dan enkel via traditionele media, helemaal als je jezelf binnen die traditionele media achter slot en grendel der decoders parkeert. Formule 1 is nu praktisch onzichtbaar geworden.
maar moeten ze dan F1 via facebook uit gaan zenden ofzo? ik snap het niet zo goed.

0634

Citaat van: Enzo op 26 juli 2014 - 20:03:00
Bovenin de boom is het bericht ook aangekomen dat de F1 aan populariteit inboet. Circuiteigenaren klagen over tegenvallende opbrengsten door lage bezoekersaantallen en de instroom van nieuwe fans blijft uit.

Berni Ecclestone heeft nu een werkgroep in het leven geblazen die moet gaan werken aan de populariteit van de sport, dit alles onder de bezielende leiding van onze geliefde Flavio.

http://www.autosport.com.prx2.unblocksit.es/news/report.php/id/115160?source=mostpopular

Om eerlijkte zijn geloof ik hier niet zo in en voel ik veel meer voor het pleidooi van Lauda, waarin hij terug wilde naar de formule van 10 jaar geleden.

Tien jaar geleden ontbrak er alleen nog een fanfare aan de tweewekelijkse optochten.

Jehoentelaar

Citaat van: Tuesday op 26 juli 2014 - 21:19:58
Citaat van: Jehoentelaar op 26 juli 2014 - 21:05:14
Via social media bereik je veel meer mensen dan enkel via traditionele media, helemaal als je jezelf binnen die traditionele media achter slot en grendel der decoders parkeert. Formule 1 is nu praktisch onzichtbaar geworden.
maar moeten ze dan F1 via facebook uit gaan zenden ofzo? ik snap het niet zo goed.
Nee. Ze moeten het publiek bereiken en dat publiek naar de TV, livestream of whatever krijgen. Het is veelal bewezen dat dat werkt, maar F1 weigert eraan te beginnen.

Tuesday

Citaat van: Jehoentelaar op 26 juli 2014 - 21:32:17
Citaat van: Tuesday op 26 juli 2014 - 21:19:58
Citaat van: Jehoentelaar op 26 juli 2014 - 21:05:14
Via social media bereik je veel meer mensen dan enkel via traditionele media, helemaal als je jezelf binnen die traditionele media achter slot en grendel der decoders parkeert. Formule 1 is nu praktisch onzichtbaar geworden.
maar moeten ze dan F1 via facebook uit gaan zenden ofzo? ik snap het niet zo goed.
Nee. Ze moeten het publiek bereiken en dat publiek naar de TV, livestream of whatever krijgen. Het is veelal bewezen dat dat werkt, maar F1 weigert eraan te beginnen.
ik kan me er eerlijk gezegd niet echt een voorstelling bij maken. F1 is officieel misschien niet vertegenwoordigd op social media, maar op heel veel andere manieren natuurlijk wel. Een officiele facebook pagina of een twitter account zet volgens mij maar weinig zoden aan de dijk.

Arthur

Maar om eerlijk te zijn... Ik heb ook geen Facebook of Twitter [en wie wil mij nu volgen... behalve mooie jonge meiden ;D]
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jehoentelaar

Citaat van: Tuesday op 26 juli 2014 - 21:46:43
Citaat van: Jehoentelaar op 26 juli 2014 - 21:32:17
Citaat van: Tuesday op 26 juli 2014 - 21:19:58
Citaat van: Jehoentelaar op 26 juli 2014 - 21:05:14
Via social media bereik je veel meer mensen dan enkel via traditionele media, helemaal als je jezelf binnen die traditionele media achter slot en grendel der decoders parkeert. Formule 1 is nu praktisch onzichtbaar geworden.
maar moeten ze dan F1 via facebook uit gaan zenden ofzo? ik snap het niet zo goed.
Nee. Ze moeten het publiek bereiken en dat publiek naar de TV, livestream of whatever krijgen. Het is veelal bewezen dat dat werkt, maar F1 weigert eraan te beginnen.
ik kan me er eerlijk gezegd niet echt een voorstelling bij maken. F1 is officieel misschien niet vertegenwoordigd op social media, maar op heel veel andere manieren natuurlijk wel. Een officiele facebook pagina of een twitter account zet volgens mij maar weinig zoden aan de dijk.

Toch wel, zo is in andere situaties gebleken. En, zoals het nu gaat, gaat het sowieso niet goed.

Arthur

Citaat van: Jehoentelaar op 26 juli 2014 - 22:54:59
Citaat van: Tuesday op 26 juli 2014 - 21:46:43
Citaat van: Jehoentelaar op 26 juli 2014 - 21:32:17
Citaat van: Tuesday op 26 juli 2014 - 21:19:58
Citaat van: Jehoentelaar op 26 juli 2014 - 21:05:14
Via social media bereik je veel meer mensen dan enkel via traditionele media, helemaal als je jezelf binnen die traditionele media achter slot en grendel der decoders parkeert. Formule 1 is nu praktisch onzichtbaar geworden.
maar moeten ze dan F1 via facebook uit gaan zenden ofzo? ik snap het niet zo goed.
Nee. Ze moeten het publiek bereiken en dat publiek naar de TV, livestream of whatever krijgen. Het is veelal bewezen dat dat werkt, maar F1 weigert eraan te beginnen.
ik kan me er eerlijk gezegd niet echt een voorstelling bij maken. F1 is officieel misschien niet vertegenwoordigd op social media, maar op heel veel andere manieren natuurlijk wel. Een officiele facebook pagina of een twitter account zet volgens mij maar weinig zoden aan de dijk.

Toch wel, zo is in andere situaties gebleken. En, zoals het nu gaat, gaat het sowieso niet goed.

Maak het bereikbaar [Facebook, Twitter, You Tube etc.] en haal die decoder weg. Probeer nieuwe aanwas te bereiken en enthousiast te maken. Nu kom je in de sfeer van een darkroom  ;D
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Ik zit in deze wel op de lijn van Tuesday. Er is zo vreselijk veel op twitter en FB over F1, dat ik me echt afvraag wat een FIA account zal toevoegen. Ik heb werkelijk geen idee.

SDG

Verwachten dat de F1 ooit de weg zal opgaan die de DTM nu ingeslagen is - alle kwalificaties en races helemaal gratis te bekijken via YouTube - is wellicht wishful thinking, maar iets meer beeldmateriaal beschikbaar stellen zou de populariteit van de sport echt geen kwaad doen. Waarom geen degelijke samenvatting met de highlights van het weekend plus enkele interviews online zetten (in de stijl van 'After The Flag' van MotoGP, maar dan misschien iets uitgebreider), om maar iets te noemen? In plaats van een op muziek gezette collage van drie minuten waar de nadruk ligt op de glitter en glamour zoals het nu gebeurt, werkelijk een lachertje.

Arthur

Geef alles vrij op social media en you tube en je wint nieuwe aanwas...!!!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel