Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

0634

Veiligheid is in mij ogen sws een kulargument. De sport is superveilig, dit maakt nauwelijks verschil en bovendien mag er best een vleugje gevaar inzitten.

Tuesday

Citaat van: Kootje op 28 juni 2014 - 22:21:07
Nou ja ... die negatieve kanten vind ik persoonlijk allemaal onzin. Enige twee argumenten die ik hoor is veiligheid en eerlijkheid.

Qua eerlijkheid valt er idd wat over te zeggen, maar sinds wanneer is de F1 nog eerlijk dan? Waar zit 'm de eerlijkheid in het bandenreglement en waar in de dubbele punten voor Abu Dhabi of het gebruik van DRS? Al die regeltjes zijn bedacht om de show te bevorderen. Ja ... show, geen sport want dat is F1 al jaren niet meer. F1 is 'n show waarin de spelers toevallig topatleet zijn, meer niet. En voor de show is 'n stilstaande start nu eenmaal veel interessanter dan 'n rollende. Nu weet ik niet waarom jij naar de F1 kijkt, maar ik kijk het voor de show. Ik zie graag gevechten op het scherpst vd snede, mooie en gedurfde inhaalacties en ja ... ook crashes. Bij 'n rollende start zijn die zeldzaam, bij 'n stilstaande legio. Dus ... ik vind het 'n topidee.
ik heb het eerste punt ff geskipped omdat dat voor mij niet echt meespeeld. De enige link met veiligheid is wat mij betreft dat het hier om de SC gaat en de SC enkel bedoeld zou moeten zijn om de veiligheid van coureurs en baancommisarissen te garanderen. Dat ze dat nu gaan gebruiken om de show te verbeteren vind ik gewoon in essentie al helemaal fout.
Dan blijft dus eerlijkheid over en aangezien het in eerste instantie toch een wedstrijd is tussen deelnemers vind ik dat wel heel belangrijk. De maatregelen die jij noemt ben ik het ook niet mee eens, zeker niet de dubbele punten regeling en dat is nou ook net mijn probleem; het wordt steeds gekker. Het zijn allemaal kunstmatige maatregelen. Als het toch puur om de show gaat, geef dan iedereen dezelfde auto, op deze manier wordt het wel een beetje een wanvertoning.
En ja, ik zie ook graag gevechten op het scherpst van de snede (hoeft niet persé ingehaald te worden), maar ik kijk geen F1 voor de show. Het moeten wel echte, eerlijke gevechten zijn. Een echte sport heeft geen regelwijzigingen nodig om het spannend te maken, maar F1 is gewoon geen echte sport.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 28 juni 2014 - 22:54:32
Veiligheid is in mij ogen sws een kulargument. De sport is superveilig, dit maakt nauwelijks verschil en bovendien mag er best een vleugje gevaar inzitten.
daar ben ik het mee eens

Wings

Citaat van: Maikel0230 op 28 juni 2014 - 11:50:52
Ik zit met het gevoel 'if it aint broken, why fix it?

Ik vind het maar niks, dit is de zoveelste poging om maar 'iets' te doen om de show te verbeteren en als ik eerlijk ben begin ik meer en meer teleurgesteld te geraken in de manier waarop de FIA die dingen door de strot van iedereen duwt, ongetwijfeld aangespoord door enkele teams.

DRS, dubbele punten, nu dit....

Toch maar weer de zoveelste kunstmatige ingreep.

Kijk dan maar eens naar Le Mans hoe die dit hebben aangepakt met die slow zones.

Tot afgelopen seizoen was ik niet ontevreden. Nu moet ik toegeven toch teleurgesteld te zijn in de turbomotoren, ondanks dat ik een turbofiel ben. Ik had er veel meer van verwacht. Ook heb ik het idee dat de FIA nu doorslaat met het brandstofreglement. Natuurlijk moet het zuiniger en moet de Formule 1 mee met wat nu de klok slaat maar of dit het enige gebaand pad is waag ik te betwijfelen. De smaakversterkers die ze nu toevoegen: it's not my cup of tea, zoals de Engelsen dat mooi zeggen. Niet dat ik een tegenstander ben maar het hoeft voor mij niet. Al die tierelantijntjes maken de sport kitscherig.





Perton

Geen idee in welk topic dit het beste past, dus ik doe het maar hier.

Voor wie zich afvraagt wat er allemaal aan de motor mag worden veranderd voor 2015, heeft Joe Saward een mooi artikeltje geschreven:

http://joesaward.wordpress.com/2014/07/08/changing-the-f1-engines-of-today/

Franky R.


Figge

Vaak denk ik bij Niki's opmerkingen: Niki, je wordt een beetje oude zeur. Maar nu heeft ie gewoon gelijk.

Gerard

Citaat van: Figge op 08 juli 2014 - 14:55:58
Vaak denk ik bij Niki's opmerkingen: Niki, je wordt een beetje oude zeur. Maar nu heeft ie gewoon gelijk.

tja,
Als teams in 3 secoonden 4 banden kunnen wisselen, waarom kan de organisatie een vangrail dan niet binnen het uur vervangen?

Het ging allemaal wel erg traag afgelopen Zondag...

Kootje

Citaat van: Gerard op 08 juli 2014 - 16:15:21
Citaat van: Figge op 08 juli 2014 - 14:55:58
Vaak denk ik bij Niki's opmerkingen: Niki, je wordt een beetje oude zeur. Maar nu heeft ie gewoon gelijk.

Mwah ... als de vangrail slechts lichtre schade had wel, maar bij zware schade vind ik het vrij normaal dat zo'n vangrail eerst gerepareerd word, hoe klein de kans ook is dat er nogmaals iemand op diezelfde plek de baan afschiet en de vangrail raakt. ::)


Citaat
tja,
Als teams in 3 secoonden 4 banden kunnen wisselen, waarom kan de organisatie een vangrail dan niet binnen het uur vervangen?

Kunnen ze ook. De herstart liet 'n uur op zich wachten, dus het repareren vd vangrail gebeurde binnen het uur. ;)


CitaatHet ging allemaal wel erg traag afgelopen Zondag...

Duurde vrij lang ja, maar gelukkig heeft de Beeb Suzi Perry. :-*

Franky R.

CitaatMwah ... als de vangrail slechts lichtre schade had wel, maar bij zware schade vind ik het vrij normaal dat zo'n vangrail eerst gerepareerd word, hoe klein de kans ook is dat er nogmaals iemand op diezelfde plek de baan afschiet en de vangrail raakt.


Een muurtje van autobanden ervoor en klaar ben je. De auto's zijn toch niet meer van aluminiumfolie gemaakt? :)

Figge

Eens dat de vangrail gerepareerd moet worden. Maar dat kan er wel sneller lijkt mij. Ze moeten gewoon een wagen met zwaarder gereedschap klaar zetten in de pits. Dan kunnen de knutselaars het gewoon melden als er een probleem is dat ze niet snel kunnen fixen. Dat scheelt een hoop tijd en energie.