Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

Jehoentelaar

Het zal vast extra spanning opleveren bij de casual fan om een herstart op deze manier plaats te laten vinden. Ik lig er niet zo wakker van. Zolang ze het maar niet ook in de GP2 en GP3 gaan doen.

Citaat van: Fabian op 26 juni 2014 - 23:06:11
Staande start na een sc. Tja. Waarom niet op de manier van de IndyCars de race herstarten?
Dat gebeurt tegenwoordig weer op dezelfde manier als de Formule 1 tot en met dit jaar doet. ;)

Gerard

Is het ziet zo dat bij een rode vlag aan de auto gezeten mag worden? (beperkt) en dat in de nieuwe situatie soort van opwarmronden gereden worden achter de SC?
Dus zeg maar 4 ronden achter de SC,
SC verdwijnt, het veld rijdt naar start/finish en starten alsof het een nieuwe race is?

ik vind het maar raar....

Sabai

Ik sta er ook niet raar van op te kijken dat waneer ze de herstart dan doen er auto's zijn waarvan de remmen of motor in de brand vliegt. Alles is natuurlijk bloedheet en dan gaan ze stilstaan  ::)

Hamilton#44

Dat koelt allemaal wel tijdens de SC periode denk ik.

Op zich vind ik het idee wel goed, de start is toch altijd 1 van de spectaculairste dingen dus hoe meer hoe beter. En het is voor iedereen gelijk, niet kunstmatig zoals DRS.

0634

Citaat van: Matthijs op 27 juni 2014 - 06:30:55
Ik snap echt niet wat het nut is om eerst rondenlang achter de SC te rijden om vervolgens de race te stoppen en daarna te herstarten. Waarom heb je dan achter de SC gereden, de race is toch al effectief gestopt?  Of is de SC dan alleen bedoeld om de auto's naar de grid te begeleiden?

Als je niet achter de SC gaat rijden, maar alleen naar de grid, dan zal je die ronden volgens mij dus ook uit moeten rijden. Als je eerst 7 ronden achter de SC zit, tellen die gewoon door. Aangezien races binnen 2 uur klaar moeten zijn, kan dat wel wezenlijk effect hebben. Ook op brandstof- en bandenverbruik.

0634

Citaat van: F1fan2987 op 27 juni 2014 - 09:13:07
Citaat van: Jeroen op 27 juni 2014 - 06:14:11
Overigens weet ik niet of het nou zo handig is om rijders te laten meestemmen over regels.

In de meeste gevallen niet, maar met die herstart kan ik me wel voorstellen dat de rijders daar graag wat meer invloed op zouden hebben.
Technische regeltjes moet je inderdaad aan de vakkundige mensen over laten(moeten ze bij de FIA eerste maar eens vakkundige mensen gaan inhuren, maar dat is een andere zaak.), maar regeltjes die betrekking hebben om de manier van racen hebben ook directe betrekking op de rijders. En daar bij heb ik wel het gevoel bij dat de rijders daar over mogen mee beslissen. Zij hebben namelijk de meeste ervaring in het racen/rijden zelf. Daarbij komt er ook weer extra gevaar bij kijken en daar hebben de rijders het meeste last van.

Wat is er zo gevaarlijk aan een herstart?

Perton

Coureurs die op oude en inmiddels relatief koude banden staan, maar wel lekker laat gaan remmen voor de eerste bocht bijvoorbeeld.

0634

Mwa, de meesten pitten zodra de SC de baan op komt, dus dat zal wel loslopen. En relatief koude banden? Tja, dat is bij iedere start zo, net als lekker laat gaan remmen voor de eerste bocht. Vind het veiligheidsaspect van een staande start een beetje zoeken naar tegenargumenten om eerlijk te zijn. Bovendien is F1 zo ontzettend veilig tegenwoordig. Een beetje risico (en dit is echt een petieterigkleinietsiebeetje) mag best hoor.

Perton

Ik zeg ook niet dat ik het er per se mee eens ben, maar dat was de reactie van meerdere coureurs

Franky R.

Citaat van: Perton op 27 juni 2014 - 17:47:11
Coureurs die op oude en inmiddels relatief koude banden staan, maar wel lekker laat gaan remmen voor de eerste bocht bijvoorbeeld.


Hebben 'we' ook in de FRenault 2.0/3.5, F3, GP2 of Indycars en daar heb ik nog geen doden zien vallen...Dus dat zal wel meevallen, denk ik? ;)

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 27 juni 2014 - 18:05:50
Mwa, de meesten pitten zodra de SC de baan op komt, dus dat zal wel loslopen. En relatief koude banden? Tja, dat is bij iedere start zo, net als lekker laat gaan remmen voor de eerste bocht. Vind het veiligheidsaspect van een staande start een beetje zoeken naar tegenargumenten om eerlijk te zijn. Bovendien is F1 zo ontzettend veilig tegenwoordig. Een beetje risico (en dit is echt een petieterigkleinietsiebeetje) mag best hoor.
als je een paar ronden SC hebt dan heb je zometeen hetzelfde effect als een start zonder bandenwarmers. Daarnaast is de kans op crashes bij een staande start sowieso al veel groter dan bij een rollende herstart. Maar goed, dat is blijkbaar net het hele idee erachter, meer spektakel. Jammer dat ze niet verder komen dan dit soort stomme maatregelen. Zometeen is het één keer goed starten na een SC een paar ronden voor tijd (min 5 uiteraard) en je wint zo maar de wedstrijd.

Franky R.

Citaat van: Tuesday op 27 juni 2014 - 20:06:29

als je een paar ronden SC hebt dan heb je zometeen hetzelfde effect als een start zonder bandenwarmers. Daarnaast is de kans op crashes bij een staande start sowieso al veel groter dan bij een rollende herstart. Maar goed, dat is blijkbaar net het hele idee erachter, meer spektakel. Jammer dat ze niet verder komen dan dit soort stomme maatregelen. Zometeen is het één keer goed starten na een SC een paar ronden voor tijd (min 5 uiteraard) en je wint zo maar de wedstrijd.


Bij een SC-situatie in de laatste rondes, wordt de race afgevlagd onder code rood. :)

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 27 juni 2014 - 17:32:15
Citaat van: F1fan2987 op 27 juni 2014 - 09:13:07
Citaat van: Jeroen op 27 juni 2014 - 06:14:11
Overigens weet ik niet of het nou zo handig is om rijders te laten meestemmen over regels.

In de meeste gevallen niet, maar met die herstart kan ik me wel voorstellen dat de rijders daar graag wat meer invloed op zouden hebben.
Technische regeltjes moet je inderdaad aan de vakkundige mensen over laten(moeten ze bij de FIA eerste maar eens vakkundige mensen gaan inhuren, maar dat is een andere zaak.), maar regeltjes die betrekking hebben om de manier van racen hebben ook directe betrekking op de rijders. En daar bij heb ik wel het gevoel bij dat de rijders daar over mogen mee beslissen. Zij hebben namelijk de meeste ervaring in het racen/rijden zelf. Daarbij komt er ook weer extra gevaar bij kijken en daar hebben de rijders het meeste last van.

Wat is er zo gevaarlijk aan een herstart?
Relatief gevaarlijk dan. Het is inderdaad niet meer zo gevaarlijk als vroeger, maar misschien had ik het iets anders moeten formuleren. Misschien zit er aan een start iets meer risico vast om als nog uit te vallen.
Maar op dit moment zie ik eigenlijk zowel voordelen als nadelen aan zo'n herstart. Het levert inderdaad meer (kunstmatige ) spektakel op en opzich vind ik dat niet eens heel slecht. Een SC op het verkeerde moment kan heel veel rijders ook heel veel last bezorgen en is ook (onbedoeld) een manier om een race weer door elkaar te schudden.

Ik weet eerlijk gezegd nog niet of ik het slecht of goed vind. Het is interessant.

Perton

#2743
Citaat van: Franky R. op 27 juni 2014 - 21:18:45
Citaat van: Tuesday op 27 juni 2014 - 20:06:29

als je een paar ronden SC hebt dan heb je zometeen hetzelfde effect als een start zonder bandenwarmers. Daarnaast is de kans op crashes bij een staande start sowieso al veel groter dan bij een rollende herstart. Maar goed, dat is blijkbaar net het hele idee erachter, meer spektakel. Jammer dat ze niet verder komen dan dit soort stomme maatregelen. Zometeen is het één keer goed starten na een SC een paar ronden voor tijd (min 5 uiteraard) en je wint zo maar de wedstrijd.


Bij een SC-situatie in de laatste rondes, wordt de race afgevlagd onder code rood. :)
Nee. In het artikel van WMSC stond specifiek dat als een SC in de laatste vijf ronden de baan op kwam, er geen stilstaande herstart zou plaatsvinden, maar een rollende, net als bij een incident in de eerste twee ronden. Dat is vermoed ik ook wat Tuesday met min 5 bedoelt.

-edit- Oké dat staat er helemaal niet zie ik nu, maar aangezien ze het in één adem hebben over de eerste twee ronden EN de laatste vijf ronden, gok ik dat we uit mogen gaan van een rollende start in de eindfase van de race.

0634

Ach, we zullen zien hoe het uitpakt. Van mij hoeft deze aanpassing niet, maar ik lig er ook weer niet wakker van.