Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

SDG

#2805
Ik heb de Grote Prijzen uit de jaren '80-'90 allemaal nog bewust meegemaakt, van de eerste overwinning van Berger in 1986 tot de eerste podiumplaats van Michael Schumacher in 1992.

Hobbelig was het in ieder geval. Mij is vooral het lange rechte stuk bij start en finish bijgebleven, en ook die banking vlak daarvoor - Peraltada - was machtig.

Ik vrees echter ook wel dat de lay-out van het oude circuit niet meer van deze tijd bevonden gaat worden en dat er hier en daar wel het één en ander gaat bijgeschaafd worden.

gloudiesaurus

Ze willen 50 miljoen Euro investeren om het circuit te knappen.
Of de bocht  Peraltada in het circuit blijft zitten is nog niet bekend.

Wel is zeker dat een baseball stadionetje voor het circuit moet wijken  ;)

Overigens heeft Bernie gezegd dat in 2016 Azerbeidjan erbij komt.
En ook New York is nog voor 2016 in de running.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Arthur

Dan moeten er andere circuits van de kalender af... Ik zeg Budapest  ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jehoentelaar

Azerbeidzjan. Hmm. Na alle tumult wat Sochi betreft (boycotten en al die dingen) zou je dat voor Baku ook verwachten. Maar vooruit.

gloudiesaurus

Citaat van: Jehoentelaar op 25 juli 2014 - 16:50:18
Azerbeidzjan. Hmm. Na alle tumult wat Sochi betreft (boycotten en al die dingen) zou je dat voor Baku ook verwachten. Maar vooruit.

Nah Azerbeidzjan is geen Rusland he  ;)
Maar Azerbeidzjan is wel een land met een dictator... die discussie gaat nog wel komen denk ik.
Persvrijheid is er 0.

Maar goed Bernie kijkt alleen maar naar geld.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Azerbeidzjan ligt al jaren enorm in de clinch met Armenië wat betreft het gebied Nagorno-Karabakh, wat toebehoort aan de Armenen maar nu van de Azeri is. Het gebied heeft zichzelf echter onafhankelijk verklaard en er vinden met zekere regelmaat incidenten plaats. Dat is natuurlijk niet in Baku, maar het is wel weer een enorm controversieel land wat bezocht gaat worden. Net als China en Rusland dus.

gloudiesaurus

Wat dat betreft nog een graadje erger dan China en Rusland.
Maar laat Azerbeidzjan nu net een heleboel olie hebben...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Maikel0230

Citaat van: gloudiesaurus op 25 juli 2014 - 21:46:18
Wat dat betreft nog een graadje erger dan China en Rusland.
Maar laat Azerbeidzjan nu net een heleboel olie hebben...

Mexico ook, zesde grootste olieproducent in de wereld
Rusland ook, grootste olieproducent van de wereld
Amerika ook, derde grootste olieproducent van de wereld

Ik zie een patroon opduiken...

En dan hebben we de vaste klanten al natuurlijk: Abu Dhabi, China, Maleisië , Bahrein en zelfs Canada heeft een gigantische olie industrie

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Arthur

Citaat van: gloudiesaurus op 25 juli 2014 - 21:46:18
Wat dat betreft nog een graadje erger dan China en Rusland.
Maar laat Azerbeidzjan nu net een heleboel olie hebben...

Daar wilde Hitler naar toe [vanwege die olie] maar hij kon de verleiding niet weerstaan om eerst de naam Stalin[grad] van de wereldkaart te poetsen en verloor daardoor de macht... Dit uiteraard volledig off topic!!!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

gloudiesaurus

Citaat van: Arthur op 26 juli 2014 - 01:16:05
Citaat van: gloudiesaurus op 25 juli 2014 - 21:46:18
Wat dat betreft nog een graadje erger dan China en Rusland.
Maar laat Azerbeidzjan nu net een heleboel olie hebben...

Daar wilde Hitler naar toe [vanwege die olie] maar hij kon de verleiding niet weerstaan om eerst de naam Stalin[grad] van de wereldkaart te poetsen en verloor daardoor de macht... Dit uiteraard volledig off topic!!!

True. Mocht je echt interesse hebben in Azerbeidzjan dan moet je eens een aflevering bekijken van Jelle Brandt Corstius van "moskou tot moermansk". Een aflevering was hij Azerbeidzjan. Vooral in de hoofdstad Baku was het luxe en praal en pracht. Maar vragen stellen aan mensen op straat mocht hij er niet, dan moest de camera meteen op zwart...

Blijft een vreemde wereld dat de Formule 1 er dan voor kiest om daar naar toe te gaan.

Money talks...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Enzo

Bovenin de boom is het bericht ook aangekomen dat de F1 aan populariteit inboet. Circuiteigenaren klagen over tegenvallende opbrengsten door lage bezoekersaantallen en de instroom van nieuwe fans blijft uit.

Berni Ecclestone heeft nu een werkgroep in het leven geblazen die moet gaan werken aan de populariteit van de sport, dit alles onder de bezielende leiding van onze geliefde Flavio.

http://www.autosport.com.prx2.unblocksit.es/news/report.php/id/115160?source=mostpopular

Om eerlijkte zijn geloof ik hier niet zo in en voel ik veel meer voor het pleidooi van Lauda, waarin hij terug wilde naar de formule van 10 jaar geleden.

gloudiesaurus

Flavio wil "succes-ballast" gaan toevoegen zoals in DTM en WTCC. Naar verluidt zouden de teams het wel willen.

Ecclestone zou niet zien in budgetbeperking en terug willen naar ongelimiteerd testen...

Ik zie beide niet zitten.

Hopelijk doen ze ook wat met de Formule 1 op de digitale snelweg, dat is broodnodig.
Maak eens een goed gratis app, wordt actief op social media, laat websites in de pitsstraat toe.

En haal Formule 1 achter de decoder uit, zo blokkeer je alles uiteindelijk.
Maar goed dat zal wel nooit gebeuren...

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

SDG

Citaat van: gloudiesaurus op 26 juli 2014 - 20:05:32
Flavio wil "succes-ballast" gaan toevoegen zoals in DTM en WTCC. Naar verluidt zouden de teams het wel willen.

Ecclestone zou niet zien in budgetbeperking en terug willen naar ongelimiteerd testen...

Ik zie beide niet zitten.

Hopelijk doen ze ook wat met de Formule 1 op de digitale snelweg, dat is broodnodig.
Maak eens een goed gratis app, wordt actief op social media, laat websites in de pitsstraat toe.

En haal Formule 1 achter de decoder uit, zo blokkeer je alles uiteindelijk.
Maar goed dat zal wel nooit gebeuren...

Ik vermoed ook dat de contracten die met de tv-zenders gesloten zijn een omslag in de eerstvolgende jaren onmogelijk maken. Neem nu bv. SkySports, dat voor zijn huidige exclusiviteitscontract in Groot-Brittannië wellicht een immens bedrag neergeteld heeft. Opengooien van de F1 naar de digitale media zou dat contract voor een groot deel compleet waardeloos maken en naar alle waarschijnlijkheid zit er in de contracten ook wel een dergelijke clausule daaromtrent. Daardoor zie ik de eerstvolgende jaren - tot belangrijke contracten verlopen en opnieuw onderhandeld dienen te worden - op dit vlak nog niet veel bewegen.

gloudiesaurus

Ze kunnen wel wat meer doen op sociale media, en een goed werkende app voor een normale prijs zou ook helpen.
In ieder geval live timing.

En Bernie moet toch iets op kunnen zetten op zijn website? Online F1 kijken?

Op dit soort gebieden loopt Formule 1 hopeloos achter.
Ben bang dat Bernie niet heeft met internet en sociale media en dat het daarom ook niets zal worden...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

De huidige conservatieve inslag van het geldgraaiende gebeuren in de top houdt elke ontwikkeling tegen. Eerder we echt zinvolle veranderingen gaan zien zijn we zo weer tien jaar verder. Voor die tijd kan het qua fanbase wellicht te laat zijn om het weer op het oude niveau te krijgen.